Tracker op grondstoffen. Het moment nu?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Tracker op grondstoffen. Het moment nu?
Bvb. Lyxor Commodities CRB Thomson
De waarde is ondertussen al zeer fel gezakt, zit voor 22 % in olie.
Wat denken jullie?
Ondertussen "een gokje" waard?
Zou ook niet onderworpen zijn aan de speculatietaks blijkbaar.
De waarde is ondertussen al zeer fel gezakt, zit voor 22 % in olie.
Wat denken jullie?
Ondertussen "een gokje" waard?
Zou ook niet onderworpen zijn aan de speculatietaks blijkbaar.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Tracker op grondstoffen. Het moment nu?
iets veiliger is mssch een mix fonds die ook actief in grondstoffen zit. Ik denk hierbij aan Invesco Bal rick alloc.
Eventueel kunnen die dan binnen het fondsen de klemtonen verleggen in jouw plaats....
Eventueel kunnen die dan binnen het fondsen de klemtonen verleggen in jouw plaats....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aluminium staat ook historisch laag tegen de trendlijn:
http://www.infomine.com/investment/meta ... minum/all/" onclick="window.open(this.href);return false;
En de stock is ook gedaald:
http://www.infomine.com/investment/ware ... minum/all/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de vraag wat stijgt kan het tij snel keren.
Als elektrische wagens de norm worden, dan moeten die licht gebouwd worden.
http://www.infomine.com/investment/meta ... minum/all/" onclick="window.open(this.href);return false;
En de stock is ook gedaald:
http://www.infomine.com/investment/ware ... minum/all/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de vraag wat stijgt kan het tij snel keren.
Als elektrische wagens de norm worden, dan moeten die licht gebouwd worden.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kopen omdat het fel gezakt is lijkt me niet niet de beste strategie. Heeft u een gedegen blik op de grondstoffenmarkt? Misschien heeft het een goede rede dat het zo laag staat? Persoonlijk hoor ik niet anders dat grondstoffen dalen in prijs en mijn zakelijke klanten zien zeker nog geen licht aan het einde van de tunnel.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Kopen als het hoog staat is een betere strategie ?
We kunnen uit de grafiek opmaken dat deze grondstof historisch laag staat, bovendien op een (volgens huidige normen) lange termijn trendlijn. Er lijkt zich ook een bodem te vormen sedert enkele maanden.
http://www.infomine.com/investment/meta ... m/6-month/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat een garantie dat het niet verder kan dalen, natuurlijk niet. Het gaat hier niet over een daytrade eh.
We kunnen uit de grafiek opmaken dat deze grondstof historisch laag staat, bovendien op een (volgens huidige normen) lange termijn trendlijn. Er lijkt zich ook een bodem te vormen sedert enkele maanden.
http://www.infomine.com/investment/meta ... m/6-month/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat een garantie dat het niet verder kan dalen, natuurlijk niet. Het gaat hier niet over een daytrade eh.
-
- VIP member
- Contacteer:
Persoonlijk koop ik alleen aandelen/fondsen ect waar ik een draagvlak zie die de koersen ondersteunen om verder te stijgen. Of een koers nu historisch hoog of laag staat doet er imo niet toe.
Zal mijn vraag nogmaals stellen: ziet u een draagvlak dat de koersen zal doen stijgen zonder naar de grafiek te kijken?
Zal mijn vraag nogmaals stellen: ziet u een draagvlak dat de koersen zal doen stijgen zonder naar de grafiek te kijken?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Lees mijn bericht misschien nog eens, maar dan aandachtig.
Olie lager, alu houdt goed stand
Metals are moving up.
Op basis van welke index doe je deze uitspraak? Ik vind er die dalen en ik vind er die stijgen, maar om te zeggen: de metals gaan up...
-
- Newbie
- Contacteer:
Grondstoffen an sich hebben gunstige prognoses op lange termijn, maar olie buiten beschouwing gelaten lijkt het mij een volatiel jaar.
Hoe bvb rekening met onstabiele chineese economie die evolueert richting dienstensector, een minder gunstig dan verwachte Indische, zuid amerikaans productie economie en je weet dat sommige grondstof overschotten zoals metaal bvb nog niet meteen zijn weg gewerkt, ook al zijn er gunstige signalen.
Maar indeed grondstoffen an sich is het bekijken waard.
Vind het persoonlijk echter nog te vroeg; ik wacht nog iets lagere koersen af voor bepaalde fondsen etc...
Maar eind dit jaar zie ik mezelf er wel in beleggen...
Hoe bvb rekening met onstabiele chineese economie die evolueert richting dienstensector, een minder gunstig dan verwachte Indische, zuid amerikaans productie economie en je weet dat sommige grondstof overschotten zoals metaal bvb nog niet meteen zijn weg gewerkt, ook al zijn er gunstige signalen.
Maar indeed grondstoffen an sich is het bekijken waard.
Vind het persoonlijk echter nog te vroeg; ik wacht nog iets lagere koersen af voor bepaalde fondsen etc...
Maar eind dit jaar zie ik mezelf er wel in beleggen...
Kans dat olie zich gaat stabiliseren, nu Rusland bereid is om met OPEC te praten over beperking productie.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Olie lager en alu hoger in tegenstelling tot koper, zink en nikkel.
Het moment om in te stappen is nog niet daar. Dit is short covering, geen langdurig herstel. Daarvoor hebben we eerst failissementen nodig in de sector. En die zijn er nog te weinig geweest. Niet zo'n populaire boodschap, maar toch.....
wanneer is het moment daar volgens u?erikdev schreef:Het moment om in te stappen is nog niet daar. Dit is short covering, geen langdurig herstel. Daarvoor hebben we eerst failissementen nodig in de sector. En die zijn er nog te weinig geweest. Niet zo'n populaire boodschap, maar toch.....