Uit elkaar met huis
TIP
Uit elkaar met huis
Hey iedereen,
Een lekker ingewikkeld verhaal in het kort uitgelegd. Ik en mijn vriend zijn uit elkaar na 6 maanden, hij heeft den tijd gehuurd van me maar nu zijn er we eruit dat ik het ga overnemen samen met mijn vriend (komt financieel het beste uit). Weten jullie hoe het zit qua notariskosten, bankkosten, of er een handlichting en pandwissel kan plaatsvinden? Ik word een beetje gek van alle info die elkaar vaak tegenspreken
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Een lekker ingewikkeld verhaal in het kort uitgelegd. Ik en mijn vriend zijn uit elkaar na 6 maanden, hij heeft den tijd gehuurd van me maar nu zijn er we eruit dat ik het ga overnemen samen met mijn vriend (komt financieel het beste uit). Weten jullie hoe het zit qua notariskosten, bankkosten, of er een handlichting en pandwissel kan plaatsvinden? Ik word een beetje gek van alle info die elkaar vaak tegenspreken
-
anonymous9
Re: Uit elkaar met huis
Wàt ga je overnemen? Als uw ex-vriend huurde, valt er niets over te nemen want dan bent u al eigenaar van het pand, niet?
En de tweede vriend die ter sprake komt, is dat een nieuw vriendje dan?
Misschien toch een iets langere uitleg geven, want nu zie ik het probleem niet aangezien uw ex-vriend huurde van u.
Misschien toch een iets langere uitleg geven, want nu zie ik het probleem niet aangezien uw ex-vriend huurde van u.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hey iedereen,
Een lekker ingewikkeld verhaal in het kort uitgelegd. Ik en mijn ex-vriend zijn uit elkaar sinds 6 maanden, hij heeft den tijd gehuurd van me maar nu zijn er we eruit dat ik het huis ga overnemen samen met mijn nieuwe vriend (komt financieel het beste uit). Weten jullie hoe het zit qua notariskosten, bankkosten, of er een handlichting en pandwissel kan plaatsvinden? Ik word een beetje gek van alle info die elkaar vaak tegenspreken
Is dit wat je wil vragen?
Best eens aan de notaris en bank vragen. Zij kennen meer tips en tricks als wij vermoed ik.
Een lekker ingewikkeld verhaal in het kort uitgelegd. Ik en mijn ex-vriend zijn uit elkaar sinds 6 maanden, hij heeft den tijd gehuurd van me maar nu zijn er we eruit dat ik het huis ga overnemen samen met mijn nieuwe vriend (komt financieel het beste uit). Weten jullie hoe het zit qua notariskosten, bankkosten, of er een handlichting en pandwissel kan plaatsvinden? Ik word een beetje gek van alle info die elkaar vaak tegenspreken
Is dit wat je wil vragen?
Best eens aan de notaris en bank vragen. Zij kennen meer tips en tricks als wij vermoed ik.
Hij huurt nu mijn deel van de lening, wij zijn wel nog beide eigenaar.Poldermol schreef:Wàt ga je overnemen? Als uw ex-vriend huurde, valt er niets over te nemen want dan bent u al eigenaar van het pand, niet?
Lijkt mij bizar, best het volgende aan te geven:
Voor hoeveel % is jouw vriend eigenaar van de grond en de woonst, en sinds wanneer?
Hetzelfde voor jezelf.
Indien hij huurde terwijl hij eigenaar was dan lijkt er mij sprake van een misverstand. Om een woonst (incl. grond) te kunnen gebruiken volstaat het om ofwel te huren, ofwel eigenaar te zijn. Het geval waarin je als eigenaar ook nog huur betaalt aan jezelf en mede-eigenaren is uitzonderlijk.
Voor hoeveel % is jouw vriend eigenaar van de grond en de woonst, en sinds wanneer?
Hetzelfde voor jezelf.
Indien hij huurde terwijl hij eigenaar was dan lijkt er mij sprake van een misverstand. Om een woonst (incl. grond) te kunnen gebruiken volstaat het om ofwel te huren, ofwel eigenaar te zijn. Het geval waarin je als eigenaar ook nog huur betaalt aan jezelf en mede-eigenaren is uitzonderlijk.
-
anonymous
In het kader van raden wat er bedoeld wordt, mijn gok:
Tessa heeft samen met haar ex een huis gekocht. Ze zijn uit elkaar gegaan en de laatste 6 maand betaalde haar ex zijn helft van de lening af (aan de bank) + de andere helft betaalde hij aan Tessa "als huur". Tessa betaalde gedurende die maanden haar halft van de lening aan de bank af. Dus voor Tessa was het een 0-operatie.
Nu wil Tessa haar ex uitkopen samen met haar nieuwe vriend om er samen in te gaan wonen.
Tessa heeft samen met haar ex een huis gekocht. Ze zijn uit elkaar gegaan en de laatste 6 maand betaalde haar ex zijn helft van de lening af (aan de bank) + de andere helft betaalde hij aan Tessa "als huur". Tessa betaalde gedurende die maanden haar halft van de lening aan de bank af. Dus voor Tessa was het een 0-operatie.
Nu wil Tessa haar ex uitkopen samen met haar nieuwe vriend om er samen in te gaan wonen.
anonymous schreef: ↑10 april 2019, 08:09 In het kader van raden wat er bedoeld wordt, mijn gok:
Exact [emoji14]anonymous schreef:In het kader van raden wat er bedoeld wordt, mijn gok:
-
anonymous9
Jamaar. Als de ex zijn helft betaalde + huur en Tessaatje ook haar helft betaalde aan de bank zitten we met een 1,5 hypotheek-equivalente betaling (helft + huur + helft). Dan klopt er nog ergens iets niet.
In "mijnen tijd" huurde men eerst een paar jaar zodat je op die manier wat geld kon sparen ... bijkomend voordeel was dan ook dat je na die paar jaar wel wist of je al of niet voor elkaar gemaakt was ... dergelijke shit kwam je dan niet (of veel minder) tegen ... tegenwoordig is men 5 minuten bij elkaar, koopt men een huis samen, liefst met een 110%-lening en dan gaat men 10 minuten later uit elkaar en liefst nog met een "kleinen" in de buik ... dan begint de miserie ... dan komt het nieuwe vriendje er bij ... die een paar maanden later er dan ook weer van door gaat ... en dan moeten we nog een belastingsbrief invullen
Ik word oud vrees ik ...
Ik word oud vrees ik ...
We zijn hier allemaal maar wat aan het gissen hoe het verhaal en elkaar steekt.
Topic starter tessa97 heeft nog geen enkele verduidelijking gegeven over dat " huren " ... en wat ze ermee bedoelde.
Topic starter tessa97 heeft nog geen enkele verduidelijking gegeven over dat " huren " ... en wat ze ermee bedoelde.
Geebee is alvast helemaal mee.

-
anonymous
Lees mijn "giswerk" (dat juist bleek te zijn) nog eens.
Ex betaalde zijn deel van de hypotheek aan de bank + de andere helft aan Tessa.
Tessa betaalde haar deel aan de bank.
Dus voor Tessa was dat een 0-operatie. De ex betaalde de volledige lening af.
Ex had ook het volledige huis.
Tessa zal ergens anders gewoond hebben? Misschien ook huur betaald?
Doet eigenlijk weinig ter zake. Ze zal bij de bank langs moeten gaan om te praten.
-
anonymous9
Wacht. Dus van 'huur' is er eigenlijk helemaal geen sprake. Er zal dus ook geen huurcontract edm zijn? Maar wat was juist de reden voor de ex om zowel zijn deel als haar deel af te betalen? Smartengeld?
Als de 97 in Tessa's gebruikersnaam effectief haar 'bouwjaar' is, dan vrees ik dat ze nog veel toeren gaat meemaken als ze alles blijft overcompliceren in het leven. De beste tip is wellicht: hou het simpel. En leg de dingen degelijk uit.
Als de 97 in Tessa's gebruikersnaam effectief haar 'bouwjaar' is, dan vrees ik dat ze nog veel toeren gaat meemaken als ze alles blijft overcompliceren in het leven. De beste tip is wellicht: hou het simpel. En leg de dingen degelijk uit.