Traden en belastingen/vennootschap
TIP
Traden en belastingen/vennootschap
Beste,
Ik ben sinds enige tijd geïnteresseerd in het traden (van een deel van mijn vermogen), nu vroeg ik me af hoe het hierbij aan toe gaat belasting-gewijs. Ik zou enkele trades per maand uitvoeren en zou starten met een bedrag van 10000 euro, na voldoende geoefend te hebben met een paper-account.
Daarnaast vroeg ik me af, wanneer ik zou traden via een vennootschap (stel dat het lukt en ik anders hoge belastingen zou moeten beginnen betalen...) of je de commissies kunt inbrengen?
Vriendelijke groeten
Ik ben sinds enige tijd geïnteresseerd in het traden (van een deel van mijn vermogen), nu vroeg ik me af hoe het hierbij aan toe gaat belasting-gewijs. Ik zou enkele trades per maand uitvoeren en zou starten met een bedrag van 10000 euro, na voldoende geoefend te hebben met een paper-account.
Daarnaast vroeg ik me af, wanneer ik zou traden via een vennootschap (stel dat het lukt en ik anders hoge belastingen zou moeten beginnen betalen...) of je de commissies kunt inbrengen?
Vriendelijke groeten
Re: Traden en belastingen/vennootschap
Wushi schreef: ↑24 januari 2019, 19:37 Beste,
Vriendelijke groeten
Je zult eerst een vennootschap moeten oprichten met als doel ondermeer traden.Je zult dan op al je winsten 25,75 % belasting betalen, verliezen kan je niet inbrengen.
Indien je trades doet met exotische aandelen betaal je 33,99% belastingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kunnen commisies ingebracht worden denkt u? Want ik zou rap aan een 10000-20000 eur per jaar zitten.
Ik denk dat je deze kan inbrengen als bedrijfskosten indien het doel van jouw vennootschap specifiek traden is, best toch even navragen bij uw boekhouder.
Bij mijn vennootschap kan dit niet omdat het slechts een bijkomstige activiteit is.