Touring verzekering
Touring verzekering
Verleden woensdag Brief van touring auto verzekering : uw maandelijkse premie is XX euro voor de volgende 12 maanden.
Eerst had ik het niet gemerkt, maar er was een prijs stijging van iets meer dan 15 euro per maand.
Ik bel donderdag naar touring met opmerking 'premie is wel veel gestegen en wat is de reden?
Antwoord : we mogen de premie duurder maken!
Ik vraag nogmaals voor welke reden zoveel?
Antwoord : Even nakijken ... paar seconden later : O ja , uw premie wordt terug de oude premie aangezien je op bonus malus 0 staat.
Moraal van het verhaal : indien je niks doet, stijgt je premie (hier met meer dan 180 euro per jaar).
Eerst had ik het niet gemerkt, maar er was een prijs stijging van iets meer dan 15 euro per maand.
Ik bel donderdag naar touring met opmerking 'premie is wel veel gestegen en wat is de reden?
Antwoord : we mogen de premie duurder maken!
Ik vraag nogmaals voor welke reden zoveel?
Antwoord : Even nakijken ... paar seconden later : O ja , uw premie wordt terug de oude premie aangezien je op bonus malus 0 staat.
Moraal van het verhaal : indien je niks doet, stijgt je premie (hier met meer dan 180 euro per jaar).
Re: Touring verzekering
Bij elke prijsstijging welke niet aan een ongeval te wijten is, heb je het recht de polis op te zeggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Touring verzekering
Ongeveer hetzelfde voorgehad. Al jaren bij Touring verzekerd voor een 5-tal voertuigen. tot ik eens de online check ging doen en de "nieuwe" verzekering goedkoper bleek dan de lopende (met groepskorting). Een eerste telefoontje dat ik dat niet normaal vond werd afgewimpeld dat zij dat wel normaal vonden (nieuwe klanten moeten waarschijnlijk verwend worden bestaande genegeerd als ze niet van zich laten horen). Na mijn vraag dat ik dan best de 5 contracten kon opzeggen en 5 nieuwe kon afsluiten (of bij een andere Mij) resulteerde direct in een fikse korting op de lopende polissen.
Boodschap: altijd alles blijven opvolgen en nooit je mond houden, in slaap vallen betaal je cash.
Boodschap: altijd alles blijven opvolgen en nooit je mond houden, in slaap vallen betaal je cash.
Re: Touring verzekering
Bij mij gaat de premie volgend jaar met 20% stijgen.
Heb contact opgenomen maar ze willen de prijsstijging niet annuleren.
Kan ik niet anders dan opzeggen.
Iemand een suggestie voor een goede en goedkope verzekeringsmaatschappij de auto?
Heb contact opgenomen maar ze willen de prijsstijging niet annuleren.
Kan ik niet anders dan opzeggen.
Iemand een suggestie voor een goede en goedkope verzekeringsmaatschappij de auto?
Re: Touring verzekering
Wat een "goedkope" autoverzekering is voor anderen, is het daarom nog niet voor jou.waterboy schreef: . . . Iemand een suggestie voor een goede en goedkope verzekeringsmaatschappij de auto?
Dat is afhankelijk van je leeftijd, je rij-ervaring, je woonplaats, het aantal jaren dat je ongevalvrij reed, het type en jaartal van je auto, enz...
Om dat te kunnen vergelijken is het best dat je bij een aantal maatschappijen (of via makelaars) een vrijblijvende offerte aanvraagt. Ze zullen dan in principe vragen om een formulier in te vullen met bovengenoemde gegevens.
Om te weten welke "goede" verzekeringen zijn, kun je voortgaan op de ervaringen van bestuurders, die reeds schadegevallen aangegeven hebben bij hun verzekering: betalen deze vlug uit; doen ze moeilijk; mag je vrij de herstellingsgarage kiezen, enz...
Re: Touring verzekering
Ik schreef onlangs een nieuwe auto in en vroeg om een offerte voor omnium in verschillende vormen. Men zou het mij op donderdag toesturen via email. Niets ontvangen.
Maandag terug gebeld. Er was nog niets opgestuurd zei de medewerker maar ze vond wel mijn aanvraag terug.
Auto was deze keer snel ingeschreven in tegenstelling tot vorige keer.
De groene kaart stuurde men mij toe via email.
Maar door een probleem met het kleurgedeelte van mijn printer kon ik geen kleur afdrukken. Enkel zwart.
ik vroeg om een kaart op te sturen. Niets ontvangen..
Ik belde opnieuw terug op woensdag : het zou in orde komen.
Op vrijdag nog altijd niets. Dus stuurde ik maar emails.
Offerte voor omnium : na 2 weken ontvangen met de post.
Groene kaart : maandag, na 10 dagen dus lag de eerste in de bus. Ook een email dat ze de kaart zouden opsturen opnieuw. En die tweede kaart viel dan vrijdag in de bus.
Ik blijf misschien nog met enige tegenzin bij deze maatschappij maar ik zou er zeker geen euro meer voor betalen dan ergens anders. De service van de klantendienst is ... Slechter dan ik me zou kunnen indenken.
Men is vriendelijk, dat wel... maar door een nieuw systeem wordt er misschien af en toe iets niet opgestuurd.. aldus Touring verzekeringen. Die af en toe was voor mij dan wel 4 keer op 4 niets ontvangen..
Wetende dat het eigenlijk AXA is die achter deze maatschappij zit ... Man man man... brol !
Offerte gevraagd bij Ethias .. Die was een beetje goedkoper. Minder dan 1 procent voor een volledige omnium. Het overwegen waard. Mijn polis vervalt jammer genoeg al te gauw dus ik zit nog een dik jaar vast. Geen tijd meer om 3 maanden op voorhand op te zeggen.
Maandag terug gebeld. Er was nog niets opgestuurd zei de medewerker maar ze vond wel mijn aanvraag terug.
Auto was deze keer snel ingeschreven in tegenstelling tot vorige keer.
De groene kaart stuurde men mij toe via email.
Maar door een probleem met het kleurgedeelte van mijn printer kon ik geen kleur afdrukken. Enkel zwart.
ik vroeg om een kaart op te sturen. Niets ontvangen..
Ik belde opnieuw terug op woensdag : het zou in orde komen.
Op vrijdag nog altijd niets. Dus stuurde ik maar emails.
Offerte voor omnium : na 2 weken ontvangen met de post.
Groene kaart : maandag, na 10 dagen dus lag de eerste in de bus. Ook een email dat ze de kaart zouden opsturen opnieuw. En die tweede kaart viel dan vrijdag in de bus.
Ik blijf misschien nog met enige tegenzin bij deze maatschappij maar ik zou er zeker geen euro meer voor betalen dan ergens anders. De service van de klantendienst is ... Slechter dan ik me zou kunnen indenken.
Men is vriendelijk, dat wel... maar door een nieuw systeem wordt er misschien af en toe iets niet opgestuurd.. aldus Touring verzekeringen. Die af en toe was voor mij dan wel 4 keer op 4 niets ontvangen..
Wetende dat het eigenlijk AXA is die achter deze maatschappij zit ... Man man man... brol !
Offerte gevraagd bij Ethias .. Die was een beetje goedkoper. Minder dan 1 procent voor een volledige omnium. Het overwegen waard. Mijn polis vervalt jammer genoeg al te gauw dus ik zit nog een dik jaar vast. Geen tijd meer om 3 maanden op voorhand op te zeggen.
Re: Touring verzekering
Het vervolg :
Ik kocht in Juli van dit jaar een nieuwe auto. Touring stopt de oude polis, betaalt het saldo terug en start een nieuwe polis.
Als ik die eindelijk, na een week of 3 in de bus krijg blijkt de prijs een stuk hoger.
Ik bel hen op omdat ik geen woon-werkverkeer meer doe en omdat ik alleen woon (die dingen stan anders vermeld) en opnieuw stijgt de prijs. Nu al 40 procent boven die van ING verzekeringen bv.
Ik schrijf dus een aangetekende brief omdat ik de NIEUWE polis wil opzeggen. Het is een polis die tot stand gekomen is op afstand en dan heb ik 14 dagen tijd om op te zeggen.
Touring antwoordt via email dat de (oude) polis nog loopt tot in januari en dat die dan zal stopgezet worden. Dat terwijl de oude polis al is afgerekend (terugbetaling door hen) en ook gestopt is. De nieuwe polis loopt van juli tot juli 2018.
Aan de telefoon vraagt men of ik liever in juli wil stoppen... Ja , in 2017 zelfs. Maar dat kan niet.
Het moet januari zijn.. einddatum van de oude polis.
Er is niet alleen het opzeggen binnen de veertien dagen-principe. Ook de verzwaring van het risico en de prijs die Touring daarvoor aanrekent moet je niet zomaar aanvaarden volgens hun algemene voorwaarden. Maar dat stuk, ... daar lezen ze over of negeren ze. Want.. als je niet akkoord bent met de prijsverhoging moeten ZIJ de polis binnen de 15 dagen opzeggen, zeggen hun voorwaarden. Dat kan je als klant niet. Maar als je niet betaalt kom je ook in de problemen. En als je een brief stuurt ... ja .. dat weet je al.
Op de email van Touring kan ik niet antwoorden.
Het retouradres kan niet bereikt worden. Als ik een email stuur naar het gewone emailadres van Touring verzekeringen krijg ik een manueel verzonden mail terug die zegt dat ik mijn antwoord enkel kan sturen via webformulier.
Als ik dat probeer gaat het bericht er nooit door omdat het aantal tekens beperkt is tot 600 en ik meer te vertellen heb.
Er rest alleen nog de opzegging in januari te aanvaarden of me tot de ombudsdienst voor verzekeringen te wenden.
Als daar al wakkerder volk werkt dan bij Touring zelf.. Mijn idee : polis laten eindigen en van die boeren nooit meer eieren kopen.
De moraal van het verhaal :
- Touring verzekeringen is ondertussen 40 procent duurder dan een concurrent in mijn geval. Goedkoop zijn ze dus lang niet altijd. Misschien voor nieuwe klanten maar niet voor lang.
- Touring verzekeringen is als een slechte en goedkope telefoonoperator. ALs het werkt gaat alles prima. ALs er ooit een vraag of probleem moet opgelost worden hebben ze een dusdanig slecht administratief systeem dat je met je vragen tegen de muur aanloopt. Als je al een antwoord krijgt is het er een dat een antwoord is op een vraag die niet gesteld werd en waarbij gegevens gebruikt worden die fout zijn.
- Goedkoop gekocht is vaak duur bedrogen. Bij Touring Verzekeringen is dat voor mljn part dik bewezen. Voor iedereen die het horen of lezen wil : wegblijven daar ! Het is er toch maar een bende dure knoeiers.
Ik kocht in Juli van dit jaar een nieuwe auto. Touring stopt de oude polis, betaalt het saldo terug en start een nieuwe polis.
Als ik die eindelijk, na een week of 3 in de bus krijg blijkt de prijs een stuk hoger.
Ik bel hen op omdat ik geen woon-werkverkeer meer doe en omdat ik alleen woon (die dingen stan anders vermeld) en opnieuw stijgt de prijs. Nu al 40 procent boven die van ING verzekeringen bv.
Ik schrijf dus een aangetekende brief omdat ik de NIEUWE polis wil opzeggen. Het is een polis die tot stand gekomen is op afstand en dan heb ik 14 dagen tijd om op te zeggen.
Touring antwoordt via email dat de (oude) polis nog loopt tot in januari en dat die dan zal stopgezet worden. Dat terwijl de oude polis al is afgerekend (terugbetaling door hen) en ook gestopt is. De nieuwe polis loopt van juli tot juli 2018.
Aan de telefoon vraagt men of ik liever in juli wil stoppen... Ja , in 2017 zelfs. Maar dat kan niet.
Het moet januari zijn.. einddatum van de oude polis.
Er is niet alleen het opzeggen binnen de veertien dagen-principe. Ook de verzwaring van het risico en de prijs die Touring daarvoor aanrekent moet je niet zomaar aanvaarden volgens hun algemene voorwaarden. Maar dat stuk, ... daar lezen ze over of negeren ze. Want.. als je niet akkoord bent met de prijsverhoging moeten ZIJ de polis binnen de 15 dagen opzeggen, zeggen hun voorwaarden. Dat kan je als klant niet. Maar als je niet betaalt kom je ook in de problemen. En als je een brief stuurt ... ja .. dat weet je al.
Op de email van Touring kan ik niet antwoorden.
Het retouradres kan niet bereikt worden. Als ik een email stuur naar het gewone emailadres van Touring verzekeringen krijg ik een manueel verzonden mail terug die zegt dat ik mijn antwoord enkel kan sturen via webformulier.
Als ik dat probeer gaat het bericht er nooit door omdat het aantal tekens beperkt is tot 600 en ik meer te vertellen heb.
Er rest alleen nog de opzegging in januari te aanvaarden of me tot de ombudsdienst voor verzekeringen te wenden.
Als daar al wakkerder volk werkt dan bij Touring zelf.. Mijn idee : polis laten eindigen en van die boeren nooit meer eieren kopen.
De moraal van het verhaal :
- Touring verzekeringen is ondertussen 40 procent duurder dan een concurrent in mijn geval. Goedkoop zijn ze dus lang niet altijd. Misschien voor nieuwe klanten maar niet voor lang.
- Touring verzekeringen is als een slechte en goedkope telefoonoperator. ALs het werkt gaat alles prima. ALs er ooit een vraag of probleem moet opgelost worden hebben ze een dusdanig slecht administratief systeem dat je met je vragen tegen de muur aanloopt. Als je al een antwoord krijgt is het er een dat een antwoord is op een vraag die niet gesteld werd en waarbij gegevens gebruikt worden die fout zijn.
- Goedkoop gekocht is vaak duur bedrogen. Bij Touring Verzekeringen is dat voor mljn part dik bewezen. Voor iedereen die het horen of lezen wil : wegblijven daar ! Het is er toch maar een bende dure knoeiers.
Re: Touring verzekering
- Goedkoop gekocht is vaak duur bedrogen. Bij Touring Verzekeringen is dat voor mljn part dik bewezen. Voor iedereen die het horen of lezen wil : wegblijven daar ! Het is er toch maar een bende dure knoeiers.
[/quote]
Dat is me al jaren bekend.
Iets anders vergelijk prijs pech bijstand B en Europa eens met prijs bij uwe Ba verzekeraar ( voor mezelf 69 €)
Idem dito bij Vab en kbc.
Maar ja de luiheid van de meesten he.
Diegene die dubbel verzekerd voor pech bijstand bij aankoop nieuwe auto , laat ik nog buiten beschouwing.
Och ja voor 69 € krijgt men geen maandelijks tijdschrift.
[/quote]
Dat is me al jaren bekend.
Iets anders vergelijk prijs pech bijstand B en Europa eens met prijs bij uwe Ba verzekeraar ( voor mezelf 69 €)
Idem dito bij Vab en kbc.
Maar ja de luiheid van de meesten he.
Diegene die dubbel verzekerd voor pech bijstand bij aankoop nieuwe auto , laat ik nog buiten beschouwing.
Och ja voor 69 € krijgt men geen maandelijks tijdschrift.
Estate Guru believer.
Re: Touring verzekering
De waarde van een goede verzekeraar ondervind je pas bij een schadegeval. Dat je een fysiek kantoor binnenstapt en dat ze zeggen dat je verder niets meer hoeft te doen, dat ze alles voor je in orde zullen brengen. In tegenstelling tot een goedkope verzekering waar je moet beginnen telefoneren en mailen.
Re: Touring verzekering
In mijn leven al enkele makelaars (meervoud) gehad die er een dusdanig potje van maakten dat ik mijn schadegevallen liever zelf regel in ruil voor een kleinere premie.
Geen twijfel aan : de beste verzekering is voor mij de goedkoopste. ... of als het over andere dan de BA / brand of pechverhelping gaat : helemaal geen verzekering is de beste.
Ieder zijn mening en ervaringen welke ik evenwaardig respecteer.
Geen twijfel aan : de beste verzekering is voor mij de goedkoopste. ... of als het over andere dan de BA / brand of pechverhelping gaat : helemaal geen verzekering is de beste.
Ieder zijn mening en ervaringen welke ik evenwaardig respecteer.
-
- Newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 okt 2017
- Contacteer:
Re: Touring verzekering
Ik ben bij Touring Verzekeringen sinds november 2014: mijn eerste autoverzekering, op advies van een maat. Ik ben voor een mini-omnium gegaan bij Touring Verzekeringen. Registratie, formaliteiten en communicatie verliepen vlot. Ook Heb al enkele malen glasbraak gehad, eenmalig dieraanrijding voorgehad en een schadegeval in mijn voordeel in 2016. Het leek dus prima te gaan.
In november 2016 moest ik naar een locatie waar ik nooit wil(de) komen, op een moment dat gevaar met zich meebrengt, voor een afspraak dat me niet beviel maar moest van de schooldirectie: ik raakte betrokken bij een auto-ongeval op de oprit van de A12 te Boom. Het incident was in mijn nadeel. Ik heb meteen alle documentatie naar Touring Verzekeringen opgestuurd. Ik heb Touring Verzekeringen verduidelijkt om dit schadegeval onderling per consensus te regelen. De eerste weken belde ik meermaals voor info in de materie, nadien belde ik een tot tweemaal per maand vanaf december 2016 tot februari 2017. Een medewerkster van Touring Verzekeringen gebood mij te stoppen met bellen omdat informatie niet voorradig was. Zo gezegd, zo het zijnde. 8 augustus 2017 kreeg ik dan mijn verzekeringspremie(berekening) voor het komende jaar: exclusief taksen. Op 16 augustus belde ik Touring Verzekeringen voor verhelding inzake de begeleide brief van 8 augustus 'met' taksen: 1.5XX,XX op jaarbasis. Ik vroeg vervolgens hoe het verder nog zat met schadegeval per november 2016: negatief, geen nieuws.
Oktober 2017, ik ontving mijn facturatie voor verzekeringspremie die per 8 augustus werd overgemaakt: €1.7XX,XX. Ik was verbaasd. Ik contacteerde Touring Verzekeringen voor een verklaring. Ik kreeg te horen dat er een brief zou verstuurd geweest zijn op 20 januari 2017 voor het schadegeval. Ik ontken ontvangst ten stelligste. Een maat van mij is jaar en dag garagist, die meteen vroeg 'Heb je een aangetekende brief ontvangen van Touring Verzekeringen over dit schadegeval?' Neen, zei ik. 'Dan heeft Touring Verzekeringen een zware fout begaan, omdat dat per aangetekende brief hoort te gebeuren bij wet', aldus die maat met wederantwoord.
Touring Verzekeringen heeft zich niet gehouden aan de afspraak. Nalatigheid troef en de afspraak is aantoonbaar aangezien ik dit enkele dagen na het ongeval op e-mail had gezet. Ik heb recent de Ombudsman, de afdeling Productie en afdeling Schadegevallen aangeschreven dat ik het bedrag van €1.7XX,XX niet betaal wegens het nalaten van verantwoordelijkheid, communicatie en opvolging. Me per oktober 2017 opsolferen met een brief die ik nooit gezien heb noch ontvangen heb en die toch zéér cruciale informatie bevat, pas nu opduikt, is inacceptabel en verantwoordt absoluut niet de facturatie per oktober 2017. Daar bovenop moest ik minstens 25 minuten wachten om doorgeschakeld te worden met de dienst waarvoor ik contact opnam en wist Touring Verzekeringen zelf geen eenduidig antwoord te geven wat te doen met deze materie. Dat Touring Verzekeringen niet kort op de bal speelt door me te bereiken (Telefoon, e-mail, SMS, ... ) voor ontvangst(her)bevestiging van de brief per 20 januari 2017, is grensoverschrijdend ageren en onaanvaardbaar gedrag. Ik heb meermaals de Diensten aangeschreven en getelefoneerd voor verduidelijking omdat Touring Verzekeringen niet wil toegeven, ook al hebben zij al onderkend een structurele fout begaan te hebben. Om de zaak maar rap af te handelen wimpelt men mij af met de duurste uitkomt vor het bedrag van €1.7XX,XX.
Op de brief per 8 augustus 2017 staat de afgevaardigd bestuurder van Touring Verzekeringen (heer Hans Vranken). Ik heb geëist van Touring Verzekeringen dat deze man me in persoon terugbelt, ook al was men er resoluut tegen. Ook heb ik een zekere Stephane Brogniez aangeschreven (de substituut van heer Hans Vranken, wordt gezegd?). Touring Verzekeringen mag zich verwachten aan de verzekeringspremie van €1.5XX,XX, maar de facturatie van €1.7XX,XX betaal ik helemaal niet. Ik kan niet geacht worden financieel in te staan als de verwerkingsprocedure van een schadegeval helemaal verkeerd afloopt door een Touring Verzekeringendienst, waarbij na bijna 12 maanden later nalatigheid van de autoverzekeringsmaatschappij vastgesteld wordt. Het gaat me hier niet om het geld. Het gaat mij om het overmaken van geld dat van mij afkomstig is en dat ik dit aan een verzekeringsmaatschappij overmaak om mijn wagen te verzekeren en een teken van vertrouwen, betrokkenheid, interactie en opvolging impliceert en zo hoort nageleefd te worden. Helaas is mijn 3 maanden opzegtermijn verstreken voor 2017 waardoor ik vanaf volgend jaar zal nakijken om van verzekering over te stappen.
Touring Verzekeringen komt in nauwe schoentjes te staan. Wat de afloop ook moge zijn voor dit verzekeringspremiejaar - omdat ik de ombudsman en het Bestuur heb aangeschreven dit absoluut niet te accepteren, op deze manier ben ik over 9-tal maanden Touring Verzekering-klant af als ze de fout (nog steeds) niet onderkennen én zich niet verantwoordelijk (leren) opstellen voor hun fout en deze consequenties.
In november 2016 moest ik naar een locatie waar ik nooit wil(de) komen, op een moment dat gevaar met zich meebrengt, voor een afspraak dat me niet beviel maar moest van de schooldirectie: ik raakte betrokken bij een auto-ongeval op de oprit van de A12 te Boom. Het incident was in mijn nadeel. Ik heb meteen alle documentatie naar Touring Verzekeringen opgestuurd. Ik heb Touring Verzekeringen verduidelijkt om dit schadegeval onderling per consensus te regelen. De eerste weken belde ik meermaals voor info in de materie, nadien belde ik een tot tweemaal per maand vanaf december 2016 tot februari 2017. Een medewerkster van Touring Verzekeringen gebood mij te stoppen met bellen omdat informatie niet voorradig was. Zo gezegd, zo het zijnde. 8 augustus 2017 kreeg ik dan mijn verzekeringspremie(berekening) voor het komende jaar: exclusief taksen. Op 16 augustus belde ik Touring Verzekeringen voor verhelding inzake de begeleide brief van 8 augustus 'met' taksen: 1.5XX,XX op jaarbasis. Ik vroeg vervolgens hoe het verder nog zat met schadegeval per november 2016: negatief, geen nieuws.
Oktober 2017, ik ontving mijn facturatie voor verzekeringspremie die per 8 augustus werd overgemaakt: €1.7XX,XX. Ik was verbaasd. Ik contacteerde Touring Verzekeringen voor een verklaring. Ik kreeg te horen dat er een brief zou verstuurd geweest zijn op 20 januari 2017 voor het schadegeval. Ik ontken ontvangst ten stelligste. Een maat van mij is jaar en dag garagist, die meteen vroeg 'Heb je een aangetekende brief ontvangen van Touring Verzekeringen over dit schadegeval?' Neen, zei ik. 'Dan heeft Touring Verzekeringen een zware fout begaan, omdat dat per aangetekende brief hoort te gebeuren bij wet', aldus die maat met wederantwoord.
Touring Verzekeringen heeft zich niet gehouden aan de afspraak. Nalatigheid troef en de afspraak is aantoonbaar aangezien ik dit enkele dagen na het ongeval op e-mail had gezet. Ik heb recent de Ombudsman, de afdeling Productie en afdeling Schadegevallen aangeschreven dat ik het bedrag van €1.7XX,XX niet betaal wegens het nalaten van verantwoordelijkheid, communicatie en opvolging. Me per oktober 2017 opsolferen met een brief die ik nooit gezien heb noch ontvangen heb en die toch zéér cruciale informatie bevat, pas nu opduikt, is inacceptabel en verantwoordt absoluut niet de facturatie per oktober 2017. Daar bovenop moest ik minstens 25 minuten wachten om doorgeschakeld te worden met de dienst waarvoor ik contact opnam en wist Touring Verzekeringen zelf geen eenduidig antwoord te geven wat te doen met deze materie. Dat Touring Verzekeringen niet kort op de bal speelt door me te bereiken (Telefoon, e-mail, SMS, ... ) voor ontvangst(her)bevestiging van de brief per 20 januari 2017, is grensoverschrijdend ageren en onaanvaardbaar gedrag. Ik heb meermaals de Diensten aangeschreven en getelefoneerd voor verduidelijking omdat Touring Verzekeringen niet wil toegeven, ook al hebben zij al onderkend een structurele fout begaan te hebben. Om de zaak maar rap af te handelen wimpelt men mij af met de duurste uitkomt vor het bedrag van €1.7XX,XX.
Op de brief per 8 augustus 2017 staat de afgevaardigd bestuurder van Touring Verzekeringen (heer Hans Vranken). Ik heb geëist van Touring Verzekeringen dat deze man me in persoon terugbelt, ook al was men er resoluut tegen. Ook heb ik een zekere Stephane Brogniez aangeschreven (de substituut van heer Hans Vranken, wordt gezegd?). Touring Verzekeringen mag zich verwachten aan de verzekeringspremie van €1.5XX,XX, maar de facturatie van €1.7XX,XX betaal ik helemaal niet. Ik kan niet geacht worden financieel in te staan als de verwerkingsprocedure van een schadegeval helemaal verkeerd afloopt door een Touring Verzekeringendienst, waarbij na bijna 12 maanden later nalatigheid van de autoverzekeringsmaatschappij vastgesteld wordt. Het gaat me hier niet om het geld. Het gaat mij om het overmaken van geld dat van mij afkomstig is en dat ik dit aan een verzekeringsmaatschappij overmaak om mijn wagen te verzekeren en een teken van vertrouwen, betrokkenheid, interactie en opvolging impliceert en zo hoort nageleefd te worden. Helaas is mijn 3 maanden opzegtermijn verstreken voor 2017 waardoor ik vanaf volgend jaar zal nakijken om van verzekering over te stappen.
Touring Verzekeringen komt in nauwe schoentjes te staan. Wat de afloop ook moge zijn voor dit verzekeringspremiejaar - omdat ik de ombudsman en het Bestuur heb aangeschreven dit absoluut niet te accepteren, op deze manier ben ik over 9-tal maanden Touring Verzekering-klant af als ze de fout (nog steeds) niet onderkennen én zich niet verantwoordelijk (leren) opstellen voor hun fout en deze consequenties.
Laatst gewijzigd door MrInternational op 29 oktober 2017, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Touring verzekering
http://www.gva.be/cnt/dmf20171028_03158 ... p-facebook
@ MrInternational
Je bent wel boos. Deze negatieve reclame zal hun wel wat kosten. Dit forum heeft heel wat lezers. Maar ben je niet bang dat je eens tegen de verkeerde persoon zal aanbotsen? Ik kom ook regelmatig in de problemen. Ik los dit op door de handelaar op mijn persoonlijke zwarte lijst te plaatsen.
@ MrInternational
Je bent wel boos. Deze negatieve reclame zal hun wel wat kosten. Dit forum heeft heel wat lezers. Maar ben je niet bang dat je eens tegen de verkeerde persoon zal aanbotsen? Ik kom ook regelmatig in de problemen. Ik los dit op door de handelaar op mijn persoonlijke zwarte lijst te plaatsen.
Re: Touring verzekering
Enkele malen glasbraak- aanrijding met een dier- schadegeval in recht en schadegeval in fout allemaal op 3 jaar tijd. Je mag blij zijn dat Touring je nog wil verzekeren. Je hebt een hoog schadeverleden, en een verhoogd risico.
Een schadegeval in consensus regelen, dat moet je geen aanrijdingsformulier invullen, maar het inderdaad onderling regelen. Voor de verzekering telt dit als een aangifte van schadegeval en kun je dat onderling niet meer regelen met de tegenpartij.
Je zal eerst moeten weten welke de reden is van de verhoging van je premie, wil niet zeggen dat je bonus malus gestegen is, maar er een andere oorzaak is. Als je een verhoging van je premie krijgt, heb je altijd het recht om van verzekering te veranderen, als je dan niet tevreden bent kan je altijd zonder opzeg opstappen.
Een schadegeval in consensus regelen, dat moet je geen aanrijdingsformulier invullen, maar het inderdaad onderling regelen. Voor de verzekering telt dit als een aangifte van schadegeval en kun je dat onderling niet meer regelen met de tegenpartij.
Je zal eerst moeten weten welke de reden is van de verhoging van je premie, wil niet zeggen dat je bonus malus gestegen is, maar er een andere oorzaak is. Als je een verhoging van je premie krijgt, heb je altijd het recht om van verzekering te veranderen, als je dan niet tevreden bent kan je altijd zonder opzeg opstappen.
Re: Touring verzekering
Met een dergelijk schadeverleden vrees ik toch dat jij zelf eerder in nauwe schoentjes terecht gaat komen als je de premies bij andere maatschappijen gaat opvragen.MrInternational schreef: ↑29 oktober 2017, 15:53 Touring Verzekeringen komt in nauwe schoentjes te staan. Wat de afloop ook moge zijn voor dit verzekeringspremiejaar - omdat ik de ombudsman en het Bestuur heb aangeschreven dit absoluut niet te accepteren, op deze manier ben ik over 9-tal maanden Touring Verzekering-klant af als ze de fout (nog steeds) niet onderkennen én zich niet verantwoordelijk (leren) opstellen voor hun fout en deze consequenties.
-
- Newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 okt 2017
- Contacteer:
Re: Touring verzekering
Ik heb een mini-omnium en betaal daar allemaal voor. Van een hoog schadeverleden is dus van geen tel omdat de wegenkwaliteit niet mijn bevoegdheid is. Dus van een hoog schadeverleden is geen sprake aangezien ik ervoor betaal. Als je had gedacht dat ik bij het incident van november 2016 er het er zomaar aframmel aan derderangsafspraken om tot een consensus te komen, heb je het mis. Ik heb connecties en dankzij hen weet ik wat het verstandigste is. Ik betaal voor mijn verzekering. Als die verzekeringsmaatschappij geen verantwoordelijkheid neemt, onvoldoende is in betrokkenheid en geen opvolging kan garanderen, is de vraag maar of dat haar geld waard is. Service is nog altijd belangrijker dan de premie, want ik had al eens een goedkoper bod gekregen dan Touring Verzekeringen en ben er toen niet op ingegaan. 'Service' dus. Tot slot had Touring Verzekeringen haar verzekeringspremie al in augustus afgeleverd, zowel met als zonder taksen. Om dus een facturatie per oktober te laten volgen die afwijkt van haar berekening bij de bekendmaking, is dit geen gestaafd facturatie, én zeker niet als de verzekeringsmaatschappij daarmee aantoont nalatigheid in het verleden te hebben gepleegd.ludo schreef: ↑29 oktober 2017, 17:21 Enkele malen glasbraak- aanrijding met een dier- schadegeval in recht en schadegeval in fout allemaal op 3 jaar tijd. Je mag blij zijn dat Touring je nog wil verzekeren. Je hebt een hoog schadeverleden, en een verhoogd risico.
Een schadegeval in consensus regelen, dat moet je geen aanrijdingsformulier invullen, maar het inderdaad onderling regelen. Voor de verzekering telt dit als een aangifte van schadegeval en kun je dat onderling niet meer regelen met de tegenpartij.
Je zal eerst moeten weten welke de reden is van de verhoging van je premie, wil niet zeggen dat je bonus malus gestegen is, maar er een andere oorzaak is. Als je een verhoging van je premie krijgt, heb je altijd het recht om van verzekering te veranderen, als je dan niet tevreden bent kan je altijd zonder opzeg opstappen.
Maar vooraleer ik elke keer op iemands' reactie repliceer, zorg ervoor dat je het verschil kunt maken in service&aanbod tussen BA, mini-omnia en omnia. Dat vermindert de complexiteit door veronderstellingen en vergroot de kwaliteit in waardevolle reacties. Dank u.