Uitstel lening door Corona
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Uitstel lening door Corona
Het voordeel dat ik zie, als je kan betalen, is dat geld spenderen aan opknapwerken aan uw huis... wat kan mij dat schelen dat ik binnen 24 jaar nog 6 maand extra moet afbetalen...ludo schreef: ↑11 april 2020, 17:29De banken zijn wel slimmer als da, ze gaan die zes maanden uitspreiden over de nog lopende termijn, en het is daar dat hun winst zit.. Je zal bv. ni kunnen zeggen, na 7 maand ofzo, awel ik ga nu de achterstal + de intresten voldoen.. zal dan zgz, te ingewikkeld zijn voor hun natuurlijk. + dat er dan nog misschien kosten bovenop komen enz. enz.bart_daxke schreef: ↑11 april 2020, 16:32
Neem nu mijn geval. Ik betaal 1180 EUR per maand af , waarvan 250 EUR interest. Stel dat ik die 6 maand uitstel, dan wordt er 1500 EUR (de interesten) verrekend over de nog lopende maanden. De laatste 6 maanden betaal ik dan niet 930 EUR af, maar NOG 1180 + dat deeltje interest dat vertekend wordt over de nog lopende maanden.... dus heb ik in totaal 1500 EUR meer betaald dan wanneer ik niet zou uitstellen toch??? Of zie ik het mis?? Dan kan je die 1500 eur toch zien als extra kost om 7080 EUR 6 maand uit te stellen??
Als je kunt betalen, betaal dan zoals je voorheen deed.
Wet ni tot welke datum je ook van het voordeel van uitstel kan gebruik maken???
Iemand enig idee hoe streng ze zijn dat het ook uw hoofdverblijfplaats moet zijn? Heb een lening het is mijn enige woning, maar woon nog thuis en verhuur het momenteel (kom ook onder de 1700 €, loon+huur - aftrek lening... Is dit iets interessants om te doen? Ik voldoe aan alle voorwaarden buiten dat het niet mijn hoofdverblijfplaats is.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Ik blijf het dus enorm moeilijk vinden.bart_daxke schreef: ↑11 april 2020, 17:52Het voordeel dat ik zie, als je kan betalen, is dat geld spenderen aan opknapwerken aan uw huis... wat kan mij dat schelen dat ik binnen 24 jaar nog 6 maand extra moet afbetalen...ludo schreef: ↑11 april 2020, 17:29
De banken zijn wel slimmer als da, ze gaan die zes maanden uitspreiden over de nog lopende termijn, en het is daar dat hun winst zit.. Je zal bv. ni kunnen zeggen, na 7 maand ofzo, awel ik ga nu de achterstal + de intresten voldoen.. zal dan zgz, te ingewikkeld zijn voor hun natuurlijk. + dat er dan nog misschien kosten bovenop komen enz. enz.
Als je kunt betalen, betaal dan zoals je voorheen deed.
Wet ni tot welke datum je ook van het voordeel van uitstel kan gebruik maken???
Ik moet nog 156848€ aflossen in totaal waarvan 21371€ rente.
Als ik gebruik maak van het uitstel tot betaling hoeveel zal ik dan effectief meer moeten betalen op het einde van de rit?
Ikzelf geraak er geen wijs meer uit.
Wat denken jullie is het best : Blijven verder betalen of gebruik maken van het uitstel

Als je het kán betalen zonder uitstel, gewoon doen.
Ik overweeg zelfs mijn hypotheek helemaal af te lossen. Ik heb gewoon een hypotheekbedragje open staan voor de fiscale aftrek.
Maar als ze ´morgen´ beslissen om van alle spaartegoeden x percent af te romen om de crisis te betalen, ben ik gejost.
En ´verplicht´ terug in stappen in aandelen waar het naar mijn aanvoelen te vroeg voor is, da s ook niet de oplossing.
Dus dan maar een deeltje hypotheek aflossen? Jammer genoeg kost dat al maar een kleine 2 percent, min dan nog eens de aftrek, da 's bijna gratis geld dat ik weggeef.
Beetje een lastige spreidstand momenteel.
Maar dus lening uitstellen is het laatste wat ik momenteel zou overwegen tenzij in uiterste noodzaak.
Ik overweeg zelfs mijn hypotheek helemaal af te lossen. Ik heb gewoon een hypotheekbedragje open staan voor de fiscale aftrek.
Maar als ze ´morgen´ beslissen om van alle spaartegoeden x percent af te romen om de crisis te betalen, ben ik gejost.
En ´verplicht´ terug in stappen in aandelen waar het naar mijn aanvoelen te vroeg voor is, da s ook niet de oplossing.
Dus dan maar een deeltje hypotheek aflossen? Jammer genoeg kost dat al maar een kleine 2 percent, min dan nog eens de aftrek, da 's bijna gratis geld dat ik weggeef.
Beetje een lastige spreidstand momenteel.
Maar dus lening uitstellen is het laatste wat ik momenteel zou overwegen tenzij in uiterste noodzaak.
A. Als je onder die 1700 zit en dus geen interesten moet betalen, zeker uitstellen, want dat is gratis geld.scelle schreef: ↑13 april 2020, 12:50
Ik blijf het dus enorm moeilijk vinden.
Ik moet nog 156848€ aflossen in totaal waarvan 21371€ rente.
Als ik gebruik maak van het uitstel tot betaling hoeveel zal ik dan effectief meer moeten betalen op het einde van de rit?
Ikzelf geraak er geen wijs meer uit.
Wat denken jullie is het best : Blijven verder betalen of gebruik maken van het uitstel![]()
B. Als je erboven zit en wel interesten moet betalen, dan doe je het best niet.
C. Als je niet anders kan en in de problemen geraakt, dan moet je wel.
In je contract staat er een aflossingstabel en zie je hoeveel interest je betaalt en hoeveel er aflossing is.
Tel al die interesten op en maak daar een simulatie lening van adhv het aantal resterende jaren dat je nog moet betalen en dat is dus het bedrag dat je extra kwijt bent. Stel dat al die interesten 1000 eur is, dan is dat dan hetzelfde als 1000 eur extra lenen op de resterende loopduur vb 22j als ik da goed begrepen heb. Dus na 22 j betaal je dan ong 250 eur extra interesten op die 1000eur aan bijv 2% en komt er ong 5 eur bij per maandaflossing.
De bank zal wel die manier berekenen waar het meeste winst inzit.
Je saldo = 100.000
Je uitstel = 6000
Je lening wordt herberekend aan 106.000 gedurende de volledige looptijd aan het % dat je geleend hebt,, of
Je leent 6000 voor de nog lopende periode aan de dan geldende intrest
Je saldo = 100.000
Je uitstel = 6000
Je lening wordt herberekend aan 106.000 gedurende de volledige looptijd aan het % dat je geleend hebt,, of
Je leent 6000 voor de nog lopende periode aan de dan geldende intrest
Hoe kan je dat bij KBC zien?Tycoon schreef: ↑1 april 2020, 11:10Ja, kan ook al een tijdje bij KBC. De NBB weet nu al welke rekeningen je hebt in België en het buitenland. Ze kunnen nu misschien ook voor de Belgische rekeningen het saldo opvragen of de mededeling ervan verplicht maken. Wie weet is de wet al gewijzigd via een KB.Arkimedes schreef: ↑1 april 2020, 10:53 Wie een aanvraag indient, mag ook niet meer dan 25.000 euro hebben staan op zijn zicht- en spaarrekening en op zijn beleggingsportefeuille, bij de eigen en andere banken.
En hoe gaan ze dat controleren hoeveel je hebt staan op een ander?
1) Je kan het ze braaf vertellen
2) Een verklaring op eer? Oei, ik had vandaag een vergeetachtige dag.
2) Belfius biedt me al enige tijd de mogelijkheid om op hun internetbankierenplatform ook mijn rekeningen bij andere banken in te geven. Omdat dat gemakkelijk voor mij is, want dan kan ik op één platform gelijk ook mijn rekeningen op een ander consulteren. Ja tarara, dat heb ik lekker niet gedaan, want het zou ze nu schoon uitkomen.
Poging tot vermogenskadaster nr 3! Dat zelfs zonder Kris Peeters maar door een OVLD die er altijd tegen was. Het kan misschien deze keer wel lukken![]()
Mochten er hier mensen zijn met een sociale lening (VMSW,...), om uitstel te krijgen zijn de regels daar iets soepeler:
U heeft een Vlaamse Woonlening bij de VMSW. Heeft u het door de coronacrisis financieel moeilijk? Dan kunnen wij u betalingsuitstel toestaan, als u kan bewijzen dat uw inkomen gedaald is door de coronacrisis.
zie https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particu ... act-corona
U heeft een Vlaamse Woonlening bij de VMSW. Heeft u het door de coronacrisis financieel moeilijk? Dan kunnen wij u betalingsuitstel toestaan, als u kan bewijzen dat uw inkomen gedaald is door de coronacrisis.
zie https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particu ... act-corona
Dit zijn uiteindelijk allemaal maar nepmaatregelen.
Hoe diep moet je niet zitten om een paar maand je lening niet "te kunnen" betalen door die corona-maatregelen. En betalen zal je toch.
En dan die 4000Euro netto voor de zelfstandigen. Zomaar. Helicoptergeld voor hen alleen. Voor zij die niet veel afdragen aan de sociale zekerheid. En hoeveel van hen liggen echt stil.
Ik dat dat ze in gewone tijden meer verdienden door het "risico" dat ze nemen? En nu plots 4 maanden dop in 3 weken en dan 160 Euro per dag?
Hoe diep moet je niet zitten om een paar maand je lening niet "te kunnen" betalen door die corona-maatregelen. En betalen zal je toch.
En dan die 4000Euro netto voor de zelfstandigen. Zomaar. Helicoptergeld voor hen alleen. Voor zij die niet veel afdragen aan de sociale zekerheid. En hoeveel van hen liggen echt stil.
Ik dat dat ze in gewone tijden meer verdienden door het "risico" dat ze nemen? En nu plots 4 maanden dop in 3 weken en dan 160 Euro per dag?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Via KBC mobile.elfra schreef: ↑15 april 2020, 04:52Hoe kan je dat bij KBC zien?Tycoon schreef: ↑1 april 2020, 11:10
Ja, kan ook al een tijdje bij KBC. De NBB weet nu al welke rekeningen je hebt in België en het buitenland. Ze kunnen nu misschien ook voor de Belgische rekeningen het saldo opvragen of de mededeling ervan verplicht maken. Wie weet is de wet al gewijzigd via een KB.
Poging tot vermogenskadaster nr 3! Dat zelfs zonder Kris Peeters maar door een OVLD die er altijd tegen was. Het kan misschien deze keer wel lukken![]()
Waaronder staan die dan bij de Mobile App?
Hier dankzij de PSD2-richtlijn
Dank je wel! Gevonden!