Touring/Axa weigert eigen offerte
Touring/Axa weigert eigen offerte
Hallo iedereen,
Heeft er iemand ervaring met Touring verzekeringen (is Axa achter de schermen)?
Ik vroeg een offerte online voor mijn nieuwe auto (ongeveer €725 jaarpremie) en wou deze aanvaarden wat ik ook telefonisch deed. Maar een paar dagen later ligt hun contract in mijn brievenbus voor €890 euro! In plaats van een nieuw contract op te stellen op basis van de offerte waarop ik wou intekenen hebben ze beslist dat ik op mijn oude polis van mijn verkochte wagen moet blijven. Ik vind dit niet kunnen gezien ze me dit nooit gevraagd hebben. Ik zou voor die prijs wel een verzekering kunnen afsluiten bij een degelijke verzekeraar. De enige reden dat ik voor Touring en hun beduidend mindere kwaliteit koos was dat hun premie zo'n €200 goedkoper was. Niet dus! Ze weigeren alle medewerking en ik heb al een paar tussenvoorstellen gedaan maar ze doen absoluut geen moeite om de situatie recht te zetten. Iemand advies hoe ik dit verder kan aanpakken?
Ik vroeg een offerte online voor mijn nieuwe auto (ongeveer €725 jaarpremie) en wou deze aanvaarden wat ik ook telefonisch deed. Maar een paar dagen later ligt hun contract in mijn brievenbus voor €890 euro! In plaats van een nieuw contract op te stellen op basis van de offerte waarop ik wou intekenen hebben ze beslist dat ik op mijn oude polis van mijn verkochte wagen moet blijven. Ik vind dit niet kunnen gezien ze me dit nooit gevraagd hebben. Ik zou voor die prijs wel een verzekering kunnen afsluiten bij een degelijke verzekeraar. De enige reden dat ik voor Touring en hun beduidend mindere kwaliteit koos was dat hun premie zo'n €200 goedkoper was. Niet dus! Ze weigeren alle medewerking en ik heb al een paar tussenvoorstellen gedaan maar ze doen absoluut geen moeite om de situatie recht te zetten. Iemand advies hoe ik dit verder kan aanpakken?
Re: Touring/Axa weigert eigen offerte
Polis weigeren (en dus zeker niet ondertekenen) en ergens anders gaan. Sinds kort heb je opzegrecht bij wijziging van voertuig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ah ok, had niet gezien dat het een bestaande polis betreft. Tja, is iets moeilijker dan. Touring is niet de makkelijkste in zo'n geval.
Maar sowieso opzegrecht wegens wijziging voertuig. En de omnium kan je onmiddellijk ergens anders nemen (voor die prijs ga ik er van uit dat er een omnium in zit).
Maar sowieso opzegrecht wegens wijziging voertuig. En de omnium kan je onmiddellijk ergens anders nemen (voor die prijs ga ik er van uit dat er een omnium in zit).
Mijn idee zou zijn : ver van Touring wegblijven.
Niets anders dan administratieve en tarifaire problemen mee gehad.
Enkel interessant om één jaar nieuwe klant te zijn, bij die maatschappij. Daarna gaat het bergaf en krijg je niets gedaan, ook niet de simpelste administratieve zaken.
Zelfs al zouden ze 200 euro goedkoper zijn per jaar : overweeg om naar een maatschappij te gaan waar alles gewoon van de eerste keer in orde is en waar ze niet voor elke debiele reden of gewoon jaarlijks de kostprijs verhogen.
Niets anders dan administratieve en tarifaire problemen mee gehad.
Enkel interessant om één jaar nieuwe klant te zijn, bij die maatschappij. Daarna gaat het bergaf en krijg je niets gedaan, ook niet de simpelste administratieve zaken.
Zelfs al zouden ze 200 euro goedkoper zijn per jaar : overweeg om naar een maatschappij te gaan waar alles gewoon van de eerste keer in orde is en waar ze niet voor elke debiele reden of gewoon jaarlijks de kostprijs verhogen.
Ook geen fan van touring maar jaarlijks verhogen doen ze allemaal spijtig genoeg. Toch diegene die ik al gehad heb
Ik ben een 10 tal jaar bij touring klant geweest.
Heb steeds kunnen onderhandelen over de prijs. Indien een online simulatie goedkoper was, heb ik deze altijd gekregen. Wel steeds moeten aandringen en verschillende keren bellen.
4 jaar geleden een ongeval in fout gehad met een wagen van net 1 jaar oud. Wagen was omnium verzekerd. 99 percent van de factuur prijs zonder korting ontvangen.
Ethias kon mij nog een scherpere prijs aanbieden voor mijn huidige wagen (nu wel zonder omnium).
Heb steeds kunnen onderhandelen over de prijs. Indien een online simulatie goedkoper was, heb ik deze altijd gekregen. Wel steeds moeten aandringen en verschillende keren bellen.
4 jaar geleden een ongeval in fout gehad met een wagen van net 1 jaar oud. Wagen was omnium verzekerd. 99 percent van de factuur prijs zonder korting ontvangen.
Ethias kon mij nog een scherpere prijs aanbieden voor mijn huidige wagen (nu wel zonder omnium).
Met ING niet zo veel last van. Maar ik heb het dan niet over indexaanpassingen.
Ik vermoed wel dat TS een offerte heeft gekregen 'als nieuwe klant' voor zijn auto..
en dat Touring enkel die beste prijs geeft voor een nieuwe klant.
Je weet dan ook ineens, als je daar klant wordt, dat het nieuwe er na een jaar ook af is.
Ga anders een paar jaar elders met je verzekering en vraag daarna terug hun prijs 'nieuwe klant' aan, als je er echt graag wil klant zijn.
Enkele jaren geleden, heb ik iets dergelijks meegemaakt met mijn BA verzekering bij Partners.
Als reeds bestaande klant, weigerden ze mij het voordelige tarief te geven, waarmee ze grote reclame maakten in de media.
Intussen zit ik tevreden bij Ethias.
Als reeds bestaande klant, weigerden ze mij het voordelige tarief te geven, waarmee ze grote reclame maakten in de media.
Intussen zit ik tevreden bij Ethias.

Raar dat ze dan met stukjes en beetjes, klein of groot, toch jaarlijks duurder worden.
Uit wat jij zegt moeten we afleiden dat iedere, al dan niet jaarlijkse, verhoging van de poliskost een tariefverhoging is en geen indexaanpassing.
En dat die dus kan 'bestraft' worden door de klant met opzeg van de polis. (?)
Uit wat jij zegt moeten we afleiden dat iedere, al dan niet jaarlijkse, verhoging van de poliskost een tariefverhoging is en geen indexaanpassing.
En dat die dus kan 'bestraft' worden door de klant met opzeg van de polis. (?)
https://www.pv.be/dossiers/auto/auto-ve ... erzekering
Tariefverhoging na indexering
De autoverzekering wordt niet jaarlijks geïndexeerd.
Toch wordt regelmatig een tariefwijziging doorgevoerd. Uw verzekeraar moet u altijd op de hoogte brengen van deze wijziging. Bent u hiermee niet akkoord, dan hebt u de mogelijkheid om uw autoverzekering op te zeggen.
Tariefverhoging na indexering
De autoverzekering wordt niet jaarlijks geïndexeerd.
Toch wordt regelmatig een tariefwijziging doorgevoerd. Uw verzekeraar moet u altijd op de hoogte brengen van deze wijziging. Bent u hiermee niet akkoord, dan hebt u de mogelijkheid om uw autoverzekering op te zeggen.
Een en ander is niet zo heel duidelijk.vdm schreef: ↑2 april 2019, 12:21 Hallo iedereen,
U koopt een nieuwe voertuig, en vraagt daarvoor offerte. hoe komen ze dan aan de gegevens (polis ) van uw oud voertuig, of U moet hun deze gegeven hebben???
Wat wel kan zijn, is dat je nog een tijd bij je oude verzekeraar moet blijven wegens jaarlijkse vervaldag van uw polis, maar dat Touring deze administratief overneemt,en dus je nieuwe verzekeraar/agent wordt , en je vanaf de vervaldag van je oude polis definitief overstapt naar Touring.
Daarmee het prijsverschil in je offerte te verklaren misschien.
Het is niet omdat je wagen verkocht is, dat daarmee een einde aan je polis komt, je kan deze tijdelijk stopzetten, maar als je nieuw voertuig koopt loopt je polis gewoon verder.
Enkel als je nummerplaat instuurt kan je de polis vroegtijdig defintief beeindigen,zonder de jaarlijkse vervaldag af te wachten. maar veel maatschappijen durven dit al wel eens aanvechten / betwisten...
https://emag.touring-verzekeringen.be/a ... ng.html#!/
Kan u mij dit ff toelichten?nuyttie schreef: ↑2 april 2019, 12:29 ah ok, had niet gezien dat het een bestaande polis betreft. Tja, is iets moeilijker dan. Touring is niet de makkelijkste in zo'n geval.
Hoe gaat zoiets precies in zijn werk?
Ik dacht dus ook dat je steeds de plaat moet schrappen om de polis vroegtijdig stop te zetten.
nee, bij wijziging voertuig kan dit nu ook.
Is tamelijk recent gewijzigd, maar zelf nog nooit moeten toepassen
Is tamelijk recent gewijzigd, maar zelf nog nooit moeten toepassen
Het was een beetje een gat in de regelgeving..
Zelf nog ondervonden dat bv bij Touring de wijziging van voertuig werd aangegrepen om de kosten voor de polis naar mijn gevoel buitensporig te verhogen. Jammer als je dan niets anders kan doen dan het einde van het jaar afwachten.. Net zo een wijziging van het risico dat naar mijn gevoel een lagere premie had moeten geven, gaf dan ineens een verzwaring van het bedrag..
Als je net rond de verjaardag van je polis zit kan dat op zichzelf meer dan een jaar duren eer je weg zou kunnen.
Zelf nog ondervonden dat bv bij Touring de wijziging van voertuig werd aangegrepen om de kosten voor de polis naar mijn gevoel buitensporig te verhogen. Jammer als je dan niets anders kan doen dan het einde van het jaar afwachten.. Net zo een wijziging van het risico dat naar mijn gevoel een lagere premie had moeten geven, gaf dan ineens een verzwaring van het bedrag..
Als je net rond de verjaardag van je polis zit kan dat op zichzelf meer dan een jaar duren eer je weg zou kunnen.