Van DB Intensiv Plus naar e-saving account
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
wrpint
Van DB Intensiv Plus naar e-saving account
Ik ben sedert augustus 2008 DB M@X-klant. Destijds bestond het pakket uit een DB Intensiv Plus spaarrekening. Nieuwe klanten krijgen het voordeligere DB e-Saving account in het pakket (0,40 % meer basisintrest). Ik zou graag mijn DB M@X behouden, maar enkel mijn Intensiv Plus schrappen en een e-Saving openen. Weet iemand hoe ik dit het beste aanpak? Ik ben zeer tevreden over Deutsche Bank en weet hun gratis-politiek te waarderen, maar wens dus ook van die hogere basisrente te profiteren. Op hun website vind ik enkel een link om een nieuw DB M@X pakket te openen (dus opnieuw met nieuwe kaarten etc.). Heeft iemand ervaring en ook de omschakeling gemaakt? Alvast bedankt voor jullie raad.
Re: Van DB Intensiv Plus naar e-saving account
In online banking kan je er voor kiezen om een nieuwe rekening te openen. Kies als type de e-saving account en na enkele keren klikken heb je dus zelf aangemaakt.
Dan gewoon het geld overzetten. De Intensive plus blijft gewoon bestaan met saldo nul.
Dan gewoon het geld overzetten. De Intensive plus blijft gewoon bestaan met saldo nul.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
en daarna kan je nog kiezen of je je DB intensiv plus laat afsluiten
zo heb je geen enkele onaangename verrassing meer met een rekening die je niet gebruikt
en dat telkens weer doen bij het ontstaan van een nieuwere DB-spaarrekening
zo houdt hun politiek om trouwe klanten niet te belonen geen steek meer
je moet er telkens één keer voor naar de bank (het afsluiten) - al de rest kan je online doen
echt weinig moeite en je houdt toch altijd een hele goede marktrente -
als je getrouwheidspremies heel belangrijk vindt, kan je een tijd met twee rekeningen werken - maar zelfs dat loont vaak nog amper de moeite
eens die getrouwheidspremie verworven is, afsluiten die boel! minder rompslomp - minder afschriften en onverwachte portkosten en toestanden
zo heb je geen enkele onaangename verrassing meer met een rekening die je niet gebruikt
en dat telkens weer doen bij het ontstaan van een nieuwere DB-spaarrekening
zo houdt hun politiek om trouwe klanten niet te belonen geen steek meer
je moet er telkens één keer voor naar de bank (het afsluiten) - al de rest kan je online doen
echt weinig moeite en je houdt toch altijd een hele goede marktrente -
als je getrouwheidspremies heel belangrijk vindt, kan je een tijd met twee rekeningen werken - maar zelfs dat loont vaak nog amper de moeite
eens die getrouwheidspremie verworven is, afsluiten die boel! minder rompslomp - minder afschriften en onverwachte portkosten en toestanden
Intensiv plus kan je laten afsluiten zodat je de intresten ook nog iets vroeger krijgt dan op 01/10.
01/10 zal een typfoutje zijn. Je bedoelde waarschijnlijk 01/01peter schreef: Intensiv plus kan je laten afsluiten zodat je de intresten ook nog iets vroeger krijgt dan op 01/10.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dag,
Ik ben zelf ook aan het kijken om DB Max te worden bij Deutsche bank.
Ik heb naar hen gebeld, en één van mijn vragen was ook het afsluiten van een rekening.
Toen vertelde men mij dat dit in principe telefonisch kan (al zouden ze wel een handtekening nodig hebben, dus ik veronderstel dat je waarschijnlijk een aanvraag op papier zal moeten opsturen).
Je bent enkel verplicht om langs te gaan als je je laatste rekening afsluiten en dus de klant-bank relatie beëindigd.
Ik heb hen toen gebeld op het gratis 0800 nummer, dus misschien kan je eens daar informeren en laat gerust terug een berichtje op dit forum.
Groetjes,
Bart
Ik ben zelf ook aan het kijken om DB Max te worden bij Deutsche bank.
Ik heb naar hen gebeld, en één van mijn vragen was ook het afsluiten van een rekening.
Toen vertelde men mij dat dit in principe telefonisch kan (al zouden ze wel een handtekening nodig hebben, dus ik veronderstel dat je waarschijnlijk een aanvraag op papier zal moeten opsturen).
Je bent enkel verplicht om langs te gaan als je je laatste rekening afsluiten en dus de klant-bank relatie beëindigd.
Ik heb hen toen gebeld op het gratis 0800 nummer, dus misschien kan je eens daar informeren en laat gerust terug een berichtje op dit forum.
Groetjes,
Bart
Ik dacht dat ze geen port- of andere kosten aanrekenen (mits je je uittreksels per 3 maand laat versturen?oswald schreef: eens die getrouwheidspremie verworven is, afsluiten die boel! minder rompslomp - minder afschriften en onverwachte portkosten en toestanden
-
freddyfish
vannacht heeft het systeem van DB stilgelegen voor wijzigingen en nu lees ik:
Een overzicht van de belangrijkste nieuwigheden
1) Het beschikbare bedrag op uw zichtrekening (db E-account) nu in ‘real time’.
U krijgt een duidelijker beeld van het bedrag dat u nog beschikbaar hebt om transacties uit te voeren.
2) Uw transacties worden automatisch omgezet in SEPA-formaat
Op het scherm ‘Toekomstige Transacties’ en ‘Historiek’ krijgt u naast het ingegeven rekeningnummer ook het IBAN rekeningnummer en de BIC code te zien.
3) De ‘naam’ en ‘adres’ velden worden verplichte velden
Wanneer u een betalingsopdracht invoert, worden de velden waar u de naam en het adres van de begunstigde moet invullen voortaan verplicht.
4) Informatie over de status van uw transacties
Vanaf nu krijgt in het overzicht van uw transacties informatie over de status van deze transacties.
5) De Europese domiciliëring of SEPA Direct Debit (SDD)
Geef een mandaat om uw rekeningen te betalen aan leveranciers binnen Europa (bv. een abonnement op een buitenlandse betalen krant of tijdschrift, de betaling van uw facturen voor gas en elektriciteit van uw huis in het buitenland,…).
Een overzicht van de belangrijkste nieuwigheden
1) Het beschikbare bedrag op uw zichtrekening (db E-account) nu in ‘real time’.
U krijgt een duidelijker beeld van het bedrag dat u nog beschikbaar hebt om transacties uit te voeren.
2) Uw transacties worden automatisch omgezet in SEPA-formaat
Op het scherm ‘Toekomstige Transacties’ en ‘Historiek’ krijgt u naast het ingegeven rekeningnummer ook het IBAN rekeningnummer en de BIC code te zien.
3) De ‘naam’ en ‘adres’ velden worden verplichte velden
Wanneer u een betalingsopdracht invoert, worden de velden waar u de naam en het adres van de begunstigde moet invullen voortaan verplicht.
4) Informatie over de status van uw transacties
Vanaf nu krijgt in het overzicht van uw transacties informatie over de status van deze transacties.
5) De Europese domiciliëring of SEPA Direct Debit (SDD)
Geef een mandaat om uw rekeningen te betalen aan leveranciers binnen Europa (bv. een abonnement op een buitenlandse betalen krant of tijdschrift, de betaling van uw facturen voor gas en elektriciteit van uw huis in het buitenland,…).
freddyfish schreef:
1) Het beschikbare bedrag op uw zichtrekening (db E-account) nu in ‘real time’.![]()
Ik hoop dat er mensen zijn die dit maandag al gaan testen en op het forum gaan laten weten!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
komt in orde 
OK, 01/01/10 is misschien duidelijkerVaganzza schreef:01/10 zal een typfoutje zijn. Je bedoelde waarschijnlijk 01/01peter schreef: Intensiv plus kan je laten afsluiten zodat je de intresten ook nog iets vroeger krijgt dan op 01/10.![]()
-
wrpint
Ik heb via mijn online banking module een nieuwe db e-saving rekening geopend. Ik kreeg een nieuw rekeningnummer toegewezen Ik moest mijn aanvraag wel nog bevestigen met mijn code card. Na de gevraage code ingevoerd te hebben, kreeg ik de melding "probeer opnieuw". Wanneer ik opnieuw op "open een rekening" klikte, stond in het keuzelijstje DB e-Saving niet meer bij (wel nog 2 andere rekeningtypes). Wil dit zeggen dat de rekening toch in aanvraag is of niet? Als ik in mijn online banking op "status rekeningen" klik, staan mijn e-account (zicht) en Intensiv Plus (spaar) als geactiveerd aangeklikt, een andere rekening (de net aangevraagde DB e-Saving) staat er niet tussen. Had iemand dit probleem ook in het verleden? Een paar dagen wachten en anders langs gaan in mijn financial center (Leuven - 50 km vanwaar ik woon)??
-
JuDK
Ik had dit ook. Gewoon paar dagen geduld.wrpint schreef: Ik heb via mijn online banking module een nieuwe db e-saving rekening geopend. Ik kreeg een nieuw rekeningnummer toegewezen Ik moest mijn aanvraag wel nog bevestigen met mijn code card. Na de gevraage code ingevoerd te hebben, kreeg ik de melding "probeer opnieuw". Wanneer ik opnieuw op "open een rekening" klikte, stond in het keuzelijstje DB e-Saving niet meer bij (wel nog 2 andere rekeningtypes). Wil dit zeggen dat de rekening toch in aanvraag is of niet? Als ik in mijn online banking op "status rekeningen" klik, staan mijn e-account (zicht) en Intensiv Plus (spaar) als geactiveerd aangeklikt, een andere rekening (de net aangevraagde DB e-Saving) staat er niet tussen. Had iemand dit probleem ook in het verleden? Een paar dagen wachten en anders langs gaan in mijn financial center (Leuven - 50 km vanwaar ik woon)??
Bij mijn E-Account staat al een domiciliëring die er nog moet afgaan. Ook een transfer van mijn E-Saving staat ook reeds bij mijn E-Account als lopende verrichting.Vaganzza schreef:freddyfish schreef:
1) Het beschikbare bedrag op uw zichtrekening (db E-account) nu in ‘real time’.![]()
Ik hoop dat er mensen zijn die dit maandag al gaan testen en op het forum gaan laten weten!
IK had ook foutmelding bij openen e-account via internet maar leek bij opnieuw aanloggen toch correct geopend,
behalve traagheid ben ik tevreden van DB, ook bij de goedkoopste beursorders tegenwoordig, en hier zie je wel zeer snel alles verschijnen
behalve traagheid ben ik tevreden van DB, ook bij de goedkoopste beursorders tegenwoordig, en hier zie je wel zeer snel alles verschijnen