TV met opnamemogelijkheid gebruiken om zo digicorder uit te sparen
-
- Newbie
- Contacteer:
TV met opnamemogelijkheid gebruiken om zo digicorder uit te sparen
Een digicorder is handig als je vijfendertig programma's tegelijk wenst op te nemen omdat je met veel bent thuis en/of veel tv kijkt.
Als je (zoals ik)
a) alleen woont
b) en niet veel tv kijkt.
=> dan heb je wss geen behoefte aan een digicorder. Of je ziet er de meerwaarde niet van in om er geld aan uit te geven.
MAAR, eens iets oppakken (omdat je niet thuis ben of het laat wordt uitgezonden) is wel handig. Ook tv pauzeren kan handig zijn. Dingen die kunnen met een tv met opnamemogelijkheid, ook bekend als PVR.
Dit kan misschien een tip zijn voor de mensen die willen besparen?
Zijn er mensen die gebruik maken van de PVR functionaliteit van hun tv?
Als je (zoals ik)
a) alleen woont
=> dan heb je wss geen behoefte aan een digicorder. Of je ziet er de meerwaarde niet van in om er geld aan uit te geven.
MAAR, eens iets oppakken (omdat je niet thuis ben of het laat wordt uitgezonden) is wel handig. Ook tv pauzeren kan handig zijn. Dingen die kunnen met een tv met opnamemogelijkheid, ook bekend als PVR.
Dit kan misschien een tip zijn voor de mensen die willen besparen?
Zijn er mensen die gebruik maken van de PVR functionaliteit van hun tv?
Re: TV met opnamemogelijkheid gebruiken om zo digicorder uit te sparen
Stel je daar niet te veel van voor. Dingen die het kijken sneller maken zoals vooruitspoelen worden geapprecieerd maar snufjes als vertraagd of stilstaand beeld niet. Die ben je na één keer beu.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lang geleden toen ik nog tv keek had ik een videorecorder. Ik nam soms iets op maar dat was dan meer om die videorecorder te gebruiken dan omdat het zo een interessant programma was. Nu kijk ik zelfs geen tv meer.Precarious schreef: ↑10 augustus 2020, 18:38 Als je (zoals ik)
a) alleen woont
Met welke provider ga je dan kijken ? Want opnemen via tv zonder digicorder gaat niet lukken met gecodeerde streams.
Ik denk dat hij met pauzeren/stilstaand beeld wat anders bedoeld. Stel je kijkt naar een live programma (bv. het journaal), en krijgt telefoon. Dan duw je op de pauzeknop, en als het gesprek afgelopen is, kijk je gewoon je programma verder.
Heel handig, gebruik ik ook zeer frequent.
Ik neem programma's op met een standaard decoder van TV Vlaanderen (een Hyundai bakje), op een USB stick.
Dat is geen perfect systeem alleszins. Het beeld verspringt vaak. De opname is niet perfect.
Maar al bij al .... beter dan helemaal niks.
Je TV neemt dat gedecodeerd beeld toch gewoon op ?
Als je geen decoder hebt kan je ook niet kijken naar het beeld en is er niets om op te nemen.
Dat is geen perfect systeem alleszins. Het beeld verspringt vaak. De opname is niet perfect.
Als je eender welk toestel ervoor zet dat het beeld decodeert en naar je tv stuurt... dan is het toch ok ?
Als je geen decoder hebt kan je ook niet kijken naar het beeld en is er niets om op te nemen.
.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 16 augustus 2020, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Kloptannetje schreef: ↑15 augustus 2020, 15:46Ik denk dat hij met pauzeren/stilstaand beeld wat anders bedoeld. Stel je kijkt naar een live programma (bv. het journaal), en krijgt telefoon. Dan duw je op de pauzeknop, en als het gesprek afgelopen is, kijk je gewoon je programma verder.
Heel handig, gebruik ik ook zeer frequent.
Ik neem programma's op van satellietzenders met een USB stick van 50 GB. Perfecte opnames.haelewyn schreef: ↑15 augustus 2020, 16:45 Ik neem programma's op met een standaard decoder van TV Vlaanderen (een Hyundai bakje), op een USB stick.
Als je eender welk toestel ervoor zet dat het beeld decodeert en naar je tv stuurt... dan is het toch ok ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Speciale, snelle, USB stick? Ik heb ook dat het beeld soms verspringt... Alsof de stick niet kan volgen..joverwimp schreef: ↑20 augustus 2020, 12:08Ik neem programma's op van satellietzenders met een USB stick van 50 GB. Perfecte opnames.haelewyn schreef: ↑15 augustus 2020, 16:45 Ik neem programma's op met een standaard decoder van TV Vlaanderen (een Hyundai bakje), op een USB stick.
Idem ... en de opname is dan echt wel verbrod.
Speel het tien keer opnieuw, het hikt tien keer opnieuw.
Heb dat al met meerdere sticks gehad en met meerdere decoders.
Ofwel is de schrijfsnelheid van de stick niet stabiel, of eerder te verwachten : het ligt aan het TVV bakje ..
Sinds gisteren heb ik trouwens Amazon Prime genomen.
Dat werkt heel goed en voor wie niet veel wil kan het voldoende zijn om nooit uitgekeken te geraken.
Speel het tien keer opnieuw, het hikt tien keer opnieuw.
Heb dat al met meerdere sticks gehad en met meerdere decoders.
Ofwel is de schrijfsnelheid van de stick niet stabiel, of eerder te verwachten : het ligt aan het TVV bakje ..
Sinds gisteren heb ik trouwens Amazon Prime genomen.
Dat werkt heel goed en voor wie niet veel wil kan het voldoende zijn om nooit uitgekeken te geraken.
Wat is de geheugencapaciteit van je sticks ? Ik denk dat het minstens 50 GB moet zijn voor een goede werking.
Een HD stream is maar 5Mbps, je kan eens een speed test doen op de stick, met minimum 25Mbps zit je goed. De meeste sticks gaan daar ruim boven zitten, de kans is klein dat dit de oorzaak van de haperingen is. Te weinig buffering in de player of te weinig vrije rekenkracht van de processor maken meer kans.Precarious schreef: ↑24 augustus 2020, 20:44 Speciale, snelle, USB stick? Ik heb ook dat het beeld soms verspringt... Alsof de stick niet kan volgen..