Vastgoed en corona
TIP
Vastgoed en corona
Hallo,
Benieuwd naar jullie ideeen wat de Coronacrisis zal doen met de vastgoedmarkt de komende maanden. Makelaars zeggen dat het tijdelijk zal stil zijn maar daarna weer zal aantrekken. Wij zoeken een investeringspand om te verhuren en hebben 2tal panden op het oog die we reeds bezochten. Wie weet is het nu de goeie moment om eens een gedurfd bod te doen??
Graag jullie advies ?
Bedankt
Benieuwd naar jullie ideeen wat de Coronacrisis zal doen met de vastgoedmarkt de komende maanden. Makelaars zeggen dat het tijdelijk zal stil zijn maar daarna weer zal aantrekken. Wij zoeken een investeringspand om te verhuren en hebben 2tal panden op het oog die we reeds bezochten. Wie weet is het nu de goeie moment om eens een gedurfd bod te doen??
Graag jullie advies ?
Bedankt
-
anonymous
Re: Vastgoed en corona
Momenteel zullen er geen mogelijkheden zijn tot bezoeken (vermoed ik). En als ze er zijn, zullen het er al niet te veel zijn.
Hoe lang het gaat duren, weet niemand. Je kan altijd eens proberen met een gedurfd bod. Wie niet waagt, niet wint.
Hou er wel rekening mee dat een compromis tekenen momenteel ook wat moeilijker zal liggen.
Idem met de notaris bezoeken richting een akte.
Hoe lang het gaat duren, weet niemand. Je kan altijd eens proberen met een gedurfd bod. Wie niet waagt, niet wint.
Hou er wel rekening mee dat een compromis tekenen momenteel ook wat moeilijker zal liggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je moet goed gek zijn om nu vastgoed om te verhuren te kopen. En dit heeft niet met corona te maken maar wel met de huurders die je tegenwoordig krijgt. Heb zelf mijn investeringsapoartementen de laatste jaren verkocht. Altijd miserie met mensen die zich niet aan de regels houden. Marginalen die u kot afbreken en niet betalen. Vreemdelingen die denken dat ze alles mogen. Miserie tot en met tegenwoordig. Ook in mijn job krijg ik te maken met andere verhuurders die dezelfde ervaringen meemaken. Er is een reden waarom er momenteel zoveel appartementsgebouwen te huur staan. 1 raad doe het zeker niet als je nachtrust wil behouden
Dag proxman,
Waren dat nieuwbouwappartementen (of recente appartementen) op goeie locaties ?
Mvg
Waren dat nieuwbouwappartementen (of recente appartementen) op goeie locaties ?
Mvg
Een mix van allebei. In de oudere appartementen krijg vooral buitenlanders en sociale gevallen. In de recentere was het meer jonge koppels die liever fuiven en reizen en u appartement dito behandelen en het niet nodig vinden om de huur maandelijks te betalen. Dus oud of nieyw maakt weinig uit. Ben blij dat ik er vanaf ben net zoals de rest in de familie die ook alles verkocht heeft.
Inderdaad, een zeer strenge selectie is onontbeerlijk. Liever wat leegstand dan verhuren aan marginalen.
Maar in de regel is dat dan discriminatie! Zelf zien we in de buurt meer en meer eigenaars uit hun panden vertrekken, dan verder verhuren maar wat daarvoor in de plaats komt is niet bemoedigend.
Wij wonen in een 'goede' buurt, maar hoe lang nog.
Als een eigenaar al nie zou mogen beslissen aan wie hij verhuurt...
we leven in België hé dus voor alles is een oplossing. Geen crapuul in mijn eigendom !
we leven in België hé dus voor alles is een oplossing. Geen crapuul in mijn eigendom !
Nee hoor. Jij mag verhuren aan wie je wilt. Overigens raad ik aan om niet naar huidskleur, afkomst, taal of religie te kijken, maar gewoon een loonbrief op te vragen. Sommig expats verdienen hier goed hun boterham en betalen veel keuriger dan menig vlaamsche huurder.
Inderdaad, ik kon aan roemenen verhuren die hier actief waren in de IT-sector. Ze hebben uiteindelijk iets dichter bij hun werk gevonden, zeiden ze althans.
Hun vriendelijkheid... niet te geloven tov sommigen belgen!
Alleen al maar dat ze laten weten dat ze iets anders gevonden hebben en... ze wensen mij succes toe met het vinden van een andere huurder. Tonnen respect.
Let wel op: er zijn snoodaards die je een vals loonattest durven mailen... Heb het ooit voor gehad. Dat was zo fake dat iedereen dat kon zien, maar als ze wat creatiever zijn... Wat kan je doen? klacht indienen tegen valsheid in geschriften? Dan ben je een pak verder en daar heb je niets aan.
Hun vriendelijkheid... niet te geloven tov sommigen belgen!
Alleen al maar dat ze laten weten dat ze iets anders gevonden hebben en... ze wensen mij succes toe met het vinden van een andere huurder. Tonnen respect.
Let wel op: er zijn snoodaards die je een vals loonattest durven mailen... Heb het ooit voor gehad. Dat was zo fake dat iedereen dat kon zien, maar als ze wat creatiever zijn... Wat kan je doen? klacht indienen tegen valsheid in geschriften? Dan ben je een pak verder en daar heb je niets aan.
-
anonymous
Vandaag in De Tijd: Proximus schrapt meer dan de helft van de kantooroppervlakte van hun hoofdkantoor.
Dit noopt ons tot enkele vragen (helaas zonder antwoorden).
Is dat een uitzondering, of gaan meer bedrijven die kant op?
Zal dit een structurele impact hebben op het vastgoed voor kantoren?
Gaat de impact overslaan naar bijvoorbeeld parking? Mindere verplaatsingen naar hoofdkantoor, betekent minder nood aan parking?
Gaan er meer en meer bedrijven hun eigen parking in hun eigen gebouw openstellen voor buurtbewoners, s avonds en in het weekend? Sommige Brusselse bedrijven doen dit nu al. Dus ook meer minder nood aan betalende parkings.
En nog verder: met de lage rentevoeten investeren verzekeringsmaatschappijen meer en meer in vastgoed voor hun Tak21, hun fiscaal sparen (LTS, VAPZ, IPT), hun groepsverzekeringen. Wat als kantorenvastgoed sterk daalt in volumes?
Dit noopt ons tot enkele vragen (helaas zonder antwoorden).
Is dat een uitzondering, of gaan meer bedrijven die kant op?
Zal dit een structurele impact hebben op het vastgoed voor kantoren?
Gaat de impact overslaan naar bijvoorbeeld parking? Mindere verplaatsingen naar hoofdkantoor, betekent minder nood aan parking?
Gaan er meer en meer bedrijven hun eigen parking in hun eigen gebouw openstellen voor buurtbewoners, s avonds en in het weekend? Sommige Brusselse bedrijven doen dit nu al. Dus ook meer minder nood aan betalende parkings.
En nog verder: met de lage rentevoeten investeren verzekeringsmaatschappijen meer en meer in vastgoed voor hun Tak21, hun fiscaal sparen (LTS, VAPZ, IPT), hun groepsverzekeringen. Wat als kantorenvastgoed sterk daalt in volumes?
Daar is helemaal geen probleem mee, om compromise en akte te tekenen. Ofwel achter scherm of via video conference..anonymous schreef: ↑25 maart 2020, 07:35 Momenteel zullen er geen mogelijkheden zijn tot bezoeken (vermoed ik). En als ze er zijn, zullen het er al niet te veel zijn.
Voor Corona waren er al veel bedrijven die hun kantoorruimte aan het afbouwen waren; soms omdat functie neaar het buitenland verhuist werden.
Meer personen op minder m2, geen individuele kantoren maar eerder landscape office, hotdesking, ....
Dit zal zeker niet verminderen door en na corona.
Waar vroeger de bedrijfs parkeerplaatsen "op naam" waren zijn ze nu meer gedeeld.
En het omgekeerde; parkeerplaatsen van nieuwe appartementsblokken in de steden worden nu tijdens de dag verhuurd.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 11 december 2020, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.