Van sparen word je armer artikels
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
Re: Van sparen word je armer artikels
Beetje te oud om nog te veranderen en ik zou me er waarschijnlijk dood vervelen.
Ik zal nog maar wat gaan thuiswerken. Lijkt me leuker dan zitten te rekenen op het eiland.
Ik zal nog maar wat gaan thuiswerken. Lijkt me leuker dan zitten te rekenen op het eiland.

Vervelen doen we ons hier zeker niet. Maar ik zal ook de laatste zijn om te ontkennen dat er (nog) heel veel voordelen zijn.
Moest het anders zijn was ik al weggeweest.
Moest het anders zijn was ik al weggeweest.

Waarom bieden sommige banken (bijv. Rabo.be) dan enkel spaarproducten aan, of stoppen ze zelfs met het aanbieden van Fondsen?
Omdat Rabobank gewoon Belgisch spaargeld naar Nederland versluist als goedkopere funding, en dat die funding plannen belangrijker zijn dan de fondsenhandel.
Ook voornamelijk door de administratie die errond hangt, vrees ik.
* Rapportage die op regelmatige basis moet geleverd worden aan overheid, belastingen, Nationale Bank van België, ECB etc
* Regelgeving die regelmatig veranderd: OV die met regelmaat omhooggaat, belastingsregels per type fonds (acc, div, ...), TIS methode, etc
* Dan weer de rijkentaks
De banken moeten telkens hun applicaties aanpassen. Dat kost ook geld.
En zeker voor kleinere banken, die maar weinig omzet halen uit die fondsen (alla rabo toen), is na een tijd het sop de kolen niet meer waard.
* Rapportage die op regelmatige basis moet geleverd worden aan overheid, belastingen, Nationale Bank van België, ECB etc
* Regelgeving die regelmatig veranderd: OV die met regelmaat omhooggaat, belastingsregels per type fonds (acc, div, ...), TIS methode, etc
* Dan weer de rijkentaks
De banken moeten telkens hun applicaties aanpassen. Dat kost ook geld.
En zeker voor kleinere banken, die maar weinig omzet halen uit die fondsen (alla rabo toen), is na een tijd het sop de kolen niet meer waard.
Als de verbouwing niet dringend is, zet je het geld opzij tot het "crisis" is. Dan kan je dezelfde werken laten uitvoeren met 30% korting.
Wij hebben grondwerken laten uitvoeren in het voorjaar van 2009. Het waren de allereerste werken die we lieten doen en ik was nog niet zo "wakker" wat betreft het detail van de werken. De werklui die het werk kwamen doen konden niet geloven wat ze allemaal moesten/mochten doen voor het eindbedrag van de (ondertekende) offerte.
Als ik nu offertes vraag voor de heraanleg van een oprit, komt 30% niet eens langs en van de rest maakt er nog eens 50% geen offerte. Werk genoeg zeker, mij geen probleem. Maar de vervanging van ons dak ga ik laten doen tegen dat iedereen nog maar eens begint te roepen dat het crisis is en dus iedereen op zijn geld gaat zitten.
Je zou een offerte kunnen vragen van een dakwerker uit een nabijgelegen regio, waar er veel concurrentie in de streek is.
In mijn gemeente zijn er zeker genoeg. Ze beginnen van 'miserie' allemaal met andere activiteiten er bovenop te doen.
Zonnepanelen, metselwerken, komplete renovaties..
Als de slager de helft van zijn winkel ineens opoffert aan brood, groenten, etc ... dan is het ook niet omdat zijn handeltje in vlees te goed draait.
Of doen zoals ik met een auto vroeger deed : eerst naar een garage gaan waar ik de auto niet wil kopen. Dan naar eentje waar ik heel misschien wil kopen. Als derde naar eentje die ik het liefst zou hebben als leverancier...
en dan de prijzen wat uitspelen.
Wel in het oog houden dat de kwaliteit van het materiaal of de geleverde diensten niet daalt van de ene naar de andere. Bij dakwerken niet altijd even makkelijk, vermoed ik.
In mijn gemeente zijn er zeker genoeg. Ze beginnen van 'miserie' allemaal met andere activiteiten er bovenop te doen.
Zonnepanelen, metselwerken, komplete renovaties..
Als de slager de helft van zijn winkel ineens opoffert aan brood, groenten, etc ... dan is het ook niet omdat zijn handeltje in vlees te goed draait.
Of doen zoals ik met een auto vroeger deed : eerst naar een garage gaan waar ik de auto niet wil kopen. Dan naar eentje waar ik heel misschien wil kopen. Als derde naar eentje die ik het liefst zou hebben als leverancier...
en dan de prijzen wat uitspelen.
Wel in het oog houden dat de kwaliteit van het materiaal of de geleverde diensten niet daalt van de ene naar de andere. Bij dakwerken niet altijd even makkelijk, vermoed ik.
[compleet offtopic]
We gaan enkel de leien vervangen, ik ben niet zo'n fan van asbest boven mijn hoofd
Materiaal is dus niet zo'n probleem, maar de uitvoering moet wel goed zijn.
[/compleet offtopic]
We gaan enkel de leien vervangen, ik ben niet zo'n fan van asbest boven mijn hoofd

Materiaal is dus niet zo'n probleem, maar de uitvoering moet wel goed zijn.
[/compleet offtopic]