Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Een goede vastgoedmakelaar zal altijd een beetje diplomaat moeten zijn.
Sommigen denken dat het enkel kwestie is om de koper te doen geloven dat hij een goede zaak doet.
Niet zo. Het is even belangrijk dat de verkoper akkoord gaat met een zo laag mogelijke prijs (realistische prijs gezien nieuwe marktomstandigheden in het jargon) om zeker te zijn van commissie op te strijken, en liefst met minimale moeite.
De makelaar heeft meer tijd om in te spelen op de verkoper en zal dus delicater tewerk gaan.
Wat verkopen door notarissen ipv makelaars betreft, ik ben meermaals panden gaan bezichtigen die te koop gesteld werden door notaris, maar men kan moeilijk zeggen dat de snotneus die de notaris stuurt om de deur open te doen enige moeite doet om het (zo duur mogelijk) verkocht te krijgen, het tegendeel is waar.
Sommigen denken dat het enkel kwestie is om de koper te doen geloven dat hij een goede zaak doet.
Niet zo. Het is even belangrijk dat de verkoper akkoord gaat met een zo laag mogelijke prijs (realistische prijs gezien nieuwe marktomstandigheden in het jargon) om zeker te zijn van commissie op te strijken, en liefst met minimale moeite.
De makelaar heeft meer tijd om in te spelen op de verkoper en zal dus delicater tewerk gaan.
Wat verkopen door notarissen ipv makelaars betreft, ik ben meermaals panden gaan bezichtigen die te koop gesteld werden door notaris, maar men kan moeilijk zeggen dat de snotneus die de notaris stuurt om de deur open te doen enige moeite doet om het (zo duur mogelijk) verkocht te krijgen, het tegendeel is waar.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je kan tevens moeilijk zeggen dat makelaars wel het maximale eruit halen. Bij een eerste bezichtiging wordt er al dikwijls na de vermelding van de vraagprijs gezegd voor hoeveel ze 'n bod zouden moeten doen. De eerste weken de woning niet voorstellen aan potentiële kopers en nadien dan snel tussen de soep en de patatten verkopen onder het mom van weinig interesse.ronnie schreef:Wat verkopen door notarissen ipv makelaars betreft, ik ben meermaals panden gaan bezichtigen die te koop gesteld werden door notaris, maar men kan moeilijk zeggen dat de snotneus die de notaris stuurt om de deur open te doen enige moeite doet om het (zo duur mogelijk) verkocht te krijgen, het tegendeel is waar.
@ Jempie25: Leuke quote van die site. De Nederlandse "huur"-vastgoedmarkt (al 2 jaar dalend en nog steeds +/- 20% overgewaardeerd) wordt er op dezelfde leest geschoeid als de Belgische "koop"-vastgoedmarkt die goed standhoudt. Ik schat de leeftijd van de redacteur niet ouder dan 25.
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Een tijdje terug een huis op de markt gezet, door gewoon een plakaat aan het venster te plaatsen.
De volgende dag al twee telefoons gekregen, achteraf bekeken beide makelaars.
Ik laat ze eiden afkomen, de eerste had zich als makelaar bekend gemaakt, de tweede niet en had aan de telefoon een valse naam gegeven. De eerste makelaar komt, kijkt even rond en we praten wa, dan belt de tweede aan en de eerste zegt direct, als die hier komt heb ik hier niks meer te zoeken, want die zal de prijs zo hoog zetten zodat je een kontract tekent met hem, om dan nadien de prijs toch te doen zakken eenmaal je getekend hebt.
Dienen tweeden was echt nen gladden paling, hier in het kortrijk kent iedereen hem al, daarom belt hij onder een andere naam, werkt voor ---- naam verwijderd door webmaster op vraag van bedrijf -----
Gelukkig hebben we het huis onderhands kunnen verkopen in minder dan een week tijd door er een correcte prijs op te kleven.
De volgende dag al twee telefoons gekregen, achteraf bekeken beide makelaars.
Ik laat ze eiden afkomen, de eerste had zich als makelaar bekend gemaakt, de tweede niet en had aan de telefoon een valse naam gegeven. De eerste makelaar komt, kijkt even rond en we praten wa, dan belt de tweede aan en de eerste zegt direct, als die hier komt heb ik hier niks meer te zoeken, want die zal de prijs zo hoog zetten zodat je een kontract tekent met hem, om dan nadien de prijs toch te doen zakken eenmaal je getekend hebt.
Dienen tweeden was echt nen gladden paling, hier in het kortrijk kent iedereen hem al, daarom belt hij onder een andere naam, werkt voor ---- naam verwijderd door webmaster op vraag van bedrijf -----
Gelukkig hebben we het huis onderhands kunnen verkopen in minder dan een week tijd door er een correcte prijs op te kleven.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Vooral de oudere villa's zullen nog meer te lijden krijgen. Weet niet of er mensen Eeklo kennen en meer bepaald de Leopoldlaan? Straat met kasten van huizen.
Deze viel me op: villa uit 1970, voor "amper" 425 000 euro. Nog even en deze zo goed als onverkoopbare woonst (verwarm dat maar eens!!) duikt onder de 400 000 euro. Nochtans een mooie woning op een defig perceel grond, maar geen koperspubliek meer voor deze soort woningen. Of te laag geschat, want zulk een woning zetten op dat stuk grond zou je wel meer kosten. Maar ja, we zijn 2012.
http://www.zakenkantoor-roels.be/immo/t ... 0Eeklo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze viel me op: villa uit 1970, voor "amper" 425 000 euro. Nog even en deze zo goed als onverkoopbare woonst (verwarm dat maar eens!!) duikt onder de 400 000 euro. Nochtans een mooie woning op een defig perceel grond, maar geen koperspubliek meer voor deze soort woningen. Of te laag geschat, want zulk een woning zetten op dat stuk grond zou je wel meer kosten. Maar ja, we zijn 2012.
http://www.zakenkantoor-roels.be/immo/t ... 0Eeklo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Dat ziet er mij anders wel 'n mooie prijs uit.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Klopt, alles bij elkaar een mooie prijs voor een goede woning op een mooi stuk grond., als ik alles eens overdenk (dus niet wat ik eerder schreef)
Vanaf 400K euro is vraag/aanbod meer in evenwicht, terwijl je voor huizen onder die prijs vaak teveel betaald voor te weinig woning.
Vanaf 400K euro is vraag/aanbod meer in evenwicht, terwijl je voor huizen onder die prijs vaak teveel betaald voor te weinig woning.
-
anonymous6
Ik vind het spotgoedkoop. Ik ken wel de baan niet, misschien razen de auto's er langs je deur.
Misschien ook enkel glas, in 1970 zal dubbelglas nog niet echt wijd verspreid geweest zijn.
(Naar mijn smaak) nieuwe vloer erin, nieuwe keuken, edm.
Maar toch, 425 k€, daar kunt ge niet voor sukkelen. Hier bij ons betaalt ge dat soms voor een HOB op 300m².
Edit: " niet medegedeeld " (op de vraag of er een stedebouwkundige vergunning is). Dat zou 'n catch kunnen zijn.
Misschien ook enkel glas, in 1970 zal dubbelglas nog niet echt wijd verspreid geweest zijn.
(Naar mijn smaak) nieuwe vloer erin, nieuwe keuken, edm.
Maar toch, 425 k€, daar kunt ge niet voor sukkelen. Hier bij ons betaalt ge dat soms voor een HOB op 300m².
Edit: " niet medegedeeld " (op de vraag of er een stedebouwkundige vergunning is). Dat zou 'n catch kunnen zijn.
frisse freddy
Wie kan er vandaag 425.000 € + kosten + minimaal 100.000 € renovatie- en uptodate kosten op tafel leggen.
Tot 300.000 € is voor velen haalbaar, eenmaal daarboven word het moeilijk om kopers te vinden.
Wie kan er vandaag 425.000 € + kosten + minimaal 100.000 € renovatie- en uptodate kosten op tafel leggen.
Tot 300.000 € is voor velen haalbaar, eenmaal daarboven word het moeilijk om kopers te vinden.
Nope, verre van een marketeer. Ik neem aan dat je als jurist ook stevig de klantverwachtingen moet beinvloeden. Wat iedereen in zijn job wss moet doen. Een klant met onrealistische verwachtingen zal je nooit tevreden kunnen stellen.pattataolivia schreef:@Jeffer
"Minimale effort", "Expectations managen". U bent toch geen marketeer hoop ik? Die stel ik namelijk gelijk met vastgoedmakelaars. Het zijn geen productieve maar contracproductieve beroepen. Marketing en HR-management zijn de sectoren bij uitstek waarop grote bedrijven besparen. Niet dat die werknemers dom zijn, verre van, maar in tijden van crisis willen bedrijven pure productiviteit; en geen "Uniquque selling proposition" die een "market change" kan veroorzaken,...
Bij ons op kantoor werkt het zo: klant binnen (figuurlijk dan), portemonnee leeghalen, klant buiten. Met die verstande dat we, in tegenstelling tot een makelaar, wel een dienst verlenen.
@pata en Off topic: enkele posts geleden gaf iemand kritiek op juristen, waarin je verbolgen deed over het gebrek aan respect. Niet erg fijn voor de marketeers en HR-mensen (en ook makelaars) op spaargids dat je hetzelfde doet.
Een goeie marketeer en HR manager zijn hun gewicht in goud waard: hoe ga je anders je product verkopen (en nee, een goed product verkoopt zichzelf niet) of geschikt personeel aantrekken in deze war on talent (ook nu nog)? Bedrijven zullen in tijden van crisis eigenlijk zo weinig mogelijk besparen op marketing: de verkoop moet zoveel mogelijk op peil blijven met nieuwe acties en producten en andere markten aan te spreken. Er zal net bespaard worden op de productie zelf. Zie Ford: fabrieken worden gesloten, maar de Chapions League blijven wel hun geld zien.
En yep, een goeie vastgoedmakelaar kan een grote meerwaarde betekenen. Spijtig genoeg is die markt zo gigantisch gegroeid dat de kwaliteit er bijna zeker onder zal lijden, wat sommige persartikels ook bevestigen.
-
anonymous6
Ik zou ineens voor het volle paket gaan, want die extra bouwgrond (200k€ voor 761m² = 262m²) is een normale prijs dezer dagen, en dat zal nog wel stijgen.
Maar dat zal pas zijn nadat ik de Euromillions gewonnen heb. (Eerst natuurljik nog meedoen...)
Patrick: voor de echt hoge inkomens / vermogen is het geen crisis, hoor. Enkel voor de middenklasse.
Maar dat zal pas zijn nadat ik de Euromillions gewonnen heb. (Eerst natuurljik nog meedoen...)
Patrick: voor de echt hoge inkomens / vermogen is het geen crisis, hoor. Enkel voor de middenklasse.
-
anonymous6
Mijn ouders hebben op punt gestaan dit te kopen, voor de "verhuur":
http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan is 425k€ voor die villa in Eeklo een prikje.
Die in De Pinte ligt op de baan naar mijn grootvader, ik ken het huis goed genoeg. Dat was vroeger een bungalow (zoals bijna alle huizen in die wijk), die ganse boven is pas achteraf ingericht, en ge zijt dus uw zolder kwijt. 520k€ alstublieft, dankuwel. Het ligt op 100m van de spoorlijn Gent-Oudenaarde (dieseltreins, redelijk wat lawaai) en bijhorende overweg (met bel uiteraard), en tussen de 2 spoorlijnen die De Pinte doorkruisen. (Andere ligt op 300m in vogelvlucht schat ik, en hoor je zeker tot daar.) Rustige wijk, dat wel, maar in dezelfde straat, ook 100m verder, is 'n kleuter- en lagere school met kinderopvang.
STIL is het daar niet. Rustig, ja.
(Bouwjaar is overigens niét 2005 zoals op Immoweb staat. Dat is het VERbouwjaar. Vroeger stond daar een witte bungalow, die inderdaad grotendeels gestript is, maar niét volledig afgebroken.)
http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan is 425k€ voor die villa in Eeklo een prikje.
Die in De Pinte ligt op de baan naar mijn grootvader, ik ken het huis goed genoeg. Dat was vroeger een bungalow (zoals bijna alle huizen in die wijk), die ganse boven is pas achteraf ingericht, en ge zijt dus uw zolder kwijt. 520k€ alstublieft, dankuwel. Het ligt op 100m van de spoorlijn Gent-Oudenaarde (dieseltreins, redelijk wat lawaai) en bijhorende overweg (met bel uiteraard), en tussen de 2 spoorlijnen die De Pinte doorkruisen. (Andere ligt op 300m in vogelvlucht schat ik, en hoor je zeker tot daar.) Rustige wijk, dat wel, maar in dezelfde straat, ook 100m verder, is 'n kleuter- en lagere school met kinderopvang.
STIL is het daar niet. Rustig, ja.
(Bouwjaar is overigens niét 2005 zoals op Immoweb staat. Dat is het VERbouwjaar. Vroeger stond daar een witte bungalow, die inderdaad grotendeels gestript is, maar niét volledig afgebroken.)
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Das idd veel geld voor die woning in De Pinte. Maar je betaalt ook wel voor de naam "de pinte", net zoals in Lochristi de woningen ook duurder zijn dan paar meter verder in Zaffelare of Oostakker.
Nog een woning op de Leopoldlaan in Eeklo; blijkbaar toch straat met goede prijs/kwaliteit.
http://www.dewaele.com/nl/te-koop/huis/ ... 52ca12585b" onclick="window.open(this.href);return false;
(klik op slideshow)
Huis waar geen kosten meer aan zijn.
Te hoog voor mijn budget, maar als je deze woning moet bouwen én nog grond moet kopen ben je meer kwijt vrees ik.
Moet wel gezegd worden dat de leopoldlaan een zeer drukke baan is met bijhorend lawaai natuurlijk, maar wel een straat vol villa"s.
Nog een woning op de Leopoldlaan in Eeklo; blijkbaar toch straat met goede prijs/kwaliteit.
http://www.dewaele.com/nl/te-koop/huis/ ... 52ca12585b" onclick="window.open(this.href);return false;
(klik op slideshow)
Huis waar geen kosten meer aan zijn.
Te hoog voor mijn budget, maar als je deze woning moet bouwen én nog grond moet kopen ben je meer kwijt vrees ik.
Moet wel gezegd worden dat de leopoldlaan een zeer drukke baan is met bijhorend lawaai natuurlijk, maar wel een straat vol villa"s.
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 11 november 2012, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
djtw
Man, sorry, ik kan een glimlach niet onderdrukken.
Vroeger, 30 jaar geleden, kocht ik mij een huis, alle kosten inbegrepen, deelde deze kosten door 240 (20 jaar) en het totale aankoopbedrag gedeeld door 240 was de verhuurprijs.
Na 20 jaar had ik mijn aankoopbedrag terug, maar, met de prijs in je voorbeeld moet je vandaag al minimaal 40 jaar verhuren om uw totale aankoopbedrag weer te verdienen.
Waanzin, ik wacht op de crash.
Man, sorry, ik kan een glimlach niet onderdrukken.
Vroeger, 30 jaar geleden, kocht ik mij een huis, alle kosten inbegrepen, deelde deze kosten door 240 (20 jaar) en het totale aankoopbedrag gedeeld door 240 was de verhuurprijs.
Na 20 jaar had ik mijn aankoopbedrag terug, maar, met de prijs in je voorbeeld moet je vandaag al minimaal 40 jaar verhuren om uw totale aankoopbedrag weer te verdienen.
Waanzin, ik wacht op de crash.
Frisse freddy
Slechts een zeer kleine elite kan 630.000 € + kosten op tafel leggen, en, heb je zoveel geld ter beschikking, heb je ook keuze zat. Hoe hoger je budget, hoe groter je keuze.
Mijn oordeel, je moet geluk hebben, om hier een koper, met veel geld, voor te vinden. Vraagprijs is één, verkoopprijs is twee.
Slechts een zeer kleine elite kan 630.000 € + kosten op tafel leggen, en, heb je zoveel geld ter beschikking, heb je ook keuze zat. Hoe hoger je budget, hoe groter je keuze.
Mijn oordeel, je moet geluk hebben, om hier een koper, met veel geld, voor te vinden. Vraagprijs is één, verkoopprijs is twee.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Vandaag stond in de immo-bijlage van De Zondag nog 'n mooie redenering. Op de Belgische spaarboekjes staat 230 miljard €, genoeg om één miljoen nieuwbouwwoningen. Je kan dan stellen dat het ongelijk verdeeld is, maar ik meen dat de grote kapitalen niet het grootste deel op een spaarrekening gaan parkeren. Dus ja, de gewone werkman heeft véél geld!patrick1 schreef: Wie kan er vandaag 425.000 € + kosten + minimaal 100.000 € renovatie- en uptodate kosten op tafel leggen.