uitgaven huishouden swingen de pan uit
Re: uitgaven huishouden swingen de pan uit
Vandaag (en elke woensdag) ook reclame bij de beroemdste dure pizzabakkers die je overal ter wereld vindt.
Tien euro voor een pizza, zelfs geleverd, maar dan wel met minimumbedrag.
TooGoodToGo app.. Ben deze week nog eens in een chique hotel om een ontbijt geweest van minder dan 4 euro. Jammer genoeg zag het er wel chique uit maar was het redelijk weinig. Genoeg voor een normale eter maar niet geschikt voor wie zich eens rond wil zetten met een maaltijd die hij net van de vuilbak 'gered' heeft.
Supermarkten doen daar ook vaak aan mee, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Het is niet zo moeilijk om leven en eten betaalbaar te maken.
Als je zonder inspiratie zit daarvoor : Ga dan gewoon op dieet.
TooGoodToGo app.. Ben deze week nog eens in een chique hotel om een ontbijt geweest van minder dan 4 euro. Jammer genoeg zag het er wel chique uit maar was het redelijk weinig. Genoeg voor een normale eter maar niet geschikt voor wie zich eens rond wil zetten met een maaltijd die hij net van de vuilbak 'gered' heeft.
Dat laatste is haast onmogelijk. Ik ben een fervent emotionele eter en alle frustraties die op me afkomen resulteren in meer eten. Dus zoek ik het eerder in gezondere maaltijden al lukt dat hoofdzakelijk helemaal niet.haelewyn schreef: ↑30 januari 2019, 15:31 Vandaag (en elke woensdag) ook reclame bij de beroemdste dure pizzabakkers die je overal ter wereld vindt.
Maarja dank u voor de alternatieven komt wel goe. ook tussendoortjes opt werk zijn een dure aangelegendheid.
Boontje Mateke ... Tijd dat ge een lief zoekt.
Dan kunt ge uw emoties neutraliseren met andere dingen dan eten ... of als ge geluk hebt maakt ze prima maaltijden voor jou klaar terwijl jij haar uitgebreid alle financiele tips van op Spaargids vertelt.
"""""Zeg Erika .. Weet ge dat al, dat BNP zijn uittrekselprinters aan het weghalen is...""""
https://www.youtube.com/watch?v=8b4_0eDWtPU
Dan kunt ge uw emoties neutraliseren met andere dingen dan eten ... of als ge geluk hebt maakt ze prima maaltijden voor jou klaar terwijl jij haar uitgebreid alle financiele tips van op Spaargids vertelt.
"""""Zeg Erika .. Weet ge dat al, dat BNP zijn uittrekselprinters aan het weghalen is...""""
https://www.youtube.com/watch?v=8b4_0eDWtPU
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 januari 2019, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan dat laatste kan je veel doen.
Koop zelf een tussendoortje (zoet, of nog beter een stuk fruit) in de supermarkt en neem dat mee.
Veel goedkoper dan die uit zo'n machine halen.
Koop zelf een tussendoortje (zoet, of nog beter een stuk fruit) in de supermarkt en neem dat mee.
Veel goedkoper dan die uit zo'n machine halen.
Jah zeg... In Brussel verkopen ze vaak fruit aan 1 euro per stuk, vooral in de buurt van de stations.
Een half bruine banaan of een appel aan de prijs van een kilo betere bananen / appels uit de Colruyt of van de boer.
Dan gaat het budget vooruit he !
Een half bruine banaan of een appel aan de prijs van een kilo betere bananen / appels uit de Colruyt of van de boer.
Dan gaat het budget vooruit he !
Ik denk dat ik men hoeveelheid fruit dan fors moet vermeerderen.
heb nu al dagelijks 2 appels mee maar misschien moet ik het verdubbelen. Is niet zo gezond maar wel gezonder dan die tussencdoortjes.
Het is kiezen tussen de pest en de cholera
heb nu al dagelijks 2 appels mee maar misschien moet ik het verdubbelen. Is niet zo gezond maar wel gezonder dan die tussencdoortjes.
Het is kiezen tussen de pest en de cholera

Dat kan ook duur uitvallen natuurlijk.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Wat eet je dan voor ontbijt ? En 's middags ?
Als je 2 appels en veel tussendoortjes nodig hebt, dan scheelt er iets met je gewone maaltijden. Misschien moet je die wat voedzamer maken. En dat zal een pak goedkoper zijn dan al die ongezonde tussendoortjes...
Ik eet als ontbijt ofwel ontbijt granen ofwel boterhammen met choco altijd bruin. Meestal 6-8 stuks
Smiddags bruine boterhammen met wat kaas. Meestal 6-8 stuks
Voor de rest niet veel anders dan dat.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Smiddags bruine boterhammen met wat kaas. Meestal 6-8 stuks
Voor de rest niet veel anders dan dat.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Dat is niet weinig. Maar weet wel dat "bruin brood" niet noodzakelijk gezonder is dan "wit brood". Gewoon bruin brood is vaak hetzelfde deeg als wit brood, maar met een toevoeging van mout, waardoor het bruin kleurt. Qua voedingswaarden is het dus even slecht als wit brood. Ook in ontbijtgranen zitten heel veel suikers.
Je kan beter kiezen voor volkoren-, meergranen- of roggebrood. Deze zitten boordevol vezels, en vullen veel meer. Daarnaast geven ze ook veel langer een verzadigd gevoel, waardoor je die tussendoortjes niet meer nodig hebt.
In plaats van als beleg alleen maar choco te nemen, zijn er veel betere en gezondere alternatieven. Ik wissel gewoonlijk af : de ene dag (smeer)kaas, de andere dag schijfjes banaan (zonder suiker). En het beleggen duurt even lang als choco smeren.
Zelf beperk ik elke broodmaaltijd tot 1 boterham met zoet-beleg.
Ook havermoutpap (op 1-2-3 klaar in de microgolf) kan je variëren met rozijntjes of ander fruit, en geeft lang een verzadigd gevoel. Anderen zweren bij yoghurt met fruit, maar dat is voor mij te koud.
's Voormiddags eet ik ook nog een potje yoghurt, en 's namiddags een stuk fruit.
Je kan beter kiezen voor volkoren-, meergranen- of roggebrood. Deze zitten boordevol vezels, en vullen veel meer. Daarnaast geven ze ook veel langer een verzadigd gevoel, waardoor je die tussendoortjes niet meer nodig hebt.
In plaats van als beleg alleen maar choco te nemen, zijn er veel betere en gezondere alternatieven. Ik wissel gewoonlijk af : de ene dag (smeer)kaas, de andere dag schijfjes banaan (zonder suiker). En het beleggen duurt even lang als choco smeren.
Zelf beperk ik elke broodmaaltijd tot 1 boterham met zoet-beleg.
Ook havermoutpap (op 1-2-3 klaar in de microgolf) kan je variëren met rozijntjes of ander fruit, en geeft lang een verzadigd gevoel. Anderen zweren bij yoghurt met fruit, maar dat is voor mij te koud.
's Voormiddags eet ik ook nog een potje yoghurt, en 's namiddags een stuk fruit.
Naar mijn weten is het wettelijk niet verboden fruit te eten op een volle maag, en verder heeft die uitspraak van Stefaan De Wever geen enkele wetenschappelijke basis.
Fruit en groenten tesamen eten is ook heel slecht voor maag en darmen; Je moet eens appelsienen en wortelen samen door een sapcentrifuge draaien, dan heb je heel lekker sap, maar ook heel snel maagkrampen.
Ook een koude schotel met appel en ananas in is heel slecht om te verteren. Je moet dus duidelijk fruit en groenten gescheiden houden.
Ook een koude schotel met appel en ananas in is heel slecht om te verteren. Je moet dus duidelijk fruit en groenten gescheiden houden.
Over deze De Wever : misschien is de insteek dat je beter je maaltijden vervangt door fruit dan ze aan te vullen met fruit.
Er is ook nog iets met suikers.
Het dessert is eigenlijk overbodig. We eten zoal te veel suikers. Er daar op het einde van de maaltijd nog een extraatje aan breien met extra suikers uit fruit lijkt mij niet echt een topidee.
Er is ook nog iets met suikers.
Het dessert is eigenlijk overbodig. We eten zoal te veel suikers. Er daar op het einde van de maaltijd nog een extraatje aan breien met extra suikers uit fruit lijkt mij niet echt een topidee.