Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Ik geloof er ook niet veel van. Als ik bereken hoeveel onze nieuwbouw gekost heeft (en ik heb dan nog veel zelf gedaan) kom ik zelfs een pak meer uit dan wat de vraagprijs is van een gelijkaardige woning in de streek.
Natuurlijk horen veel huiseigenaren dit niet graag, vooral niet als ze nog niet lang een huis hebben gekocht want dat zou willen zeggen dat ze zeker tientallen procenten te veel hebben betaald. Op die manier zouden deze mensen in dezelfde schoentjes als veel Nederlanders, Spanjaarden, Portugezen, Ieren, Amerikanen,...: veel te veel geleend, werkeloos worden en kelderende huizenprijzen. Iedereen weet wat er dan gebeurd.
Dat bedoelde ik net ook.nuyttie schreef:Ik geloof er ook niet veel van. Als ik bereken hoeveel onze nieuwbouw gekost heeft (en ik heb dan nog veel zelf gedaan) kom ik zelfs een pak meer uit dan wat de vraagprijs is van een gelijkaardige woning in de streek.
Dan zijn de materialen ook te duur!
Die gebruikt worden om dit allemaal te bouwen.
Gisteren ijskast laten nakijken herstellen, 20 minuten werk.
Prijs: 168 euro!!!!!!!!
Dit is niet meer serieus!!
En dan zeggen dat alles overrated is,, tis nog waar ook.
Ik heb die dag geen 168 euro verdiend om dat te betalen.
Die gast doet wel zo een post 10 misschien per dag?
Heb hier nog een offerte liggen: voor een paar meubelpanelen te vervangen in de keuken.
Kort gezegd, 250 euro materiaal, 275 euro werkuren (2,5 uur voor 2 man)!
Jezus!
Terug 60 % te duur.
Ik ben volledig mee ... Wie der met de centen gaat lopen -- > 21% btw, rsz, aczijnsen, ... Porsch panamera en cayenne, die extra belst worden van de baas, we betalen die allemaal ...
Als morgen mijn huis 60% te duur is, eis ik 60% terug van diegene die het gezet heeft, hij geeft mij geript!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Pas op: enerzijds begrijp ik wel dat als je 'n huis bouwt, alle kosten (bouwgrond, uurlonen, materialen, architect, ...etc) in rekening brengt, dit altijd meer gaat zijn dan de "marktwaarde" van je woning.
Anderzijds heb je je eigen nest gebouwd, naar je eigen wensen, je eigen ideeën, het heeft voor jou een "eigen prijs", de "eigen prijs" gaat altijd hoger zijn dan de prijs die je zelf betaald hebt voor de bouw en op het moment van de bouw zeker hoger als marktprijs.
Wordt de woning verkocht aan iemand anders, dan is het een huis dat hem/haar "bevalt", weliswaar naar de hand van iemand anders wensen, naar de hand van iemand anders ideeën, het heeft 'n andere prijs. Want het is nooit 100% jouw creatie/droomwoning.
Anderzijds heb je je eigen nest gebouwd, naar je eigen wensen, je eigen ideeën, het heeft voor jou een "eigen prijs", de "eigen prijs" gaat altijd hoger zijn dan de prijs die je zelf betaald hebt voor de bouw en op het moment van de bouw zeker hoger als marktprijs.
Wordt de woning verkocht aan iemand anders, dan is het een huis dat hem/haar "bevalt", weliswaar naar de hand van iemand anders wensen, naar de hand van iemand anders ideeën, het heeft 'n andere prijs. Want het is nooit 100% jouw creatie/droomwoning.
Ik heb het hier al vaak geschreven: Zorg er voor dat je handig bent, en alle werkjes aan je huis zelf kunt opknappen, dat heeft vele voordelen. Ik doe, en kan alles zelf. Ik heb vroeger ons huis zelf gebouwd, en onderhoud mijn auto zelf, en geloof me, ik heb in mijn leven zo veel geld bespaard.
Toen ik 62 jaar geleden geboren werd, kon ik ook niets, maar, ik leerde met mijn ogen, en al doende.
- ik bespaar veel geld aan arbeidsuren
- men zal mij qua prijzen van materialen nooit in de zak zetten.
Er zijn zovele avondcursussen te volgen, waar je van alles kunt leren, en zo veel geld besparen, ik geef één voorbeeld.
Ik vroeg onlangs aan drie schilders een prijsofferte voor het schilderen en behangen van onze woning (mijn vrouw wou niet dat wij het weer zelf moesten doen) Toen we de drie prijsoffertes bekeken, was de keuze simpel, we deden het zelf, dat bespaarde ons minstens 2.000 €.
Ben je niet handig heb je geen keuze, betalen, daarom, leer je handen gebruiken.
Toen ik 62 jaar geleden geboren werd, kon ik ook niets, maar, ik leerde met mijn ogen, en al doende.
- ik bespaar veel geld aan arbeidsuren
- men zal mij qua prijzen van materialen nooit in de zak zetten.
Er zijn zovele avondcursussen te volgen, waar je van alles kunt leren, en zo veel geld besparen, ik geef één voorbeeld.
Ik vroeg onlangs aan drie schilders een prijsofferte voor het schilderen en behangen van onze woning (mijn vrouw wou niet dat wij het weer zelf moesten doen) Toen we de drie prijsoffertes bekeken, was de keuze simpel, we deden het zelf, dat bespaarde ons minstens 2.000 €.
Ben je niet handig heb je geen keuze, betalen, daarom, leer je handen gebruiken.
Als je kan, doegetzelf: http://www.youtube.com/watch?v=_xrKR2YUyH8" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ne goeie stiel leren, das beter dan één of ander "dertien in een dozijn"-diploma waar je start aan 2000 euro bruto en eindigt aan 3200 euro bruto als het meezit.
Iedereen wil altijd maar verderstuderen.
Ik ga er geen enkel probleem mee hebben als m'n kinderen liever een stiel willen leren dan verderstuderen.
Hoorde van een buurman dat de tuinman (hagen scheren en sproeien tegen ongedierte, wat takken afdoen enzo) er een halve dag was geweest en 256 euro aanrekende. Zwart (voorstel kwam van tuinman zelf).
Pas op, het is hem gegund en wie er problemen mee heeft moet zelf maar snoeien en scheren. Maar dan denk je wel eens... en dan nog in het zwart.
Iedereen wil altijd maar verderstuderen.
Ik ga er geen enkel probleem mee hebben als m'n kinderen liever een stiel willen leren dan verderstuderen.
Hoorde van een buurman dat de tuinman (hagen scheren en sproeien tegen ongedierte, wat takken afdoen enzo) er een halve dag was geweest en 256 euro aanrekende. Zwart (voorstel kwam van tuinman zelf).
Pas op, het is hem gegund en wie er problemen mee heeft moet zelf maar snoeien en scheren. Maar dan denk je wel eens... en dan nog in het zwart.
Wij zitten op dezelfde golflengte.
Ik heb de sjans dat ik "manager" geworden ben, maar m'n vriendin heeft evengoed 4 jaar gestudeerd en zal altijd gewoon bediende blijven. Had die 'n job geleerd, dan was ze 3 of 4 jaar vroeger aan de slag gegaan. Dat verschil maak je nooit meer goed.
Anderzijds lees ik hier wel dat iemand met een korte IT opleiding (3 jaar na middelbaar) toch 1850 netto per maand + auto heeft, op z'n 23. Zwaar overbetaald me dunkt. Ik wil niet veralgemenen, maar dikwijls moet ik (externe) IT consultants uitleggen wat er precies moet gebeuren en hoe...
(ps: m'n haag scheer ik zelf. Zeg tegen uw buur dat ik het voor de helft doe.)
Ik heb de sjans dat ik "manager" geworden ben, maar m'n vriendin heeft evengoed 4 jaar gestudeerd en zal altijd gewoon bediende blijven. Had die 'n job geleerd, dan was ze 3 of 4 jaar vroeger aan de slag gegaan. Dat verschil maak je nooit meer goed.
Anderzijds lees ik hier wel dat iemand met een korte IT opleiding (3 jaar na middelbaar) toch 1850 netto per maand + auto heeft, op z'n 23. Zwaar overbetaald me dunkt. Ik wil niet veralgemenen, maar dikwijls moet ik (externe) IT consultants uitleggen wat er precies moet gebeuren en hoe...
(ps: m'n haag scheer ik zelf. Zeg tegen uw buur dat ik het voor de helft doe.)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
256€ is goed verdiend. Het is natuurlijk van uit wel standpunt dat je het bekijkt.
Als je 'n mooi aangelegde tuin hebt, en je doet alles zelf:
-> aankoop knipscharen.
-> aankoop elektrische snoeischaren (soms telescopische want ze willen privacy, liefst de haag goed hoog)
-> trapladder, stelling?
-> eventueel onderhoud van uw elektrisch materiaal (herstelling/messen slijpen).
-> aankoop diverse sproeimiddelen (loopt op!), sproeitoestellen.
-> elektriciteit (die mannen doen alles op benzine)
-> wat met het afval:
==>> bij elke wagen dat ge koopt een trekhaak laten installeren.
==>> aanhangwagen kopen/huren. (voor 1 of 2 keer op 'n jaar?)
==>> koterij bijbouwen voor aanhangwagen.
==>> extra nummerplaat (nu weer 'n Europese bij uw volgende wagen)
==>> extra kosten keuring voor de trekhaak.
-> kosten containerpark.
-> uw uren werk.
ik vraag me af: als die kerel één keer per jaar langs komt voor het speciale werk: hagen scheren, sproeiwerk en snoeiwerk of 256€ dan teveel betaald is? Ja!! Maar als ge alles zelf moet doen komt ge duurder uit.
En qua sproeiwerk, zowel voor het sproeien voor onkruidbestrijding als voor het besproeien van planten bij ziektes hebben die mannen een betere herkenning. (herkenning ziektes en met welk product te bestrijden.)
Als je 'n mooi aangelegde tuin hebt, en je doet alles zelf:
-> aankoop knipscharen.
-> aankoop elektrische snoeischaren (soms telescopische want ze willen privacy, liefst de haag goed hoog)
-> trapladder, stelling?
-> eventueel onderhoud van uw elektrisch materiaal (herstelling/messen slijpen).
-> aankoop diverse sproeimiddelen (loopt op!), sproeitoestellen.
-> elektriciteit (die mannen doen alles op benzine)
-> wat met het afval:
==>> bij elke wagen dat ge koopt een trekhaak laten installeren.
==>> aanhangwagen kopen/huren. (voor 1 of 2 keer op 'n jaar?)
==>> koterij bijbouwen voor aanhangwagen.
==>> extra nummerplaat (nu weer 'n Europese bij uw volgende wagen)
==>> extra kosten keuring voor de trekhaak.
-> kosten containerpark.
-> uw uren werk.
ik vraag me af: als die kerel één keer per jaar langs komt voor het speciale werk: hagen scheren, sproeiwerk en snoeiwerk of 256€ dan teveel betaald is? Ja!! Maar als ge alles zelf moet doen komt ge duurder uit.
En qua sproeiwerk, zowel voor het sproeien voor onkruidbestrijding als voor het besproeien van planten bij ziektes hebben die mannen een betere herkenning. (herkenning ziektes en met welk product te bestrijden.)
Ben je handig, kun je veel geld verdienen,, vind maar eens een stielman voor een kleine prul, een voorbeeld,
Mijn neef was zo slim zijn champagneglazen in de vaatwas te stoppen, resultaat, glazen kapot + vaatwas kapot, rekening hersteller, verplaatsingskosten 45 € (3 km. rijden), 1 uur werk 42 €, samen 87 €. Zo een prullen los ik zelf op, maar, mijn neef kan het goed uitleggen, maar, daar stopt het.
Onlangs ben ik nog een verstopte wc gaan herstellen, dochter lief, 14 jaar, gooide alles door de wc, ja, het gevolg kun je raden, ze vonden niemand, en ze hadden maar 1 wc, ik had geen zin, dat stinkt als de pest, maar, mijn vrouw vond dat ik die mensen moest helpen, goed, ik heb twee jupilers gekregen, ik had dorst, voor de rest wou ik niets, thuis een douche genomen, en kleren in de wasmachine gestopt, en me een goede cognac uitgeschonken !
Mijn neef was zo slim zijn champagneglazen in de vaatwas te stoppen, resultaat, glazen kapot + vaatwas kapot, rekening hersteller, verplaatsingskosten 45 € (3 km. rijden), 1 uur werk 42 €, samen 87 €. Zo een prullen los ik zelf op, maar, mijn neef kan het goed uitleggen, maar, daar stopt het.
Onlangs ben ik nog een verstopte wc gaan herstellen, dochter lief, 14 jaar, gooide alles door de wc, ja, het gevolg kun je raden, ze vonden niemand, en ze hadden maar 1 wc, ik had geen zin, dat stinkt als de pest, maar, mijn vrouw vond dat ik die mensen moest helpen, goed, ik heb twee jupilers gekregen, ik had dorst, voor de rest wou ik niets, thuis een douche genomen, en kleren in de wasmachine gestopt, en me een goede cognac uitgeschonken !
Afin, een echte strontjob.
Stel je voor dat je dat de ganse dag moet doen...
http://www.youtube.com/watch?v=jvR9XuIlf9U" onclick="window.open(this.href);return false;

Stel je voor dat je dat de ganse dag moet doen...

http://www.youtube.com/watch?v=jvR9XuIlf9U" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
@djtw: wat is het verschil tussen een manager en een bediende?
Een account manager of een regio-manager kan op vandaag makkelijk een stofzuigerverkoper zijn....
Was dit als grap bedoeld of zie je jezelf als manager echt beter/hoger dan een bediende....
?
Als "manager" heb je alleen inspraak in een bedrijf als je ook voldoende aandelen bezit EN in de Raad van Bestuur zetelt... anders ben je gewoon bediende...en heb je geen flap te zeggen.
Een account manager of een regio-manager kan op vandaag makkelijk een stofzuigerverkoper zijn....
Was dit als grap bedoeld of zie je jezelf als manager echt beter/hoger dan een bediende....

Als "manager" heb je alleen inspraak in een bedrijf als je ook voldoende aandelen bezit EN in de Raad van Bestuur zetelt... anders ben je gewoon bediende...en heb je geen flap te zeggen.
@spruitekop: Ik kan je verdorie 100% gelijk geven....
Mij wordt soms ook kwalijk genomen dat ik bepaalde zaken niet zelf doe in mijn "grote" tuin... ik heb vroeger laten snoeien en nam dan met mijn 500 kg aanhangwagen alles mee naar de container (om kosten te sparen deed ik het dus zelf), ik vergeet nooit dat ik 28 maal héén en terug mocht rijden. Was een zware wintersnoei na 4 of 5 jaar de tuin ongemoeid te hebben gelaten.
Ik had er dagen werk aan, was gekraakt en heb uren moeten wachten aan het containerpark.... dat toen nog niet betalend was.
Met sommige zaken ben je toch beter af met iemand met materiaal, ne stielman dus... als die een beetje eerlijk werken...
Mij wordt soms ook kwalijk genomen dat ik bepaalde zaken niet zelf doe in mijn "grote" tuin... ik heb vroeger laten snoeien en nam dan met mijn 500 kg aanhangwagen alles mee naar de container (om kosten te sparen deed ik het dus zelf), ik vergeet nooit dat ik 28 maal héén en terug mocht rijden. Was een zware wintersnoei na 4 of 5 jaar de tuin ongemoeid te hebben gelaten.
Ik had er dagen werk aan, was gekraakt en heb uren moeten wachten aan het containerpark.... dat toen nog niet betalend was.
Met sommige zaken ben je toch beter af met iemand met materiaal, ne stielman dus... als die een beetje eerlijk werken...
Ik voel mezelf helemaal niet beter dan wie dan ook. Het ging om het loon.Luc B. schreef:@djtw: wat is het verschil tussen een manager en een bediende?
Was dit als grap bedoeld of zie je jezelf als manager echt beter/hoger dan een bediende....?
Een gewone bediende zal in veel gevallen nooit gecompenseerd worden voor de extra jaren dat hij/zij gestudeerd heeft, tenzij hij wat carrière maakt, dat is al wat ik gezegd heb.
Absoluut. Hierachter hebben we zo'n koppel wonen, beiden "account manager", beiden firmawagen. Denken dat de evenaar door hun reet loopt omdat er "manager" in hun titel staat. Klagen en zagen over hoe hard ze ervoor moeten werken, maar als ik vertrek zijn ze nog thuis, als ik thuis kom zijn ze al terug thuis, en als ik toevallig eens een dag verlof heb, zie ik tijdens de dag op geregelde tijdstippen ook een auto thuiskomen. Dan heb ik meer respect voor de marktkramer die geen "manager" in z'n titel heeft, maar om 5u in de weer is, en niet voor 16u thuiskomt.Luc B. schreef: Een account manager of een regio-manager kan op vandaag makkelijk een stofzuigerverkoper zijn....