Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Beleggers nieuws Algemeen nieuws
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Twijfelt Duitsland aan de Euro?

Hier kan je alle algemene beleggingsnieuws kwijt
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

Twijfelt Duitsland aan de Euro?

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 27 februari 2010, 21:54

Op de publieke omroep ZDF is deze documentaire te zien
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/ ... C-der-Euro" onclick="window.open(this.href);return false;

We weten allemaal dat de Duitse media en publieke opinie niet te spreken zijn over steun aan Griekenland. Voor het eerst trekken de Duitse media openlijk de euro in twijfel.

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

Re: Twijfelt Duitsland aan de Euro?

• Citeer

Bericht door Bartd » 28 februari 2010, 11:14

Je hoort inderdaad meer en meer geruchten over het einde van de euro.
Dit weekend nog in de Tijd een artikel van een of andere econoom die beweert dat de euro ten dode is opgeschreven.
Ik vraag me af of het werkelijk zover zal komen ?
Zijn er eigenlijk procedures voorzien om als land uit de euro te stappen ?
Als het zover zal komen veronderstel ik dat de zwakkere landen (waaronder ook België) hun eigen munt dan zullen devalueren.
Het is daarom misschien beter om je spaargeld nu al op een Duitse spaarrekening te plaatsen in de hoop dat die rekening dan zal omgezet worden in DM. Een Belgische spaarrekening zal dan waarschijnlijk terug omgezet worden in BF.
Kent er hier iemand een Duitse bank waar je als Belg gemakkelijk een spaarrekening kan openen ?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 28 februari 2010, 12:11

Ik denk niet dat het nu het moment is om te panikeren. Dergelijke doemscenario's worden meestal uitgesproken om aandacht te trekken. Er zijn idd problemen met de Euro maar ik zie hem niet zo snel verdwijnen, dat zou gewoonweg een ramp zijn en volgens mij ook direct het einde van Europa.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 28 februari 2010, 12:37

Ik denk niet dat de euro zomaar gaat verdwijnen. Trouwens, wat zou dan de sterkste munt van de wereld worden? De Yuan?

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 28 februari 2010, 13:00

Er zijn geen kant en klare procudures om een land uit de EURO zone te goooien.

De EURO blijft bestaan als munt. Als je een rekening hebt in EURO kunnen de overheden deze niet omzetten zomaar omzetten in een rekening in Belgische Frank. Als de overheden zover willen gaan moeten ze oorlogswetten stemmen. Bovendien moeten de grenzen dan opnieuw worden bewaakt om kapitaalstromen te stoppen.

Indien je vreest dat België uit de EURO wordt gestampd kan je het beste je geld parkeren in het Buitenland ( Zwitserland, ...). Als België terug frankses moet drukken gaan ze deze dramatisch devalueren. Stel dat ze de BEF met een 50% devalueren dan krijg je 80 BEF voor één € die je in Zwitserland hebt staan tegenover 40.3399 BEF nu.

We zijn zo ver nog niet. In Griekenland zit de vrees er wel al dikker in en daar vluchten de EURO's het land uit.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 28 februari 2010, 13:29

Stier schreef:Er zijn geen kant en klare procudures om een land uit de EURO zone te goooien.

De EURO blijft bestaan als munt. Als je een rekening hebt in EURO kunnen de overheden deze niet omzetten zomaar omzetten in een rekening in Belgische Frank. Als de overheden zover willen gaan moeten ze oorlogswetten stemmen. Bovendien moeten de grenzen dan opnieuw worden bewaakt om kapitaalstromen te stoppen.

Indien je vreest dat België uit de EURO wordt gestampd kan je het beste je geld parkeren in het Buitenland ( Zwitserland, ...). Als België terug frankses moet drukken gaan ze deze dramatisch devalueren. Stel dat ze de BEF met een 50% devalueren dan krijg je 80 BEF voor één € die je in Zwitserland hebt staan tegenover 40.3399 BEF nu.

We zijn zo ver nog niet. In Griekenland zit de vrees er wel al dikker in en daar vluchten de EURO's het land uit.
Er zijn absoluut geen oorlogswetten nodig om terug de frank in te voeren. Waar haal je dat vandaan. De omschakeling naar de frank gebeurt zoals de frank omgeschakeld is in de euro. Indien men de frank invoert en de euro behoudt, kan men opteren om de frank vast te klikken aan de euro, of niet. De frank is in de jaren 90 trouwens een van de sterkste munten gebleken in Europa. Het bewijs was dat de frank vastgeklikt was aan de DM, dat kan je alleen doen wanneer de munt sterk is.
De euro is op lange termijn ten dode opgeschreven, dat is zo met iedere kunstmatige constructie. De latijnse muntunie heeft ook 40 jaar bestaan, ze is ook uit elkaar gespat. Staten en munten verdwijnen en nieuwe ontstaan, dat is niets speciaals. Niemand gelooft nog in Fukuyoma's these dat we het einde van de geschiedenis meemaken.
Dat de Duitse Publieke Omroep openlijk twijfelt aan de euro is zeker een primeur en voor de euro liefhebbers is dat zeker een donderslag bij heldere hemel. Als de ERT twijfelt aan de euro is dat niet zo erg maar als op de ZDF zo'n documentaire komt tja.
Het verdwijnen van de euro zal geen ramp veroorzaken, daar zijn al de economen het over eens. Het zijn wel een rimpeling veroorzaken in het monetair systeem maar die zal niet lang duren. De markt houdt sowieso altijd rekening met het uiteenvallen van de eurozone. Iedere Amerikaanse econoom gelooft nog altijd niet dat de euro lang zal blijven bestaan.
Ook Geert Noels denkt dat er meer een kans is dat Griekenland de eurozone zal verlaten met steun van het IMF. Volgens hem is dat de weg dat de eurolanden aan het uitdokteren zijn. Later zou Griekenland terug tot de euro kunnen toetreden. Het land was er niet klaar voor. Ik ben er niet van overtuigd dat de eurozone dit overleeft, de markt zal de volgende scalp zoeken nl. Portugal.
Het is zoals een spelletje, wie krijgt het eerste euroland uit de eurozone.
De kans dat België uit de euro gestampt wordt is nihil. België leent nog altijd massaal bij de eigen bevolking, 60%. Het is een titanenwerk om de overheidsobligaties van België onderuit te halen. Trouwens in de documentaire werd de Benelux als zeer betrouwbaar omschreven. Wilt evenwel niet betekenen dat België klaar was om tot de euro toe te treden. Dat waren we niet.
Krugman stelde in de New York Times dat de Europese elite zo arrogant was om te denken dat europa klaar was voor een eenheidsmunt, en ze nog altijd te arrogant is om in te zien dat we collectief tegen de muur lopen. Volgens Krugman is de EUR een van de oorzaken van de penibele situatie van vele Europese landen.

Duitsland en Frankrijk zullen Griekenland nu wel helpen, al was het maar om de eigen banken te redden. De Duitse publieke opinie zal wel opstaan, en terecht, de druk op de euro zal gewoon verder toenemen binnen Europa.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 28 februari 2010, 13:37

JurgenG schreef:Ik denk niet dat de euro zomaar gaat verdwijnen. Trouwens, wat zou dan de sterkste munt van de wereld worden? De Yuan?
Lijd je niet wat een Europese zinsbegoocheling? Waar haal je vandaan dat de euro de sterkste munt ter wereld is? De dollar is nog steeds belangrijker in het internationaal betaalverkeer. Plus deemstert de Europese economie snel weg en doet de Amerikaanse dat vooralsnog niet. Veel Europeanen lijden aan extreme arrogantie ten aanzien van de buitenwereld, terwijl Europa totaal niets meer voorstelt.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 28 februari 2010, 13:46

Bartd schreef:Je hoort inderdaad meer en meer geruchten over het einde van de euro.
Dit weekend nog in de Tijd een artikel van een of andere econoom die beweert dat de euro ten dode is opgeschreven.
Ik vraag me af of het werkelijk zover zal komen ?
Zijn er eigenlijk procedures voorzien om als land uit de euro te stappen ?
Als het zover zal komen veronderstel ik dat de zwakkere landen (waaronder ook België) hun eigen munt dan zullen devalueren.
Het is daarom misschien beter om je spaargeld nu al op een Duitse spaarrekening te plaatsen in de hoop dat die rekening dan zal omgezet worden in DM. Een Belgische spaarrekening zal dan waarschijnlijk terug omgezet worden in BF.
Kent er hier iemand een Duitse bank waar je als Belg gemakkelijk een spaarrekening kan openen ?
Er zijn geen procedures om een land uit de euro te zetten. Puur economisch gezien is het voordeliger voor Griekenland om uit de Euro te stappen. De beslissing ligt dus gewoon bij de lidstaat.
België zal niet uit de euro stappen, enkel als Duitsland dat doet onder druk van de publieke opinie zal België dat doen. Mocht België uit de Euro stappen, kan ze gewoon de officiële koers met de EUR gebruiken en een vaste wisselkoers kiezen. Zoals ze dat in de jaren 90 gedaan heeft. Dat sommige mensen onzin uitkramen dat er een armageddon zal ontstaan mocht een land uit de euro stappen, is gewoon belachelijk. Ze zijn even dom als de Europese elite die staat te kwaken dat Europa de bevolking voor erger behoedt. De euro heeft het armageddon in Griekenland niet kunnen voorkomen, of in Ierland of in Portugal of in Spanje. Het is gewoon een puur mistverhaal, de euro heeft geen enkele extra welvaart gebracht. Griekenland kan op ordentelijke wijze uit de euro stappen. Of de nieuwe drachme of nieuwe frank door de markten aanvaard wordt hangt puur af van het monetair en budgettair beleid. Niet meer en niet minder. De Euro is geen economisch project, puur economisch gezien heeft de euro geen voordeel. De euro is een politiek project.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 28 februari 2010, 14:30

Pieterjan schreef:
JurgenG schreef:Ik denk niet dat de euro zomaar gaat verdwijnen. Trouwens, wat zou dan de sterkste munt van de wereld worden? De Yuan?
Lijd je niet wat een Europese zinsbegoocheling?
De US$ is sowieso ook niet de sterkste munt van de wereld... dat de amerikanen de macht hebben om een andere munt, ja zelfs de euro, misschien plat te leggen is een andere kwestie.

De drukpersen zullen in de VS momenteel vermoedelijk wel 7/7 en 24/24 draaien maar daarmee versterkt hun munt niet, wel integendeel.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 28 februari 2010, 14:34

JurgenG schreef:
Pieterjan schreef:
Lijd je niet wat een Europese zinsbegoocheling?
De US$ is sowieso ook niet de sterkste munt van de wereld... dat de amerikanen de macht hebben om een andere munt, ja zelfs de euro, misschien plat te leggen is een andere kwestie.

De drukpersen zullen in de VS momenteel vermoedelijk wel 7/7 en 24/24 draaien maar daarmee versterkt hun munt niet, wel integendeel.
Ik zie totaal niet in waarom de euro sterker zou zijn dat de US dollar. De US dollar is veel sterker en geloofwaardiger dan de euro. Dat de USD zo laag staat is gewoon het beleid van de Federal reserve. De FED heeft als doelstelling het monetaire beleid te gebruiken om de economie aan te zwengelen (export), de ECB heeft als doelstelling prijsstabiliteit en mag van de Duitsers de Euro niet laten zakken, anders krijg je misschien een inflatie opstoot. De Europese drukpersen staan evengoed op volle toeren, ik heb meer vertrouwen in de USD dan in de EUR als munt.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 28 februari 2010, 14:46

Pieterjan schreef:ik heb meer vertrouwen in de USD dan in de EUR als munt.
Dat wil dan zeggen dat je alles in de US$ investeert?

Vluchten naar andere munten lijkt mij nu wel een heel groot risico. Als ik ooit de nood voel om te vluchten dan zal het wel naar 'bezittingen' zijn (grondstoffen? immo? ...) Heb ik trouwens ook gedaan op het moment van de overgang van BEF naar EUR. Heb ik er iets aan verdiend? Misschien niet maar ook niets aan verloren én een goeie nachtrust gehad :-)

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 28 februari 2010, 17:12

JurgenG schreef:
Pieterjan schreef:ik heb meer vertrouwen in de USD dan in de EUR als munt.
Dat wil dan zeggen dat je alles in de US$ investeert?

Vluchten naar andere munten lijkt mij nu wel een heel groot risico. Als ik ooit de nood voel om te vluchten dan zal het wel naar 'bezittingen' zijn (grondstoffen? immo? ...) Heb ik trouwens ook gedaan op het moment van de overgang van BEF naar EUR. Heb ik er iets aan verdiend? Misschien niet maar ook niets aan verloren én een goeie nachtrust gehad :-)
Ik investeer niets in de VS dollar maar dat heeft weinig te maken met het feit dat de economische basis van de VS en zijn munt veel sterker zijn dan de Euro en de EU maar door risico aversie op korte termijn, toch heeft mijn aandeel EURONAV een grote blootstelling aan de USD, die in stijgende lijn gaat. Volgens berekeningen zou de EU binnen 30 jaar nog maar een marktaandeel van 6% hebben in de wereldeconomie. Van een continent in verval gesproken en zeker niets om over naar huis te schrijven. Dus de arrogantie van de Europeanen mag wel wat achterwegen blijven.
De creatie van de EU is een typisch voorbeeld van het 19de eeuwse nationbuilding proces. Groter is beter, maar dat is niet waar. Kleinere landen doorstaan de crisis doorgaans beter dan grotere landen. De welvarendste landen ter wereld zijn ook kleinere staten.
Enkel Belgen zijn pro Europa, maar dat komt omdat wij een ersatz staat hebben en een nationaal gevoel willen krijgen met Europa.
Europa is voor veel Belgen een vluchtweg uit de realiteit in België.
De documentaire op ZDF is belangrijk omdat blijkbaar het in Duitsland kan dat men de euro openlijk in vraag stelt. Dat is redelijk revolutionair, vroeger mocht dat niet. De Duitsers zijn trouwens nog steeds geen grote fan van de Teuro en ze vinden het al helemaal schandalig dat zij zwaar bespaard moeten hebben op lonen, pensioenen en nu de Grieken voor hun schandelijk gedrag beloond worden met Duits belastingsgeld.
Het is oranje voor de euro.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 22 maart 2010, 23:20

Duitsland neemt een steeds hardere houding ten aanzien van de Euro. Een peiling liet zien dat 40% van de Duitsers tegen de euro is en terug willen naar de Deutsche Mark. In Nordrhein Westfahlen gaan de verkiezingen deels over de heimwee naar de D-Mark.
Ook prof dr. De Grauwe ziet de euro snel in elkaar stuiken. Binnen 5 à 10 jaar bestaat de euro niet meer, hij zegt zelfs dat de euro eind deze week kan ophouden te bestaan. Nu ik juich zelf de ineenstorting van de Euro toe maar zo optimistisch ben ik zelfs niet.
Ook prof dr. Klamer van de Erasmus Universiteit Rotterdam ziet de Euro maximum 10 jaar lang uitleven. Muntunies storten altijd in elkaar. Stiglitz had harde kritiek op de Europese arrogante bureaucraten die de hele EU in een avontuur stortte door de euro in te voeren.
Noels pleit er dan weer voor om enkel door te gaan met een harde kern.

De overheid zou inderdaad al beter een draaiboek organiseren om terug de nationale munt in te voeren.

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 23 maart 2010, 10:30

@Pieterjan

Welke maatregelen neem je zelf ?

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 23 maart 2010, 17:25

De euro zal altijd blijven bestaan. De Grieken zullen de tering naar de nering moeten zetten, Spanje, Portugal, Ierland en België zullen wel moeten volgen. Dat de Duitsers nu wat kabaal maken is maar normaal.

Maar die gelddrukpersen zijn mi een veel groter probleem! Inflatie, misschien met dubbele cijfers, komt er weldra aan.

Gesloten
  • Afdrukweergave

28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen nieuws”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy