Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Off topic: ik zou ook heel graag 7000 euro belastingen betalen.pattataolivia schreef:@ zwietje
@ Patrick
Mijn ouders hadden samen 90.000 bfr, toen ze beiden begonnen werken. De huurprijs bedroeg toen 15.000 bfr, de kinderopvang (drie kinderen) 23.000 bfr.
Met alle respect voor schoonmaaksters, ik heb wat toestanden gezien in mijn leven.!!! En dat de staat opdraait voor de opleidingen, dat klopt volledig. Maar nadat mijn ouders afstudeerden draait de situatie om: welke schoonmaakster betaald meer dan 7.000 € belastingen per maand? Inderdaad, geen 1
Sorry, maar dit 'ik kom van een bescheiden afkosmt en mijn ouders hebben moeten knokken voor elke cent' verhaaltje klinkt erg hol als je schrijft dat ze konden studeren tot 26 en dan 7000 euro belastingen per maand betaalden (met 3 kinderen dan nog). Dat zijn lonen waar heel weinig families over beschikken en je stevig in het gepriviligeerde segment plaatsen.
Sorry, but nope. Heb zeer veel contact met Amerikanen en ze gaan in business context zeer familiair met elkaar om. Ooit aan tafel gezeten met een Fortune 500 CEO en alles was met voornaam, tem de fist bump.pattataolivia schreef: Een Amerikaan, om nu maar het voorbeeld te geven, verstaat dat zeer goed. Dat heeft niets te maken met op mekaar 'neerkijken'.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het zegt veel over het hedendaags onderwijs.pattataolivia schreef:Schrijfstijl en dt- fouten hebben niets met intelligentie te maken. Mijn examens stonden altijd vol schrijffouten, daar heeft nooit iemand over geklaagdt (met dt uiteraard)
Ik heb het niet zozeer over schrijfstijl (secundair onderwijs) en dt-fouten (basisonderwijs) maar over de samenhang, geen hoofd- van bijzaken kunnen onderscheiden, geen structuur in presentaties, enz ...
@ patattaolivia
Toen ik jong was, 40 jaar geleden, was lezen van boeken en tijdschriften in, en zo leerden we veel. De jeugd zit voor de TV te gapen, lezen is te lastig.
Ik leerde zo op mezelf Spaans en Italiaans, met een taalcursus, cassetjes en een boek, en las eerst kinderboeken, en ging zo verder.
Vandaag kunnen ze in hun eigen taal nog geen deftige zin schrijven. ik werkte met veel nationaliteiten, en daardoor spreek ik een woordje Turks en Pools. Niet veel, maar het is handig !
Toen ik jong was, 40 jaar geleden, was lezen van boeken en tijdschriften in, en zo leerden we veel. De jeugd zit voor de TV te gapen, lezen is te lastig.
Ik leerde zo op mezelf Spaans en Italiaans, met een taalcursus, cassetjes en een boek, en las eerst kinderboeken, en ging zo verder.
Vandaag kunnen ze in hun eigen taal nog geen deftige zin schrijven. ik werkte met veel nationaliteiten, en daardoor spreek ik een woordje Turks en Pools. Niet veel, maar het is handig !
Een prof die bedenkingen heeft over de BMW en eigen woning van de poetsvrouw.
De omgekeerde wereld.
Ik blij erbij en ik neem nu mijn persoonlijke situatie in mijn vrienden,kennissenkring.Wanneer je op 18 jarige leeftijd de handen uit mouwen steekt zal de prof of ingenieur die jaren later afstudeert een pak meer moeten verdienen om deze eerste financieel bij te benen.

Ik blij erbij en ik neem nu mijn persoonlijke situatie in mijn vrienden,kennissenkring.Wanneer je op 18 jarige leeftijd de handen uit mouwen steekt zal de prof of ingenieur die jaren later afstudeert een pak meer moeten verdienen om deze eerste financieel bij te benen.
Het heeft vooral 'iets' voor degene die de titel draagt natuurlijk. Waarom niet gewoon 'Mevrouw' en 'Mijnheer'? Dat is beleefd, respectvol en gelijkwaardig voor iedereen.pattataolivia schreef:Alleen, respect moet wederzijds zijn, en dat is er vandaag niet meer. Beleefdheidstermen als 'meester" of "dokter", dat hoeft nu ook weer niet, maar het heeft wel iets.
Ik heb het 'plezier' gehad om 2 keer in mijn leven voor een professor te werken. Ik wil niet veralgemenen, maar die 2 mensen waren volkomen respectloos naar hun personeel, zonder dat ze zelf ook maar enig besef van hadden. Zij zijn opgegroeid in een wereld waarin het zo vanzelfsprekend was dat iedereen rechtsprong en 'Ja, Professor' zei, dat ze zich nauwelijks konden inbeelden dat 'gewone' mensen ook een leven hadden. Die durfden je op een zondagmorgen uit je bed bellen, met de vraag om ze naar de luchthaven te voeren, zonder enige schroom. Als je dan zei dat dat niet echt paste, dan vielen die achterover van verbazing, en kreeg jij onmiddellijk de opmerking dat je je planning toch kon aanpassen? En dat was geen slechte wil, hé, die hadden echt geen besef van hoe narcistisch zij zelf in het leven stonden.
Nu om terug meer on topic te komen, nl. de prijs van vastgoed:
@patattaolivia: dit is absoluut geen aanval op jou of je ouders,hoor. Ik ga er vanuit dat ze hun positie dubbel en dik verdienen en het is hen van harte gegund. Je moet alleen beseffen dat jouw verhaal wat vreemd overkomt. Ik moest het met een pak geld minder doen, en toch heb ik het gevoel dat ik het eigenlijk wel gemakkelijk heb gehad.
We groeien allemaal op in een bepaald milieu, en we gaan er vaak verkeerdelijk van uit dat de wereld waarin we opgroeien de 'normale' wereld is, en we beschouwen alle bijhorende privilegies als evident. Jouw ouders konden wellicht probleemloos een huis kopen, alleen misschien niet het huis dat zij in gedachten hadden. (En dat is volkomen hun recht natuurlijk). Nogmaals: 90.000 BEF was in die tijd geen slecht inkomen, zeker niet voor starters.
Edit: die kritiek geldt trouwens ook voor mezelf, hoor. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik allerlei 'privilegies' als evident beschouw, terwijl dit absoluut niet zo is.
Zal ervan afhangen in welke kringen je vertoeft. In de 2 jaar dat ik er gewoond heb, is dit mijn ervaring niet.pattataolivia schreef:Sorry, but yep. Ik wil niet weer in een eindeloze 'wat jij vertelt is onzin' discussie terechtkomen, maar op deze heb ik gelijk. Op congres noemt men je meestal doctor, niet dat dat hoeft, maar men heeft er nog beleefdheid voor elkaar.
Nu wat ze wel hebben, is respect voor hun klant/client, iets wat niet gezegd (in het algemeen) kan worden van 'meesters' en 'dokters', die in Belgie vaak over de hoofden van hun clienten/patienten praten, afspraken niet nakomen en raar opkijken als je bijkomende info wil. Een van die doctoors kloeg ook dat immo veel te duur was en zette 1 maand later zijn villa te koop voor over 1 miljoen euri...
Maar goed, dit heeft al niks meer met immo te maken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Heb je ook het besef dat er mensen elke dag hun kabas moeten pakken voor minder dan 'n kwart? Dat in sommige sectoren 21-jarigen geen 1500€/bruto(!) per maand hebben? En dat is de realiteit dikwijls zo hoor! Mensen die minder dan 6 euro netto hebben?pattataolivia schreef:Ik begrijp ook wel dat ik vanuit een luxepositie spreek. Maar ik krijg de kriebels wanneer ik hoor dat de centen bij profs gemakkelijk binnenkomen. Een netto maandinkomen van 6.500€ is uitzonderlijk, maar niet onterecht. Uiteindelijk moet je ook het aantal uren rekenen dat die mensen bezig zijn op een dag, dan kom je aan een netto-loon van rond de 22€ per uur. Herman de Croo verwoorde het ooit heel correct: 'ik ben schandalig onderbetaald, als je alles in uurloon uitrekend'.
Als die 'n uur gewerkt hebben dan hebben die 'n zakje "patatten" verdiend van 5kg. Voor wie zal het meest pijn doen dat de diesel/benzine zo gestegen is denk je?

@pata,zoals Spruitekop zei, de gemiddelde mens moet voor veel minder werken. Uit je posts hier blijkt dat je uit een welgesteld milieu komt (wat geen verwijt is) en dat je IMO geen voeling hebt met de financieen van de gemiddelde Vlaming.
Dat je een groot luxueus huis op een goeie locatie in Gent wil, is je goed recht. Maar je projecteert vaak je wensen of het onvermogen om die waar te maken naar uitspraken over de immo markt die, weeral IMO, eerder wishful thinking zijn dan realiteit. Immo is duur, maar in mijn ervaring nog niet zo duur dat we de Bastille gaan bestormen of onze kinderen in slavernij moeten gaan verkopen. Of er een crash of daling komt, zal de toekomst uitwijzen.
Je hebt een mooi diploma, maar in deze tijd is een diploma enkel de eerste trede van de ladder en zal je pas respect krijgen als je toont dat je die andere tredes ook op kan. De titel 'meester' zal daar weinig aan veranderen. Er zijn een pak mensen zonder diploma die die ladder even snel en sneller opklimmen.
En waarom niet die droom van kleuterleidster volgen? Je gaat de meeste uren van je leven spenderen in je job. Kan je maar beter van geneiten dan ook.
Dat je een groot luxueus huis op een goeie locatie in Gent wil, is je goed recht. Maar je projecteert vaak je wensen of het onvermogen om die waar te maken naar uitspraken over de immo markt die, weeral IMO, eerder wishful thinking zijn dan realiteit. Immo is duur, maar in mijn ervaring nog niet zo duur dat we de Bastille gaan bestormen of onze kinderen in slavernij moeten gaan verkopen. Of er een crash of daling komt, zal de toekomst uitwijzen.
Je hebt een mooi diploma, maar in deze tijd is een diploma enkel de eerste trede van de ladder en zal je pas respect krijgen als je toont dat je die andere tredes ook op kan. De titel 'meester' zal daar weinig aan veranderen. Er zijn een pak mensen zonder diploma die die ladder even snel en sneller opklimmen.
En waarom niet die droom van kleuterleidster volgen? Je gaat de meeste uren van je leven spenderen in je job. Kan je maar beter van geneiten dan ook.
-
- Full Member
- Contacteer:
Topic :" Vastgoed stijgt steeds" of "Kuisvrouw versus doctor" 

@ patattaolivia
Ik kan je aanbevelen eens een week aan de onderkant van de maatschappij te vertoeven ! Ik ben er van overtuigd dat je dingen heel anders zou bekijken, en zou beseffen wat het is om kansarm te zijn.
Ik doe, samen met mijn vrouw, al meer dan 10 jaar vrijwilligerswerk. Zo komen we veel in aanraking met de echte onderkant van onze maatschappij, een wereld die weinig mensen "willen" kennen.
We zien veel armoede, schrijnende toestanden, kleine kinderen die ondervoed zijn, mensen die de weg kwijt zijn, en zo in de armoede verzeild zijn.
Maar, in je eigen cocoon van rijkdom, wil je deze wereld niet leren kennen, hoewel het zo verrijkend is.
Ik kan je aanbevelen eens een week aan de onderkant van de maatschappij te vertoeven ! Ik ben er van overtuigd dat je dingen heel anders zou bekijken, en zou beseffen wat het is om kansarm te zijn.
Ik doe, samen met mijn vrouw, al meer dan 10 jaar vrijwilligerswerk. Zo komen we veel in aanraking met de echte onderkant van onze maatschappij, een wereld die weinig mensen "willen" kennen.
We zien veel armoede, schrijnende toestanden, kleine kinderen die ondervoed zijn, mensen die de weg kwijt zijn, en zo in de armoede verzeild zijn.
Maar, in je eigen cocoon van rijkdom, wil je deze wereld niet leren kennen, hoewel het zo verrijkend is.
-
- VIP member
- Contacteer:
De nationale sport: naar nen anderen kijken. Hoeveel verdient ie? Wat doet ie? Enz enz...
En vooral: den anderen heeft t beter. De zelfstandigen tegen loontrekkenden, de ambtenaren tegen zelfstandigen, de dit tegen de dat...
Pata: wees blij met jezelf en je situatie ipv te klagen over iemand anders hoe die aan zn geld komt of zn leven leidt. Is werkelijk compleet nutteloos. Je leeft maar 1 keer en er is meer dan iemands uiterlijke welgesteldheid/rijkdom nl innerlijke rijkdom.
Wat ik wil zeggen is, mocht 1 vd 2 (jij of de kuisvrouw) de ander zou moeten benijden is het de kuisvrouw wel.
Je zegt dat je je droom, jeugd en vrije tijd hebt moeten opgeven en dat daarom je loon (en dan maar meteen de volledige loonspanning in B) niet in verhouding is, daar kan die kuisvrouw niet aan doen he met haar leven, dat ligt als ik t goed begrijp aan je ouders.
Ik zeg: wees blij, er is meer dan loon, die kuisvrouw moet gans haar leven kuisen, en doet t wsch minder graag dan jij jouw job, jij hebt een job die je ook geestelijk stimuleert en rijkdom, geestelijke dan, heeft geschonken.
ok, je was liever kleuterleidster geworden, 99,9% vd mensen heeft wensen en beklaagt zich dingen.
Draai t om en wees blij en leer uit gemiste kansen, beschouw een fout als een kans en een teleurstelling als een les.
Je bent trots op je diploma, wel, meer moet dat toch niet zijn?
Gorbatjov was ooit zeer verwonderd over iets toen ie es in Belgie rondreed: dat de Belgen hun plankier kuisen MAAR enkel hun eigen stukje voor hun huis, en geen cm verder, wel we zouden dat ook in ons binnenste moeten doen.
Reppie - shit ik lijk Bond Zonder Naam wel - Peppie
En vooral: den anderen heeft t beter. De zelfstandigen tegen loontrekkenden, de ambtenaren tegen zelfstandigen, de dit tegen de dat...
Pata: wees blij met jezelf en je situatie ipv te klagen over iemand anders hoe die aan zn geld komt of zn leven leidt. Is werkelijk compleet nutteloos. Je leeft maar 1 keer en er is meer dan iemands uiterlijke welgesteldheid/rijkdom nl innerlijke rijkdom.
Wat ik wil zeggen is, mocht 1 vd 2 (jij of de kuisvrouw) de ander zou moeten benijden is het de kuisvrouw wel.
Je zegt dat je je droom, jeugd en vrije tijd hebt moeten opgeven en dat daarom je loon (en dan maar meteen de volledige loonspanning in B) niet in verhouding is, daar kan die kuisvrouw niet aan doen he met haar leven, dat ligt als ik t goed begrijp aan je ouders.
Ik zeg: wees blij, er is meer dan loon, die kuisvrouw moet gans haar leven kuisen, en doet t wsch minder graag dan jij jouw job, jij hebt een job die je ook geestelijk stimuleert en rijkdom, geestelijke dan, heeft geschonken.
ok, je was liever kleuterleidster geworden, 99,9% vd mensen heeft wensen en beklaagt zich dingen.
Draai t om en wees blij en leer uit gemiste kansen, beschouw een fout als een kans en een teleurstelling als een les.
Je bent trots op je diploma, wel, meer moet dat toch niet zijn?
Gorbatjov was ooit zeer verwonderd over iets toen ie es in Belgie rondreed: dat de Belgen hun plankier kuisen MAAR enkel hun eigen stukje voor hun huis, en geen cm verder, wel we zouden dat ook in ons binnenste moeten doen.
Reppie - shit ik lijk Bond Zonder Naam wel - Peppie
-
- Sr. Member
Gewoon omdat ik een andere mening heb dan de menigte krijg ik weer de volle laag. Wat ik ook zeg, ik krijg altijd, maar dan ook altijd ongelijk. De manier waarop is zeer hard en onrespectvol. Mensen mogen toch verschillende meningen hebben?
@moderator. Gelieve mijn profiel te verwijderen.
@moderator. Gelieve mijn profiel te verwijderen.
'United in diversity' - E.U.
@ pattataolivia
Jammer dat je verdwijnt van het forum, hoewel, ik zie je snel terugkeren.
Zijn we hard voor jou geweest, neen, we wilden je blik op de wereld vergroten, je proberen uit te leggen, dat er naast jouw wereld, ook een andere wereld is, die ook boeiend en leerzaam is.
Een wereld aan de onderkant van onze maatschappij, een wereld van weinig kansen, kansarmoede van generatie op generatie, een wereld dicht bij jou, maar, ook zo ver weg.
Ik hoop, dat je ondanks alles, vele leuke uren op dit forum hebt doorgebracht.
Geen vaarwel, maar, tot weerzien, op dit forum.
Jammer dat je verdwijnt van het forum, hoewel, ik zie je snel terugkeren.
Zijn we hard voor jou geweest, neen, we wilden je blik op de wereld vergroten, je proberen uit te leggen, dat er naast jouw wereld, ook een andere wereld is, die ook boeiend en leerzaam is.
Een wereld aan de onderkant van onze maatschappij, een wereld van weinig kansen, kansarmoede van generatie op generatie, een wereld dicht bij jou, maar, ook zo ver weg.
Ik hoop, dat je ondanks alles, vele leuke uren op dit forum hebt doorgebracht.
Geen vaarwel, maar, tot weerzien, op dit forum.
-
- Full Member
- Contacteer:
... en respect kan je niet afdwingen, respect moet je verdienen