USD kopen voor vakantie 2018
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
USD kopen voor vakantie 2018
Hallo,
Vraagje: ik zou graag inspelen op een - hoop ik - verzwakking van de USD door nu reeds iets in USD te kopen omdat ik volgend jaar graag met vakantie wil naar de US. Ik zou graag 10000 USD investeren, liefst dus geen aandelen gelet op de korte termijn. Bestaat er zo iets, behalve een termijnrekening?
Alvast bedankt!
Luc
Vraagje: ik zou graag inspelen op een - hoop ik - verzwakking van de USD door nu reeds iets in USD te kopen omdat ik volgend jaar graag met vakantie wil naar de US. Ik zou graag 10000 USD investeren, liefst dus geen aandelen gelet op de korte termijn. Bestaat er zo iets, behalve een termijnrekening?
Alvast bedankt!
Luc
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Re: USD kopen voor vakantie 2018
Je zou via bv Lynx met een hefboom kunnen werken. Je zet 10 000 € op rekening, leent bv 12 000 $ om daarmee euro's te kopen. Hierdoor heb +20 000€ staan en -12000$. Als de euro 5% stijgt ten opzichte van de dollar, heb je geen 500 € maar 1000 € bruto winst. De kosten vallen wel mee maar best eens bellen als je dit in detail wil.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom zou je nu al USD kopen als je hoopt op een verzwakking van de USD? 
Sorry, ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Ik bedoelde: stel dat de USD verder zakt tot bv 1 euro=1.30USD en ik zou beslissen om dan USD te kopen , hoe beleg ik deze USD dan best....
Ik bedoelde: stel dat de USD verder zakt tot bv 1 euro=1.30USD en ik zou beslissen om dan USD te kopen , hoe beleg ik deze USD dan best....
als je nu geld investeert in usd, voor je vertrekt terug omzet naar je gewone rekening in euro en dan met bankkaart betaalt ter plaatse heb je 3 keer wisselkosten.
Best een usd rekening zoeken waaraan een kredietkaart kan gekoppeld worden.
Best een usd rekening zoeken waaraan een kredietkaart kan gekoppeld worden.
Prima idee, Zeverare!
Ga ik doen!
Ga ik doen!
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Euh gasten? Ik zou vooral nu geen euro's omzetten naar dollars als je verwacht dat de waarde van de dollar ga zakken.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Revolut.
Nee Frits,
Ik ga trachten de koers een beetje op te volgen en als ik voor mijzelf vind dat het een goede wisselkoers is, bv 1,30, sla ik toe
.
Ik ga trachten de koers een beetje op te volgen en als ik voor mijzelf vind dat het een goede wisselkoers is, bv 1,30, sla ik toe
1,30 ? Op een paar maanden tijd?
De gidsers hier met hun aandelen/obligaties in USD zullen vloeken !
Ik zou nu voor 4000 USD een obligatie zoeken. Die andere 6000 kan je op een ander tijdstip aankopen afhankelijk hoe de koersen staan.
De gidsers hier met hun aandelen/obligaties in USD zullen vloeken !
Ik zou nu voor 4000 USD een obligatie zoeken. Die andere 6000 kan je op een ander tijdstip aankopen afhankelijk hoe de koersen staan.
Ik heb weinig ervaring met US obligaties.
Heb je een paar tips/aanbevelingen?
Ik denk dat 1,30 over 6 maanden te halen moet zijn...
Heb je een paar tips/aanbevelingen?
Ik denk dat 1,30 over 6 maanden te halen moet zijn...
Sears, Hertz, Valeant; allen speculatief ...
Wisselkoersen zijn volatiel; de dollar kan volgend jaar aan 1.10, 1.20 of 1.30 staan.
Het kan inderdaad nuttig zijn om je dollaraankopen uit te spreiden zodat je een gemiddelde koers krijgt.
Omdat je ze nodig hebt binnen een jaar, moet je de dollars die je nu koopt op een veilige manier bewaren.
Het is waarschijnlijk niet een goed idee om hiermee te speculeren.
Een usd termijnrekening, een usd spaarboekje, of zelfs gewoon fysische biljetten hebben weinig risico.
Het kan inderdaad nuttig zijn om je dollaraankopen uit te spreiden zodat je een gemiddelde koers krijgt.
Omdat je ze nodig hebt binnen een jaar, moet je de dollars die je nu koopt op een veilige manier bewaren.
Het is waarschijnlijk niet een goed idee om hiermee te speculeren.
Een usd termijnrekening, een usd spaarboekje, of zelfs gewoon fysische biljetten hebben weinig risico.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wacht met dollar te kopen. Hij is nu laatste maanden terug aan het stijgen.
Je kan beter wat tijd spenderen in een bank of plaats te zoeken waar je minder kosten zal moeten betalen bij het kopen van de dollar. Dat kan je al snel 50-150 EUR uitsparen.
Je kan beter wat tijd spenderen in een bank of plaats te zoeken waar je minder kosten zal moeten betalen bij het kopen van de dollar. Dat kan je al snel 50-150 EUR uitsparen.
-
RippleRider
- Newbie

- Contacteer:
Als iemand dollars wil overnemen, dan heb ik nog wel een voorraad.
Gewoon mijn boot - in Belgie gekocht en uitgevoerd met papieren - verkocht in de Carraiben.
Ze op een Belgische dollar rekening zetten is weer een heel gedoe.
Soms denk ik dat ik in een bureau van de StaZi of de Securidate ben beland met Crombez in uniform.
Nu, interest is toch 0,0 en bovendien vreet de inflatie er nog wat af.
Heeft iemand een voorstel?
Gewoon mijn boot - in Belgie gekocht en uitgevoerd met papieren - verkocht in de Carraiben.
Ze op een Belgische dollar rekening zetten is weer een heel gedoe.
Soms denk ik dat ik in een bureau van de StaZi of de Securidate ben beland met Crombez in uniform.
Nu, interest is toch 0,0 en bovendien vreet de inflatie er nog wat af.
Heeft iemand een voorstel?