Call opties
TIP
-
pietpiraat
Re: Call opties
cool lijkt bokrijk wel, hadden jullie klompen aan en schreven jullie met een griffel ?
fijn toch dat er nog mensen zijn die belangenloos hun mede gidsers op het juiste pad zetten
fijn toch dat er nog mensen zijn die belangenloos hun mede gidsers op het juiste pad zetten
bokrij niet, maar begin jaren 90 bestonden er nog geen GSM, PC thuis ook niet denk ik, orders via mail/internet dus ook niet. Idd, fietsje op naar het bankkantoor... Wat een verschil met nu (binck, top platform)
-
pietpiraat
en ik lag toen helemaal op het einde van de jaren 90 in mijn wieg 
en jullie maar fietsen en opties kopen
wie weet wat er binnen 20 jaar gaat zijn ?
en jullie maar fietsen en opties kopen
wie weet wat er binnen 20 jaar gaat zijn ?
Belangeloos...pietpiraat schreef:
Tja, heb ik het nodig? Neen. Wil ik het doen? Ja. Ondanks ongetwijfeld tegenkanting die je krijgt. Net het tegenovergestelde van werken vroeger, dat wilde ik niet doen, maar moest ik toch :-) Blij dat die fase voorbij is.
Ik vind het enkel frustrerend dat ik vroeger in een bankkantoor mooi verpakte slecht renderende rommel aan de man moest brengen, en dat iedereen zijn miljoenen bracht. Zoveel jaar later weet en kan je beter, maar quasi niemand wil... I don't understand. Gaat de mens dan enkel af op die verpakking of volg de kudde...?
Gans het internet zit vol oplichters en fraudeurs, zeker als het om geld gaat. Ik ben er geen. Zeggen ze allemaal natuurlijk, i know.
-
pietpiraat
ik ga met turbo's proberen vermogend te worden. enfin met online poker wat bij een grinden en dan telkens 5K in een turbo steken.
gratis geld van de ECB gebruiken voor de noodzakelijke hefboom dat is mijn plan
gratis geld van de ECB gebruiken voor de noodzakelijke hefboom dat is mijn plan
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Ik vind put opties niet risicovoller dan call opties hoor. Je weet bij beide hoeveel je kan verliezen op het einde van de rit. Bij call opties moet je aandeel al ferm stijgen voor je zelf wat winst maakt (na transactie en premie). Ik zou enkel calls kopen mocht ik te weinig geld hebben op het moment en heel zeker zijn dat een aandeel te laag genoteerd staat.
Puts gebruik ik om mijn aandelen, waar mogelijk, wat lager te kopen. Ok, het kan naar 0 gaan maar je bent niet verplicht om op zeer volatiele aandelen te schrijven. Aandelen type Coca Cola zijn een mooi voorbeeld hiervoor.
Puts gebruik ik om mijn aandelen, waar mogelijk, wat lager te kopen. Ok, het kan naar 0 gaan maar je bent niet verplicht om op zeer volatiele aandelen te schrijven. Aandelen type Coca Cola zijn een mooi voorbeeld hiervoor.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Mijn raad aan de modale Spaargidsers: begin er aub niet aan, ook niet aan puts. Het is voor weinigen weggelegd want het is en blijft speculeren.
Het is de moderne versie van de steen der wijzen. Besef dat er voor elke winst een overeenkomstig verlies is, en tegen de beroepsspeculanten (want dat is het) kun je niet op.
Heb 2 jaar geleden met puts gewerkt, maar enkel als afdekking. Men kan dat vgl met een brandverzekering met 2-4 % jaarlijkse premie. Dat lijkt niet veel maar je verliest er wel een jaar dividend mee. Eigen besluit: in dat geval is een goud ETF beter (blijkt ook uit de praktijk). Je hebt dan toch je goud.
Het is de moderne versie van de steen der wijzen. Besef dat er voor elke winst een overeenkomstig verlies is, en tegen de beroepsspeculanten (want dat is het) kun je niet op.
Heb 2 jaar geleden met puts gewerkt, maar enkel als afdekking. Men kan dat vgl met een brandverzekering met 2-4 % jaarlijkse premie. Dat lijkt niet veel maar je verliest er wel een jaar dividend mee. Eigen besluit: in dat geval is een goud ETF beter (blijkt ook uit de praktijk). Je hebt dan toch je goud.
Beste leemans-broertje, ik geef u gelijk. Als u ze idd continu koopt als afdekking, zal u enkel geld verliezen, dat is logisch ze zijn immers uw verzekering. En die zekerheid kost geld. U maakt dan ook wel de bewuste keuze om geld te verliezen door ze te kopen, u kan er enkel aan verdienen als uw aandelen zakken (igv puts kopen)Leemans-broertje schreef:Mijn raad aan de modale Spaargidsers: begin er aub niet aan, ook niet aan puts. Het is voor weinigen weggelegd want het is en blijft speculeren.
Als je opties op een correcte manier gebruikt om iets te verdienen, heeft het niets te maken met speculeren en zal u de % die u meldt verdienen op jaarbasis, of een veelvoud ervan.
Er bestaan dus financiële transacties waarbij de ene partij wint en de andere... ook ! En neen, de geldhoeveelheid blijft niet altijd gelijk op de beurs, soms verdampt die, soms neemt die exponentieel toe. De beurs is geen gesloten doos.
Het is wel correct dat je hier meer pro's zal tegenkomen (grote jongens).
-
pietpiraat
denk dat hier genoeg toppers zitten die moeiteloos mee kunnen met de pro's
wat zeg ik het veel beter doen dan analisten, fondsbeheerders enz...
PS bedoel mezelf niet hé.
dat is zeker. Ik heb hier analyses gezien waar veel pro's kop of staart aan krijgen. Ik ook want dat is mijn winkel niet. Maar je kan nooit alles van alles weten. Vandaar dat je sommige kelken aan je neus moet voorbij laten gaan.pietpiraat schreef:denk dat hier genoeg toppers zitten die moeiteloos mee kunnen met de pro's
-
pietpiraat
flink op dreef zao
al meer post vandaag dan de vorige 10 jaar !
ik kan de toppers hier ook niet volgen, gaat mijn pet ver te boven.
laat hun kelk me dan ook noodgedwongen voorbij gaan.
tevreden met mijn bescheiden winstjes tot op heden.
ik kan de toppers hier ook niet volgen, gaat mijn pet ver te boven.
laat hun kelk me dan ook noodgedwongen voorbij gaan.
tevreden met mijn bescheiden winstjes tot op heden.
Mss off topic maar even zeggen fijn wat je doet en dat je de dingen wilt uitleggen. Ik begrijp je verhaal wel aangezien ik een gelijkaardige pad gevolgd heb. Merk ook dat veel mensen niet tevreden zijn over hun financien maar tegelijk geen kennis willen op doen of zelf iets ondernemen.zao schreef:Belangeloos...pietpiraat schreef:
Tja, heb ik het nodig? Neen. Wil ik het doen? Ja. Ondanks ongetwijfeld tegenkanting die je krijgt. Net het tegenovergestelde van werken vroeger, dat wilde ik niet doen, maar moest ik toch :-) Blij dat die fase voorbij is.
Ik vind het enkel frustrerend dat ik vroeger in een bankkantoor mooi verpakte slecht renderende rommel aan de man moest brengen, en dat iedereen zijn miljoenen bracht. Zoveel jaar later weet en kan je beter, maar quasi niemand wil... I don't understand. Gaat de mens dan enkel af op die verpakking of volg de kudde...?
Gans het internet zit vol oplichters en fraudeurs, zeker als het om geld gaat. Ik ben er geen. Zeggen ze allemaal natuurlijk, i know.
Je zei dat je van de beurs leefde bedoel je dit letterlijk dat je van je beleggingen rond komt of werkt in een beursgerelateerde functie?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
klopt, heb nu ook veel meer tijd dan 10 jaar terug. Normaal beperk ik me tot lezen, maar nu ging het over opties, en dan voel ik me geroepen... PS De inlog zao was de enige waarvan ik me nog de inlog kon herinneren, heb er in de loop der tijden meer gehad...pietpiraat schreef:flink op dreef zao
.
Letterlijk. ik ben nu 1.5 jaar thuis, en haal een veelvoud van mijn voorgaand beroepsinkomen uit de beurs. Heb er wel eerst mijn huis voor moeten verkopen (startkapitaal nodig...) Sebiet meer of via PM maar eerst eerst even weg met dochter...Crassus schreef:zao schreef:
Je zei dat je van de beurs leefde bedoel je dit letterlijk dat je van je beleggingen rond komt of werkt in een beursgerelateerde functie?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Zao jongen, nu begin ik toch iets in het snuf te krijgen ...
Als ik het goed voor heb: heel goed gespeeld deze keer ! Je laatste bericht heeft bij mij de alarmbel doen afgaan.
Maar wat ik deze keer niet fijn vind is dat je hiermee misschien goedgelovige zielen in het verderf trekt.
Als ik het goed voor heb: heel goed gespeeld deze keer ! Je laatste bericht heeft bij mij de alarmbel doen afgaan.
Maar wat ik deze keer niet fijn vind is dat je hiermee misschien goedgelovige zielen in het verderf trekt.