Van energieleverancier veranderen of niet
Re: Van energieleverancier veranderen of niet
Je verbruik is wel vijf keer minder dan het gemiddelde voor wie met aardgas verwarmt...
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Net mijn afrekening gehad hier wel voor zowel gas als elektriciteit (want meestal spreken mensen niet van de gasfactuur, maar van de energiefactuur, want de meeste nemen beide bij dezelfde), wij zijn best 'gemiddeld' qua verbruik (dan denk ik, niet dagelijks douchen, geen chauffage laten branden als je er niet bent of het eens een dagje minder warm is, geen toestellen laten branden enz). Vorige afrekening: €1200 voor 13 maanden, deze afrekening: €1300 voor 11 maanden (verbruik scheelt niet veel, heffingen welreteiP schreef: Ik kom trouwens op een factuur van circa €17 per maand. Dus ik kan echt niet snappen waarom mensen de gasfactuur niet zouden kunnen betalen als je dit vergelijkt met de kost van een cinemabezoekje, uit eten...

Trouwens, de meeste die dat zeggen, zijn degene die altijd maar klagen, alles is te duur (met vaak de daarbijgaande zin 'we kunnen niet meer sparen'), maar ondertussen inderdaad maar hopen geld uitgeven aan luxe. Om slecht van te worden.

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
€17 is echt wel enorm weinig...
Ik zit aan €85 per maand voor de gas en €210 voor elektriciteit. Ik moet wel zeggen dat dit niet representatief is, aangezien ik mijn beroepsactiviteit thuis uitvoer en overdag veel stroom verbruik. Daarom moet ook alles verwarmd zijn overdag... Maar €40 en €100 lijken mij eerder normale uitgaven.
Ik ben benieuwd met onze nieuwe muurisolatie en vloerverwarming hoe dit volgend jaar zal uitdraaien...
Ik zit aan €85 per maand voor de gas en €210 voor elektriciteit. Ik moet wel zeggen dat dit niet representatief is, aangezien ik mijn beroepsactiviteit thuis uitvoer en overdag veel stroom verbruik. Daarom moet ook alles verwarmd zijn overdag... Maar €40 en €100 lijken mij eerder normale uitgaven.
Ik ben benieuwd met onze nieuwe muurisolatie en vloerverwarming hoe dit volgend jaar zal uitdraaien...
Wel alleenstaand in een omsloten appartement!
Is verwarming + douche.
Verwacht eigenlijk dat het verbruik voor het lopende jaar nog lager zal zijn.
Is verwarming + douche.
Verwacht eigenlijk dat het verbruik voor het lopende jaar nog lager zal zijn.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Fantastisch voor jou, maar totaal niet te vergelijken met de meeste gezinnen dus 

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Uiteraard maar ik heb hier ook nog samengewoond, dan heb je dubbel zo veel inkomen maar niet dubbel zo veel verwarmingcentiempje schreef:Fantastisch voor jou, maar totaal niet te vergelijken met de meeste gezinnen dus

Opnieuw samenwonen staat me dit jaar weer te wachten.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ola, leuk! Veel succes daarmee alvast! 

reteiP, heb je dan bij Essent het eerste jaarbedrag kunnen onderhandelen? Want jij verbruikt maar een kwart van wat ze het eerste jaar aanrekenen (23.000 kWh dacht ik?)
Wij verbruiken ongeveer 9.000 kWh (gezin van 4 in recente rijwoning). Ik zit momenteel bij Eneco met die €110 actie, maar overweeg daarna naar Essent variabel vooraf over te schakelen, om dan wat minder naar jaarlijkse acties te moeten omkijken.
Wij verbruiken ongeveer 9.000 kWh (gezin van 4 in recente rijwoning). Ik zit momenteel bij Eneco met die €110 actie, maar overweeg daarna naar Essent variabel vooraf over te schakelen, om dan wat minder naar jaarlijkse acties te moeten omkijken.
Even kort berekend en ik zit op 13€ per maand voor aardgast (octaplus) in combinatie met een tankkaart (heel interessante formule). Daarnaast heb ik een vaste korting bij Octaplus omdat ik aangesloten ben bij Test-Aankoop. We hadden een totaal verbruik van 197m³ dit jaar.
Appartement en enkel douche/verwarming op aardgas. We zijn vrij zuinige mensen en de verwarming gaat enkel aan als het 17 graden of kouder is bij ons.
Appartement en enkel douche/verwarming op aardgas. We zijn vrij zuinige mensen en de verwarming gaat enkel aan als het 17 graden of kouder is bij ons.
Wij verbruiken ongeveer 9.000 kWh (gezin van 4 in recente rijwoning). Ik zit momenteel bij Eneco met die €110 actie, maar overweeg daarna naar Essent variabel vooraf over te schakelen, om dan wat minder naar jaarlijkse acties te moeten omkijken.[/quote]
Nu ja al gehoord van vaste prijs contracten voor 3 jaar.
dit zowel voor elek als gas.
Tijdens die 3 jaar is wisselen mogelijk.
Zelf onlangs nieuw gas contract bij Engie voor 3 jaar aangegaan.
Vorig contract octa gas 2.38 cent nieuw contract octa 3.12 cent.
Nieuw 3 jaar vast 2,65 cent.
Die drie jaar was niet van harte , steeds maar weer over 1 jaar variabel dat goedkoper is.
Men begon ook over elek vermelde mijn prijs van 3 jaar octa en was snel kunnen we niet aan.
Dus bij mij is dat jaarlijks om de 3 jaar met eens per jaar chek of een ander 3 j voordeliger is.
Nu ja al gehoord van vaste prijs contracten voor 3 jaar.
dit zowel voor elek als gas.
Tijdens die 3 jaar is wisselen mogelijk.
Zelf onlangs nieuw gas contract bij Engie voor 3 jaar aangegaan.
Vorig contract octa gas 2.38 cent nieuw contract octa 3.12 cent.
Nieuw 3 jaar vast 2,65 cent.
Die drie jaar was niet van harte , steeds maar weer over 1 jaar variabel dat goedkoper is.
Men begon ook over elek vermelde mijn prijs van 3 jaar octa en was snel kunnen we niet aan.
Dus bij mij is dat jaarlijks om de 3 jaar met eens per jaar chek of een ander 3 j voordeliger is.
Estate Guru believer.
Hier 196 m3 verbruik bij 22 ° voor ons appartement met zelfs koken op gas.AD_Kor schreef:Even kort berekend en ik zit op 13€ per maand voor aardgast (octaplus) in combinatie met een tankkaart (heel interessante formule). Daarnaast heb ik een vaste korting bij Octaplus omdat ik aangesloten ben bij Test-Aankoop. We hadden een totaal verbruik van 197m³ dit jaar.
dit voor periode maart 2016 - 2017
Verbruik vergelijken is nie simpel hoor.
Estate Guru believer.
Dat is ondertussen wel een tweetal jaar geleden maar ik meen mij te herinneren dat ik het eerste jaar inderdaad te veel vooraf betaalde omdat ze een standaard verbruik toepassen (en uiteraard voor hun cashflow interessant). Maakt mij eigenlijk niet zo veel uit, op het einde van de rit wordt toch alles naar je verbruik afgerekend.molenveld schreef:reteiP, heb je dan bij Essent het eerste jaarbedrag kunnen onderhandelen? Want jij verbruikt maar een kwart van wat ze het eerste jaar aanrekenen (23.000 kWh dacht ik?)
Besparingen in de stroomfactuur zijn niet meer te berekenen. Volgens de VREG (test) zijn er nu 77 (ZEVENZENTIG) soorten tariefstructuren. (zoals bij GSM tarieven onoverzichtelijk) Groen, prepaid, vast ,variabel, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, met 4 soorten analoge meters, zonnepanelen, stroombegrenzing, sociaal tarief....enz enz. En als je dan klik op "meer" komen er bij sommige leveranciers nog eens 10 a 15 berekeningen bij om de werkelijke jaarlijkse kosten te verklaren.
Dat is toch niet meer normaal !!!!!!!
Ik betaal nu voor 3500 kwh/jaar 22 euro/maand meer dan 2 jaar geleden. Dat is gelijk aan de gemiddelde jaarlijkse verhoging van het pensioen van mijn vrouw en ik samen geteld op een gans jaar. (de laatste 4 jaar hebben we samengeteld 4 x 22 = 88 euro netto meer gekregen)
Toch mooi om samen 86 jaar gewerkt te hebben niet ?
Dat is toch niet meer normaal !!!!!!!
Ik betaal nu voor 3500 kwh/jaar 22 euro/maand meer dan 2 jaar geleden. Dat is gelijk aan de gemiddelde jaarlijkse verhoging van het pensioen van mijn vrouw en ik samen geteld op een gans jaar. (de laatste 4 jaar hebben we samengeteld 4 x 22 = 88 euro netto meer gekregen)
Toch mooi om samen 86 jaar gewerkt te hebben niet ?
Lampiris = Pure oplichterij
We waren ingestapt in een groepsaankoop van Lampiris. Op vraag om de factuur op naam van m'n vrouw te zetten, omdat zij zelfstandige was zei men ons dat dit geen probleem was. Wij zouden overschakelen naar een contract van hun moederbedrijf Total aan dezelfde voorwaarden. Na het ontvangen van de factuur bleek dat de prijzen 30% duurder waren. Bij onze vraag om dezelfde voorwaarden te blijven houden werd ons gezegd dat dit niet mogelijk was. Van pure oplichterij gesproken. Als we de naam "Lampiris" horen, beginnen wij te huiveren.
We waren ingestapt in een groepsaankoop van Lampiris. Op vraag om de factuur op naam van m'n vrouw te zetten, omdat zij zelfstandige was zei men ons dat dit geen probleem was. Wij zouden overschakelen naar een contract van hun moederbedrijf Total aan dezelfde voorwaarden. Na het ontvangen van de factuur bleek dat de prijzen 30% duurder waren. Bij onze vraag om dezelfde voorwaarden te blijven houden werd ons gezegd dat dit niet mogelijk was. Van pure oplichterij gesproken. Als we de naam "Lampiris" horen, beginnen wij te huiveren.
Sommige dat klopt met hun berekeningen.pol schreef: ↑4 mei 2017, 20:53 Besparingen in de stroomfactuur zijn niet meer te berekenen. Volgens de VREG (test) zijn er nu 77 (ZEVENZENTIG) soorten tariefstructuren. (zoals bij GSM tarieven onoverzichtelijk) Groen, prepaid, vast ,variabel, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, met 4 soorten analoge meters, zonnepanelen, stroombegrenzing, sociaal tarief....enz enz. En als je dan klik op "meer" komen er bij sommige leveranciers nog eens 10 a 15 berekeningen bij om de werkelijke jaarlijkse kosten te verklaren.
Kan het eenvoudiger ja zeker Ecopower tarief * kw thats all in.
Een tarief dag en nacht prijs afhankelijk van intercommunale.
Wel een aandeel nodig eenmalig 250 €.
https://www.ecopower.be/elektriciteit/onze-prijs
Dus een eenvormige duidelijke factuur is perfect mogelijk.
Als elek verwarming wordt ge niet aanvaard als klant.
Estate Guru believer.