Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
In beide spaar breakdowns kan ik al direkt dingen vinden waarop je kan besparen. En dan is er idd nog een ir-koppel bij, die zoals gezegd, bij de top van de verdieners horen.
Leven is keuzes maken: je wilt en uitgaan en op reis gaan en een mooi huis en... Ofwel zorg je dan dan je je inkomen kan verhogen ofwel besparen. Zelf heb ik en mijn vrouw bewust voor een iets kleinere woning gekozen, omdat we idd zonder zorgen nog op reis willen (en niet onze gouden kooi kopen).
Leven is keuzes maken: je wilt en uitgaan en op reis gaan en een mooi huis en... Ofwel zorg je dan dan je je inkomen kan verhogen ofwel besparen. Zelf heb ik en mijn vrouw bewust voor een iets kleinere woning gekozen, omdat we idd zonder zorgen nog op reis willen (en niet onze gouden kooi kopen).
De onbevredigbare en stééds mààr méér en nooit genoeg bij elkaar schrapende mens die op een zo kort mogelijke tijd dat hij hier lééft "alles" er uit wil "persen" zou wel eens de totale ondergang van het hele systeem kunnen inluiden...niet alléén een banken-crisis,maar ook een huizen-crisis...spannnende tijden hé..
Ik blijf erbij dat de woningprijzen wel zullen dalen. Hoe meer men spaart en financiële steun van hun ouders krijgt voor de aankoop van een woning hoe duurder ze telkens zullen worden. Is de jonge genaratie en hun ouders wel in staat om telkens hogere bedragen te sparen en te geven aan hun kinderen? Eens men niet meer in staat is of bereidt zijn telkens hogere bedragen te sparen(of te krijgen v/d ouders)dan zullen de woningprijzen uiteindelijk wel dalen in prijs. Ik heb reeds een mooie som gespaard en krijg ook financiële steun van mijn ouders voor aankoop van een woning.Maar ben NIET bereid hun nu zotten vraagprijs te betalen voor hun meestal oude en te vernieuwen woningen.
De woningprijzen zullen uiteindelijk wel dalen omdat:
-er telkens meer zijn die NIET kunnen kopen.(loon te laag, weinig spaargeld en geen financiële hulp ouders)
-er wel in staat zijn maar niet meer bereidt zijn te kopen aan zulke vraagprijzen.
Ik blijf erbij dat de woningprijzen wel zullen dalen. Hoe meer men spaart en financiële steun van hun ouders krijgt voor de aankoop van een woning hoe duurder ze telkens zullen worden. Is de jonge genaratie en hun ouders wel in staat om telkens hogere bedragen te sparen en te geven aan hun kinderen? Eens men niet meer in staat is of bereidt zijn telkens hogere bedragen te sparen(of te krijgen v/d ouders)dan zullen de woningprijzen uiteindelijk wel dalen in prijs. Ik heb reeds een mooie som gespaard en krijg ook financiële steun van mijn ouders voor aankoop van een woning.Maar ben NIET bereid hun nu zotten vraagprijs te betalen voor hun meestal oude en te vernieuwen woningen.
De woningprijzen zullen uiteindelijk wel dalen omdat:
-er telkens meer zijn die NIET kunnen kopen.(loon te laag, weinig spaargeld en geen financiële hulp ouders)
-er wel in staat zijn maar niet meer bereidt zijn te kopen aan zulke vraagprijzen.
Er zijn nog altijd een boel mensen die kopen om te verhuren. Ik zie de verhuurprijs niet snel dalen, zeker omdat die elk jaar geïndexeerd mag worden. Dit is volgens mij de ideale bescherming voor een veilig pensioen. Je hebt je eigen huis en een 2de huis. Met beide huurinkomsten bovenop je pensioen kan je al naar een iets beter rusthuis gaan en ben je gerust voor de rest van je leven.
In de nieuwbouwblok waar ik mijn appartement gekocht is er ongeveer 30% gekocht om direct te verhuren. Indien ze 25 a 30% van de prijs zelf konden leggen kunnen ze met de huurprijs de lening volledig afbetalen op 20 jaar.
Doe dit als je 40-45 bent en de kassa rinkelt als je 65 bent. Plus dat je lening meestal een vast bedrag is dat je terugbetaald en de huurinkomsten geïndexeerd worden. Zolang dit financieel interessant is zie ik de prijzen allesbehalve stijgen en zal ik het in de toekomst zeker ook zelf doen.
In de nieuwbouwblok waar ik mijn appartement gekocht is er ongeveer 30% gekocht om direct te verhuren. Indien ze 25 a 30% van de prijs zelf konden leggen kunnen ze met de huurprijs de lening volledig afbetalen op 20 jaar.
Doe dit als je 40-45 bent en de kassa rinkelt als je 65 bent. Plus dat je lening meestal een vast bedrag is dat je terugbetaald en de huurinkomsten geïndexeerd worden. Zolang dit financieel interessant is zie ik de prijzen allesbehalve stijgen en zal ik het in de toekomst zeker ook zelf doen.
-
pattataolivia
- Sr. Member

@aerox Dat kijkt mij realistisch bestedingspatroon. Als we zo'n patroon al verkwisters gaan noemen, amai: 150 euro per maand aan kleren, voor 2 personen, dat is het gemiddelde van de belg. En de huur, wagen, etc, allemaal niet overdreven. Natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat je nog kunt besparen, maar een mens moet nog leven ook. 600 euro per maand aan eten, dat komt neer op 10 euro per persoon per dag. Als je daar al op moet besparen, je kan moeilijk elke dag pasta eten en nooit naar de bakker gaan.
@cp1234 Jij noemt het koppel in casu "verkwisters", die elke maand luxe kopen, i-pad, dure gsm,....Wat een onzin!!! Als je goed had gerekend, zag je dat die mensen slechts 200 euro per maand besteden aan consumptie andere dan benzine, voeding, kleren en vakantie. Die mensen kopen (logisch toch) ook boeken, cd's,...een buggy voor de kleine, tuinstoelen, bestek,....en dan kopen ze nooit de duurste zaken, ze kiezen voor de "gemiddelde" prijs. Emektro stuff hebben ze zelfs niet (geen flatscreen, goedkoopste gsm, i-pod/pad,...) En je geeft toch ook een paar 100 euro per jaar aan een goed doel,...of is dat ook "verkwisting". Je steunt het kinderkankerfonds,...
ik heb idd niet alle inkomsten vermeld = vakantiegeld (omgerekend 200 euro per maand) + kindergeld (85 euro per maand) + vrouw krijgt maaltijdcheques (140 euro per maand), dat komt dan op 425 euro per maand extra te besteden. Maar de extra kosten voor het appartement (onderhoud, lift, garage, concierge, water, gas, electriciteit,...) komt op 150 euro per maand. Man draagt een bril, eenvoudige montuur, glazen alleen al kosten 600 euro, standaardprijs ziekenhuis. Gaan ze shoppen in Gent, betalen ze 10 euro voor een parkeerplaats, ze hebben ook nog kosten voor telefoon en internet (40 euro per maand),...Als je op vakantie gaat koop je al eens iets voor de familie,...Ze hebben een abonnement op de krant en National Geografic, dat is ook niet gratis
Het koppel is casu zijn trouwens mijn overburen, en ik zie die mensen dagelijks, en ik kan u verzekeren, als zij verkwisters zijn, dan iedereen
@cp1234 Jij noemt het koppel in casu "verkwisters", die elke maand luxe kopen, i-pad, dure gsm,....Wat een onzin!!! Als je goed had gerekend, zag je dat die mensen slechts 200 euro per maand besteden aan consumptie andere dan benzine, voeding, kleren en vakantie. Die mensen kopen (logisch toch) ook boeken, cd's,...een buggy voor de kleine, tuinstoelen, bestek,....en dan kopen ze nooit de duurste zaken, ze kiezen voor de "gemiddelde" prijs. Emektro stuff hebben ze zelfs niet (geen flatscreen, goedkoopste gsm, i-pod/pad,...) En je geeft toch ook een paar 100 euro per jaar aan een goed doel,...of is dat ook "verkwisting". Je steunt het kinderkankerfonds,...
ik heb idd niet alle inkomsten vermeld = vakantiegeld (omgerekend 200 euro per maand) + kindergeld (85 euro per maand) + vrouw krijgt maaltijdcheques (140 euro per maand), dat komt dan op 425 euro per maand extra te besteden. Maar de extra kosten voor het appartement (onderhoud, lift, garage, concierge, water, gas, electriciteit,...) komt op 150 euro per maand. Man draagt een bril, eenvoudige montuur, glazen alleen al kosten 600 euro, standaardprijs ziekenhuis. Gaan ze shoppen in Gent, betalen ze 10 euro voor een parkeerplaats, ze hebben ook nog kosten voor telefoon en internet (40 euro per maand),...Als je op vakantie gaat koop je al eens iets voor de familie,...Ze hebben een abonnement op de krant en National Geografic, dat is ook niet gratis
Het koppel is casu zijn trouwens mijn overburen, en ik zie die mensen dagelijks, en ik kan u verzekeren, als zij verkwisters zijn, dan iedereen
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Even terug on-topic:
De Nederlandse huizenmarkt is voor 11% gedaald, volgens Fitch kan daar hooguit nog 'n daling inzitten van 7%, daarmee zouden de huisprijzen op het niveau van 2004 komen. Dus eigenlijk in het slechtste geval een mooie correctie maar zeker geen koopjes. De prijzen zouden maw niet dieper dalen gezien de schaarste. Als je er dan rekening mee houdt dat NL vooral 'n huurmarkt is en geen koopmarkt, dat de regering door het aanmoedigen van het verwerven van een eigen woning de prijzen heeft opgedreven, kan je je de vraag stellen of België het voorbeeld gaat volgen. In België was de hypotheekaftrek veel gematigder en liepen de prijzen minder op dan in NL (vlucht van nederlanders naar België) en we kampen hier ook met 'n tekort op de huizenmarkt.
tijd brengt raad.
Bron: Artikel.
De Nederlandse huizenmarkt is voor 11% gedaald, volgens Fitch kan daar hooguit nog 'n daling inzitten van 7%, daarmee zouden de huisprijzen op het niveau van 2004 komen. Dus eigenlijk in het slechtste geval een mooie correctie maar zeker geen koopjes. De prijzen zouden maw niet dieper dalen gezien de schaarste. Als je er dan rekening mee houdt dat NL vooral 'n huurmarkt is en geen koopmarkt, dat de regering door het aanmoedigen van het verwerven van een eigen woning de prijzen heeft opgedreven, kan je je de vraag stellen of België het voorbeeld gaat volgen. In België was de hypotheekaftrek veel gematigder en liepen de prijzen minder op dan in NL (vlucht van nederlanders naar België) en we kampen hier ook met 'n tekort op de huizenmarkt.
Bron: Artikel.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Artikel in Knack/Trends = ECB schat een overwaardering van 40% in België (hoogste overwaardering binnen de eurozone). Maar volgens de Nationale Bank en makelaars, instanties die paniek willen vermijden, valt alles nog goed mee. Waarom blijven twijfelen aan de professionele deskundigheid van kenners? Altijd opnieuw dezelfde argumenten van kritischi: er is een grote vraag, er is weinig bouwgrond,....Maar dat speelt allemaal geen enkele rol = de overheid moet maatregelen nemen om vastgoed betaalbaar te houden.
Als de vraag groter is dan het aanbod, dan stijgen de prijzen,...Maar, op een gegeven ogenblik moet de overheid in actie schieten. Stel dat er een tekort aan vaccinaties is voor een bepaalde ziekte, moet men bijproduceren, of een alternatief vaccin zoeken.
Vraag en aanbod, en dus ook de vastgoedprijzen worden gestuurd door politiek (BTW, registratierechten, intrestaftrek, bouwvergunning, ruimtelijk uitvoeringsplan,....) De overheid kan heel veel sturen, mss wordt het eens tijd dat ze in actie treedt, te beginnen bij het afbouwen van de fisclale fraude, die een democratische welvaartstaat onwaardig is, dan is er budget om wonen betaalbaarder te maken: lagere arbeidslasten, verbod intrestaftrek op 2e woning, verhoging abattement bij eerste woning,....
Als de vraag groter is dan het aanbod, dan stijgen de prijzen,...Maar, op een gegeven ogenblik moet de overheid in actie schieten. Stel dat er een tekort aan vaccinaties is voor een bepaalde ziekte, moet men bijproduceren, of een alternatief vaccin zoeken.
Vraag en aanbod, en dus ook de vastgoedprijzen worden gestuurd door politiek (BTW, registratierechten, intrestaftrek, bouwvergunning, ruimtelijk uitvoeringsplan,....) De overheid kan heel veel sturen, mss wordt het eens tijd dat ze in actie treedt, te beginnen bij het afbouwen van de fisclale fraude, die een democratische welvaartstaat onwaardig is, dan is er budget om wonen betaalbaarder te maken: lagere arbeidslasten, verbod intrestaftrek op 2e woning, verhoging abattement bij eerste woning,....
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Waarom zouden we ook twijfelen aan de visies van ECB (40% overwaardering) ze bewijzen nu toch al geruime tijd dat ze alles in hun glazen bol zien. Waarom zitten we allemaal in de nesten denk je? Omdat de ECB het allemaal zag aankomen en ingreep? Omdat de Nationale bank z'n kantoren vult met "geleerden", hoe komt het dan dat we d'er nationaal zo slecht voor staan? Dat ze allemaal maar eens hun glazen bol omdraaien zodat ze hun eigen problemen kunnen oplossen.pattataolivia schreef:Artikel in Knack/Trends = ECB schat een overwaardering van 40% in België (hoogste overwaardering binnen de eurozone). Maar volgens de Nationale Bank en makelaars, instanties die paniek willen vermijden, valt alles nog goed mee. Waarom blijven twijfelen aan de professionele deskundigheid van kenners? Altijd opnieuw dezelfde argumenten van kritischi: er is een grote vraag, er is weinig bouwgrond,....Maar dat speelt allemaal geen enkele rol = de overheid moet maatregelen nemen om vastgoed betaalbaar te houden.
Waarom zouden ze de vastgoedprijzen laten dalen? Om diegene die zitten te wachten (met geld) een paar opbrengstwoningen te laten opkopen en het aanbod nog te verkleinen? (Patrick1) Moet de overheid verder doen met belasten van leegliggende bouwgronden (zoals op gemeentelijk niveau soms al gedaan wordt)? Moet de overheid leegliggende bouwgronden confisceren en er op eigen kosten sociale woningen opzetten? Met welk geld gaan ze dit doen pattataolivia? Met het geld van jou en mij (de belastingbetaler). Weer eens met de bestijding van de fiscale fraude, die opbrengsten ervan hebben ze al 10 keer als "extra inkomen" voorzien in de begroting?
Laat de vrije markt gewoon doen: Zijn ze d'er nog niet achter dat als je 'n vrije markt manipuleert je onevenwichtigheden krijgt waardoor er op andere vlakken grotere problemen zijn? Een simpel tegenvoorbeeld (ook uit de medische wereld): maak de wegen veiliger dan heb je minder verkeersdoden maar mogelijk sterven daardoor meer mensen door het ontbreken van onvoldoende donororganen.
Een beetje contradictorisch, niet? Als vastgoed toch 40% overgewaardeerd is, moet de overheid juist niets doen en gewoon de markt zijn ding laten doen.pattataolivia schreef:Artikel in Knack/Trends = ECB schat een overwaardering van 40% in België (hoogste overwaardering binnen de eurozone). Maar volgens de Nationale Bank en makelaars, instanties die paniek willen vermijden, valt alles nog goed mee. Waarom blijven twijfelen aan de professionele deskundigheid van kenners? Altijd opnieuw dezelfde argumenten van kritischi: er is een grote vraag, er is weinig bouwgrond,....Maar dat speelt allemaal geen enkele rol = de overheid moet maatregelen nemen om vastgoed betaalbaar te houden.
Trouwens, de overheid moet in actie schieten? Ze is in actie geschoten enkele jaren geleden met de woonbonus en nu roepen velen dat deze juist de prijzen heeft doen stijgen. Immo is fundamenteel anders dan andere producten, je kan ze niet zomaar bijmaken als een vaccin.
Om eerlijk te zijn, bespaar me liever overheidsbemoeinissen. Ten eerste is het meestal een knoeiboel, ten tweede laat de mensen toch gewoon doen. Als ouders een bouwgrond kopen voor later voor hun kinderen, of anderen een opbrengsteigendom, of ... is toch hun goed recht. Enkel wijkopwaardering en anti-verkrotting vind ik goed.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Klopt Jeffer, de markt reguleert steeds zichzelf, net als de natuur. Hoe meer je ingrijpt van buitenaf hoe onstabieler het wordt.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Natuurlijk doet de woonbonus prijzen niet dalen. Ik spreek ook niet over dergerlijke maatregelen met een omgekeerd effect. De hypothecaire intrestaftrek voor een 2e woning afschaffen, denkt u nu echt dat slecht is voor de prijzen? Naar mijn weten wordt een 2e verblijf aankopen dan minder gunstig. Het registratie-abattement verhogen voor een eerste en enige woning? Negatief effect?
Fiscale fraude aanpakken? Kan dat kwaad? Belastingontduiking in België is goed voor 60 miljard euro. Belastingontwijking en de zogenaamde "grijze zone", is goed voor 30 miljard euro. Samen 90 miljard euro per jaar !!! Voor een actieve welvaartstaat is dat hallucinant. Als we die fraude aanpakken, wat vanaf Di Rupo eindelijk heel langzaam op gang komt, kunnen we lasten op arbeid verlagen. Dat zal zonder twijfel leidden tot meer inkomsten: de Laffercurve = (lagere belastingen = meer inkomsten) is al meermaals bewezen in België.
Als de werkende mens meer netto-inkomen heeft, en dus ook meer spaargeld/leencapaciteit, dan wordt een aankoop betaalbaarder. Tenminste, zolang men 2e aankopen en dergerlijke gaat destimuleren (hypothecaire intrestaftrek 2e woning afschaffen, hogere belasting op huurinkomsten,...)
Als de overheid ingrijpt, dalen mss niet overdreven veel, maar dan ontstaat er een rechtvaardig en stabiel klimaat. De markt zijn werk laten doen? Klinkt romantisch, als doorwinterde kapitalist wil ik niet liever, maar we kunnen de markt niet gewoon "haar werk laten doen". Deden we dat al 50 jaar lang, dan woonde 10% van de Belgen nu in de goot. Men moet sturen, anders wordt het een chaos. Als we alles op zijn beloop laten, dalen de prijzen mss een jaar of 5, waarna ze weer 30 jaar aan een stuk kunnen stijgen, dan schuiven we het probleem gewoon op van generatie tot generatie, en wordt het ook altijd erger.
Fiscale fraude aanpakken? Kan dat kwaad? Belastingontduiking in België is goed voor 60 miljard euro. Belastingontwijking en de zogenaamde "grijze zone", is goed voor 30 miljard euro. Samen 90 miljard euro per jaar !!! Voor een actieve welvaartstaat is dat hallucinant. Als we die fraude aanpakken, wat vanaf Di Rupo eindelijk heel langzaam op gang komt, kunnen we lasten op arbeid verlagen. Dat zal zonder twijfel leidden tot meer inkomsten: de Laffercurve = (lagere belastingen = meer inkomsten) is al meermaals bewezen in België.
Als de werkende mens meer netto-inkomen heeft, en dus ook meer spaargeld/leencapaciteit, dan wordt een aankoop betaalbaarder. Tenminste, zolang men 2e aankopen en dergerlijke gaat destimuleren (hypothecaire intrestaftrek 2e woning afschaffen, hogere belasting op huurinkomsten,...)
Als de overheid ingrijpt, dalen mss niet overdreven veel, maar dan ontstaat er een rechtvaardig en stabiel klimaat. De markt zijn werk laten doen? Klinkt romantisch, als doorwinterde kapitalist wil ik niet liever, maar we kunnen de markt niet gewoon "haar werk laten doen". Deden we dat al 50 jaar lang, dan woonde 10% van de Belgen nu in de goot. Men moet sturen, anders wordt het een chaos. Als we alles op zijn beloop laten, dalen de prijzen mss een jaar of 5, waarna ze weer 30 jaar aan een stuk kunnen stijgen, dan schuiven we het probleem gewoon op van generatie tot generatie, en wordt het ook altijd erger.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Tuurlijk heeft 'n verhoging van het registratie-abattement 'n negatief effect voor de vastgoedsector, de potentiële kopers gaan dit in rekening brengen bij de biedprijs. Het kan enkel de prijzen maar opdrijven. Elk voordeel dat gegeven wordt aan 'n koper gaat hij in rekening brengen met de biedprijs.pattataolivia schreef:Natuurlijk doet de woonbonus prijzen niet dalen. Ik spreek ook niet over dergerlijke maatregelen met een omgekeerd effect. De hypothecaire intrestaftrek voor een 2e woning afschaffen, denkt u nu echt dat slecht is voor de prijzen? Naar mijn weten wordt een 2e verblijf aankopen dan minder gunstig. Het registratie-abattement verhogen voor een eerste en enige woning? Negatief effect?
En het geld dat verkregen wordt door het strenger aanpakken van de fiscale fraude, hoeveel keer is dat al ingeschreven in de begroting? Hoeveel keer heeft men die miljarden 'die op papier in 2012' gaan opgehaald worden al niet gebruikt om andere zaken recht te trekken? Het is een typische post om de burger te sussen, niemand heeft er iets op tegen dat de bedrieger tegen de lamp loopt.
Wat de Laffer-curve betreft is het de kunst om het evenwicht te vinden tussen belastingen en inkomsten, lagere belastingen resulteren niet altijd in meer inkomsten. Vergeet niet: als de burger een hoger netto-inkomen heeft (meer spaar/leencapaciteit) zal ook dit resulteren in hogere vastgoedprijzen.
We hebben toch het mooiste voorbeeld voor ogen: renovatiepremies, isolatiepremies, zonnepanelen, hypotheekaftrek, ... ze ontwrichten allemaal de vrije markt en de economie. Elk voor 'n andere ideologie: hetzij 'n norm te halen, de werkgelegenheid te stimuleren, ... maar ze zijn nefast voor prijsstijgingen en in geval van hoge mate: een creatie van bubbels.
Doorprik ze morgen allemaal: de vastgoedprijzen zullen dalen want het zal zorgen voor hoge werkloosheid (zie maar het terugdringen van premies voor PV-cellen), gezinnen die noodgedwongen hun huizen gaan moeten verkopen omdat ze niet meer rond komen en dan heb je inderdaad je lage prijzen en veel mensen op 'n karton op straat. Wil je daar naartoe?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Daar GAAN we naar toe, spruotekop. Daling van huizenprijzen is een vaststaand feit. Deflatie is reeds in gang gezet.
De opsommingen hier van wat mensen met hun loon moeten betalen en dan nog iets hopen te sparen (nu ja...) toont dit aan.
De stijging van de lonen is niet in verhouding met de stijgende levensduurte en stijgende huizenprijzen.
als de bubble barst is het hek van de dam. En dat kan de (kunstmatig) lage rente, optimistische sussende persberichten ("tvalt mee'') of een woonbonus niet tegenhouden.
De opsommingen hier van wat mensen met hun loon moeten betalen en dan nog iets hopen te sparen (nu ja...) toont dit aan.
De stijging van de lonen is niet in verhouding met de stijgende levensduurte en stijgende huizenprijzen.
als de bubble barst is het hek van de dam. En dat kan de (kunstmatig) lage rente, optimistische sussende persberichten ("tvalt mee'') of een woonbonus niet tegenhouden.
Ruikt naar een Freya voorstel. beknot de mensen nog meer in hun vrijheid. Verhuren zou eigenlijk toch maar beter enkel een staatsaangelegenheid zijn en 2de verblijven stoef je gewoon met je geldpattataolivia schreef:Tenminste, zolang men 2e aankopen en dergerlijke gaat destimuleren (hypothecaire intrestaftrek 2e woning afschaffen, hogere belasting op huurinkomsten,...)
Spruitekop heeft wederom gelijk.
Fiscale (en sociale) fraude tegengaan is zeker goed, dit is gewoon het spel eerlijk houden.
ben eigenlijk wel benieuwd naar al diegenen die zeggen dat immo onbetaalbaar is. Duur, akkoord, onbetaalbaar? Heel mijn kenissenkring is er dan toch in geslaagd om iets te kopen, met of zonder hulp en zonder alle dagen choco.
Ik hoop dat we dan niet in een conversatie komen van: ik zoek gewoon iets met 3 slaapkamers in gemeente X voor 300k.... en op 1000 are, 2 badkamers (max 5 jaar oud natuurlijk) een keuken met kookeiland, zuid gerichte tuin, geen inkijk van buren, ....
Laatst gewijzigd door Jeffer op 26 juni 2012, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
The sky is falling!reppiepeppie schreef:Daling van huizenprijzen is een vaststaand feit. Deflatie is reeds in gang gezet.
Nee effe serieus, ben wel benieud naar je bronnen dat we in een deflatie zitten (en vorige maand nog 3% inflatie!) en de huizenprijzen aan het dalen zijn.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Op 1000 are? Dan ga je ook niet veel last hebben van buren hé Jeffer.
Maar zoals je aangeeft Jeffer, iedereen zaagt en klaagt: de vastgoedprijzen zijn te duur. Maar -mits het koppel samenblijft- spelen ze het toch allemaal klaar om 'n woning te verwerven. En is het onmogelijk om 'n appartementje af te betalen als werkende alleenstaande?
En dat ze voordelen gaan schrappen: eigenlijk zou dat goed zijn, één probleem: Europa kleurt met de dag roder, ik ben alvast benieuwd wat DAT gaat geven. Frankrijk gaat alvast de pensioenleeftijd verlagen.
Maar zoals je aangeeft Jeffer, iedereen zaagt en klaagt: de vastgoedprijzen zijn te duur. Maar -mits het koppel samenblijft- spelen ze het toch allemaal klaar om 'n woning te verwerven. En is het onmogelijk om 'n appartementje af te betalen als werkende alleenstaande?
En dat ze voordelen gaan schrappen: eigenlijk zou dat goed zijn, één probleem: Europa kleurt met de dag roder, ik ben alvast benieuwd wat DAT gaat geven. Frankrijk gaat alvast de pensioenleeftijd verlagen.