Trackers
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Trackers
Ik dacht aan trackers als een goede manier om gespreid te beleggen zonder de hoge beheerskosten van fondsen.
Zijn er mogelijkheden om gespreid in een tracker te stappen (bijvoorbeeld €100 per maand) met zo laag mogelijke kosten? Beetje vergelijkbaar met het Keytrade Fund Investment Plan, maar de onderliggende fondsen hanteren hoge instapkosten (ong. 5%) en jaarlijkse beheerkosten (ong. 1.5-2%).
Trackers van bv. MSCI World of MSCI All countries world leken mij een beter alternatief maar ik zou hier de mogelijkheid willen hebben om gespreid in te stappen met een zo laag mogelijke totaalkost.
Zijn er mogelijkheden om gespreid in een tracker te stappen (bijvoorbeeld €100 per maand) met zo laag mogelijke kosten? Beetje vergelijkbaar met het Keytrade Fund Investment Plan, maar de onderliggende fondsen hanteren hoge instapkosten (ong. 5%) en jaarlijkse beheerkosten (ong. 1.5-2%).
Trackers van bv. MSCI World of MSCI All countries world leken mij een beter alternatief maar ik zou hier de mogelijkheid willen hebben om gespreid in te stappen met een zo laag mogelijke totaalkost.
-
Bodenstandig
- Newbie

Re: Trackers
Bij Investment Plan zijn er geen instapkosten.
Die 5%, zijn de maximale instapkosten, die in geval van het investment plan 0% zijn.
Beheerskosten zullen inderdaad hoger liggen dan bij trackers.
Die 5%, zijn de maximale instapkosten, die in geval van het investment plan 0% zijn.
Beheerskosten zullen inderdaad hoger liggen dan bij trackers.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ben je daar zeker van?
Ik zou het eerder interpreteren als dat er geen instapkosten zijn voor het Investment Plan op zich, maar wel degelijk instapkosten per fonds afhankelijk van welk je kiest... en die zijn allemaal tussen de 4-6% volgens de indicatoren die je op de website van Keytrade terug vindt.
Ik zou het eerder interpreteren als dat er geen instapkosten zijn voor het Investment Plan op zich, maar wel degelijk instapkosten per fonds afhankelijk van welk je kiest... en die zijn allemaal tussen de 4-6% volgens de indicatoren die je op de website van Keytrade terug vindt.
https://www.keytradebank.com/nl/support/faq/47
Er zijn geen kosten. Er zijn noch instapkosten, noch kosten verbonden aan de periodieke stortingen, noch bewaarlonen (particulieren betalen geen bewaarlonen, bewaarlonen voor rechtspersonen zie tarieven), noch uitstapkosten na 5 jaar van uw Fund Investment Plan. Indien u uw fondsen voor het einde van het vijfde jaar transfereert, dient u echter wel de toegepast kost voor de aankoop van een fonds per getransfereerde lijn te betalen (deze kosten bedragen momenteel € 9.95). Dus heeft u na verloop van tijd een plan van 10 verschillende fondsen dan dient u 10 maal 9.95 euro te betalen.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Zoals je zelf aanhaalt: Er zijn geen kosten. Er zijn noch instapkosten, noch kosten verbonden aan de periodieke stortingen, noch bewaarlonen (particulieren betalen geen bewaarlonen, bewaarlonen voor rechtspersonen zie tarieven), noch uitstapkosten na 5 jaar van uw Fund Investment Plan
Er staat nergens dat er geen kosten zijn voor de onderliggende fondsen en in de fiches van de fondsen specifiek staan wel kosten vermeld. Volgens mij zijn dit de kleine lettertjes: geen kosten voor het Fund Investment Plan maar wel voor de onderliggende fondsen.
Iemand die hier ervaring mee heeft??
Hebben die 5 jaren trouwens betrekking op de looptijd van het Fund Investment Plan of dient elke storting hierin 5 jaar te blijven?
Heb niet zo'n vertrouwen in de banken en hun producten :-)
Er staat nergens dat er geen kosten zijn voor de onderliggende fondsen en in de fiches van de fondsen specifiek staan wel kosten vermeld. Volgens mij zijn dit de kleine lettertjes: geen kosten voor het Fund Investment Plan maar wel voor de onderliggende fondsen.
Iemand die hier ervaring mee heeft??
Hebben die 5 jaren trouwens betrekking op de looptijd van het Fund Investment Plan of dient elke storting hierin 5 jaar te blijven?
Heb niet zo'n vertrouwen in de banken en hun producten :-)
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Los van het Fund Invest Plan: Iemand enig idee waar je op vaste momenten gespreid kan instappen aan lage kosten in een tracker? Gelijkaardig principe als het FIP maar dan met een tracker. Ik denk niet dat binckbank, rabobank of deutsche bank deze mogelijkheid aanbieden...
Ik zit in trackers via Binckbank. Gespreid instappen met kleine bedragen is daar inderdaad niet mogelijk.
Ik doe het zo: sparen tot we 5000 euro bij elkaar hebben, en dan instappen, om zo de kosten te drukken. Je verliest een deel van je spreiding, maar zo belangrijk is spreiding (in de tijd) nu ook weer niet. Wel spreid ik over een 6-tal trackers (aandelen + obligaties).
Ik doe het zo: sparen tot we 5000 euro bij elkaar hebben, en dan instappen, om zo de kosten te drukken. Je verliest een deel van je spreiding, maar zo belangrijk is spreiding (in de tijd) nu ook weer niet. Wel spreid ik over een 6-tal trackers (aandelen + obligaties).
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zoek meer iets in de richting van €100 per maand of €1000 per jaar aangezien ik nog vermogen moet opbouwen en een groot deel in cash beschikbaar wil houden voor grote aankopen (auto en/of woonst) dus mijn beleggingshorizon is niet lang genoeg voor zo'n bedragen. Wel bedankt voor de tip!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een ticket van 30K€ op de rollercoaster. D'er zijn d'er hier nog met lef.Zonnekind schreef:Ik doe het zo: sparen tot we 5000 euro bij elkaar hebben, en dan instappen, om zo de kosten te drukken. Je verliest een deel van je spreiding, maar zo belangrijk is spreiding (in de tijd) nu ook weer niet. Wel spreid ik over een 6-tal trackers (aandelen + obligaties).
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Tja, ik ga niet zeggen dat we daar telkens onze laatste 5000 euro insteken. Met onze reserve kunnen we meer dan een jaar voort.
Die rollercoaster gaat idd op en neer, maar daar kunnen wij wel tegen. Heeft niets met lef te maken, die trackers zijn voor de lange termijn.
Die rollercoaster gaat idd op en neer, maar daar kunnen wij wel tegen. Heeft niets met lef te maken, die trackers zijn voor de lange termijn.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Laat ons hopen dat het voor lange termijn is... 
Er staan serieuze donderwolken te wachten voor de derivaten met de fraude bij de ISDA.
Er staan serieuze donderwolken te wachten voor de derivaten met de fraude bij de ISDA.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Leg uit? Ik weet ook wel dat ETFs voor een gedeelte blootgesteld zijn aan swaps e.d., maar voor max. 10% (bij db x-trackers). Als er dus risico is, is dat beperkt - van de derivatenzijde.Spruitekop schreef:Er staan serieuze donderwolken te wachten voor de derivaten met de fraude bij de ISDA.
Verder zijn trackers toch zoals fondsen, maar dan 'goedkope' fondsen (weinig beheersvergoeding e.d.) die gewoon een index volgen (bv. de EuroStoxx 50). Dat is de reden dat ik in trackers beleg. Volgens mij loop je hiermee even veel/weinig risico als met een traditioneel fonds.
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
bestaat er zo iets als een tracker-top 10 ?