Uitbetaling na ongeval met auto
-
Ennio
Uitbetaling na ongeval met auto
Een paar weken geleden een ongeval gehad met de wagen. Volledig in ons recht, expert langsgeweest en bericht gekregen van de verzekeraar om langs te komen om te tekenen voor het voorgestelde bedrag. Tot daar geen enkel probleem. De verzekeraar vraagt wel om de herstelfactuur binnen te brengen alvorens het geld te krijgen.
Wat wij ons nu afvragen is of het de normale gang van zaken is dat er eerst een herstelfactuur moet binnengebracht worden alvorens het geld te krijgen? Ik zou denken dat we toch recht hebben op het bedrag dat de expert bepaald heeft zelfs indien er geen herstelfactuur is? Iemand hier ervaring mee?
Wat wij ons nu afvragen is of het de normale gang van zaken is dat er eerst een herstelfactuur moet binnengebracht worden alvorens het geld te krijgen? Ik zou denken dat we toch recht hebben op het bedrag dat de expert bepaald heeft zelfs indien er geen herstelfactuur is? Iemand hier ervaring mee?
Re: Uitbetaling na ongeval met auto
Ook de B.T.W. op de herstellingskosten is verschuldigd,ook al wordt de wagen daadwerkelijk niet hersteld‘(Cass. 20 september 1988,Verkeersrecht 1988,317,noot BREWAEYS,E.,J.L.M.B. 1989,1042,noot DEBOECK,K.).
ass., 14 oktober 1985, A.R nr. 4761 ( A.C., 1985-86, nr. 89 ).
GALAND, Philippe, La réparation des dommages aux véhicules automoteurs, R.G.A.R., 1990, 11650.
J.CUSTERS, Le remboursement de la T.V.A. à titre indemnitaire et le système de la double évaluation, Bull. Ass., 1990, blz. 666.
D.C.J., 1988, blz. 317.
J.RATHMES, La T.V.A. sur les véhicules non réparés ni remplacés et les arrêts de la Cour de cassation des 13 avril et 20 septembre 1988, Bull. Ass., 1991, blz. 803.
J.T., 1989, blz. 90. R.G.A.R., 1989, 11434.
J.R., opm., De Verz., 1989, blz. 378.
DE BOECK, Kathy, opm., J.L.M.B., 1989, blz. 1042.
Noot, R.W., 1988-89, p. 966.
de verwijzingen in de conclusies van het O.M. voor Cass., 13 april 1988, A.R. nr. 5674 ( A.C., 1987-88, nr. 489 ), blz. 936-940.
Bull. Ass., 1988, blz. 562.
AFSCHRIFT, Thiery, opm., J.L.M.B., 1988, blz. 761.
J.P., opm., R.G.A.R., 1988, 11366.
Noot, R.D.P., 1988, blz. 824.
J.T., 1988, blz. 315. D.C.J., 1988, blz. 143.
Conclusie, Advocaat-generaal LIEKENDAEL, R.D.P., 1988, blz. 951.
Noot, R.W., 1988-89, p. 301.
Dus je kan je geld klaimen zonder het te laten herstellen. Heb je een onafhankelijk verzekeringsrechtbijstand bij je autoverzekering ? Daarmee dreigen
Het is dikwijls al voldoende dat je de verzekering laat aanvoelen, dat je niet met je voeten door hen wil laten spelen, voordat ze direct bijdraaien. Dat voorbeeld van die herstelling is al een oud truukje dat ze regelmatig uitproberen met hun potentiele slachtoffers
Er is al voldoende rechtspraak over bekend. De verzekering zal denken proberen gaat mee, regelmatig proberen die pipos van verzekeraars hun klanten zo te bedotten.
Intrest vragen omdat ze de zaak proberen te laten aanslepen
ass., 14 oktober 1985, A.R nr. 4761 ( A.C., 1985-86, nr. 89 ).
GALAND, Philippe, La réparation des dommages aux véhicules automoteurs, R.G.A.R., 1990, 11650.
J.CUSTERS, Le remboursement de la T.V.A. à titre indemnitaire et le système de la double évaluation, Bull. Ass., 1990, blz. 666.
D.C.J., 1988, blz. 317.
J.RATHMES, La T.V.A. sur les véhicules non réparés ni remplacés et les arrêts de la Cour de cassation des 13 avril et 20 septembre 1988, Bull. Ass., 1991, blz. 803.
J.T., 1989, blz. 90. R.G.A.R., 1989, 11434.
J.R., opm., De Verz., 1989, blz. 378.
DE BOECK, Kathy, opm., J.L.M.B., 1989, blz. 1042.
Noot, R.W., 1988-89, p. 966.
de verwijzingen in de conclusies van het O.M. voor Cass., 13 april 1988, A.R. nr. 5674 ( A.C., 1987-88, nr. 489 ), blz. 936-940.
Bull. Ass., 1988, blz. 562.
AFSCHRIFT, Thiery, opm., J.L.M.B., 1988, blz. 761.
J.P., opm., R.G.A.R., 1988, 11366.
Noot, R.D.P., 1988, blz. 824.
J.T., 1988, blz. 315. D.C.J., 1988, blz. 143.
Conclusie, Advocaat-generaal LIEKENDAEL, R.D.P., 1988, blz. 951.
Noot, R.W., 1988-89, p. 301.
Dus je kan je geld klaimen zonder het te laten herstellen. Heb je een onafhankelijk verzekeringsrechtbijstand bij je autoverzekering ? Daarmee dreigen
Het is dikwijls al voldoende dat je de verzekering laat aanvoelen, dat je niet met je voeten door hen wil laten spelen, voordat ze direct bijdraaien. Dat voorbeeld van die herstelling is al een oud truukje dat ze regelmatig uitproberen met hun potentiele slachtoffers
Er is al voldoende rechtspraak over bekend. De verzekering zal denken proberen gaat mee, regelmatig proberen die pipos van verzekeraars hun klanten zo te bedotten.
Intrest vragen omdat ze de zaak proberen te laten aanslepen
Laatst gewijzigd door paul op 25 november 2009, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Destijds kreeg je van de verzekering 2 bedragen voorgesteld : eentje als je je wagen liet herstellen, en een lager als je je wagen niet liet herstellen.
Deze praktijk werd toen door de rechtbank "laakbaar en nauwelijks eerlijk" genoemd, en de maatschappijen zijn daar moeten van af stappen. (meestal hielp wat aandringen om toch het hoger bedrag te krijgen).
Het is zoals Paul zegt : doorgeven aan rechtsbijstand, en onmiddellijk een ingebrekstelling sturen dat ze binnen de 7 dagen moeten betalen, dan kan je nog interest op je geld claimen.
Hou ons op de hoogte van de afloop.
Deze praktijk werd toen door de rechtbank "laakbaar en nauwelijks eerlijk" genoemd, en de maatschappijen zijn daar moeten van af stappen. (meestal hielp wat aandringen om toch het hoger bedrag te krijgen).
Het is zoals Paul zegt : doorgeven aan rechtsbijstand, en onmiddellijk een ingebrekstelling sturen dat ze binnen de 7 dagen moeten betalen, dan kan je nog interest op je geld claimen.
Hou ons op de hoogte van de afloop.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Mogen we ook weten over welke verzekeraar in kwestie wij het hier hebben? Handig voor mensen die eventuele problemen met hen in de toekomst willen vermijden...
De verzekering moet je het schadebedrag uitbetalen verhoogd met de BTW, zelfs al laat je het voertuig niet herstellen.
Beetje aandringen bij je verzekering, dat ze je moeten uitbetalen,ook al laat je je voertuig niet herstellen, en ze zullen je dan wel uitbetalen.
Ik zelf heb het ook paar keer voorgehad.
Heb zelfs meegemaakt dat de expert een "intentie verklaring " had gegeven aan de hersteller, met bedoeling dat de hersteller de faktuur rechtstreeks kon innen bij de verzekering. Mits paar telefoontjes toch in orde gekomen, en de verzekering heeft dan alles op mijn rekening gestort, incl De btw.
Beetje aandringen bij je verzekering, dat ze je moeten uitbetalen,ook al laat je je voertuig niet herstellen, en ze zullen je dan wel uitbetalen.
Ik zelf heb het ook paar keer voorgehad.
Heb zelfs meegemaakt dat de expert een "intentie verklaring " had gegeven aan de hersteller, met bedoeling dat de hersteller de faktuur rechtstreeks kon innen bij de verzekering. Mits paar telefoontjes toch in orde gekomen, en de verzekering heeft dan alles op mijn rekening gestort, incl De btw.
Verzekeraar moet betalen incl BTW, ookal laat je hem niet herstellen. Elke maatschappij waar wij mee werken doet dit.
Zou inderdaad interessant zijn om te laten weten wie uw autoverzekeraar is.
Zou inderdaad interessant zijn om te laten weten wie uw autoverzekeraar is.
-
Ennio
Nog eens gebeld naar de verzekeraar en ze zijn nu toch overgegaan tot betaling van het bedrag zonder dat er een factuur is. Ben al benieuwd of ze achteraf toch nog naar een factuur gaan vragen.
PS Onze autoverzekering is bij de bank met het appeltje.
bedankt voor jullie reacties
bedankt voor jullie reacties
Hopelijk betalen ze de btw ook.
Je bent zelfs niet verplicht hun een factuur te bezorgen.
Hebben ze ook gemotiveeerd waarom ze "plots" van mening veranderd zijn.
Dan weet ik al een verzekering waar ik nooit klant zal worden.
Je bent zelfs niet verplicht hun een factuur te bezorgen.
Hebben ze ook gemotiveeerd waarom ze "plots" van mening veranderd zijn.
Dan weet ik al een verzekering waar ik nooit klant zal worden.
Ok...
Heel slechte ervaringen met deze verzekeraar.
Zo heb ik ooit een ongeval in fout gehad, iets van niets eigenlijk. En voor ik het wist was het voor de rechtbank voorgekomen (was een fietser in betrokken).
Al bij al 400 EUR schade.
Resultaat? Veroordeeld voor onvrijwillig toebrengen van slagen en verwondingen.
Ze hebben mij nooit ingelicht (alhoewel ik ook reisbijstand betaalde).
1 goede raad: ga naar een professionele makelaar en laat 'het appeltje' voor wat het is. Alles gaat goed tot je iets voor hebt.
En goedkoop? Toen ik naar een makelaar ging bleek AXA 200 EUR goedkoper te zijn ;)
Heel slechte ervaringen met deze verzekeraar.
Zo heb ik ooit een ongeval in fout gehad, iets van niets eigenlijk. En voor ik het wist was het voor de rechtbank voorgekomen (was een fietser in betrokken).
Al bij al 400 EUR schade.
Resultaat? Veroordeeld voor onvrijwillig toebrengen van slagen en verwondingen.
Ze hebben mij nooit ingelicht (alhoewel ik ook reisbijstand betaalde).
1 goede raad: ga naar een professionele makelaar en laat 'het appeltje' voor wat het is. Alles gaat goed tot je iets voor hebt.
En goedkoop? Toen ik naar een makelaar ging bleek AXA 200 EUR goedkoper te zijn ;)
Heb daar persoonlijk heel goede ervaringen mee, maar elk geval is natuurlijk anders.Ennio schreef: Nog eens gebeld naar de verzekeraar en ze zijn nu toch overgegaan tot betaling van het bedrag zonder dat er een factuur is. Ben al benieuwd of ze achteraf toch nog naar een factuur gaan vragen.
bedankt voor jullie reacties![]()
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
De ene kantoorhouder is de andere niet. Competentie en klantvriendelijkheid tussen het ene kantoor en het andere kan een wereld van verschil zijn, net zoals bij andere banken.cp1234 schreef:Heb daar persoonlijk heel goede ervaringen mee, maar elk geval is natuurlijk anders.Ennio schreef: Nog eens gebeld naar de verzekeraar en ze zijn nu toch overgegaan tot betaling van het bedrag zonder dat er een factuur is. Ben al benieuwd of ze achteraf toch nog naar een factuur gaan vragen.
bedankt voor jullie reacties![]()
Geldzaken en verzekeringen zijn natuurlijk twee verschillende zaken en persoonlijk hou ik mijn verzekeringen dan ook liever bij een verzekeringsagent.