Uitlenen effecten Binck
TIP
Re: Uitlenen effecten Binck
Ik denk dat oorzaak en gevolg wel beetje worden verwisseld hier...
Het is niet omdat je je aandelen beschikbaar stelt voor uitlenen dat ze geshort worden he (jammer genoeg)
En als jij je aandelen niet terug beschikking stelt voor uitlenen, doet iemand anders het wel en shorten ze daar mee, alsof iemand het kan schelen dat jij ze niet uitleent...
Conclusie: altijd je aandelen uitlenen, geen enkele rationele reden om het niet te doen
Het is niet omdat je je aandelen beschikbaar stelt voor uitlenen dat ze geshort worden he (jammer genoeg)
En als jij je aandelen niet terug beschikking stelt voor uitlenen, doet iemand anders het wel en shorten ze daar mee, alsof iemand het kan schelen dat jij ze niet uitleent...
Conclusie: altijd je aandelen uitlenen, geen enkele rationele reden om het niet te doen
Te gek om los te lopen dit...Aerolla schreef: ↑17 augustus 2019, 17:15 Ik denk dat oorzaak en gevolg wel beetje worden verwisseld hier...
Ja en nee.
Ik begrijp Wimpie, maar toch heeft Aerolla gelijk. Het is belachelijk om te denken dat kleine retailbeleggertjes een short-poging kunnen verijdelen. Het is eigenlijk een 'als wij ze niet uitlenen doet een ander het wel' strategie.
Ik begrijp Wimpie, maar toch heeft Aerolla gelijk. Het is belachelijk om te denken dat kleine retailbeleggertjes een short-poging kunnen verijdelen. Het is eigenlijk een 'als wij ze niet uitlenen doet een ander het wel' strategie.
En wat als de lener (shorter) er niet meer in slaagt de aandelen terug te leveren? Neem aan dat door het ontvangen van een uitleen premie je op zijn minst een deel van dat risico draagt, gratis bestaat niet hé.
De aandelen worden niet rechtstreeks maar aan Binck Bank geleend, die ze dan doorleent,
De risico’s zijn vermeld in deze brochure
https://www.binck.be/docs/librariesprov ... vrsn=10%22
En worden afgedekt door
Onderpand
Als uw effecten zijn uitgeleend, zorgt Binck ervoor dat er voldoende onderpand aanwezig is. Het onderpand bestaat uit (staats)obligaties. Het onderpand vertegenwoordigt een waarde van 105% van de waarde van de ingeleende effecten en wordt dagelijks bijgesteld.
De risico’s zijn vermeld in deze brochure
https://www.binck.be/docs/librariesprov ... vrsn=10%22
En worden afgedekt door
Onderpand
Als uw effecten zijn uitgeleend, zorgt Binck ervoor dat er voldoende onderpand aanwezig is. Het onderpand bestaat uit (staats)obligaties. Het onderpand vertegenwoordigt een waarde van 105% van de waarde van de ingeleende effecten en wordt dagelijks bijgesteld.
Amai, dus met het in overweging nemen van de cut voor binck en kosten kunnen we dus stellen dat er dus shorters zijn die meer dan 7% per jaar willen betalen om TINC te shorten. Die gokken dan wellicht op een implosie van het systeem.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een account aanmaken bij Binck. Hebben zij nog een referral bonus programma?
Indien wel, de eerste die me via PM de nodige referral gegevens stuurt, kan ik misschien gelukkig maken.
Indien wel, de eerste die me via PM de nodige referral gegevens stuurt, kan ik misschien gelukkig maken.
GameStop uitgeleend tegen 0,51%.
Op jaarbasis? Zal wel zijn dat het zwaar geshort wordt dan.
TINC shorters hebben de handdoek in de ring gegooid en hun verlies geslikt.
Biocartis shorters zijn nog steeds actief en hebben de opportuniteit gemist om winst te nemen.
McEwen Mining shorters zien hun verlies stelselmatig oplopen. De kost voor ontlening is daar wel laag (0.55%).
De 0,51 is wat de belegger krijgt. Binck neemt een 50% cut, en dan zijn er nog kosten. Dus de kost om te shorten zal rond de 1,25-1,50% liggen vermoed ik. Nog steeds enorm laag.
Edit: rond de 1% via Interactive Brokers: https://iborrowdesk.com/report/GME