Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Trouw giften storten op gezamenlijke rekening

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
47 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Bozzie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Bozzie
Verstuur privébericht

Re: Trouw giften storten op gezamenlijke rekening

• Citeer

Bericht door Bozzie » 31 mei 2017, 17:23

Je hebt een punt dat die 1%-regel niet heel fair is. Het biedt in ieder geval vermogenden meer kansen om aan successive-optimalisatie te doen. En zo zijn er nog wel wat achterpoortjes...

Wat die inperking van vrijheden betreft: ik zie het betalen met cash geld niet echt als een vrijheid, als er voldoende alternatieven bestaan. Het lijkt al gauw op 'de vrijheid om de oorsprong van geld te kunnen verzwijgen voor de overheid'. Niet bepaald een vrijheid waarvoor ik op de barricade wil gaan staan, eerlijk gezegd. Dan zijn er wel andere vrijheden die ingeperkt worden door de overheid waar ik veel meer van wakker zou liggen.

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 31 mei 2017, 19:42

zao schreef: ↑31 mei 2017, 09:10> 10.000 eur -> automatische melding (vroeger was dit 100 k)

< 10.000 eur: screening op frequentie, iedere bank interpreteert alles anders, ik heb nog maar 1* op kantoor bijkomende vragen tot inlichting gehad.

Ik werkte op een bank ja...
Dan was mijn raad toch nog zo slecht niet...

Als je 4 x 9.000€ stort bij verschillende banken dan heb je < 10.000€ én uw frequentie is 1. Dan zit je 99,99999% safe qua melding.
Bij een storting van 1x 40.000€ wordt het gegarandeerd gemeld en zit je mogelijks met miserie.

Kevin003
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Kevin003
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevin003 » 1 juni 2017, 19:35

Oke, Blijkt geen probleem te zijn geldige reden 'trouw' volgens de bankbediende toch. Ook denk ik niet dat deze mensen vrijwillig bij verdachte transacties onder de 10000€ dan dit zouden aangeven had die indruk in ieder geval niet. Nu afwachten moest ik er nog iets van horen meld ik dit hier nog.

Was hiervoor misschien toch wat te nerveus. Blij dat het gebeurt is volgende stap huisje ;).

birgitv
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer birgitv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door birgitv » 1 juni 2017, 23:21

Ben je zeker dat het geld van oma op haar rekening heeft gestaan? Er is toevallig geen deel in het zwart betaald dat ze nu heeft doorgegeven want dan gaat zij de problemen krijgen.
Hou er ook rekening mee dat als oma binnen 3jaar overlijdt, je hierop successierechten moet betalen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI TAG-L21 met Tapatalk

Isedase
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Isedase » 1 juni 2017, 23:50

Maar enfin, doe toch eens normaal.
ten eerste gaat hier normaal gezien nooit een haan naar kraaien, cfr de bankbediende
ten tweede àls er dan toch een belasingsbeambte zoveel tijd over zou hebben dat hij zou besluiten om trouwcado's onder de loep te nemen (not ! trust me) dan is er bij die storting echt geen overzicht van wie wat gaf als referentie gezet he....
Toen wij trouwden hebben wij alles uit de enveloppes gehaald en zelfs nooit genoteerd wat we van wie kregen.

dus stel oma kreeg 'zwarte' dan zijn die doorgegeven en dat komt niemand ooit te weten
stel oma haalde het van haar spaarrekening en stak het in een envelopje, dan is er nog altijd geen enkel bewijs dat ze die doorgaf, ze kan ze ook 'opgeleefd' hebben etc.

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 2 juni 2017, 10:49

Inderdaad. Die anti-witwasregels zijn er heus niet gekomen om eerlijke mensen in een doodnormale situatie zoals deze een loer te draaien.

fidinda
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fidinda
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fidinda » 3 juni 2017, 21:21

Bozzie schreef: ↑31 mei 2017, 16:29 20.000 euro opdoen aan cash betalen supermarkt en restaurants, wat een grap :) Dan ben je makkelijk 4 jaar bezig. Als je dan nog zegt: alles cash betalen wat er cash te betalen valt (ik zie me al bezig, pfff), dan nog duurt het bijna 2 jaar. Ik heb laatst bij het lentefeest van mijn zoon een paar honderd euro cash gekregen (wel, mijn zoon dus, maar wij storten dat van onze eigen rekening op zijn beleggingsplan). Had geen zin/tijd om naar de bank te lopen, dus we dachten het gewoon cash uit te geven; na 3 maanden is het nog niet op.
Een paar honderd euro gekregen bij het lentefeest en na 3 maanden is het nog niet op. Nu is het mijn beurt om te zeggen "wat een grap". Maar alle begrip hoor, als je echt alles met je bankkaart of kredietkaart betaalt, dan is die paar honderd euro na tien jaar nog niet op. Of ook in een enveloppeke steken en cadeau geven bij een receptie hé.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)

birgitv
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer birgitv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door birgitv » 5 juni 2017, 23:09

40.000€ is niet weinig als trouwcadeau. Als je al 400 mensen hebt uitgenodigd, wat al een behoorlijk feest is volgens mij, dan zou ieder persoon gemiddeld 100 € of 200€ per koppel hebben gegeven. Dat lijkt mij niet realistisch.
Sommigen denken ze dat ze een belastingscontroleur alles kunnen wijsmaken. Bij een controle tellen enkel bewijzen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI TAG-L21 met Tapatalk

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 6 juni 2017, 00:00

TS heeft aangegeven dat de helft van het bedrag afkomstig is van slechts 4 mensen. Daar gaat je theorie...

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 6 juni 2017, 00:08

Didymus schreef: ↑6 juni 2017, 00:00 TS heeft aangegeven dat de helft van het bedrag afkomstig is van slechts 4 mensen. Daar gaat je theorie...
Het blijft onrealistisch.

Waarom zouden die 4 personen tienduizenden euro's cash geven als cadeau ipv via een overschrijving?
De kans dat dit grijs of zwart geld is, lijkt me een pak groter dan dat het wit was. :P

Perfecte manier om geld wit te wassen trouwens mocht iedereen dit 'doodnormaal' vinden.
Een paar keer trouwen in uw leven en je hebt een paar honderdduizend euro witgewassen.
Ik vroeg me al af waarom er tegenwoordig zoveel gescheiden en hertrouwd wordt in België... :D

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 6 juni 2017, 07:40

Omdat er een generatie is die nog steeds gelooft dat het pas een trouwcadeau is als je het fysiek kan overhandigen?
Bon, ik moet TS niet verdedigen, maar envelopjes met 10.000 EUR in zijn heus niet zo uitzonderlijk. Ik ken persoonlijk verschillende mensen die hun bankrekening hebben leeggemaakt om grote sommen cash uit te delen...

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 6 juni 2017, 10:51

Kevin003 schreef: ↑31 mei 2017, 14:51
miljonairtje schreef: ↑31 mei 2017, 13:12 Als je met facturen kan aantonen dat je een trouwfeest hebt gegeven is er toch geen enkel probleem? Stort die €40.000 gewoon in één keer op een rekening met als vermelding 'giften trouwfeest'. Als de bank er dan moeilijk over doet, haal je die facturen boven. Probleem opgelost ;)
Ja het is ook zo dat er nog een deel van de zaal nu betaald moet worden 10000€ wat we graag hadden betaald met de giften ...
Hiermee moet je dus wél oppassen, want sinds enige tijd mag je geen cash betalingen meer doen van meer dan 3000€ (voorheen 5000€).

Voor de rest is de raad van "miljonairtje" de enige juiste voor zover ik hier alles kunnen opvolgen heb. (Late reactie van mij wegens een weekje afwezig geweest, maar alvast mijn felicitaties met jullie huwelijk.)

centiempje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer centiempje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centiempje » 11 juni 2017, 22:25

fidinda schreef: ↑3 juni 2017, 21:21
Bozzie schreef: ↑31 mei 2017, 16:29 20.000 euro opdoen aan cash betalen supermarkt en restaurants, wat een grap :) Dan ben je makkelijk 4 jaar bezig. Als je dan nog zegt: alles cash betalen wat er cash te betalen valt (ik zie me al bezig, pfff), dan nog duurt het bijna 2 jaar. Ik heb laatst bij het lentefeest van mijn zoon een paar honderd euro cash gekregen (wel, mijn zoon dus, maar wij storten dat van onze eigen rekening op zijn beleggingsplan). Had geen zin/tijd om naar de bank te lopen, dus we dachten het gewoon cash uit te geven; na 3 maanden is het nog niet op.
Een paar honderd euro gekregen bij het lentefeest en na 3 maanden is het nog niet op. Nu is het mijn beurt om te zeggen "wat een grap". Maar alle begrip hoor, als je echt alles met je bankkaart of kredietkaart betaalt, dan is die paar honderd euro na tien jaar nog niet op. Of ook in een enveloppeke steken en cadeau geven bij een receptie hé.
Behalve dat ik 20k nu wel wat veel vind voor cash op te doen, vind ik de opmerking van Bozzie ook best vreemd, hoe snel lig je niet aan €500/maand aan boodschappen/kledij/andere aankopen? Ik vind ons gezin erg spaarzaam, maar er gaat toch echt wel €500 de deur uit die we net zo goed cash kunnen betalen ipv met een kaart. Dat is minstens 6k per jaar, dus dan kom ik zelfs niet eens toe voor 4 jaar met 20K. Hoezo in 3 maanden geen paar honderd euro op krijgen? Leven die dan op kraantjeswater en brood misschien? (Is totaal niet aanvallend bedoeld, maar ik begrijp zo'n reacties toch echt niet.)
Laatst gewijzigd door centiempje op 11 juni 2017, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!

centiempje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer centiempje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centiempje » 11 juni 2017, 22:26

Mijn gedacht, houd toch maar 10k cash, ik vind cash geld in huis hebben lekker handig, ben je er niet op je gemak mee, geef het uit ;)

En stort het resterende bedrag bij 1 bank met de vermelding giften trouw en betaal ook de factuur van de zaal met een rekening van die bank. Ik zie er geen haan naar kraaien. ::)
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!

Bozzie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Bozzie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bozzie » 12 juni 2017, 14:10

Centiempje: je begrijpt mijn reactie verkeerd, maar ik neem het je niet kwalijk, want als ik het zo eens nalees is het gemakkelijk verkeerd te interpreteren. Mijn antwoord valt uiteen in twee stukken:

1. ALS je 20k euro cash wil betalen, dan duurt het gemakkelijk een paar jaar, zélfs als je alles zoveel mogelijk cash betaalt. Reken zelf maar even na. Ik zei trouwens 2 jaar als je echt je best doet om zoveel mogelijk cash te betalen, niet 4 (dat is in normale omstandigheden, en bij ons zou het dus zelfs een pak meer dan 4 jaar zijn)

2. Een simple anekdote over mijn eigen betaalgewoontes, waaruit blijkt dat wij inderdaad bitter weinig cash geld uitgeven. Hier hebben we uiteraard NIET alles cash betaald wat we maar konden, zo erg vond ik het nu ook weer niet dat er een paar 100 euro in de schuif lag. Boodschappen, kleren, restaurantbezoek... alles wordt hier steevast met de kaart betaald. Veel gemakkelijker, zowel bij het betalen, als om achteraf je uitgaven netjes bij te houden. Ik denk dat onze cash uitsluitend naar de kapper gaat (tiens tiens, waarom zou die nog geen kaartbetalingen aanvaarden ;) ) en af en toe naar de frituur. Zelfs bakker, dokter, apotheek, parkeermeter... kunnen allemaal elektronisch.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

47 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy