tube tandpasta
-
- Newbie
tube tandpasta
Je kan deze tubes nooit geheel leegknijpen. Om deze toch helemaal leeg te maken, deze tip: knip hem in twee, nu kan je met de borstel in de twee uiteindes nog gemakkelijk 10 beurten verder.
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: tube tandpasta
Alle beetjes helpen.
Zo gebruiken velen bij het toiletbezoek enkel het centrale gedeelte van het velletje papier, de zogenaamde strepers, ze zetten gewoon centraal een streep op het papier. Je bent beter dat je de oppervlakte van het velletje probeert te maximaliseren. Ik maak bij het afvegen een Zig-Zag-beweging zodat ik eigenlijk per velletje meer lopende cm's afveeg-gebied heb.
Zigzag'ers gaan dus veel zuiniger om met hun toiletpapier dan de strepers.
Zo gebruiken velen bij het toiletbezoek enkel het centrale gedeelte van het velletje papier, de zogenaamde strepers, ze zetten gewoon centraal een streep op het papier. Je bent beter dat je de oppervlakte van het velletje probeert te maximaliseren. Ik maak bij het afvegen een Zig-Zag-beweging zodat ik eigenlijk per velletje meer lopende cm's afveeg-gebied heb.
Zigzag'ers gaan dus veel zuiniger om met hun toiletpapier dan de strepers.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
Hoe weet jij dat??PotjeVickx schreef:Alle beetjes helpen.
Zo gebruiken velen bij het toiletbezoek enkel het centrale gedeelte van het velletje papier, de de strepers.
een echte spaargidser tracht op het werk zoveel mogelijk papier te gebruiken, dan moet dat thuis al niet meer gebeuren
Of dit nu serieus bedoeld is of niet, kan mij niet schelen, en ik begrijp heel goed dat hier de spot mee gedreven wordt door een aantal spaargidsers.GuidoPairon schreef:Je kan deze tubes nooit geheel leegknijpen. Om deze toch helemaal leeg te maken, deze tip: knip hem in twee, nu kan je met de borstel in de twee uiteindes nog gemakkelijk 10 beurten verder.
Maar: ik kende vroeger heel wat mensen die dit deden uit financiële noodzaak.
Waaronder ook mijn moeder (intussen reeds sinds een tijdje naar hogere sferen verhuisd). In een ander topic heb ik onlangs aangehaald dat zij met ons groot gezin zeer zuinig leefde. Van tubes allerhande (niet alleen van tandpasta) knipte zij het uiteinde eraf als ze bijna leeg waren, zodat er niets verloren ging.
Nefertari, dat (ook al was het uit financiële noodzaak) lijkt mij goed en gezond gezindsbudget beheer van uw Moeder.
Die 'tandpasta-tip' is niet nieuw. Die werd al beschreven in 1992 in het boek "Hoe word ik een echte vrek?" van Hanneke van Veen en Rob van Eeden.
Ik heb die tip jaren geleden ook uitgeprobeerd, het is bij 1x gebleven. Voor die +- 5 bef/jaar, toen, vond ik het teveel knoeien (steel tandenborstel en vingers 'vol' tandpasta). Nu zou het me zo'n 0,20euro (zo'n 8 bef) per jaar besparen.
Bij die 'tandpasta-tip' in dat boek staat ook een andere tip:
"Is het afwasmiddel, de shampoo of de eau-de-toilette op? Ren niet direct naar de winkel, maar voeg wat water toe, schud flink, brabbel een toverspreuk en het wonder is geschied! Je kunt je weer enige tijd redden."
Dit doe ik dus wel ( behalve dan die toverspreuk brabbelen
); kost weinig moeite en geen geknoei. Al is de besparing imho heel klein.
Ik heb die tip jaren geleden ook uitgeprobeerd, het is bij 1x gebleven. Voor die +- 5 bef/jaar, toen, vond ik het teveel knoeien (steel tandenborstel en vingers 'vol' tandpasta). Nu zou het me zo'n 0,20euro (zo'n 8 bef) per jaar besparen.
Bij die 'tandpasta-tip' in dat boek staat ook een andere tip:
"Is het afwasmiddel, de shampoo of de eau-de-toilette op? Ren niet direct naar de winkel, maar voeg wat water toe, schud flink, brabbel een toverspreuk en het wonder is geschied! Je kunt je weer enige tijd redden."
Dit doe ik dus wel ( behalve dan die toverspreuk brabbelen

Er zijn nu natuurlijk ook veel 100% terugbetaald acties bij biv. Kruidvat. En zeker voor tandpasta.
Oke tandpasta, maar wat kost dat nu en hoeveel gebruik ja daar nu van? Als je daar niet veel aan wil/kan uitgeven kan je tube kopen in de ALDI voor 55 cent (en het kan nog lager in ketens als bijvoorbeeld Action). Daar kan je misschien een maand mee poetsen. Ik ben voor zuinig leven maar aan dat soort prullerij ga ik me toch niet wagen. Als je goed knijpt krijg je er best veel uit hoor. Denk dat er veel meer te besparen valt met andere dingen dan tandpasta.
-
- Newbie
Je moet op kleine dingen besparen als ze haast geen moeite kosten. Een tube tandpasta in twee knippen, kost geen moeite, en je haalt er nog verschillende poetsbeurten mee. Die tubes worden al lange tijd zodanig gemaakt dat uitknijpen moeilijk is op het laatste, er zit namelijk inwendig een bultje rond de uitgang.
Nog een andere besparing : afwassen (en tanden poetsen ook) met koud water. Je hoeft niet steeds warm water te gebruiken. Alleen voor zeer vettige vaat. Maar de meeste vaat is niet zo vettig. Dus : koud water + detergent is genoeg.
Besparing 150€/jaar aan gas.
Nog een andere besparing : afwassen (en tanden poetsen ook) met koud water. Je hoeft niet steeds warm water te gebruiken. Alleen voor zeer vettige vaat. Maar de meeste vaat is niet zo vettig. Dus : koud water + detergent is genoeg.
Besparing 150€/jaar aan gas.
de waakvlam geen 24/24 laten opstaan
krijg daarvoor wel regelmatig te horen dat ik een gierigaard bent, als iemand vasstelt dat dat de reden is waarom er niet altijd warm water uit de kraan komt
krijg daarvoor wel regelmatig te horen dat ik een gierigaard bent, als iemand vasstelt dat dat de reden is waarom er niet altijd warm water uit de kraan komt
2nd that.Galactic schreef:Oke tandpasta, maar wat kost dat nu en hoeveel gebruik ja daar nu van? . Denk dat er veel meer te besparen valt met andere dingen dan tandpasta.
Ik ben trouwens gestopt met die 100% terugbetaald acties op tandpasta. Ten 1e omdat ze tegenwoordig vaker niet dan wel te vinden zijn in onze Kruidvat, maar ten 2e omdat de postzegel bijna evenveel kost.
Je zal goed je best moeten doen om via opensnijden 1€ per jaar te besparen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Nog een andere besparing : stortbad met bij voorkeur ijskoud water. Goed voor je weerstand !
In 2011 kwamen enkele designers op het idee om tandpasta-packaging te vernieuwen. De tandpasta-tube van SavePaste trekt op een klein melkkarton, zoals een Tetra Brik. Het concept toont aan dat er meer mensen bezorgd zijn met de verspilling van "dat laatste restje". Zelf vond ik het vele interessanter omwille van het ecologische aspect. Dat wordt goed uitgelegd op basis van de foto's van SavePaste.
Het is bij mijn weten enkel bij een concept gebleven en er was ook geen KickStarter campagne voor. Maar bewustwording is een stap in de goede richting. Wie weet leest hier wel iemand van een tandpasta-bedrijf mee die het idee eens kan pitchen in een meeting?
Het is bij mijn weten enkel bij een concept gebleven en er was ook geen KickStarter campagne voor. Maar bewustwording is een stap in de goede richting. Wie weet leest hier wel iemand van een tandpasta-bedrijf mee die het idee eens kan pitchen in een meeting?

-
- Newbie
Toestellen met waakvlam...? Bestaat dat nog?paul schreef:de waakvlam geen 24/24 laten opstaan
Een tube tandpasta doorknippen doe je niet op het uiteinde, maar in de helft. Je hebt dan twee helften die je gemakkelijk met je borstel kan uitlepelen. Degenen die dan beweren dat je handen, spoelbak, kasten...dan vol tandpasta hangen....

Afwassen kan je evengoed met koud water + detergent. Alleen warmwater gebruiken bij zéér vettige vaat, bv spekvet, kip-uitbraadvocht enz.