Vast of variabel??? 01/2017
TIP
Vast of variabel??? 01/2017
Voor een woonkrediet krijg ik bij (eigen bank)
VDK 1,40% variabel 3/3/3 op 25 jaar accordeonformule; afbetalingen blijven steeds 627 € per maand,
looptijd kan ingekort of verlengd worden.
Voorwaarden: klant + ssv.
SSV 4300€ en fiscaal aftrekbaar onder de korf van pensioensparen.
Deels hypothecaire inschrijving, deels mandaat
ING stelt 2% voor op 25 jaar vast = 672€ per maand
ING SSV 4600€, niet aftrekbaar onder de korf van pensioensparen.
100% hyp. inschrijving
Wat zouden jullie kiezen?
VDK 1,40% variabel 3/3/3 op 25 jaar accordeonformule; afbetalingen blijven steeds 627 € per maand,
100% hyp. inschrijving
Re: Vast of variabel??? 01/2017
De overheid heft extra taksen op hypothecaire inschrijvingen, dat moet je dus meenemen in je berekening. Dit is 1% van het kredietbedrag. Als je 100% rustig wil slapen en er nooit meer aan wil denken: vast.
Als het bedrag de moeite is zou ik voor variabel opteren (rente blijft nog jaren laag) en ze vastklikken met een renteswap (dat is een financieel instrument waarmee partij A overeenkomt met partij B om de rente te swappen, jij krijgt in feite een vaste, en de andere partij een variabele, vergelijkbaar met call en put opties op aandelen) wanneer de rente boven de 2% stijgt. Maar dat kan nog jaren duren, en zolang heb je dan het voordeel om 1.4 ipv. 2% te betalen.
Daarnaast: variabel met een swap is quasi altijd goedkoper dan een vaste lening. Maar dat weten de meeste mensen niet.
Als het bedrag de moeite is zou ik voor variabel opteren (rente blijft nog jaren laag) en ze vastklikken met een renteswap (dat is een financieel instrument waarmee partij A overeenkomt met partij B om de rente te swappen, jij krijgt in feite een vaste, en de andere partij een variabele, vergelijkbaar met call en put opties op aandelen) wanneer de rente boven de 2% stijgt. Maar dat kan nog jaren duren, en zolang heb je dan het voordeel om 1.4 ipv. 2% te betalen.
Daarnaast: variabel met een swap is quasi altijd goedkoper dan een vaste lening. Maar dat weten de meeste mensen niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een rentesswap voor een particuliere lening? Dat is toch wel erover denk ik dan.
Wat is het verschil mbt de worst case?
Ik zou daar ook naar kijken.
hopen op daling bij 3/3/3 is volgens mij zinloos.mmmpassoa schreef:Voor een woonkrediet krijg ik bij (eigen bank)
100% hyp. inschrijving
dus wat blijft over ....
Estate Guru believer.
Worst case: dan komt de variabele 13.000 € duurder uit (- 2.500€ ssv goedkoper= 10.500€ duurder dan vast)voodoo schreef:Een rentesswap voor een particuliere lening? Dat is toch wel erover denk ik dan.