Vande Lanotte wil "Eén tarief voor spaarboekjes"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Vande Lanotte wil "Eén tarief voor spaarboekjes"
spaarboekjes/ spaarrekeningen zouden op 15% rv blijven en niet naar 21% verhogen ?? iemand daar de juiste info over??
-
anonymous
Dat klopt.
Wat valt er nog meer over te zeggen?
Wat valt er nog meer over te zeggen?
En waarom hebben we een meerderheid nodig? Als me de verkeerswetgeving veranderen vraagt men toch ook ni aan alle bestuurders of ze akoord gaan?voiddude schreef:Dus Deutsche Bank, Rabobank, Keytrade en NIBC zijn voor. Vermits Dexia, Fortis (via BNP) en AXA (via BNP) in handen zijn van de staat (regering) zij dus ook ? Hebben we nog geen meerderheid gevonden ?
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Op zo'n moment worden de bestuurdes vertegenwoordigd door de "politici" en vormen ze wel een meerderheid. Je hebt met andere woorden al uw zegje gedaan toen je in het stemhokje stond
In een ideale wereld zouden de politici daarna dan ook de belangen van de bestuurders van hun doelgroep naar voor moeten schuiven...
In een ideale wereld zouden de politici daarna dan ook de belangen van de bestuurders van hun doelgroep naar voor moeten schuiven...
klopt en alle bankiers hebben ook gaan stemmen
Zet het op de getrouwheidsrekening als je je geld meer dan een jaar kan missen. Mocht de getrouwheidspremie verdwijnen zullen ze wel een deftig alternatief uitwerken waardoor de getrouwheidsrekeningen niet minder krijgen dan de klassieke rekeningen.Jhn schreef:Moet ik mij nu zorgen maken in waar ik mijn geld ga zetten de komende dagen/maanden?
Spaar ik op een 1,5 + 1,5
of
Spaar ik op een 2,0 + 0,5
De eerste lijkt nu de beste, ik kan het geld voor 1 jaar missen.
Maar wat als ze de GP afschieten, wat dan?
Maw moeten we dit al anticiperen?
Of moeten we op een fade out van GP rekenen?
Maar ja de RV story toont aan dat het allemaal vlug kan veranderen.
Volgens mij: als het systeem veranderd dat de GP zal kunnen verdwijnen, zal dit op vrijwillige basis zijn. Dus banken zullen 2 rekeningen aanhouden, zoals nu (1 met en 1 zonder GP). Laat ik wel duidelijk zijn: dat is mijn gok ALS het systeem zou veranderen. 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
webmaster
Open VLD stelt zich vragen bij afschaffing getrouwheidspremie
Open VLD'er Roland Defreyne stelt zich vragen bij de mogelijke afschaffing van de getrouwheidspremie. Maar hij pleit wel voor een transparanter beleid voor de spaarboekjes.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... remie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Open VLD'er Roland Defreyne stelt zich vragen bij de mogelijke afschaffing van de getrouwheidspremie. Maar hij pleit wel voor een transparanter beleid voor de spaarboekjes.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... remie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
69% van de Belgen is voorstander van het afschaffen van de getrouwheidspremie
Vorige week was er heel wat te doen in het nieuws rond het eventueel afschaffen van de verplichte getrouwheidspremie. Heel wat ministeries en belangengroepen passeerden de revue maar de mensen voor wie het echt een verschil maakt, de consumenten kwamen relatief weinig aan bod.
Vorige week was er heel wat te doen in het nieuws rond het eventueel afschaffen van de verplichte getrouwheidspremie. Heel wat ministeries en belangengroepen passeerden de revue maar de mensen voor wie het echt een verschil maakt, de consumenten kwamen relatief weinig aan bod.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Het hangt natuurlijk af hoe de vragen worden gesteld.
Ik denk niet dat de vraag was "Ben je voor de afschaffing van de getrouwheidspremie met mogelijk gevolg dat de vrijstelling van roerende voorheffing verdwijnt onder druk van de EU ?"
Ik denk niet dat de vraag was "Ben je voor de afschaffing van de getrouwheidspremie met mogelijk gevolg dat de vrijstelling van roerende voorheffing verdwijnt onder druk van de EU ?"
In mijn ogen zowat het verstandigste dat hier in deze thread gezegd werd. Uiteraard zou het voor de consument leuker zijn als er maar één tarief was, dat maakt het allemaal transparanter en eenvoudiger om te vergelijken. Maar als we iets kunnen missen, dan is het wel dat iedereen om de paar maand zijn spaargeld massaal verhuist omdat een andere bank net iets meer rente biedt - zeker nu het online vaak kan met een klik op de knop. De instabiliteit die dat met zich meebrengt zou wel eens heel vervelende gevolgen kunnen hebben - en dan verwonderd zijn dat banken in de problemen komen? MAAR: volledig mee eens dat de huidige getrouwheidspremie een gedrocht is. Als je deze gewoon laat doorlopen, zodat spaarders hun getrouwheidspremie enkel kwijtspelen als ze hun geld minder dan een jaar hebben laten staan, dat zou toch veel transparanter zijn. En dat is ook helemaal niet bijzonder: in zowat alle sectoren krijgen goede klanten extraatjes om hen te binden. Er zou alleen geen hogere wiskunde voor nodig moeten zijn om die extraatjes te begrijpen...Bartd schreef:Het grootste nadeel van die GP vind ik is dat er na een periode van 1 jaar opnieuw een getrouwheidsperiode van 1 jaar gestart wordt. Na 1 jaar zou die premie gewoon moeten doorlopen.
En hoe ver staan ze nu op dat vlak?
Al vooruitgang geboekt? hoor er niks meer van.
Al vooruitgang geboekt? hoor er niks meer van.
Vande Lanotte mag zorgen voor één tarief voor electriteit en gas ; namelijk het LAAGSTE tarief
Ben eens benieuwd wanneer Electrabel weer eens stoere taal gaat spreken : zoals bij die nucleaire taks die ze met alle rechtsmiddelen zouden bestrijden of dat ze met al hun brol naar Frankrijk zouden vertrekken.
Ben eens benieuwd wanneer Electrabel weer eens stoere taal gaat spreken : zoals bij die nucleaire taks die ze met alle rechtsmiddelen zouden bestrijden of dat ze met al hun brol naar Frankrijk zouden vertrekken.
één tarief zou terug goed zijn voor de bankhopperij, zoals die bij het onstaan van spaargids weelderig tierde
diene mens heeft al werk genoeg met zijne verkeerden datum die hij gekozen heeftdries944 schreef:En hoe ver staan ze nu op dat vlak?
twas dan nog 1 april