Van variabel naar vast,?
TIP
Van variabel naar vast,?
In 2006 gingen we een 1/1/1(+3/-3) op 20 jaar aan.
We leenden net iets minder dan 80 procent van totaal bedrag.
We startten toen op 3.330 jaarbasis.
Tot op heden zijn we tevreden met het beloop,we betalen tot nu nog altijd minder dan het toen vast bedrag voor 20jaar..wel zijn de afkortingen nu met 47 maanden vermindert.
Gezien de woelige tijden heb ik zin om om deze lening te laten herschrijven naar een vast of ander (3/3/3/??)voor een looptijd van 10 jaar...
Weet nu niet of het een goed idee is ,dus graag de mening van de forumleden..
Alvast bedankt
We leenden net iets minder dan 80 procent van totaal bedrag.
We startten toen op 3.330 jaarbasis.
Tot op heden zijn we tevreden met het beloop,we betalen tot nu nog altijd minder dan het toen vast bedrag voor 20jaar..wel zijn de afkortingen nu met 47 maanden vermindert.
Gezien de woelige tijden heb ik zin om om deze lening te laten herschrijven naar een vast of ander (3/3/3/??)voor een looptijd van 10 jaar...
Weet nu niet of het een goed idee is ,dus graag de mening van de forumleden..
Alvast bedankt
Re: Van variabel naar vast,?
Veel hangt af van de referte-index van uw lening.
Mocht uw lening nu herzien worden zou deze normaal gezien onder de 1.67% komen te liggen.
Wat de verdere toekomst betreft, niemand heeft een glazen bol, het einge zekere is dat herschrijven veel kosten meebrengt.
Mogelijk zal u meer intresten betalen, mogelijk ook minder.
Ik zou er voor kiezen nu niets te veranderen, en het geld dat ik maandelijks extra wil aflossen (op 10 jaar ipv nog 14 jaar) gewoon opzij zetten. Binnen 10 jaar (of eerder) kan ik dan nog beslissen of ik het krediet aflos.
Mocht uw lening nu herzien worden zou deze normaal gezien onder de 1.67% komen te liggen.
Wat de verdere toekomst betreft, niemand heeft een glazen bol, het einge zekere is dat herschrijven veel kosten meebrengt.
Mogelijk zal u meer intresten betalen, mogelijk ook minder.
Ik zou er voor kiezen nu niets te veranderen, en het geld dat ik maandelijks extra wil aflossen (op 10 jaar ipv nog 14 jaar) gewoon opzij zetten. Binnen 10 jaar (of eerder) kan ik dan nog beslissen of ik het krediet aflos.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Van variabel naar vast,?
Ik heb ook een jaarlijks aanpasbare en denk er niet aan om deze nu om te zetten in een vaste. Dit jaar betaal ik net geen 2% intrest. In het begin heb je het meeste openstaande kapitaal. Hoe lager die intresten in het begin zijn, hoe beter, want ze worden op een groot bedrag berekend.