Tsunami op de beurzen
TIP
Re: Tsunami op de beurzen
Filip,
Nyrstar heeft volgens mij nog genoeg potentieel en kan zeker nu nog gekocht worden. Vorige week had beter geweest tegen een koers van 9,50, maar denk dat Nyrstar dit jaar zeker nog wel aan 12-13 geraakt. Als je afgaat op de positieve signalen die er over dit bedrijf rondgaan, met gemak zelfs :-).
GBL is een dividendaandeel avant-la-lettre. Geen aandeel om te kopen, winst te pakken en terug te verkopen. Eerder kopen met goedkope strip en elk jaar een mooi dividend opstrijken
Nyrstar heeft volgens mij nog genoeg potentieel en kan zeker nu nog gekocht worden. Vorige week had beter geweest tegen een koers van 9,50, maar denk dat Nyrstar dit jaar zeker nog wel aan 12-13 geraakt. Als je afgaat op de positieve signalen die er over dit bedrijf rondgaan, met gemak zelfs :-).
GBL is een dividendaandeel avant-la-lettre. Geen aandeel om te kopen, winst te pakken en terug te verkopen. Eerder kopen met goedkope strip en elk jaar een mooi dividend opstrijken
Tuurlijk, daar kan je gelijk in hebben. Maar iedereen heeft zo zijn eigen manier om op de beurs te "spelen". Ikzelf heb de tijd (en goesting) niet om de achtergrond van al die bedrijven uit te pluizen, en daarmee dat ik het liefst zo kort mogelijke ritjes doe. Ik gebruik de adviezen om een richtlijn te hebben hoe hoog de koers zal kunnen gaan dit jaar (wat zeker niet wil zeggen dat de koers niet veel hoger kan gaan, zie maar bekaert).Joeri_V schreef:Filip,
Koers nyrstar 10,27 euro en laatste advies 11,5. Ik vind dit te weinig. Je kan ook rekening houden met een advies 17,4 van 12/1/2011 van DB maar met Japan en Libie in het nieuws hecht ik meer belang aan het laatste advies. Natuurlijk dat de koers tot 12 of 13 kan gaan, maar met de beurs weet je nooit.
Ik heb GBL wel gekocht en winst gepakt door te verkopen. Ik moet wel toegeven dat het 5 maanden heeft geduurd.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Nyrstar is zeker en vast nog koopwaardig, maar met dat advies van 17,4 van de DB moet je niet teveel focussen, omdat toen nog niet was besloten tot de recente aandelenvermeerdering die recent is doorgevoerd ( op 18/03/2011 ) Een koers van 12-13 euro zit er zeker in, maar het koersverloop kan wel heel grillig zijn, naar aanleiding wat er allemaal nog gebeurd ( Japan, Libië, ... )
VRUS heeft weer de wind in de zeilen en dat gaat nog wel effe door de komende dagen ! Iemand anders op dit forum zal dit ook graag zien gebeuren denk ik .... 
en wij maar tobben of we iets zouden aankopen of niet : http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Ik heb mezelf ook een japans fondsje gekocht, blijkbaar in de goede periodeinsider schreef:en wij maar tobben of we iets zouden aankopen of niet : http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: beurswijsheden
Nog een mooie:
Pas als het eb is, zie je wie er zonder zwembroek in het water staat.
Of: de kwaliteit van een fonds (of aandeel) kan je pas echt beoordelen als het slecht gaat in de markt. In goede tijden gaan immers zowat alle koersen omhoog.
Of: de kwaliteit van een fonds (of aandeel) kan je pas echt beoordelen als het slecht gaat in de markt. In goede tijden gaan immers zowat alle koersen omhoog.
Re: beurswijsheden
Nog enkele leuke:robokat schreef:Nog een mooie:
- When you look at an investment, always look for the sucker. If you don't see one, it's you.
- Money talks - but all mine says is good-bye.
- A bull market may be defined as an upward movement in prices causing an investor to mistake himself for a financial genius.
- We must believe in luck. How else can we explain the success of those we don't like?
- No trading system, no matter how good, will work if too many people start following it.
- Let your profits run but stop your losses; discipline always trumps conviction.
- It's just not true that you can't beat the market. Every year about one-third of the fund managers do. Of course, each year it is a different group.
- The stock market is the only place where the customer will run away from a bargain.
- If you want to see the greatest threat to your financial future, go home an take a look in the mirror.
- The essence of investment theory is that being smart is not a sufficient condition for being rich.
- The best investor always know where the next party is going to be. They arrive early and make their exit well before the end.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
heb eind vorige maand PNE AG gekocht aan 1.90€. Vraag me af of ik deze moet bijhouden of .. Hoogste koers was 2.5€, momenteelkiama schreef:dit zou wel eens de doorbraak kunnen betekenen van hernieuwbare energie. olie staat hoog en komt uit onbetrouwbare regio's, nucleaire energie zal in vraag worden gesteld. de zon en windenergiebedrijven op de beurs zijn bezig aan een stevig herstel (q-cells, suntech power, pne wind, solarworld...)
2.4€, of toch niet zo betrouwbaar? Vind momenteel geen interessante info over PNE terug.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Volgens de inside beleger is PNE aan te raden.
Yaris de japanse beurs doet het goed. Zo is schöder na jaren weer fan.
Maar de yen moet blijkbaar nog omlaag voor de export...
Yaris de japanse beurs doet het goed. Zo is schöder na jaren weer fan.
Maar de yen moet blijkbaar nog omlaag voor de export...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als de yen omlaag moet gaan ze nog meer moeten drukken dan nu, het probleem is om je munt te laten verzwakken moet je meer drukken dan in je afzetmarkten. En tegen de VS gaan ze zeker al het onderspit moeten delven.