Tweede woning of buitenverblijf aankopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Tweede woning of buitenverblijf aankopen
Hallo allemaal!
Ik ben wat aan het uitkijken om een tweede verblijf aan te kopen als belegging.
Ik twijfel enorm tussen een huis in de buurt om te verhuren of een verblijf in het buitenland (ook om te verhuren)
Zijn er instanties waar jullie goeie ervaringen mee hebben voor een verblijf in het buitenland aan te kopen? Ja, ik heb al gegoogled, maar een mooie website maken kan ik ook
Meningen zijn uiteraard ook welkom.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
mvg
Zwijntje
Ik twijfel enorm tussen een huis in de buurt om te verhuren of een verblijf in het buitenland (ook om te verhuren)
Zijn er instanties waar jullie goeie ervaringen mee hebben voor een verblijf in het buitenland aan te kopen? Ja, ik heb al gegoogled, maar een mooie website maken kan ik ook
mvg
Zwijntje
Re: Tweede woning of buitenverblijf aankopen
Je moet wel gek zijn om iets in het buitenland te kopen..
Je hebt er helemaal geen controle over, wetgeving is anders, en je rendement gaat meestal op aan onkosten allerhande..
Kan je beter je geld zo weggooien..
Je hebt er helemaal geen controle over, wetgeving is anders, en je rendement gaat meestal op aan onkosten allerhande..
Kan je beter je geld zo weggooien..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De kwaliteit op dit forum ligt duidelijk erg hoog.
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zwijg dan toch gewoon?
Ik stel gewoon een vraag (daar dient een forum normaal voor). Wat voor reacties zijn dat nu...
Mijn oprechte excuses dat ik geen expert ben zoals jullie.
Zijn jullie enkel zo verbitterd vanachter jullie pc of in het echte leven ook?
Ik stel gewoon een vraag (daar dient een forum normaal voor). Wat voor reacties zijn dat nu...
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Zwijntje schreef: ↑27 augustus 2021, 12:01 De kwaliteit op dit forum ligt duidelijk erg hoog.
Je zei "Meningen zijn uiteraard ook welkom." ... wel, je hebt 2 meningen gekregen ...
Soms moet je wat geduld hebben om wat reacties te krijgen waar je iets mee kan.
Of je vraagstelling herformuleren en/of gerichter maken of alleen al herhalen kan soms ook helpen.
Edit:
Ik heb zelf geen vastgoed in het buitenland. Heb er wel al veel aan gedacht, maar me altijd laten tegenhouden door de (potentiële) nadelen.
Dit ietsZwijntje schreef: ↑26 augustus 2021, 09:26 Hallo allemaal!
Zijn er instanties waar jullie goeie ervaringen mee hebben voor een verblijf in het buitenland aan te kopen? Ja, ik heb al gegoogled, maar een mooie website maken kan ik ook![]()
mvg
Zwijntje
https://www.immoportugal.com/
Estate Guru believer.
paar items om mee rekening te houden:
* al dan niet lening in België aangaan om belegging (deels) mee te financieren (fiscaal)
* huuropbrengsten in het buitenland worden daar belast (verschillend regime van land tot land), en hebben ook effect op de belastingen die je in België betaalt (vanaf 2021 via KI ipv huur)
* verhuren in buitenland: onderscheid tussen seizoensverhuur en LT-verhuur (> 90 dagen, andere vorm van verzekering)
* je zal iemand lokaal moeten hebben die een oogje in het zeil houdt of huurders ontvangt in jouw plaats, voor als het niet zou passen
* afweging in functie van latere erfenis of je aankoop in buitenland op je eigen naam + partner of op naam van eventuele kinderen
nuttige website: https://www.secondhome-expo.be/seminaries
* al dan niet lening in België aangaan om belegging (deels) mee te financieren (fiscaal)
* huuropbrengsten in het buitenland worden daar belast (verschillend regime van land tot land), en hebben ook effect op de belastingen die je in België betaalt (vanaf 2021 via KI ipv huur)
* verhuren in buitenland: onderscheid tussen seizoensverhuur en LT-verhuur (> 90 dagen, andere vorm van verzekering)
* je zal iemand lokaal moeten hebben die een oogje in het zeil houdt of huurders ontvangt in jouw plaats, voor als het niet zou passen
* afweging in functie van latere erfenis of je aankoop in buitenland op je eigen naam + partner of op naam van eventuele kinderen
nuttige website: https://www.secondhome-expo.be/seminaries
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ja, dat is "iets" ...
Zoals TS al zei: "een mooie website maken, kan ik ook"
De website is mooi, maar hunne service is ook niet te versmaden.EarthNvstr1 schreef: ↑28 augustus 2021, 00:48Ja, dat is "iets" ...![]()
Zoals TS al zei: "een mooie website maken, kan ik ook"
Echt to te point info.
Heel ander verhaal dan in Spanje.
Estate Guru believer.
Dag Zwijntje, je vraagt naar vastgoed in het buitenland, en geeft in je startpost aan dat je er al bij al weinig van kent. Daarom mijn reactieZwijntje schreef: ↑27 augustus 2021, 12:01 De kwaliteit op dit forum ligt duidelijk erg hoog.