Transfer naar ERGO,
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Spaarpotje1990
- Newbie

- Contacteer:
Transfer naar ERGO,
Dag allemaal!
Ik doe reeds een jaar aan pensioensparen bij KBC (PRICOS). Nu is er afgelopen week iemand van Ergo langs geweest om uitleg te geven over hun pensioenspaarsysteem. Het klonk allemaal erg goed en het leek erop dat KBC me eigenlijk niet alles heeft verteld. (Niet alle verschillende vormen van pensioensparen heeft voorgesteld, enkel en alleen maar PRICOS fonds).
In ieder geval heb ik enkele documenten ondertekend zodat ze mijn polis kunnen opmaken. Deze week komt hij terug om de voorschot van 7 maanden op te halen en alle puntjes op de i te zetten. In de tussentijd mocht ik dan al bellen naar KBC om mijn pensioenspaarfonds daar stop te zetten maar dat heb ik nog niet gedaan want afgelopen weekend heb ik wat zoekwerk gedaan en zie ik erg veel negatieve reacties verschijnen over Ergo - HM.
Ik heb hier echt geen verstand van!! Blijven bij KBC of gaan voor Ergo? Of bij beiden stopzetten (eventueel bij KBC afkopen?)????
Alvast bedankt!
Ik doe reeds een jaar aan pensioensparen bij KBC (PRICOS). Nu is er afgelopen week iemand van Ergo langs geweest om uitleg te geven over hun pensioenspaarsysteem. Het klonk allemaal erg goed en het leek erop dat KBC me eigenlijk niet alles heeft verteld. (Niet alle verschillende vormen van pensioensparen heeft voorgesteld, enkel en alleen maar PRICOS fonds).
In ieder geval heb ik enkele documenten ondertekend zodat ze mijn polis kunnen opmaken. Deze week komt hij terug om de voorschot van 7 maanden op te halen en alle puntjes op de i te zetten. In de tussentijd mocht ik dan al bellen naar KBC om mijn pensioenspaarfonds daar stop te zetten maar dat heb ik nog niet gedaan want afgelopen weekend heb ik wat zoekwerk gedaan en zie ik erg veel negatieve reacties verschijnen over Ergo - HM.
Ik heb hier echt geen verstand van!! Blijven bij KBC of gaan voor Ergo? Of bij beiden stopzetten (eventueel bij KBC afkopen?)????
Alvast bedankt!
Re: Transfer naar ERGO,
Hihihi
Pricos KAN je gewoon niet overzetten naar Ergo.
Pricos is een fonds. Ergo werkt met (klassieke) verzekeringen.
Schrijf maar vlug een aangetekende brief om uw contract met Ergo te annuleren.
Blijf maar voor het gemak en de minste miserie bij de KBC.
Lees wat op spaargids en neem dan een beslissing.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Spaarpotje1990
- Newbie

- Contacteer:
Klopt, maar volgens meneer kon dat wel?Lukske schreef:Hihihi
Ok dan zal ik voorlopig zo bij KBC blijven.
Meneer komt aanstaande donderdag nog eens langs, zou ik hem al best op de hoogte brengen of pas dan vertellen?
PS: de aangetekende brief gewoon naar de zetel in België opsturen toch?
Bischoffsheimlaan 1-8
1000 Brussel
België
Ook niet vergeten dat je voor 2013 maar 1 van beide mag inbrengen op je belastingsaangifte (best is maar in 1 fonds/verzekering te storten per jaar)
Om te vergelijken kan je terecht voor de fondsen op http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... fault.aspx.
En voor de verzekeringen hier op spaargids https://www.spaargids.be/sparen/pensioensparen.html
Als je vergelijkt hou ook rekening met taksen en instapkosten.
Om te vergelijken kan je terecht voor de fondsen op http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... fault.aspx.
En voor de verzekeringen hier op spaargids https://www.spaargids.be/sparen/pensioensparen.html
-
Spaarpotje1990
- Newbie

- Contacteer:
En zou dat ook geen probleem zijn dat ik een aantal documenten reeds ondertekend heb en mezelf toch heb bedacht?
-
Spaarpotje1990
- Newbie

- Contacteer:
Dank je wel!eric2 schreef:Ook niet vergeten dat je voor 2013 maar 1 van beide mag inbrengen op je belastingsaangifte (best is maar in 1 fonds/verzekering te storten per jaar)
Je sprak van afgelopen week?Spaarpotje1990 schreef:En zou dat ook geen probleem zijn dat ik een aantal documenten reeds ondertekend heb en mezelf toch heb bedacht?
Bij verkoop aan huis heb je wettelijk gezien sowieso altijd 7 dagen bedenktijd. Dus als je binnen die tijd aangetekende brief stuurt, is er niets aan de hand.
Los daarvan, kun je ook altijd stoppen met betalen van premies. Wanneer je daarmee stopt, rekenen sommigen (zoals ERGO in dit geval) wel kosten aan, maar ze kunnen niet verplichten om de volgende premie ook te betalen. Dus zolang er niets betaald is, ben je niets verloren.
-
Spaarpotje1990
- Newbie

- Contacteer:
Klopt meid, afgelopen donderdag.Sara schreef:Je sprak van afgelopen week?Spaarpotje1990 schreef:En zou dat ook geen probleem zijn dat ik een aantal documenten reeds ondertekend heb en mezelf toch heb bedacht?
Bij verkoop aan huis heb je wettelijk gezien sowieso altijd 7 dagen bedenktijd. Dus als je binnen die tijd aangetekende brief stuurt, is er niets aan de hand.![]()
Los daarvan, kun je ook altijd stoppen met betalen van premies. Wanneer je daarmee stopt, rekenen sommigen (zoals ERGO in dit geval) wel kosten aan, maar ze kunnen niet verplichten om de volgende premie ook te betalen. Dus zolang er niets betaald is, ben je niets verloren.
Zou ik dan de consulent er ook al over verwittigen, of gewoon de aangetekende brief meteen opsturen?
Ja ik heb nog niets betaald. De consulent sprak over "één van de voorwaarden om bij ERGO aan te sluiten is om 7 maanden vooruit te betalen". Dus in dit geval ga ik dat niet doen, dan voldoe ik daar ook niet aan en dan gaat normaal gezien de samenwerking ook niet door, toch?
Als je nog niks hebt betaald kun je gewoon opzeggen met een gewone brief of zelfs een email.
Ze kunnen u niet "straffen" want ze hebben nog geen geld.
Ze kunnen u niet "straffen" want ze hebben nog geen geld.
-
Spaarpotje1990
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb de consulent toch maar via mail verwittigd. Hij zegt dat een brief niet nodig is aangezien de polis nog niet werd afgerond.
Dus bij deze is het in orde! Dank je wel iedereen.
Dus bij deze is het in orde! Dank je wel iedereen.
Oef, weer een zijn portemonnee gered uit de handen van Ergo.
Ik ben onlangs ook ingestapt, ik had advies van een vriendin gekregen dat het allemaal goed was en blablabla.
Maar nu lees ik niet als slechte dingen over ERGO...
Ik heb mijn contract een week geleden net getekend
voorlopig heb ik een cash voorschot van 3 maanden gegeven (150 euro + 5 euro kosten en 5 euro omdat ik niet kon passen maar dat ging dan van de eerste betaling afgaan). Wat als ik nu beslis om het stop te zetten.
Hoe doe ik dat en hoeveel van mijn geld ga ik kwijt zijn (ik doe het liever nu aangezien ik er nog maar 160 euro heb ingestoken en dus weinig van kan verliezen). Kan ik mijn contract opzeggen?
Maar nu lees ik niet als slechte dingen over ERGO...
Ik heb mijn contract een week geleden net getekend
voorlopig heb ik een cash voorschot van 3 maanden gegeven (150 euro + 5 euro kosten en 5 euro omdat ik niet kon passen maar dat ging dan van de eerste betaling afgaan). Wat als ik nu beslis om het stop te zetten.
Hoe doe ik dat en hoeveel van mijn geld ga ik kwijt zijn (ik doe het liever nu aangezien ik er nog maar 160 euro heb ingestoken en dus weinig van kan verliezen). Kan ik mijn contract opzeggen?
De polis verderzetten en blijven betalen zal u allesins meer kosten dan 160 euro
Onmiddellijk een mailke doen zeker en eens bellen wat je moet doen. Zeker niemand vertrouwen op een gesproken woord, de tijd tikt.
Onmiddellijk een mailke doen zeker en eens bellen wat je moet doen. Zeker niemand vertrouwen op een gesproken woord, de tijd tikt.
+1nuyttie schreef:Oef, weer een zijn portemonnee gered uit de handen van Ergo.
-
paolo85montero
- Newbie

- Contacteer:
Tegenwoordig lopen de "Ergo jehova's" niet enkel de deuren meer plat...
Radiospotjes op Vlaamse en Franse zenders over "uw expert" in kostenaanrekening aan klanten tot zelfs het gratis Metro gazetteke toe...
Wat een triestige onderneming is me dat. Men kan niet genoeg negatieve reclame over hun maken en portemonnees in crisistijden redden.
Radiospotjes op Vlaamse en Franse zenders over "uw expert" in kostenaanrekening aan klanten tot zelfs het gratis Metro gazetteke toe...
Wat een triestige onderneming is me dat. Men kan niet genoeg negatieve reclame over hun maken en portemonnees in crisistijden redden.