Vast of 3/3/3 Cap3 ? Risico idem ??
TIP
Vast of 3/3/3 Cap3 ? Risico idem ??
Hey,
We zijn naar de bank geweest om 225000 euro te lenen voor bouwen woning op 20 jaar
We kregen volgend voorstel
* Vaste rentevoet - 20 jaar - 1.55% - Minimaal risico = 261.621 euro, Maximaal risico = 261.621 euro
* 3/3/3 Cap 3 Hybride - 20 jaar - 1.08% - Minimaal risico = 231.743 euro, Maximaal risico = 263.176 euro
De meesten zeggen nu te opteren voor vaste rentevoet omwille van de lage rente.
Maar als we het risico bekijken bij de 3/3/3 dan lopen we eigenlijk niet veel meer risico dan bij de vaste (+/- 1500 euro op 20 jaar).
Zou vaste rentevoet hier toch nog aangeraden zijn ? Of toch het risico nemen en misschien daalt de rentevoet nog lager zodat het enkel een voordeel in onze portemonnee zal zijn.
Alvast bedankt !
We zijn naar de bank geweest om 225000 euro te lenen voor bouwen woning op 20 jaar
We kregen volgend voorstel
* Vaste rentevoet - 20 jaar - 1.55% - Minimaal risico = 261.621 euro, Maximaal risico = 261.621 euro
* 3/3/3 Cap 3 Hybride - 20 jaar - 1.08% - Minimaal risico = 231.743 euro, Maximaal risico = 263.176 euro
De meesten zeggen nu te opteren voor vaste rentevoet omwille van de lage rente.
Maar als we het risico bekijken bij de 3/3/3 dan lopen we eigenlijk niet veel meer risico dan bij de vaste (+/- 1500 euro op 20 jaar).
Zou vaste rentevoet hier toch nog aangeraden zijn ? Of toch het risico nemen en misschien daalt de rentevoet nog lager zodat het enkel een voordeel in onze portemonnee zal zijn.
Alvast bedankt !
Re: Vast of 3/3/3 Cap3 ? Risico idem ??
Ik zou zeker voor de variabele gaan.
Bij variabele moet je er eigenlijk ook vanuitgaan dat noch de best case noch de worst case gaan voorkomen.
Ik heb even vlug een simulatie gemaakt, waarbij de rente van de variabele na de eerste 3 jaar naar 1,10% gaat, en vanaf het 6de jaar naar zijn maximum en daar blijft staan tot einde vd looptijd. In dat geval doe je reeds winst.
Bij variabele moet je er eigenlijk ook vanuitgaan dat noch de best case noch de worst case gaan voorkomen.
Ik heb even vlug een simulatie gemaakt, waarbij de rente van de variabele na de eerste 3 jaar naar 1,10% gaat, en vanaf het 6de jaar naar zijn maximum en daar blijft staan tot einde vd looptijd. In dat geval doe je reeds winst.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sowieso de variabele; gemakkelijke keuze.
Volgens de simulator van deze site is het totaal bedrag worst case € 269.592,93
Hangt af van de keuze van de VAR (up&down). Voor de cijfers van de OP zal die ergens tussen 0,70 en 0,75 liggen, denk ik.AtC schreef:Volgens de simulator van deze site is het totaal bedrag worst case € 269.592,93
Ik zou in jullie geval ook zeker voor een variabele!
Ik zie CAP 3 staan, m.a.w. rentevoet kan maximaal verdubbelen? 1,08% => 2,16%?anonymous schreef:Hangt af van de keuze van de VAR (up&down). Voor de cijfers van de OP zal die ergens tussen 0,70 en 0,75 liggen, denk ik.AtC schreef:Volgens de simulator van deze site is het totaal bedrag worst case € 269.592,93