Total Gratis pechverhelping
Total Gratis pechverhelping
Sommigen zullen het wellicht kennen want het bestaat al enkele jaren en ik gebruik het nu ook al twee jaar: de gratis pechdienst voor wagens en moto's van Total, in samenwerking met Touring, onder de naam Total Assistance.
Wanneer je bij total een tankbeurt van 25 liter in een station van Total België of Luxemburg neemt krijg een een full-gratis pechverhelping voor een maand. Niet alleen gratis bijstand in België maar ook in 35 Europese landen; handig als je binnenkort op reis vertrekt.
Wat is er allemaal inbegrepen=
- gratis full pechverhelping 7d/7 en 24u/24
- Gratis takeling van uw wagen naar de dichtstbijzijnde garage (of een vergoeding tot 130 € als de takeling door de politie wordt opgelegd).
- Vervangwagen gedurende 24 uur, als het voertuig niet onmiddellijk kan worden hersteld.
- Een volledige dekking: panne, ongeval, lekke band, problemen met de sleutels (stuk, verloren, in de wagen vergeten), zonder brandstof vallen, verkeerde brandstof tanken, vandalisme, diefstal.
- een klantenkaart waarbij je 1 punt per 5 liter krijgt dat 1 cent waard is en in cash kan worden ingeruild
Enige wat je moet doen is dus 25 liter tanken (voor een Smart wagen is dat slechts 8 liter).
Maar nu gaat Total nog verder met het peterschapsproject: schrijf je je in op deze gratis dienst én doe je dat voor 31 augustus 2010 dan zijn er extra voordelen: er wordt een pakket autoproducten van 15 euro voorzien en een Happy Fuel tankkaart.
Je dient je online in te schrijven via een peter. Die peter moet je uitnodigen per mail. Ik wil graag "peter" zijn om ook van deze extra voordelen te kunnen genieten. Indien je je emailadres stuurt naar: totalpeterschap@gmail.com nodig ik je uit en kan je van deze voordelen genieten.
Bedankt, David
totalpeterschap@gmail.com
PS. je vindt alle info ook op de website van total.be; ik zou je erg erkentelijk zijn mocht ik peter mogen zijn.
Wanneer je bij total een tankbeurt van 25 liter in een station van Total België of Luxemburg neemt krijg een een full-gratis pechverhelping voor een maand. Niet alleen gratis bijstand in België maar ook in 35 Europese landen; handig als je binnenkort op reis vertrekt.
- Gratis takeling van uw wagen naar de dichtstbijzijnde garage (of een vergoeding tot 130 € als de takeling door de politie wordt opgelegd).
- Vervangwagen gedurende 24 uur, als het voertuig niet onmiddellijk kan worden hersteld.
- Een volledige dekking: panne, ongeval, lekke band, problemen met de sleutels (stuk, verloren, in de wagen vergeten), zonder brandstof vallen, verkeerde brandstof tanken, vandalisme, diefstal.
- een klantenkaart waarbij je 1 punt per 5 liter krijgt dat 1 cent waard is en in cash kan worden ingeruild
Enige wat je moet doen is dus 25 liter tanken (voor een Smart wagen is dat slechts 8 liter).
Maar nu gaat Total nog verder met het peterschapsproject: schrijf je je in op deze gratis dienst én doe je dat voor 31 augustus 2010 dan zijn er extra voordelen: er wordt een pakket autoproducten van 15 euro voorzien en een Happy Fuel tankkaart.
Je dient je online in te schrijven via een peter. Die peter moet je uitnodigen per mail. Ik wil graag "peter" zijn om ook van deze extra voordelen te kunnen genieten. Indien je je emailadres stuurt naar: totalpeterschap@gmail.com nodig ik je uit en kan je van deze voordelen genieten.
Bedankt, David
PS. je vindt alle info ook op de website van total.be; ik zou je erg erkentelijk zijn mocht ik peter mogen zijn.
Re: Total Gratis pechverhelping
david78 schreef:Sommigen zullen het wellicht kennen want het bestaat al enkele jaren en ik gebruik het nu ook al twee jaar: de gratis pechdienst voor wagens en moto's van Total, in samenwerking met Touring, onder de naam Total Assistance.
Bedankt, David
Blijkbaar is de exacte website:
http://www.total.be/be/befidelity.nsf/V ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.total.be/be/befidelity.nsf/V ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben heel tevreden: die mensen hebben mij al eens goed kosteloos geholpen toen ik een lekke band had en ik het wiel er absoluut niet af kon halen. Dus als er mensen in het bovenstaande geinteresseerd zijn willen jullie dan inschrijven via mij als peter? Dank je wel. Je kan mailen naar: totalpeterschap@gmail.com
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bezint eer ge hiermee begint...
Een van de belangrijkste kleine lettertjes: Er wordt een pechverhelper ter plaatse gestuurd, maar indien deze je niet kan verder helpen wordt je wagen naar de dichtstbijzijnde (merk)garage gesleept. En dus niet naar je garage van je keuze!
Een van de belangrijkste kleine lettertjes: Er wordt een pechverhelper ter plaatse gestuurd, maar indien deze je niet kan verder helpen wordt je wagen naar de dichtstbijzijnde (merk)garage gesleept. En dus niet naar je garage van je keuze!
Dat is bij Touring ook het geval. Je heb nooit een gratis takeldienst tot aan je eigen garage hoor. Ik kan alleen maar bevestigen dat ik goed geholpen ben geweest; een wachttijd van 30 minuten en een kwartuurtje werk aan de wagen en ik kon weer rondbollen zonder problemen.Bart schreef:Bezint eer ge hiermee begint...
Deze redenering klopt enkel maar als je de goedkoopste formule neemt van touring.
Ikzelf werk bvb. op een uur rijden van mijn woonplaats.
Wat ben ik met zo'n pechverhelping. Mocht ik in panne vallen terwijl mijn auto aan mijn werk staat geparkeerd wil ik dat mijn auto naar mijn eigen garage wordt getakeld.
Wat ben ik met zo'n pechverhelping. Mocht ik in panne vallen terwijl mijn auto aan mijn werk staat geparkeerd wil ik dat mijn auto naar mijn eigen garage wordt getakeld.
Nogmaals alles afgehandeld in minder dan een uur tijd in Frankrijk (OK, in Roncq dicht bij Belgische grens, 40 minuten van mijn woonplaars) was toch wel een aangename ervaring als je een lekke band hebt en het wiel er absoluut niet afkreeg... Nu iedereen zijn eigen idee natuurlijk, ik heb er goede ervaring mee, wetende dat ik met mijn wagen 3 maal per jaar naar het buitenland rij (meestal Spanje). Ik denk ook wel dat touring je in Spanje ook niet gratis zal takelen tot in België? Of bestaan die formules wél?Bart schreef:Deze redenering klopt enkel maar als je de goedkoopste formule neemt van touring.
je moet dit lezen als:
betaal 10% meer (t.o.v. gewone tankstations) en krijg er pechverhelping bij
3 weken per tankbeurt en geen maand ! (enkel voor de zomermaanden is het een volle maand)
3 weken per tankbeurt en geen maand ! (enkel voor de zomermaanden is het een volle maand)
Ik tank altijd exact 25 liter en de rest bij Dats24. Op euro95 scheelt me dat 1,75 euro per drie weken (want het verschil is maximaal 0,07; meetstal 0,05 eurocent). Op jaarbasis is dat (laat ons zeggen 15 tankbeurten) dus 26,25 euro. Voor hetgene dat je terugkrijgt is het echt niet zoveel. Natuurlijk als je niet tankt dan krijg je ook geen dekking meer; maar voor niks gaat de zon opzeverare schreef:je moet dit lezen als:

Geldig in 35 landen, dat stond er nog niet bij, denk ik.
Beperkt tot 2 tussenkomsten per jaar die gerekend worden vanaf de eerste tussenkomst.
Dit is een oud artikel maar tegenwoordig sleept Touring ook voor de gewone klanten alleen nog naar de dichtstbijzijnde garage. Dat is ergens onderweg in stilte aan de voorwaarden veranderd.
Total is per liter hier 0,16 euro duurder dan het goedkoopste station in de buurt.
Dat is 4 euro kostprijs per 3 weken. Als je daar op een perfect schema gebruik van maakt is de kostprijs van de assistance 70 euro. Maar aangezien je niet altijd tot de laatste dag van je 3 weken zal wachten of niet altijd precies maar 25 liter zal tanken is de kostprijs in de realiteit hoger.
Al bij al zou ik denken dat het voor de traditionele spaargidser de moeite waard is om dit nog eens te bekijken.
Als je een tankkaart van het werk hebt kan je de pechverhelping ook gewoon gebruiken op een klantenkaart waar jouw privé auto op staat ingeschreven.
Beperkt tot 2 tussenkomsten per jaar die gerekend worden vanaf de eerste tussenkomst.
Dit is een oud artikel maar tegenwoordig sleept Touring ook voor de gewone klanten alleen nog naar de dichtstbijzijnde garage. Dat is ergens onderweg in stilte aan de voorwaarden veranderd.
Total is per liter hier 0,16 euro duurder dan het goedkoopste station in de buurt.
Dat is 4 euro kostprijs per 3 weken. Als je daar op een perfect schema gebruik van maakt is de kostprijs van de assistance 70 euro. Maar aangezien je niet altijd tot de laatste dag van je 3 weken zal wachten of niet altijd precies maar 25 liter zal tanken is de kostprijs in de realiteit hoger.
Al bij al zou ik denken dat het voor de traditionele spaargidser de moeite waard is om dit nog eens te bekijken.
Als je een tankkaart van het werk hebt kan je de pechverhelping ook gewoon gebruiken op een klantenkaart waar jouw privé auto op staat ingeschreven.
Betaal heden pech en personen bijstand 88 € per jaar. ( bij mijn ba verzekeraar ) bijstand komt van Mondial assistance .
Dus wereldwijde personen bijstand inbegrepen.
Pechbijstand gans Europa + Aziatisch Turkije + landen rond de Middellandse zee.
Total = 72 € per jaar voor enkel pech ??
Woning plus pack 11 € per jaar. ( bijstand elec - loodgieter - sleutels enz)
Bij luminus - elektrabel slechts 7 € per maand.
Dus wereldwijde personen bijstand inbegrepen.
Pechbijstand gans Europa + Aziatisch Turkije + landen rond de Middellandse zee.
Total = 72 € per jaar voor enkel pech ??
Woning plus pack 11 € per jaar. ( bijstand elec - loodgieter - sleutels enz)
Bij luminus - elektrabel slechts 7 € per maand.
Estate Guru believer.
Alleen maar interessant als je het kan gebruiken op je eigen auto met de tankaart van een bedrijfswagen... Laat de meeste bedrijven die ik ken(de) nu net dit merk van tankkaarten verkiezen. Of als er in jouw buurt niet goedkoop te tanken is..
Als je 10 km moet rijden (enkel) voor een goedkopere pomp ben je op het heen en terug-traject ook 2 euro kwijt.
Aangezien veel bedrijven nu hun aantal tussenkomsten per jaar limiteren spaar je wat uit op die manier.
Bij Ethias vlieg je al gauw buiten als je een paar keer in panne valt. Die polis kan ik in mijn geval wat sparen want ik heb hem vorig jaar al één keer gebruikt.
Alternatieven voor een goedkope bijstand voor personen en auto zijn Ethias , Belfius of ING assistance.
Die zijn alle 3 betaalbaar.
Er zijn er nog, uiteraard.
Als je 10 km moet rijden (enkel) voor een goedkopere pomp ben je op het heen en terug-traject ook 2 euro kwijt.
Aangezien veel bedrijven nu hun aantal tussenkomsten per jaar limiteren spaar je wat uit op die manier.
Bij Ethias vlieg je al gauw buiten als je een paar keer in panne valt. Die polis kan ik in mijn geval wat sparen want ik heb hem vorig jaar al één keer gebruikt.

Alternatieven voor een goedkope bijstand voor personen en auto zijn Ethias , Belfius of ING assistance.
Die zijn alle 3 betaalbaar.
Er zijn er nog, uiteraard.
Total had zelf jaren geleden al een foldertje, waarbij ze bovenstaande berekeningen maakten.
De kosten van de pechverhelping EN het minderverbruik veroorzaakt door Excelium, zorgen ervoor, dat tanken bij Total net zo duur is als tanken bij de prijsstunter. Aldus Total.
Dus een werelddeal doe je er inderdaad niet aan. Daar zijn ze eerlijk over.
Desalniettemin vind ik het allemaal nog fair en redelijk. Total biedt zijn voordelen ook aan aan mensen die tanken met de Shell netwerktankkaart. Q8 is ook compatibel met die kaart, maar dan kan je naar je puntjes fluiten.
Gek genoeg werkt die kaart bij Shell, Esso, Total en Q8 in België, maar alleen bij Shell (logisch...) en Esso in het buitenland. Q8 en Total doen dan ineens niet mee.
De kosten van de pechverhelping EN het minderverbruik veroorzaakt door Excelium, zorgen ervoor, dat tanken bij Total net zo duur is als tanken bij de prijsstunter. Aldus Total.
Dus een werelddeal doe je er inderdaad niet aan. Daar zijn ze eerlijk over.
Desalniettemin vind ik het allemaal nog fair en redelijk. Total biedt zijn voordelen ook aan aan mensen die tanken met de Shell netwerktankkaart. Q8 is ook compatibel met die kaart, maar dan kan je naar je puntjes fluiten.
Gek genoeg werkt die kaart bij Shell, Esso, Total en Q8 in België, maar alleen bij Shell (logisch...) en Esso in het buitenland. Q8 en Total doen dan ineens niet mee.
Dat je minder zou verbruiken met premium brandstoffen is her en der al tegengesproken in tests. Die kan je ook op Youtube bekijken vaak.
Ik heb het idee dat je, of je nu gewoon aan de goedkoopste pomp gaat tanken, of je gaat naar een premium / duur merk, gewoon even veel verbruikt.
Ook tests op slijtage aan de motor schijnen weinig verschil te tonen.
Het is, met andere woorden, misschien wel gewoon om het even wat of waar je tankt. Alleen is het bij Total altijd duurder.
Ik heb het idee dat je, of je nu gewoon aan de goedkoopste pomp gaat tanken, of je gaat naar een premium / duur merk, gewoon even veel verbruikt.
Ook tests op slijtage aan de motor schijnen weinig verschil te tonen.
Het is, met andere woorden, misschien wel gewoon om het even wat of waar je tankt. Alleen is het bij Total altijd duurder.