Buitenlandse overschrijvingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Buitenlandse overschrijvingen
Wij moeten professioneel een maandelijkse overschrijving doen naar zuid Korea, van rond de 2500,00 €. Fortis rekent hiervoor een 33 €, en het duurt ook rijkelijk lang vooraleer geld op Zuid Koreaanse rekening staat. Iemand een goedkoper oplossing. Zuidkoreanen willen de kosten niet delen, was vorige maand rond de 20,00 €... Op 11/7 overgeschreven naar zuid Korea, vandaag bericht gekregen van daar, geld staat nog niet op hun rekening. Fortis gecontacteerd, het zal niet lang meer duren. Is wel al lang van onze Fortis rekening.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
Re: Buitenlandse overschrijvingen
Normaal raad ik Transferwise aan maar in dit geval is dat niet zo heel veel goedkoper.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Xendpay gebruik ik voor overschrijvingen al eens, als de bestemmeling aan de andere kant van de wereld zit.
Zij rekenen normaal gezien 1 procent kosten (tov het overgeschreven bedrag) maar ze laten aan jou de keuze om te betalen wat je wil betalen. Heb het al een paar keer gehalveerd en dat lukte zonder probleem.
Als je aanvankelijk naar Xendpay overschrijft op bv een rekening in FR of UK zal het iets langer duren dan de normale 4 werkdagen.
Je kan met een kaart betalen maar soms komen daar ook weer kosten bij.
Transferwise en Xendpay zijn redelijk aan elkaar gewaagd.
Zij rekenen normaal gezien 1 procent kosten (tov het overgeschreven bedrag) maar ze laten aan jou de keuze om te betalen wat je wil betalen. Heb het al een paar keer gehalveerd en dat lukte zonder probleem.
Als je aanvankelijk naar Xendpay overschrijft op bv een rekening in FR of UK zal het iets langer duren dan de normale 4 werkdagen.
Je kan met een kaart betalen maar soms komen daar ook weer kosten bij.
Transferwise en Xendpay zijn redelijk aan elkaar gewaagd.
Ik was even aan iBanFirst of ebury aan het denken. Ze focussen zich wel eerder op internationale vreemde munt betalingen.
Misschien bekijken of ze ook "gewone" internationale Euro betalingen doen.
Misschien bekijken of ze ook "gewone" internationale Euro betalingen doen.
De 11° was een bankfeestdag (niet?), dus wellicht pas op de 12° doorgegaan in het systeem, en pas de maandag erop,d e 15° effectief vertrokken. Bij Fortis reken ik voor de US/CA altijd op een weekje, dus dat zal naar Zuid-Korea ook wel zoiets zijn.
Dusja, ze nemen er inderdaad rijkelijk hun tijd voor!
Dusja, ze nemen er inderdaad rijkelijk hun tijd voor!
-
- Hero Member
- Contacteer:
11/07 is geen officiele bank holiday. Banken hebben hun hoofdkantoor meestal in Brussel, daar geldt een vrije keuze voor de gewest feestdag. Dus quasi geen enkele bank sluit op 11/07 (Argenta misschien).
De bank van hier met als hoofdzetel de Boerentoren ?
Van BNP zou ik verwachten dat ze voor ieder gewest meefeesten
Van BNP zou ik verwachten dat ze voor ieder gewest meefeesten