Call opties
TIP
Re: Call opties
moet het niet zijn: "VERkopen van opties (schrijven dus) ..."bij het kopen van opties (schrijven dus) werkt de tijd in je voordeel, de tijd/verwachtingswaarde neemt af.
correct lily , schrijven is verkopen, ik heb me mistypt.Lilly schreef:moet het niet zijn: "VERkopen van opties (schrijven dus) ..."bij het kopen van opties (schrijven dus) werkt de tijd in je voordeel, de tijd/verwachtingswaarde neemt af.
inversor, kben toch niet mee met wat je bedoelt hoor... (buiten dan de typo die lily opmerkte)Inversor schreef:Dat je berichten best helemaal leest voor je van repliek dient.zao schreef:
Ik weet niet juist wat je bedoelt met deze beide quotes ondereen plaatsen, maar ven voor de duidelijkheid:
Geen probleem zao, kan de beste overkomen
Ik snap trouwens de kritiek op jou niet. Een andere visie dan sommigen hier, maar is die daarom fout?
Ik snap trouwens de kritiek op jou niet. Een andere visie dan sommigen hier, maar is die daarom fout?
-
ratpack1
Ofwel is uw port dan immens groot ofwel neem je grote risico's, ttz aandelen snel moeten verkopenpaul schreef:
ik schrijf meestal kortlopende call-opties van max 3 maanden op aandelen die ik heb, waarvan de uitoefenprijs een 10% boven de huidige aanduiden
( het is toch wel een paar keer misgelopen), maar al bij al 150 000 euro extra winst op 6 jaar, die anders toch maar verloren zou zijn
voor zover ik paul volg op dit forum, grote portefeuille...ratpack schreef:Ofwel is uw port dan immens groot ofwel neem je grote risico's, ttz aandelen snel moeten verkopenpaul schreef:
ik schrijf meestal kortlopende call-opties van max 3 maanden op aandelen die ik heb, waarvan de uitoefenprijs een 10% boven de huidige aanduiden
( het is toch wel een paar keer misgelopen), maar al bij al 150 000 euro extra winst op 6 jaar, die anders toch maar verloren zou zijn
PS mogelijks moeten verkopen met winst aanzie ik niet als risico, paul ook niet denk ik.
Zogezegde 'newbies' (die al jaren dit forum volgen) worden overal afgebroken, ziekte vd tijd...Lilly schreef:Geen probleem zao, kan de beste overkomen![]()
Mensen die iets anders pogen te stellen ook.
Een forum dat spaargids heet is per definitie conservatief en behoudend. Het is op zich al een prestatie dat er over alternatieve beleggingen wordt gepalaverd.
Ik werk dan enkel in het segment opties, wat voor velen een brug te ver is. No hard feelings, zelf zie ik geen noodzaak om iemand af te breken die het in exotische oorden zoekt, maar soit...
Conclusie is dat ik gewoon op het verkeerde forum zit. Op beursig kan ik meer mijn ei kwijt.
Tot nu toe (tijdsgebrek) moest ik dat ei ook niet kwijt, is pas recent dat ik nog eens een (ijdele) poging onderneem om te pogen iets te delen, but it's a lost cause :-)
-
pietpiraat
volhouden zao
mannen zoals U en omega6 hebben we hier nodig, mannen die tegen de stroom in roeien
voor de 7000 ste keer lezen, wachten op dip, spreiden spreiden spreiden en verplicht ne blender bij you omweg
dat plaatje kennen we nu wel.
mens zou nog schrik krijgen als hij iets durft te kopen vooraleer de zegen van de die hard would be buffets te vragen.
laat ze maar lachen en doen
eens ze uw superieure winsten zien zullen ze wel anders piepen !
een paar goede tips en je bent vertrokken
zie laeka die werd ook aangevallen in het begin en is nu een topposter hier
alle begin is moeilijk,
mannen zoals U en omega6 hebben we hier nodig, mannen die tegen de stroom in roeien
voor de 7000 ste keer lezen, wachten op dip, spreiden spreiden spreiden en verplicht ne blender bij you omweg
mens zou nog schrik krijgen als hij iets durft te kopen vooraleer de zegen van de die hard would be buffets te vragen.
alle begin is moeilijk,
dag pietpiraatpietpiraat schreef:volhouden zao
alle begin is moeilijk,
het gaat me niet zozeer om volhouden of gelijk krijgen, ik besteed hier ook maar klein deeltje van mijn tijd aan. 95% van mijn tijd zit ik toch op de beurs te kijken :-)
Vele wegen leiden naar Rome (= geld verdienen met beleggen kan op vele manieren), mijn weg is er een van. Als er zijn die een binnenweg vinden, knap. Sommigen nemen een omweg, ook knap. Sommigen lopen verloren. Allen zijn nodig, of er is geen handel mogelijk.
Ik bevestig wel de tip van spreiden. Zelf pas ik een doorgedreven antiselectie toe, in mijn optiestructuren, maar ook in mijn inkomstenpijlers. Je zit beter op een stoel met 6 poten dan ene met 3. Als er dan al eens een poot afgezaagd wordt, vangen anderen het wel op.
Wachten op dip, is een minder goede tip, niemand heeft een glazen bol.
-
pietpiraat
beetje spreiding kan geen kwaad zao
zeker als uw bankroll wat groter wordt moet je niet all in gaan.
stoel met 20 poten kan wel tegen een stootje, als ge dan nog broke gaat , dan zal het aan u zelf liggen zeker
ik ga 20 x 5K afvuren en dan zullen we wel zien of ik er voor in de wieg gelegd ben.
om echt vooruit te geraken zit er mijn inziens niets anders op dan wat risico nemen en voor een hefboom zorgen
lenen aan 2% en zorgen dat die meer opbrengt bijvoorbeeld.
knap dat je er al kan van leven,
toen ik daar mee begon was het kot hier ook te klein, ondertussen al wat minder
gelukkig dat er ook veel fish is, geld vloeit traag van de klamme naar de sterkere handen.
hier zijn er wel heel wat glazen acheruitkijk spiegels hoor ! onderschat de gidsers niet
zeker als uw bankroll wat groter wordt moet je niet all in gaan.
stoel met 20 poten kan wel tegen een stootje, als ge dan nog broke gaat , dan zal het aan u zelf liggen zeker
ik ga 20 x 5K afvuren en dan zullen we wel zien of ik er voor in de wieg gelegd ben.
om echt vooruit te geraken zit er mijn inziens niets anders op dan wat risico nemen en voor een hefboom zorgen
knap dat je er al kan van leven,
toen ik daar mee begon was het kot hier ook te klein, ondertussen al wat minder
gelukkig dat er ook veel fish is, geld vloeit traag van de klamme naar de sterkere handen.
hier zijn er wel heel wat glazen acheruitkijk spiegels hoor ! onderschat de gidsers niet
[quote="pietpiraat"
[/quote]
idem dito, ik moest er ook mijn huis voor verkopen, en opnieuw lenen aan +2%, maar is de enige manier om snel aan veel startkapitaal te geraken.
Van werken zal het bij mij ni komen :-)
[/quote]
idem dito, ik moest er ook mijn huis voor verkopen, en opnieuw lenen aan +2%, maar is de enige manier om snel aan veel startkapitaal te geraken.
Van werken zal het bij mij ni komen :-)
Wat je hier nu leest is het resultaat van beurzen die jarenlang in stijgende lijn gaan. De nuchterheid die je hier kon lezen na 2008 en 2011 is bijna, op enkelingen na, volledig verdwenen.
Ben geen doemdenker, probeer ook geen crash te voorspellen, maar probeer wel nuchter te blijven.
Ik hoop dat de nieuwe, jonge beleggers hier niet zomaar met opties beginnen spelen en al zeker niet blind met hefbomen beginnen werken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben geen doemdenker, probeer ook geen crash te voorspellen, maar probeer wel nuchter te blijven.
Ik hoop dat de nieuwe, jonge beleggers hier niet zomaar met opties beginnen spelen en al zeker niet blind met hefbomen beginnen werken.
-
pietpiraat
laten we het hopen stijn,
ook voor de "ervaren" posters die al honderden vragen gesteld hebben
ook voor de "ervaren" posters die al honderden vragen gesteld hebben
Als beginnelingen kun je dan beter een goede huisvader aandeel pakken.
Ik meende dat dexia en arco zo'n voorbeelden waren.
Stel nu, dat iemand dit leest, die slechts €50 per maand kan sparen en met alle spaargeld/reserves/buffer tot €10.000 komt. Hij heeft nu de shortcut gevonden en stop deze €10.000 in 1 bundeltje identieke opties. Dan vind ik, dat hij verdiend wat er ook mag volgen.
Dit is al even onzinnig als Freya die tegen die nieuwe netflix serie is, omdat er geen nummer naar de zelfmoordlijn bij staat. Precies alsof iedereen plots vergeten is dat die bestaat en hoe een zoekmachine werkt.
Ik meende dat dexia en arco zo'n voorbeelden waren.
Stel nu, dat iemand dit leest, die slechts €50 per maand kan sparen en met alle spaargeld/reserves/buffer tot €10.000 komt. Hij heeft nu de shortcut gevonden en stop deze €10.000 in 1 bundeltje identieke opties. Dan vind ik, dat hij verdiend wat er ook mag volgen.
Dit is al even onzinnig als Freya die tegen die nieuwe netflix serie is, omdat er geen nummer naar de zelfmoordlijn bij staat. Precies alsof iedereen plots vergeten is dat die bestaat en hoe een zoekmachine werkt.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
stijn, nuchterheid moet er altijd bij zijn. Maar 20 jaar ervaring hebben me doen besluiten dat voor mij alleszins interessanter is om goedkoop te lenen en te beleggen, dan dit niet te doen.Stijn227 schreef:Wat je hier nu leest is het resultaat van beurzen die jarenlang in stijgende lijn gaan. De nuchterheid die je hier kon lezen na 2008 en 2011 is bijna, op enkelingen na, volledig verdwenen.
Dit is geen algemeen bindend advies.
Doe iets met uw geld, is er wel een...
Tevens vind ik niet dat je moet spelen met opties en blind met hefbomen moet werken. Ik vind net dat je zo min mogelijk risico moet nemen, en toch een goed rendement moet pogen te halen. Ieders vult dat voor zichzelf in, wat is risico en wat is goed rendement?
Crashen en hausses gaan er altijd zijn. Voorspellen/vermijden kan je niet. Erbovenop zitten, goed opvolgen, en weten wat je doet.. kan je wel.