Transparant kosten weergeven door de bank
TIP
Transparant kosten weergeven door de bank
Sinds MiFiD II zou het onderstaande moeten gebeuren:
"Bankiers en makelaars zullen als gevolg van de nieuwe MiFiD II-reglementering een overzicht moeten opsturen van de kosten die ze aanrekenden voor de beleggingen die hun klanten vanaf het kalenderjaar 2018 in portefeuille hadden. Ze moeten die zowel in absolute bedragen als in percentage van het belegde vermogen vermelden. Daarnaast dienen ze op het overzicht ook aan te geven wat de impact van de kosten op het rendement was."
Ikzelf lijk daar echter bij bv. Belfius weinig van te merken en krijg ook geen antwoorden wanneer ik dit opvraag. Hoe zit dit bij jullie (banken)?
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
"Bankiers en makelaars zullen als gevolg van de nieuwe MiFiD II-reglementering een overzicht moeten opsturen van de kosten die ze aanrekenden voor de beleggingen die hun klanten vanaf het kalenderjaar 2018 in portefeuille hadden. Ze moeten die zowel in absolute bedragen als in percentage van het belegde vermogen vermelden. Daarnaast dienen ze op het overzicht ook aan te geven wat de impact van de kosten op het rendement was."
Ikzelf lijk daar echter bij bv. Belfius weinig van te merken en krijg ook geen antwoorden wanneer ik dit opvraag. Hoe zit dit bij jullie (banken)?
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Steeds meer leren om vast te stellen dat je nog niks weet...
Re: Transparant kosten weergeven door de bank
Ik krijg dit elk kwartaal bij Belfius.
Staat onder 'Documenten' en is steeds vergezeld van een bericht met link naar het document onder 'Berichten' in de online omgeving.
Ik zie daar wel geen kosten, maar het gaat ook maar om een spaarrekening.
Van de zichtrekening krijg ik wel apart een kostenoverzicht.
Staat onder 'Documenten' en is steeds vergezeld van een bericht met link naar het document onder 'Berichten' in de online omgeving.
Ik zie daar wel geen kosten, maar het gaat ook maar om een spaarrekening.
Van de zichtrekening krijg ik wel apart een kostenoverzicht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.