Van energieleverancier veranderen of niet
Re: Van energieleverancier veranderen of niet
Wat is elektrische verwarming? Strikt genomen kan je een warmtepomp óók als een elektrische verwarming beschouwen, want vooraleer je warmte uit de grond of de lucht kan halen, moet je de pomp aandrijven natuurlijk.
Je kan een formule als van Ecopower wel als transparant beschouwen, maar daarmee is ze niet gegarandeerd de goedkoopste. In mijn geval trouwens wel, maar voor €10 per jaar ga ik niet veranderen.
Het gaat niet zozeer over elektrische verwarming op zich, maar over 'grote verbruikers', die niet aan hun trekken komen bij Ecopower. Uitsluitend elektrische verwarming zoals die vroeger was, gaf toen ook het grootste verbruik.
Maar intussen zijn er nieuwe systemen bijgekomen.
Ecopower heeft mij nooit gevraagd welk soort verwarming wij hebben, maar wél hoe groot ons verbruik volgens onze laatste factuur was.
Maar intussen zijn er nieuwe systemen bijgekomen.
Ecopower heeft mij nooit gevraagd welk soort verwarming wij hebben, maar wél hoe groot ons verbruik volgens onze laatste factuur was.
We zullen nog eens overstappen van elektriciteitsleverancier.
Engie eruit en Mega erin. Essent was ook een mogelijkheid maar daar is het nachttarief wat duurder en ik hoop overdag wat minder te gaan verbruiken en wat meer tijdens de daluren en weekends.
Enfin, duurder wordt het toch elk jaar, al verbruik je 10% minder!

Engie eruit en Mega erin. Essent was ook een mogelijkheid maar daar is het nachttarief wat duurder en ik hoop overdag wat minder te gaan verbruiken en wat meer tijdens de daluren en weekends.
Enfin, duurder wordt het toch elk jaar, al verbruik je 10% minder!

inderdaad: tarief ecopower stijgt hier vanaf volgend jaar met meer dan 10% (en dan hebben ze nog geen rekening gehouden met het kerncentraledebacle...)
Mijn huidig contract met Eneco werd in augustus verlengd en 't is serieus duurder geworden... Ik verhuis in januari en zou dus tegen dan willen verleggen. Nu verbruik ik bijna niks dus maakt het zoveel niet uit.
De vreg raadt Ecopower aan (heb wel nog geen aandeel), met als tweede optie Luminus. Die Ecopower lijkt wel interessant (zelfs met de 10% stijging goedkoper dan mijn huidig contract). Gaat dat vlotjes, dat aandeel aankopen + klant worden?
De vreg raadt Ecopower aan (heb wel nog geen aandeel), met als tweede optie Luminus. Die Ecopower lijkt wel interessant (zelfs met de 10% stijging goedkoper dan mijn huidig contract). Gaat dat vlotjes, dat aandeel aankopen + klant worden?
Laatst gewijzigd door Imagine op 9 oktober 2018, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ging bij mij alvast vlotjes, door de jaren is er ook zo een 2-3% opbrengst op je aandeel/aandelen. Ecopower heeft ook de meest doorzichtige facturen en is ook heel transparant. Aanrader.
Gisteren mijn voorstel gekregen van de groepsaankoop via de provincie. Amai, serieus verschoten.
'k Ga nog eens serieus nadenken of ik dit jaar wel ga meedoen. Mijn huidige contract loopt tot 31/3, het nieuwe zou dus op 1/4 starten. En tegen dan hoop ik eigenlijk dat de prijzen terug wat genormaliseerd zijn.
'k Ga nog eens serieus nadenken of ik dit jaar wel ga meedoen. Mijn huidige contract loopt tot 31/3, het nieuwe zou dus op 1/4 starten. En tegen dan hoop ik eigenlijk dat de prijzen terug wat genormaliseerd zijn.
tip: je kan ook stroom van ecopower krijgen via beauvent.
En hoe werkt dat dan ?
Moet ik daarvoor Beauvent contacteren ? Of omgekeerd, bij Ecopower zeggen dat ik aandeelhouder Beauvent ben ?
Moet ik daarvoor Beauvent contacteren ? Of omgekeerd, bij Ecopower zeggen dat ik aandeelhouder Beauvent ben ?
Ik ben in juli 2017 een 3-jarig contract aangegaan. Voordien telkens jaarlijks.
Als ik de prijzen nu zie
Goeie zaak gedaan.
Ik hou ook maandelijks mijn verbruik toe. Halfjaarlijks check ik via mijnenergie-website mijn situatie.
Sinds ik dat 3-jarig contract ben aangegaan kon ik niet goedkoper zitten.
Als ik de prijzen nu zie

Goeie zaak gedaan.
Ik hou ook maandelijks mijn verbruik toe. Halfjaarlijks check ik via mijnenergie-website mijn situatie.
Sinds ik dat 3-jarig contract ben aangegaan kon ik niet goedkoper zitten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik ga deze winter al eens meer ergens anders gaan overnachten..
Ik zoek een lief die graag natuurlijke warmte heeft ipv verwarming op elektriciteit of gas en ik maak haar wijs dat we op die manier allebei kunnen besparen.
Het is nog waar ook. Dus moet ik niet eens beschaamd zijn.
Met wat geluk krijg ik daar ontbijt en als ik blijf plakken ook een middagmaal. Voor twee eten maken is goedkoper dan voor eentje.
En na de winter ... euhhh.. dan ben ik weer weg he, want ze heeft geen airconditioning in huis.
Ik zoek een lief die graag natuurlijke warmte heeft ipv verwarming op elektriciteit of gas en ik maak haar wijs dat we op die manier allebei kunnen besparen.
Met wat geluk krijg ik daar ontbijt en als ik blijf plakken ook een middagmaal. Voor twee eten maken is goedkoper dan voor eentje.
En na de winter ... euhhh.. dan ben ik weer weg he, want ze heeft geen airconditioning in huis.
Bedankt voor de tip ! Dat wist ik niet.
Ik heb aandelen van Beauvent, dus dat zit al goed. Dan moet ik me tegen april nog juist een leverancier voor gas zoeken, maar daar swingen de prijzen niet zo de pan uit.
Juist de V-test nog eens gedaan. Ecopower nog altijd de goedkoopste. Zo'n €40 per maand ben ik kwijt aan elektriciteit.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Vergeet dan niet om daar te douchen, want water is ook al peperduur geworden.haelewyn schreef: ↑9 oktober 2018, 15:52 Ik ga deze winter al eens meer ergens anders gaan overnachten..