uitbetalen dividend
uitbetalen dividend
Ik heb voor de eerste maal ingetekend op een dis -fonds, nml dat van Petercam Bonds A ( dis) via Rabobank. Ik zag onlangs dat de dis een duik heeft gemaakt tov de gekapitaliseerde versie. Heeft dit te maken met een dividend dat uitgekeerd wordt? Zo ja, waarom heb ik daar dan geen bericht van gekregen? Het is opvallend dat alle dis- fondsen ergens in het begin van het jaar zo'n duik maken vergeleken met de equivalente kap-versies.
Re: uitbetalen dividend
Over een dividend wordt er bij mijn weten nooit persoonlijk gecommuniceerd.mouche schreef:Ik heb voor de eerste maal ingetekend op een dis -fonds, nml dat van Petercam Bonds A ( dis) via Rabobank. Ik zag onlangs dat de dis een duik heeft gemaakt tov de gekapitaliseerde versie. Heeft dit te maken met een dividend dat uitgekeerd wordt? Zo ja, waarom heb ik daar dan geen bericht van gekregen? Het is opvallend dat alle dis- fondsen ergens in het begin van het jaar zo'n duik maken vergeleken met de equivalente kap-versies.
Zie op de site van petercam. Dit dividend is steeds rond eind maart, zoals de meeste van Petercam.
Het dalen van de waarde van de portefeuille heeft inderdaad te maken met de uitkering van het dividend.
Het geld komt immers uit de portefeuille, dus de waarde ervan daalt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Re: uitbetalen dividend
De plotse waardedaling die u zag in het overzicht van de koersen gaat naar alle waarschijnlijkheid effectief te wijten zijn aan de uitbetaling van dividend.
De meeste Petercam fondsen van het distributietype die Rabobank.be aanbiedt keren een dividend uit rond eind december. Daarbij wordt het gedeelte dat in de loop van het jaar aan dividenden aan de waarde van het fonds werd toegevoegd, in één keer uitgekeerd (sommige fondsen keren twee keer per jaar een dividend uit), en gaat de waarde van het uitgekeerde dividend dus af van de koerswaarde van het fonds.
Over een dividenduitkering wordt niet standaard door ons gecommuniceerd via E-mail of brief. Uiteraard is de uitbetaling van een dividend wel een verrichting op uw rekening die u in het overzicht van uw verrichtingen kan terugvinden en waarvoor ook een rekeninguittreksel wordt aangemaakt met daarin de details van de dividenduitbetaling.
Als u eventueel contact opneemt met onze Klantendienst dan kunnen we uiteraard ook voor u nakijken over welk fonds het juist gaat, wanneer de uitbetaling plaatsvond en wat de details waren van de uitbetaling van het dividend.
De meeste Petercam fondsen van het distributietype die Rabobank.be aanbiedt keren een dividend uit rond eind december. Daarbij wordt het gedeelte dat in de loop van het jaar aan dividenden aan de waarde van het fonds werd toegevoegd, in één keer uitgekeerd (sommige fondsen keren twee keer per jaar een dividend uit), en gaat de waarde van het uitgekeerde dividend dus af van de koerswaarde van het fonds.
Over een dividenduitkering wordt niet standaard door ons gecommuniceerd via E-mail of brief. Uiteraard is de uitbetaling van een dividend wel een verrichting op uw rekening die u in het overzicht van uw verrichtingen kan terugvinden en waarvoor ook een rekeninguittreksel wordt aangemaakt met daarin de details van de dividenduitbetaling.
Als u eventueel contact opneemt met onze Klantendienst dan kunnen we uiteraard ook voor u nakijken over welk fonds het juist gaat, wanneer de uitbetaling plaatsvond en wat de details waren van de uitbetaling van het dividend.