Vastgoed bouwen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Vastgoed bouwen?
Een vriend van mij bouwt huizen om die nadien te verkopen...ook appartementen.
Hij doet dit met enkelen samen in een NV die ook zelf voor verkaveling zorgen etc.
Zit daar iets in volgens jullie. Als ik zo rondkijk zie ik enkel huizen te koop of nieuwbouwappartementen die leegstaan.
Stel deze vraag enkel om eens alternatieve beleggingen te kunnen vinden uit de mogelijke antwoorden.
mvg
Hij doet dit met enkelen samen in een NV die ook zelf voor verkaveling zorgen etc.
Zit daar iets in volgens jullie. Als ik zo rondkijk zie ik enkel huizen te koop of nieuwbouwappartementen die leegstaan.
Stel deze vraag enkel om eens alternatieve beleggingen te kunnen vinden uit de mogelijke antwoorden.
mvg
Vastgoed bouwen?
Ik zou zeggen vraag het eens aan die vriend van jou of daar iets in zit. En mocht je er per sé aan willen beginnen stel jezelf dan eerst eens de volgende vragen: ben ik kapitaalkrachtig genoeg of ken ik de juiste investeerders en kan ik hen overtuigen? Heb ik het doorzettingsvermogen, de ervarinf en de kennis om met dergelijke projrcten te beginnen,...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Vastgoed bouwen?
Goeie vraag, doch die vriend is een slager die zijn zaak heeft stopgezet op zijn 45. Zonder veel woorden te gebruiken, en slagers kennende, denk ik dat mijn budget een ander soort budget is of het zijne. (ook qua kleur)
Ik wou gewoon weten of er hier ervaring is met zelf verkavelen e.d.
Die vriend heeft succes met zijn zaak, doch redeneert te veel op korte termijn (nu is het verhuurd... doch wat binnen 5 jaar).
You snap?
Ik wou gewoon weten of er hier ervaring is met zelf verkavelen e.d.
Die vriend heeft succes met zijn zaak, doch redeneert te veel op korte termijn (nu is het verhuurd... doch wat binnen 5 jaar).
You snap?
P. Bruggeman (B. Degroof): Verbetering Belgische vastgoedmarkt: schijn of realiteit?
Op basis van enkele signalen zou kunnen worden afgeleid dat de Belgische vastgoedmarkt aan de beterhand is. Die signalen zijn merkbaar in de investeringsmarkt, maar ook in de verhuurmarkt.
Preben Bruggeman (Bank Degroof): “Is de verbetering van de Belgische vastgoedmarkt schijn of realiteit. Op de kantoormarkt stellen we vast dat op de beste locaties de vraag het aanbod overtreft. Ook in Brussel stellen we een opleving van de markt vast, de leegstand bedraagt nog ongeveer 12%.”
Op de markt voor winkels kan de vraag naar toplocaties de rendementen verder naar omlaag duwen, terwijl de huurvergoedingen stabiel blijven. In de logistiek blijft de investeringsvraag laag, met nauwelijks interesse voor minder goede locaties.
Bruggeman: “Concluderend mogen we stellen dat de signalen over het herstel van de vastgoedmarkt minder uitgesproken zijn dan in andere landen. Ik verwacht geen verbetering van de resultaten voor het derde kwartaal.”
Op basis van enkele signalen zou kunnen worden afgeleid dat de Belgische vastgoedmarkt aan de beterhand is. Die signalen zijn merkbaar in de investeringsmarkt, maar ook in de verhuurmarkt.
Preben Bruggeman (Bank Degroof): “Is de verbetering van de Belgische vastgoedmarkt schijn of realiteit. Op de kantoormarkt stellen we vast dat op de beste locaties de vraag het aanbod overtreft. Ook in Brussel stellen we een opleving van de markt vast, de leegstand bedraagt nog ongeveer 12%.”
Op de markt voor winkels kan de vraag naar toplocaties de rendementen verder naar omlaag duwen, terwijl de huurvergoedingen stabiel blijven. In de logistiek blijft de investeringsvraag laag, met nauwelijks interesse voor minder goede locaties.
Bruggeman: “Concluderend mogen we stellen dat de signalen over het herstel van de vastgoedmarkt minder uitgesproken zijn dan in andere landen. Ik verwacht geen verbetering van de resultaten voor het derde kwartaal.”
Luc B. schreef: Die vriend heeft succes met zijn zaak, doch redeneert te veel op korte termijn (nu is het verhuurd... doch wat binnen 5 jaar).
You snap?
Nee, hoe kan iets nu te veel renderen? Ik denk dat je met verhuren meestal wel goed zit. Wanneer ik iets te huur zie staan dan duurt het meestal niet al te lang eer het verhuurd is, de locatie maakt zelfs niet zo veel uit. Ik spreek dan vooral voor mijn regio, hoe het elders gestel is dat weet ik niet. Wat betreft verkavelen: ik denk toch dat het vooral grote bouwondernemingen en/of immobiliënkantoren zijn die daar achter zitten.
Uit dat artikel van Davy blijkt toch vooral dat je beter eerst nog wat de kat uit de boom kijkt. Ze zijn weer bezig met wat ze goed kunnen in België: prijzen kunstmatig opdrijven. Ik denk toch vooral dat het de immobiliënkantoren zijn die daar achter zitten. Die houden halsstarrig vast aan de oude prijzen tot ze echt moeten zakken.