Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Waar staan die knipperlichten Patrick1. Er zijn uitspraken gevallen dat de vastgoedprijzen 15% (Nationale bank), hetzij 40% (ECB) of 50% (OESO) te duur zouden zijn. Nergens werd gezegd dat ze zoveel gedaald zijn of gaan dalen. 
Edit: Telecom is in België dubbel zo duur als in Frankrijk. (FR: 25€ voor internet/digitale tv/telefoon) is er de laatste jaren iets veranderd, neen. Voeding is meer dan 10% duurder dan in de buurlanden, is er iets veranderd? Neen. Energie... iets veranderd? Neen.
De enige doortastende factor die de prijs kan wijzigen is AANBOD: Energie (meer aanbieders... en ook buitenlandse spelers: bvb. Eneco), voeding: AH (incl. exotische producten) de prijzen dalen.
Edit: Telecom is in België dubbel zo duur als in Frankrijk. (FR: 25€ voor internet/digitale tv/telefoon) is er de laatste jaren iets veranderd, neen. Voeding is meer dan 10% duurder dan in de buurlanden, is er iets veranderd? Neen. Energie... iets veranderd? Neen.
De enige doortastende factor die de prijs kan wijzigen is AANBOD: Energie (meer aanbieders... en ook buitenlandse spelers: bvb. Eneco), voeding: AH (incl. exotische producten) de prijzen dalen.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 28 juni 2012, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
En pattaolivia niemand verplicht die ing. om in een stad te wonen waar een krot 500.000 € kost, je kan ook gaan wonen waar de kassierster in de supermarkt woont.
Maar tussen het plebs willen ze niet wonen zeker, wat een dikke nekken !
Maar tussen het plebs willen ze niet wonen zeker, wat een dikke nekken !
-
pattataolivia
- Sr. Member

@ Spruitekop, Voor alle duidelijkheid, ik ben geen notaris heh (wel mijn "notariaat" gedaan, en even stage, maar als bijkostigheid op master, zeker niet beroepshalve). De notaris waarbij ik mijn stage deed ziet de signalen. Ervaring leert dat de omstandigheden zoals ze nu zijn, alleen maar duiden op een zekere daling.
Nu, er zijn zeker dromers, die effectief denken dat ze met 250.000 euro ooit een villa kunnen kopen. Die mensen zullen, zelfs na een stevige correctie, teleurgesteld zijn. Nu, ik ben van een vraagprijs van 500.000 naar 423.000 gegaan, dat is min 18%, is dat dromen? Het is toch nog altijd veel geld. En het feit dat de woning al 2 maand te koop staat en nog niet verkocht is, wil in regio Gent tegenwoordig zeggen dat ze serieus overgewaardeerd is.
Nu, er zijn zeker dromers, die effectief denken dat ze met 250.000 euro ooit een villa kunnen kopen. Die mensen zullen, zelfs na een stevige correctie, teleurgesteld zijn. Nu, ik ben van een vraagprijs van 500.000 naar 423.000 gegaan, dat is min 18%, is dat dromen? Het is toch nog altijd veel geld. En het feit dat de woning al 2 maand te koop staat en nog niet verkocht is, wil in regio Gent tegenwoordig zeggen dat ze serieus overgewaardeerd is.
'United in diversity' - E.U.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Een beetje beleefd blijven he. Onlangs wees je op de onbeleefdheid van een forumlid, terwijl je zelf net zo onbeleefd bent. En hebt mijn post duidelijk niet goed gelezen, ik heb niet gezegd dat hoogopgeleide mensen meer "nodig hebben" dan anderen. Ik zeg ook niet dat een brood duurder is voor een hoogopgeleide dan voor een kassierster. Ik zeg dat de levensstijl van hoogopgeleiden gemiddeld duurder kan zijn, en dat dat ook logisch is omwille van hun levensstijl.patrick1 schreef:@ pattataolivia
Wat een geleuter dat twee ing. meer nodig hebben dan een kassierster in een supermarkt
Een doktersbezoek, een theater, een brood kost naar mijn weten voor de kassierster evenveel, komaan zeg, wat wil je ons nog wijsmaken !
Maar goed, ik zal niemand hier nog iets wijsmaken. Ik post niets meer op dit forum, en zal mij terugtrekken in mijn paleis, samen met al mijn snobvriendjes. Ik zal wel altijd beleefd blijven, zelfs tegen onbeleefde mensen als u.
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het is ook wel de vraag of het verstandig is om met mensen naar 'n villa te rijden die misschien maar 'n budget hebben van 470.000€ (incl. regisitratie) te gaan kijken naar 'n villa (alles op en aan) waarbij de verkopers 500.000€ vragen. Je kan de mensen natuurlijk een rad voor de ogen draaien en hun de indruk geven dat het in hun prijsklasse is. Hadden ze 'n budget voor 'n woning van 500.000€ (excl. registratie) ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat misschien ook wel meespeelt met die villa's/woningen die pico-bello in orde zijn is de factor: Kan ik het daarvoor zelf niet zetten? Desnoods op 'n plaats die je beter ligt. In die prijsklasse heb je natuurlijk ook de mensen die zich al 'n mooie bouwgrond kunnen permiteren en dan zet je wel iets dat voor de volle 100% jouw idee en smaak is.
Daarom hoeft het geen 1500m² bouwgrond zijn maar eventueel 800m² bouwgrond met 700 m² "achterland".
Daarom hoeft het geen 1500m² bouwgrond zijn maar eventueel 800m² bouwgrond met 700 m² "achterland".
ow, het debat is even verhit geraakt!
@patta,Het is idd onzin dat hoogopgeleiden een hoger uitgavenpatroon hebben. Veel hangt al bvb af van je hobbies: doe je aan joggen en wandelen, kom je er goedkoop vanaf, doe je aan windsurfen en autotuning, tja. Elke 'klasse' heeft zijn dure en goedkope hobbies en goddank dat we in een land leven waar dit kan.
@patrick1, elke generatie leeft in een luxe die de vorige nooit gekend heeft. Als ik even mag gokken, ben jij eind 50? Dan zijn/waren je ouders geboren (wederom een gok) jaren 30? Als jij bouwde, had je mss ineens eentoilet! Binnen! En een tv! en dan nog in kleur! Die jeugd
Mijn stelling: huizenprijzen gaan pas zakken als ofwel de euro echt instort ofwel de ECB haar rente terug serieus naar boven zet. Maar als we in een Japan scenario komen, kan dit nog lang duren. En dan heeft Spruitekop (wederom) gelijk: zal die daling de huur die je intussen betaalt, compenseren? In mijn geval, neen
@patta,Het is idd onzin dat hoogopgeleiden een hoger uitgavenpatroon hebben. Veel hangt al bvb af van je hobbies: doe je aan joggen en wandelen, kom je er goedkoop vanaf, doe je aan windsurfen en autotuning, tja. Elke 'klasse' heeft zijn dure en goedkope hobbies en goddank dat we in een land leven waar dit kan.
@patrick1, elke generatie leeft in een luxe die de vorige nooit gekend heeft. Als ik even mag gokken, ben jij eind 50? Dan zijn/waren je ouders geboren (wederom een gok) jaren 30? Als jij bouwde, had je mss ineens eentoilet! Binnen! En een tv! en dan nog in kleur! Die jeugd
Mijn stelling: huizenprijzen gaan pas zakken als ofwel de euro echt instort ofwel de ECB haar rente terug serieus naar boven zet. Maar als we in een Japan scenario komen, kan dit nog lang duren. En dan heeft Spruitekop (wederom) gelijk: zal die daling de huur die je intussen betaalt, compenseren? In mijn geval, neen
-
anonymous6
Maar andere zaken kosten voor die ingenieur wél meer dan voor de kassierster.patrick1 schreef:Een doktersbezoek, een theater, een brood kost naar mijn weten voor de kassierster evenveel, komaan zeg, wat wil je ons nog wijsmaken !
Denk nog maar aan kinderopvang: vaak op basis van loon. Fundamenteel oneerlijk.
Alsof het méér kost om mijn kind op te voeden dan dat van een werkloze die het gunsttarief van 1€ per dag krijgt. En waarom? "Om te kunnen gaan solliciteren". Mijn voeten. 5 dagen per week, full time, yeah right. Om in het zwart te gaan bijklussen én intussen krijgt hun kind voor 1€ 3 voedingen, én ge zit zelf niet met het gebleit. Ja, daar kunt ge niet voor sukkelen.
Denk aan school. Met 'n beetje 'n deftig inkomen kan je elke vorm van studiebeurs vergeten.
Ik zeg - als ouder van 2 kinderen: Schaf kindergeld en vermindering voor "kinderen ten laste", gewoon af. Maar hou minder belastingen in, zodat men netto meer overhoudt als basis dan nu. Iemand die bewust geen kinderen heeft, moet niet betalen voor mijn 2. Maar dan krijg je de repliek dat je op die manier van kinderen krijgen iets "maakt voor de beter gegoeden". En ik zeg daarop: Dan is het misschien gedaan met kinderen kopen "omdat het fiskaal interessant is", en ze vervolgens niet verzorgen (omdat dat teveel kost). Ge moet alleen aan kinderen beginnen als ge er ook kunt voor zorgen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Zoals je zegt Jeffer, nog geen Japanse toestanden gezien. Ook het fenomeen van de VS is hier niet van toepassing wie hier aan z'n carrière begint heeft nog geen schulden (studies), geen overaanbod (Spanje), geen oversubsidie (Nederland, quotiteit 120%), misschien en héél waarschijnlijk 'n aarzeling door de financiële crisis en de negatieve berichtgevingen elke dag.
Maar uiteindelijk wordt het toch springen. Ik ken er die wachten van de crisis van 2008, hebben het behangen en schilderwerk uitgesteld omdat ze d'er niet zo lang meer gingen wonen.
Wachten 'n financiële instorting? Kan je doen, da's hoog spel spelen. Dan moet je uitgaan van 'n voldoende eigen stabiliteit (véél cash onder de matras of in de kluis en niet of weinig afhankelijk van 'n hypotheek), da's goed voor mensen zoals Patrick1 die het als investering zien maar nefast voor het jonge koppel.
@djtw: denk je dat 'n koppel dat samen in de Colruyt werkt recht gaan hebben op 'n studiebeurs voor hun kinderen?
Maar uiteindelijk wordt het toch springen. Ik ken er die wachten van de crisis van 2008, hebben het behangen en schilderwerk uitgesteld omdat ze d'er niet zo lang meer gingen wonen.
@djtw: denk je dat 'n koppel dat samen in de Colruyt werkt recht gaan hebben op 'n studiebeurs voor hun kinderen?
pattaollivia
Neem even Van Dale bij de hand, en zoek op wat het woord 'geleuter' betekent, dit woord is geen scheldwoord, ik blijf steeds beleefd en correct. Het woord betekend eindeloos doorgaan op een onderwerp.
Wat die levensstijl betreft, ik heb een unif. diploma, en heb geen dure levensstijl of hobby's, ik leef heel eenvoudig, draai nog steeds iedere € om, hoewel ik, niet naar geld moet kijken, maar ik ben in mijn leven begonnen met niets, en ben een gierigaard van nature uit, ik zou kunnen gaan golven of paardrijden, maar ik ga veel liever bollen en kaarten !
Neem even Van Dale bij de hand, en zoek op wat het woord 'geleuter' betekent, dit woord is geen scheldwoord, ik blijf steeds beleefd en correct. Het woord betekend eindeloos doorgaan op een onderwerp.
Wat die levensstijl betreft, ik heb een unif. diploma, en heb geen dure levensstijl of hobby's, ik leef heel eenvoudig, draai nog steeds iedere € om, hoewel ik, niet naar geld moet kijken, maar ik ben in mijn leven begonnen met niets, en ben een gierigaard van nature uit, ik zou kunnen gaan golven of paardrijden, maar ik ga veel liever bollen en kaarten !
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Allez-toe, ze is nog online. Pak mekaar eens vast en geef elkaar nen dikke kus. 
Ik heb ook een unief diploma (zowaar in exacte wetenschappen). Ben dus hoger opgeleid. En met al mijn behoeften... komen wij toe met 3200 euro. Ik ga ook eens naar de film, ben geanbonneerd op wetenschappelijke tijdschriften. Als ik ziek ben ga ik naar de dokter, koop zo goed als altijd bio. Ik denk toch dat het wat bij de haren gegrepen is om te zeggen dat een koppel met een gezamenlijk inkomen van 4500 euro geen deftige woning kan vinden. Met zo een bedrag sparen wij gemakkelijk 1800 euro uit zonder ook maar iets in te binden op onze levensstandaard.
Juist Spruitekop, we zijn het niet altijd eens met elkaar, hoeft ook niet, maar we leren elke dag bij, en hierbij een symbolische kus voor pattaollivia.Spruitekop schreef:Allez-toe, ze is nog online. Pak mekaar eens vast en geef elkaar nen dikke kus.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ze speelt "hard to get", meestal is dat dan nadien vrij spectaculair. Van mij krijgt ze ook nen dikke kus
, ik ben het vaak niet eens met haar. Misschien doen zoals in de Tour de France: een kus aan beide zijden. 
Spruitekop schreef:Ze speelt "hard to get", meestal is dat dan nadien vrij spectaculair. Van mij krijgt ze ook nen dikke kus, ik ben het vaak niet eens met haar. Misschien doen zoals in de Tour de France: een kus aan beide zijden.
Om af te sluiten, bekijk eerst goed de juiste betekenis van een woord, voor je denkt dat iemand een scheldwoord gebruikt, maar goed, een emmer zand er over, voor ik weer ga leuteren !