uitgaven huishouden swingen de pan uit
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: uitgaven huishouden swingen de pan uit
Werken beide full time, studeren aan de uni, sporten 2 avonden in de week en toch eten we vers zelfgemaakt voedsel voor een budget van 50-70€ per week.
Je betaald veel omdat je gewent ben aan luxe, simple as that.
Ben benieuwt hoe jou vuilzak er uitziet na een week. De hoeveelheid plastic die je verbruikt moet gigantisch zijn in uw eentje.
Ben benieuwt hoe jou vuilzak er uitziet na een week. De hoeveelheid plastic die je verbruikt moet gigantisch zijn in uw eentje.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Is dat een grap ? Studeren aan de univ en 3 dt fouten maken in 1 bericht, zelfs 2 binnen dezelfde zin ? En dan je en uw vermengen.Henkie1984 schreef: ↑23 november 2018, 09:22 Werken beide full time, studeren aan de uni, sporten 2 avonden in de week en toch eten we vers zelfgemaakt voedsel voor een budget van 50-70€ per week.
Ben benieuwt hoe jou vuilzak er uitziet na een week. De hoeveelheid plastic die je verbruikt moet gigantisch zijn in uw eentje.![]()
En dan: voltijds werken en studeren
Het deet pein aan mein oogen.
-
anonymous
Dacht net hetzelfde. Ik wist dat het niveau van de gemiddelde hedendaagse student ferm gezakt is maar dat het zo dramatisch was wist ik ook niet.
Dat is uiteraard voor iedereen heel persoonlijk. Die maaltijden zijn berekend op een gemiddelde voor een volwassen persoon. Wie daarmee te weinig heeft, kan er altijd een broodje bijnemen (dat krijg je er ook bij in de restaurants), en/of een voorgerechtje of dessertje.
-
anonymous9
Ik heb in de vriezer:
-> Altijd een aantal eerder klaargemaakte zaken zitten zoals verse soep, spaghettisaus, lasagne, ovenschotel. Of je nu 1 portie of 4 maakt, maakt niet uit.
-> Diepvriesgroenten: makkelijk om snel in de pan te gooien met wat scampi's, kip en rijst
-> Een zak paëlla, een diepvriespizza voor als ik echt geen tijd heb
Daarnaast maak ik vaak 2 gerechten met hetzelfde hoofdingrediënt en in het weekend doe ik vaak al voorbereidend werk voor hetgeen ik ga koken in de week zoals schillen/snijden van de paprika, wortelen,... Natuurlijk moet je dan een weekmenu maken.
Ik heb ook al veel goeds gehoord over slowcookers. Die dingen zouden erg handig zijn en ik wil er eentje kopen, maar heb er nog geen ervaring mee.
-> Altijd een aantal eerder klaargemaakte zaken zitten zoals verse soep, spaghettisaus, lasagne, ovenschotel. Of je nu 1 portie of 4 maakt, maakt niet uit.
-> Diepvriesgroenten: makkelijk om snel in de pan te gooien met wat scampi's, kip en rijst
-> Een zak paëlla, een diepvriespizza voor als ik echt geen tijd heb
Daarnaast maak ik vaak 2 gerechten met hetzelfde hoofdingrediënt en in het weekend doe ik vaak al voorbereidend werk voor hetgeen ik ga koken in de week zoals schillen/snijden van de paprika, wortelen,... Natuurlijk moet je dan een weekmenu maken.
Ik heb ook al veel goeds gehoord over slowcookers. Die dingen zouden erg handig zijn en ik wil er eentje kopen, maar heb er nog geen ervaring mee.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Ik vind €320 per maand, €80 per week, voor eten en onderhoudsgerief niet abnormaal veel. Ik studeer momenteel op kot en zit aan een gemiddelde kost van €50 per week, 3 maaltijden per dag, drinken, fruit snacks, onderhoudsproducten en 3 pintjes inbegrepen inbegrepen.
Ik zou als tip geven de producten die je lang kan laten staan zoals wc papier, keuken papier, dozen rijst, pasta dozen, ontbijtgranen,brikken melk, ... in bulk aan te kopen in de Colruyt op de juiste moment. Goed vergelijken en zorgen dat je de komende maand er mee verder kan.
Ook die dranken en koeken uit automaten gewoon links laten liggen. Heb die machines op de campus ook staan, kost 5 keer meer dan wat je betaalt in de normale winkel, 't is ongezond en 't vult niet. Beter zelf gewoon een stuk fruit meepakken.
Zelf koken is ook echt een cost cutter. Als je dit dan met vrienden samen doet, zoals wij het hier vaak doen, ben je er voor €3 op een avond van af. Je hebt goed gegeten en je hebt je heel de avond kostelijk geamuseerd.
Het is eigenlijk simpel; je begint zelf te koken en ziet je maandelijkse kost naar beneden duiken of je blijft jezelf wijsmaken dat je het o zo druk hebt en geen tijd hebt om te koken. Maar dan moet je ook niet klagen dat je maandelijkse kost moeilijk naar beneden gaat.
Good luck!
Ik zou als tip geven de producten die je lang kan laten staan zoals wc papier, keuken papier, dozen rijst, pasta dozen, ontbijtgranen,brikken melk, ... in bulk aan te kopen in de Colruyt op de juiste moment. Goed vergelijken en zorgen dat je de komende maand er mee verder kan.
Ook die dranken en koeken uit automaten gewoon links laten liggen. Heb die machines op de campus ook staan, kost 5 keer meer dan wat je betaalt in de normale winkel, 't is ongezond en 't vult niet. Beter zelf gewoon een stuk fruit meepakken.
Zelf koken is ook echt een cost cutter. Als je dit dan met vrienden samen doet, zoals wij het hier vaak doen, ben je er voor €3 op een avond van af. Je hebt goed gegeten en je hebt je heel de avond kostelijk geamuseerd.
Het is eigenlijk simpel; je begint zelf te koken en ziet je maandelijkse kost naar beneden duiken of je blijft jezelf wijsmaken dat je het o zo druk hebt en geen tijd hebt om te koken. Maar dan moet je ook niet klagen dat je maandelijkse kost moeilijk naar beneden gaat.
Good luck!
Laatst gewijzigd door miljonairtje op 23 november 2018, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
.
Laatst gewijzigd door anonymous op 23 november 2018, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Ook hoe hij of zij full time schrijft is niet correct. Het is ofwel fulltime ofwel full-time.
https://www.taaltelefoon.be/fulltime-fu ... -full-time
Toevallig las ik bij de kinesist daarnet een interview met een prof van de universiteit die zei dat wanneer hij in schriftelijke examens punten zou aftrekken voor dt fouten hij vaak onder 0 zou uitkomen.
Maar dit is geheel off-topic natuurlijk.
Je moet je ook afvragen (ivm topic titel) of je uitgaven die je doet binnen je budget passen.
Als je genoeg verdient moet je je geen zorgen maken.
Je moet niet zomaar blind op alles gaan bezuinigen.
Als we ooit arm zijn en honger hebben : dan is het de moment om de riem aan te halen en enkel dan wat goedkoper te eten.
Goedkoper eten moet niet altijd ten koste gaan van de kwaliteit. Het betekent ook niet altijd een overschakeling naar ongezond eten.
In jouw plaats, boontje, zou ik :
- niet te hard focussen op één detail maar het grote plaatje voor ogen blijven houden. En dan moet je misschien niet eens erg bezuinigen.
- Als je niet zoveel wil spenderen aan eten, zoek dan op waar je veel geld aan uitgeeft. Bereide maaltijden : koop ze in het begin van de week en koop er maximum 2. De ene supermarkt is de andere niet.
AH is bv een pak duurder dan Lidl in die dingen.
- Koop minder bereide warme maaltijden als frieten, pizza, pitta, etc. 1 of 2 keer per week misschien ?
- Koop verse groenten en fruit en maak er misschien een gedeeld werk van. Kan je met ouders, vrienden of buren al eens iets delen en delen zij ook met jou ? Of samen koken ? Dat maakt het bereiden leuker of simpeler.
Zet daarvoor misschien een advertentie ergens : " vriendin gezocht die samen mijn spruitjes wil bereiden" moet een goede indruk maken op een jongedame die een serieuze partij zoekt.
Of : "Vinden mijn spruitjes en jouw bloemkolen samen hun weg naar de kookpot ?".
Ik geef maar een suggestie natuurlijk. Twee vliegen in één klap. Je vangt een lief, je eet gezonder, goedkoper etc
Over de markt in Brussel :
Ik wil dat idee niet afschieten want ik ga er ook regelmatig maar ik ben er wel minder enthousiast over dan in het begin.
De dingen die ze naar je hoofd slingeren, enorm goedkoop, zijn ook meestal door de handelaars met een reden goedkoop verkregen.
Ik heb al echt te vaak dingen volledig moeten weggooien. Onlangs kocht ik spotgoedkoop mango's. Nog nooit zo'n grote mango's gezien. Bij thuiskomst bleken die binnenin allemaal aangestoken te zijn. Voor de vuilbak.
Jammer maar helaas, ik moet zeggen dat ik van de meeste dingen die ik koop (bijna bij alles) op zijn minst een deel moet weggooien.
Lidl heeft ook vaak zeer agressieve promo's op fruit en daar geldt volgens mij hetzelfde. Je moet er mee naar huis gaan, opeten en geen 2 dagen meer laten liggen of het is voor de vuilbak.
Als je genoeg verdient moet je je geen zorgen maken.
Je moet niet zomaar blind op alles gaan bezuinigen.
Als we ooit arm zijn en honger hebben : dan is het de moment om de riem aan te halen en enkel dan wat goedkoper te eten.
Goedkoper eten moet niet altijd ten koste gaan van de kwaliteit. Het betekent ook niet altijd een overschakeling naar ongezond eten.
In jouw plaats, boontje, zou ik :
- niet te hard focussen op één detail maar het grote plaatje voor ogen blijven houden. En dan moet je misschien niet eens erg bezuinigen.
- Als je niet zoveel wil spenderen aan eten, zoek dan op waar je veel geld aan uitgeeft. Bereide maaltijden : koop ze in het begin van de week en koop er maximum 2. De ene supermarkt is de andere niet.
AH is bv een pak duurder dan Lidl in die dingen.
- Koop minder bereide warme maaltijden als frieten, pizza, pitta, etc. 1 of 2 keer per week misschien ?
- Koop verse groenten en fruit en maak er misschien een gedeeld werk van. Kan je met ouders, vrienden of buren al eens iets delen en delen zij ook met jou ? Of samen koken ? Dat maakt het bereiden leuker of simpeler.
Zet daarvoor misschien een advertentie ergens : " vriendin gezocht die samen mijn spruitjes wil bereiden" moet een goede indruk maken op een jongedame die een serieuze partij zoekt.
Of : "Vinden mijn spruitjes en jouw bloemkolen samen hun weg naar de kookpot ?".
Ik geef maar een suggestie natuurlijk. Twee vliegen in één klap. Je vangt een lief, je eet gezonder, goedkoper etc
Over de markt in Brussel :
Ik wil dat idee niet afschieten want ik ga er ook regelmatig maar ik ben er wel minder enthousiast over dan in het begin.
De dingen die ze naar je hoofd slingeren, enorm goedkoop, zijn ook meestal door de handelaars met een reden goedkoop verkregen.
Ik heb al echt te vaak dingen volledig moeten weggooien. Onlangs kocht ik spotgoedkoop mango's. Nog nooit zo'n grote mango's gezien. Bij thuiskomst bleken die binnenin allemaal aangestoken te zijn. Voor de vuilbak.
Jammer maar helaas, ik moet zeggen dat ik van de meeste dingen die ik koop (bijna bij alles) op zijn minst een deel moet weggooien.
Lidl heeft ook vaak zeer agressieve promo's op fruit en daar geldt volgens mij hetzelfde. Je moet er mee naar huis gaan, opeten en geen 2 dagen meer laten liggen of het is voor de vuilbak.
-
anonymous
Klopt. Ik koop geen fruit meer in de Lidl. Bananen bijvoorbeeld zijn voor de helft zwart van binnen. Appels zijn na 2-3 dagen slecht. Dan denk je dat je goedkoop gekocht hebt maar je mag de helft weggooien of aan de hond geven (de mijne eet graag bananen en appels).
kippen houden , en je moet niets weggooien
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Of anders in je moerstaal: voltijds
Dat we leenwoorden gebruiken waar we geen volwaarig alternatief voor hebben tot daar aan toe maar voor zo'n zaken heb ik een lage tolerantiedrempel
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 23 november 2018, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Naar de colruit om grote hoeveelheden met de fiets , openbaar vervoer ?miljonairtje schreef: ↑23 november 2018, 11:22 Ik vind €320 per maand, €80 per week, voor eten en onderhoudsgerief niet abnormaal veel. Ik studeer momenteel op kot en zit aan een gemiddelde kost van €50 per week, 3 maaltijden per dag, drinken, fruit snacks, onderhoudsproducten en 3 pintjes inbegrepen inbegrepen.
Good luck!![]()
Ja dat is inderdaad goedkoper als ge uw transport verplaatsing niet meetelt.
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

En ik ben blijkbaar de enige niet.
Wegmetdatwoord
Blijkbaar scoort het Engelse woord voor kinderen ook hoog op de irritantste woordenlijst.
En zoals het hoort zijn er ook mensen die zich ergeren aan het ergeren:
"En taalkundige Marc van Oostendorp ergert zich juist aan de ergernis."

Wegmetdatwoord
Blijkbaar scoort het Engelse woord voor kinderen ook hoog op de irritantste woordenlijst.
En zoals het hoort zijn er ook mensen die zich ergeren aan het ergeren:
"En taalkundige Marc van Oostendorp ergert zich juist aan de ergernis."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.