Uitlenen effecten Binck
TIP
-
anonymous9
Re: Uitlenen effecten Binck
Als je dat nu nog overschrijft naar je rekening bij Keytrade heb je al €1,48 
Keytrade is toch iets te duur qua kosten!
-
anonymous9
MoreOrLess schreef: ↑5 mei 2020, 20:16 Als je dat nu nog overschrijft naar je rekening bij Keytrade heb je al €1,48![]()
neen, dat is enkel als die 1,43 euro VAN keytrade naar een externe rekening, die niet van keytrade is, overschrijft, dan krijg je die 5 eurocent
( zal natuurlijk waarschijnlijk maar als grapje bedoeld zijn )
Biocartis is en blijft uitgeleend, (hoge vergoeding; ik zou nooit willen shorten tegen dat niveau van kosten)
McEwen Mining wordt opnieuw uitgeleend (minimale vergoeding).
McEwen Mining wordt opnieuw uitgeleend (minimale vergoeding).
-
anonymous9
Op dit moment verdien ik aan de uitgeleende aandelen (slechts 4 van de 55 posities op die Binck-account) meer dan wat de volledige portefeuille op een minimum-spaarboekje zou opleveren.
Bij mij zijn de Biocartissen de laatste weken bijna niet meer uitgeleend. Slechts enkele zijn nog uitgeleend. Twee weken geleden was dat nog mijn volledig pakket Biocartissen die uitgeleend waren. De vergoeding is wel meer dan 13% maar in euro's is dit bijna niets, het gaat nu nog maar over 85 stuks.
Raar is ook hoe minder er uitgeleend zijn, hoe hoger de vergoeding. Je zou toch het omgekeerde verwachten ?
Betekent dit dat de shorters denken dat Biocartis mogelijk toch gaat stijgen ? Of op zijn minst niet meer verder zal dalen.
Tot 13 oktober was mijn hele Biocartis positie uitgeleend. Gisteren is dat fors gereduceerd tot nog 220 stuks.
De vergoeding is (bij mij) ook gedaald van meer dan 9% tot 6.5%.
Ik vermoed zo dat die hele ontleningsmarkt niet heel transparant is en dat shorters kunnen lenen tegen uiteenlopende voorwaarden. Dat brengt dan ook hoge verschillen inzake vergoeding mee.
McEwen Mining wordt niet langer uitgeleend. Het uitgeleende pakket Unibail Rodamco is nooit groot geweest en de shorters verliezen er momenteel best wat geld aan.
De vergoeding is (bij mij) ook gedaald van meer dan 9% tot 6.5%.
Ik vermoed zo dat die hele ontleningsmarkt niet heel transparant is en dat shorters kunnen lenen tegen uiteenlopende voorwaarden. Dat brengt dan ook hoge verschillen inzake vergoeding mee.
McEwen Mining wordt niet langer uitgeleend. Het uitgeleende pakket Unibail Rodamco is nooit groot geweest en de shorters verliezen er momenteel best wat geld aan.
De huidige wisselvallige beurs situatie heeft toch meer risico om aandelen uit te lenen? Of niet? Iemand slechte ervaringen?
mijn biocartissen zijn ondertussen volledig uitgeleend aan 9%
wat hebben we geleerd : eens de aandelen terug volledig uitgeleend zijn, verkoop maar... slik
-
anonymous9
Een nieuw record voor Poldermol: 66% op een fixed income security (een US preferent aandeel dat boven par noteert). Il faut le faire!
Tijdens de tweede helft van februari was geen enkele positie nog uitgeleend.
Sinds 1 maart is mijn positie in XIOR uitgeleend tegen een schamele 0.13%.
De short is ingestapt aan €45 en kijkt intussen dus al tegen een €3.20 verlies per aandeel aan. De short positie is na de KV niet uitgebreid.
Sinds 1 maart is mijn positie in XIOR uitgeleend tegen een schamele 0.13%.
De short is ingestapt aan €45 en kijkt intussen dus al tegen een €3.20 verlies per aandeel aan. De short positie is na de KV niet uitgebreid.