Van Keytrade naar...
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Van Keytrade naar...
Altijd wel content geweest van Keytrade, maar nu volledig in Franse handen en daarom aan het uitkijken naar een Goeie Belgische bank... Argenta, of...?
Re: Van Keytrade naar...
Ik ben zelf enige tijd geleden overgestapt van Keytrade + ING naar Belfius.
Alles werkt snel en goed. Internetbankieren en apps zijn professioneel ontworpen en een plezier om te gebruiken.
Nog voor niets kosten betaald.. Nationaal of internationaal overschrijven gaat heel snel..
De cashback van Keytrade hoef ik niet.
Ik heb er in nadelen voor terugbetaald. Ze mogen hun centiemen houden !
Ik heb nu meer het gevoel dat ik bij een echte bank klant ben en niet bij een hobbyclubje.
Alles werkt snel en goed. Internetbankieren en apps zijn professioneel ontworpen en een plezier om te gebruiken.
Nog voor niets kosten betaald.. Nationaal of internationaal overschrijven gaat heel snel..
De cashback van Keytrade hoef ik niet.
Ik heb er in nadelen voor terugbetaald. Ze mogen hun centiemen houden !
Ik heb nu meer het gevoel dat ik bij een echte bank klant ben en niet bij een hobbyclubje.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit maakt veel duidelijk, ik zou dus niet zomaar overstappen
https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
Als je graag wil weten hoeveel gratis zichtrekeningen er voor jou wel zijn (vermoedelijk veel !) zou je beter de module 'op maat' gebruiken op de website die je noemde en niet de 'actief en online'.
Zolang je je kredietkaart ergens anders gaat halen (bv Beobank) zijn veel zichtrekeningen gratis.
Zolang je je kredietkaart ergens anders gaat halen (bv Beobank) zijn veel zichtrekeningen gratis.
Is dit enkel voor nieuwe klanten?haelewyn schreef:
Nog voor niets kosten betaald...
Mijn (stief)zoon betaalt maandelijks bankkosten op zijn Belfius zichtrekening.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
Als nieuwe klant zeker geen probleem om deze rekening te openen.
Of je kan downgraden weet ik niet.
Het lijkt me wel zo dat de kredietkaart die je kiest vaak de prijs van je zichtrekening bepaalt bij Belfius.
White, Red, Gold en Platinum ; allemaal kredietkaarten die aan je rekening gekoppeld worden en waardoor je een zekere prijs zal betalen. Ik heb zelf al jaren een 'levenslang' gratis kaart bij Beobank dus heb ik die van Belfius niet nodig.
Zichtrekeningen zonder creditcard :
* De Pulse die gratis is ..
* Comfort die voor 2.5 euro per maand nog extra geeft :
- Fotokaart (mogelijkheid om zelf uw debetkaart een persoonlijk tintje te geven met een foto of een
persoonlijke creatie)
- Instant Card (bij het eerste verzoek of ter vervanging van een verloren of gestolen kaart wordt in het
kantoor onmiddellijk een debetkaart bezorgd)
- Afschaffing van de franchise (gewone franchise 150,00 EUR) in geval van schadevergoeding in een
fraudedossier wegens misbruik van de debetkaart.
- Manuele verrichtingen: 2 papieren overschrijvingen per maand, overschrijvingen Comfort Banking,
cheques, bestellingen overschrijvingsdocumenten en cheques, papieren collectieve
overschrijvingen (beheer van het document), dringende overschrijvingen, 3 geweigerde
verrichtingen per jaar.
Als je stiefzoon een creditcard bij Belfius heeft is er dus altijd een maandelijkse kost op de zichtrekening die in feite dient om de creditcard te betalen.
Als ik jouw stiefzoon was zou ik eens bellen naar 02 222 12 02 .. de helpdesk van Belfius.
Ik ben er altijd al vriendelijk en correct (juiste informatie) geholpen. Jammer genoeg al enkele keren om info uit het kantoor te laten 'ontkrachten', ... maar kom..
Als hij daar vraagt of het mogelijk is om van zijn eigen rekening een 'Pulse' te maken gaan ze het hem vast kunnen vertellen.
Als nieuwe klant zeker geen probleem om deze rekening te openen.
Of je kan downgraden weet ik niet.
Het lijkt me wel zo dat de kredietkaart die je kiest vaak de prijs van je zichtrekening bepaalt bij Belfius.
White, Red, Gold en Platinum ; allemaal kredietkaarten die aan je rekening gekoppeld worden en waardoor je een zekere prijs zal betalen. Ik heb zelf al jaren een 'levenslang' gratis kaart bij Beobank dus heb ik die van Belfius niet nodig.
Zichtrekeningen zonder creditcard :
* De Pulse die gratis is ..
* Comfort die voor 2.5 euro per maand nog extra geeft :
- Fotokaart (mogelijkheid om zelf uw debetkaart een persoonlijk tintje te geven met een foto of een
persoonlijke creatie)
- Instant Card (bij het eerste verzoek of ter vervanging van een verloren of gestolen kaart wordt in het
kantoor onmiddellijk een debetkaart bezorgd)
- Afschaffing van de franchise (gewone franchise 150,00 EUR) in geval van schadevergoeding in een
fraudedossier wegens misbruik van de debetkaart.
- Manuele verrichtingen: 2 papieren overschrijvingen per maand, overschrijvingen Comfort Banking,
cheques, bestellingen overschrijvingsdocumenten en cheques, papieren collectieve
overschrijvingen (beheer van het document), dringende overschrijvingen, 3 geweigerde
verrichtingen per jaar.
Als je stiefzoon een creditcard bij Belfius heeft is er dus altijd een maandelijkse kost op de zichtrekening die in feite dient om de creditcard te betalen.
Als ik jouw stiefzoon was zou ik eens bellen naar 02 222 12 02 .. de helpdesk van Belfius.
Ik ben er altijd al vriendelijk en correct (juiste informatie) geholpen. Jammer genoeg al enkele keren om info uit het kantoor te laten 'ontkrachten', ... maar kom..
Als hij daar vraagt of het mogelijk is om van zijn eigen rekening een 'Pulse' te maken gaan ze het hem vast kunnen vertellen.
Hij heeft geen creditcard.haelewyn schreef:....Als je stiefzoon een creditcard bij Belfius heeft is er dus altijd een maandelijkse kost op de zichtrekening die in feite dient om de creditcard te betalen.
Als ik jouw stiefzoon was zou ik eens bellen naar 02 222 12 02 .. de helpdesk van Belfius. ....
Hij werd onder "voorlopige bewindvoering" geplaatst, doordat hij niet in staat is om zelf zijn financiële zaken te beheren.
Deze zichtrekening dient alleen voor overschrijvingen van zijn wekelijks leefgeld en voor opnames door hem, met een gewone bankkaart, aan een bankautomaat van Belfius.
Bedankt: ik zal de info doorgeven aan mijn man (bewindvoerder van zijn zoon). Elke euro telt voor onze (stief)zoon.
ben altijd tevreden geweest over Keytrade, snap niet waarom je dan zou willen overstappen omdat ze in Franse handen komt, dacht dat we in Europa leefden ... 
het gras is altijd groener aan de overkant
Zeker omdat ze daarvoor al 10 jaar onderdeel waren van de Franse groep Crédit Agricole. Keytrade is in de tussenperiode maar een heel korte periode (~ 1.5 jaar) echt Belgisch geweest.
-
gast9876
Ik zou persoonlijk Argenta niet nemen:
- geen zoom-it mogelijkheid
- hun brakke internetbankieren interface. (12 jaar geleden ver vertrokken). zit bij Keytrade en dat is telkens verademing, ook zijn zij altijd méé met hun tijd (nu inloggen met smartphone)
- hun tarieven van verzekeringen niet echt voordelig, en ook niet even ruim qua dekking. + als je dan een bankagent hebt, die verzekeringsmakelaar moet spelen.
Ik zou ook eerder voor Belfius Pulse gaan. De voordelen van een grootbank. Correcte tarieven en goede verzekeringen.
Een visa haal je bij Beobank, die je dan koppelt aan uw Belfius rekening. Dan is het even gratis als een Argentarekening, maar service toch op ander niveau. Ook qua advies bij beleggen of uw belastingsbrief.
en de sloganeske marketingtaal geloof ik niet echt van Argenta. Alsof ze nu een performante interface gaan uit de mouw schudden.
https://www.bankshopper.be/nl/nieuws/ni ... -2016.html
Argenta daarentegen legt de nadruk op lokale adviseurs. “Argenta steunt op een sterk net van zelfstandige bankagenten”, bevestigt Caroline Ghekiere, woordvoerder bij Argenta. En dat is de spaarder niet ontgaan. Vandaar dat de bank nog steeds stevig in de top 3 staat. Maar door het ontbreken van een uitgebreid digitaal platform grijpt Argenta naast een gouden medaille. “De uitdaging is om een inhaalbeweging te maken inzake de digitalisering en daaraan gekoppeld het hele service-model te herdenken”, klinkt het. De bank laat weten dat het de komende jaren fors gaat investeren in een nieuw performant IT-platform. “2018 moet dat op punt staan”, klinkt het.
- geen zoom-it mogelijkheid
- hun brakke internetbankieren interface. (12 jaar geleden ver vertrokken). zit bij Keytrade en dat is telkens verademing, ook zijn zij altijd méé met hun tijd (nu inloggen met smartphone)
- hun tarieven van verzekeringen niet echt voordelig, en ook niet even ruim qua dekking. + als je dan een bankagent hebt, die verzekeringsmakelaar moet spelen.
Ik zou ook eerder voor Belfius Pulse gaan. De voordelen van een grootbank. Correcte tarieven en goede verzekeringen.
Een visa haal je bij Beobank, die je dan koppelt aan uw Belfius rekening. Dan is het even gratis als een Argentarekening, maar service toch op ander niveau. Ook qua advies bij beleggen of uw belastingsbrief.
en de sloganeske marketingtaal geloof ik niet echt van Argenta. Alsof ze nu een performante interface gaan uit de mouw schudden.
https://www.bankshopper.be/nl/nieuws/ni ... -2016.html
Argenta daarentegen legt de nadruk op lokale adviseurs. “Argenta steunt op een sterk net van zelfstandige bankagenten”, bevestigt Caroline Ghekiere, woordvoerder bij Argenta. En dat is de spaarder niet ontgaan. Vandaar dat de bank nog steeds stevig in de top 3 staat. Maar door het ontbreken van een uitgebreid digitaal platform grijpt Argenta naast een gouden medaille. “De uitdaging is om een inhaalbeweging te maken inzake de digitalisering en daaraan gekoppeld het hele service-model te herdenken”, klinkt het. De bank laat weten dat het de komende jaren fors gaat investeren in een nieuw performant IT-platform. “2018 moet dat op punt staan”, klinkt het.
Het is ook niet mijn hoofdbank, maar wel één van de banken waar ik klant bij ben. Denk dat je visie teveel gebaseerd is op die ervaring van 12 jaar geleden, want zo brak vind ik hun internetbankieren vandaag zeker niet meer.satsurfer schreef:Ik zou persoonlijk Argenta niet nemen:
Feit is wel dat het een commerciële instelling is (en blijft). Blijkbaar afgelopen jaar wat weinig belegd via hen, en toch wat veel geld op de rekeningen en dus opgebeld om effen langs te komen voor een gesprek. Weten zij veel dat het geld daar staat om straks een aflossing van m'n hypotheek te doen (die bij 'n andere bank zit). Dat gesprek gaat dus regelijk weinig zin hebben, en voor de gratis koffie moet ik het ook niet doen, want dat lust ik niet.
-
gast9876
3 jaar terug toch nog internetbankieren gedaan, daar ik hun pensioenspaarfonds had. Overgezet naar Rabobank.
Heb gezien dat ze al een app hebben dat zelfs beter scoort dan grootbanken.
bij belfius krijg ik ook een mailtje om het jaar 'voor een gesprek'. Tja, Keytrade is mijn bank voor zichtrekening en overschrijvingen en keyplan.
ethias assistance via werkgever (bodemprijs) => wss. binnenkort annuleren door assistance van Ford ('gratis' bij onderhoud)
assistance personen via de keytrade visa gold.
Ethias woning collectieve polis via werkgever, wss. binnenkort vervangen door neg. ervaring arbeidsongeval met ethias. (krijgen geen cent meer)
Zelia autoverzekering + DAS rechtsbijstand (die ook familiale en woning ethias dekt
) aan bodemprijs (goedkoper dan online verzekering en makelaar om de hoek)
http://www.ambtenarenverzekering.be/
Beobank visakaart (gratis + 1% cashback) + Keytrade visa gold (3 jaar garantie)
Rabo pensioenspaarfonds..
Tja, veel gaat de bankier niet moeten vertellen, en hij lijdt aan geheugenverlies. 'Tja, als je alles zo zit uit te pluizen kan ik niets voor je betekenen. Je moet bank kiezen waar je u zelf goed bij voelt' en gesprek was beëindigd.
Heb gezien dat ze al een app hebben dat zelfs beter scoort dan grootbanken.
bij belfius krijg ik ook een mailtje om het jaar 'voor een gesprek'. Tja, Keytrade is mijn bank voor zichtrekening en overschrijvingen en keyplan.
ethias assistance via werkgever (bodemprijs) => wss. binnenkort annuleren door assistance van Ford ('gratis' bij onderhoud)
assistance personen via de keytrade visa gold.
Ethias woning collectieve polis via werkgever, wss. binnenkort vervangen door neg. ervaring arbeidsongeval met ethias. (krijgen geen cent meer)
Zelia autoverzekering + DAS rechtsbijstand (die ook familiale en woning ethias dekt
http://www.ambtenarenverzekering.be/
Beobank visakaart (gratis + 1% cashback) + Keytrade visa gold (3 jaar garantie)
Rabo pensioenspaarfonds..
Tja, veel gaat de bankier niet moeten vertellen, en hij lijdt aan geheugenverlies. 'Tja, als je alles zo zit uit te pluizen kan ik niets voor je betekenen. Je moet bank kiezen waar je u zelf goed bij voelt' en gesprek was beëindigd.
Ik heb dat in het verleden ook geprobeerd, toen Pulse uit kwam. Het was toen onmogelijk om te downgraden. Je moest een nieuw rekeningnummer aanvragen. De oude heb ik uiteraard geliquideerd met overdrachtsformulier... Toen had Belfius zelf ook meer werk dan wanneer ze mij gewoon de mogelijkheid hadden gegeven om te downgraden...haelewyn schreef: Of je kan downgraden weet ik niet.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Dat soort rekeningen was oorspronkelijk dan ook bedoeld om nieuwe klanten aan te trekken, niet om bestaande te laten besparen.
@satsurfer.
12 jaar geleden is wel een eeuwigheid in deze wereld van digitalisering.
In de zes jaar dat Bankshopper.be op zoek gaat naar de beste bank van het jaar, is tot nu toe Argenta altijd met de titel altijd gaan lopen. Argenta eindigde dit jaar op de tweede plaats.
12 jaar geleden is wel een eeuwigheid in deze wereld van digitalisering.
In de zes jaar dat Bankshopper.be op zoek gaat naar de beste bank van het jaar, is tot nu toe Argenta altijd met de titel altijd gaan lopen. Argenta eindigde dit jaar op de tweede plaats.