Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 15 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed stijgt steeds ???

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 10 juni 2011, 09:21

Ik sluit me grotendeels aan bij Lazy.

Als je hier in België niet kan aarden, dan zal dat op een ander niet veel beter zijn. Uiteraard zijn sommige zaken beter geregeld in andere landen, maar er zullen ook altijd een hele hoop zaken slechter geregeld zijn. Ik heb niets tegen emigreren, maar ik denk dat het naïef is om te denken dat emigratie uw leven plots zo veel interessanter gaat maken. Ik ken trouwens verschillende mensen die na enkele jaren dan toch maar teruggekomen zijn. Belangrijkste redenen;

- Heimwee. Ook al waren ze er o-zo-van-overtuigd dat ze daar nooit last van gingen hebben.
- Vrienden en familie. In het buitenland blijf je vaak 'de vreemdeling', hoe zeer je je ook probeert te integreren. Misschien valt dit wel beter mee in een grootstad. In armere landen (bijv. Thailand) ben je bovendien de 'rijke vreemdeling' die nodig gepluimd moet worden.
- Cultuurverschil. Wat tijdens een reis charmant en exotisch is, kan tijdens het dagelijkse leven behoorlijk stresserend zijn. Amerika is stimulerend voor 'winners', maar keihard voor 'losers' en je weet ook dat er soms maar een beetje tegenslag nodig is om zelf een 'loser' te worden. Amerika wordt nu al het rijkste derde-wereld land genoemd.

Trouwens, veel van die expats zouden de stap nooit gewaagd hebben zonder de zekerheid dat ze bij problemen steeds terug kunnen naar het veilige België.

Conclusie: emigratie, geen probleem, zolang je er maar realistische verwachtingen van hebt. Persoonlijke problemen laat je niet achter, die neem je gewoon mee. Overal is er sleur, overal zijn er lastige mensen, overal is er gezeur en politiek gekonkel.

jempi25
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jempi25 » 10 juni 2011, 10:20

@Lazy Je bent echt een optimist! Toch zelf geen politiekerke hé?
En anderen lezers.

- Gezondheidszorg, daar betalen we voor. Moesten de dokters en de ziekenhuizen de fondsen zo niet plunderen dan moesten we véél minder betalen!
- BTW duurder dan in de overige landen zeker op voeding (Nederland, Duitsland)
- Hier moet je voor alles een verzekering hebben, en dan nog ben je niet zeker dat je je schade krijgt terg betaald
- Belastingen op werk
- Belastingen op spaargeld waar je héél je leven voor werkt
- Top bonussen en lonen voor CEO's en hun ondergeschikten, en ministers
- Betalen op je eigen huis (BTW, KI elk jaar, bijbetalen als ze denken dat je te weinig aangegeven hebt)
- Betalen als je dood gaat
- Uw eigen bloedverwanten betalen op je spaargeld dat ze erven, waarvoor je héél je leven gewerkt hebt
- Milieutaksen, hoe meer men sorteert en trieert hoe duurder dat de taksen worden, wie gaat hier met het geld lopen?
- En wetten dat er zijn, alleen voor ons maar niet voor de illegalen?
- Asielbeleid, onze kinderen werken voor hun geld! Alle allochtonen zijn geen profiteurs!
- Het gerecht en de politiek dat zo krom is als een banaan
- Bij sparen via pensioensparen, voor later een pensioen te hebben wat normaal is, maar hier wordt je ook nog eens op belast, als je bijna in je doodskist ligt!
Gaan we nog verder?
Droomzacht!
Maar zoals ik zeg, ik heb de moed niet om mijn hele familie, kinderen en hebben en houden in de steek te laten!
Dus betaal ik maar gewoon verder en leef volgens de wetten van het dictatoriaal land BELGIE, waar wij in de toekomst zelf vreemden gaan zijn!

Ben geen pessimist of racist, maar realist!
Zonnige groetjes
Jempi25

Zonnekind
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Zonnekind
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zonnekind » 10 juni 2011, 10:41

Kom je iets te kort? Leef je in een kartonnen doos? Heb je honger?

Ik ben volledig akkoord dat het allemaal wat efficiënter en transparanter mag, maar er valt in België toch nog best wel te leven, nee? Belastingdruk of niet, willen we echt nog méér geld? Ik heb alleszins genoeg om te doen wat ik wil, waar ik redelijk hard voor moet werken, maar ook niet zo hard dat ik geen leven heb buiten mijn job.

BTW: ik denk niet dat ministers overbetaald zijn voor de job die ze doen; losstaand hiervan kunnen ze later wel hun verantwoordelijkheid verzilveren door te zetelen in het bestuur van grote ondernemingen.

Ik blijf erbij: niet zagen, we hebben het hier zeker niet slechter als in landen met lagere BTW, belastingen, mileutaksen... En asielzoekers heb je overal, of dat profiteurs zijn is een volledig andere discussie.

Over de dictatuur België: misschien zou het voor sommigen goed zijn eens echt in een dictatuur te leven, dan weten we weer wat de voordelen van een democratie zijn ;)

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 10 juni 2011, 11:16

jempi25 schreef:Gezondheidszorg, daar betalen we voor. Moesten de dokters en de ziekenhuizen de fondsen zo niet plunderen dan moesten we véél minder betalen!
in Amerika is dit overgelaten aan de vrije markt, en is de plundering 2x zo groot als hier.
jempi25 schreef:Hier moet je voor alles een verzekering hebben, en dan nog ben je niet zeker dat je je schade krijgt terg betaald
Zou dat ergens anders beter zijn?
jempi25 schreef:Top bonussen en lonen voor CEO's en hun ondergeschikten, en ministers
Zou dat ergens anders beter zijn?
jempi25 schreef:Milieutaksen, hoe meer men sorteert en trieert hoe duurder dat de taksen worden, wie gaat hier met het geld lopen?
Hier wordt een begin gemaakt van het doorrekenen van de reële kost van afval. Of wil je terug naar vroeger (of zoals in China): alles op een hoop smijten en de hele streek vergiftigen. Of gewoon de zee in smijten: als we 't nie meer zien, is er geen probleem meer. Door dit probleem steeds strenger aan te pakken, besparen we onze kinderen een gigantische saneerkost.
jempi25 schreef:Belastingen op werk
Betalen op je eigen huis (BTW, KI elk jaar, bijbetalen als ze denken dat je te weinig aangegeven hebt)
Uw eigen bloedverwanten betalen op je spaargeld dat ze erven, waarvoor je héél je leven gewerkt hebt
Bij sparen via pensioensparen, voor later een pensioen te hebben wat normaal is, maar hier wordt je ook nog eens op belast, als je bijna in je doodskist ligt!
Tja, waar moet het geld dan wél vandaan komen volgens jou? Langs de andere kant vinden we dat de overheid meer moet investeren in kinderopvang, onderwijs, innovatie, infrastructuur, mobiliteit, veiligheid, ...
jempi25 schreef:En wetten dat er zijn, alleen voor ons maar niet voor de illegalen?
- Asielbeleid, onze kinderen werken voor hun geld! Alle allochtonen zijn geen profiteurs!
Het minste wat je kan zeggen is dat de asielproblematiek bijzonder complex is. Natuurlijk kunnen wij niet het OCMW van de wereld spelen, maar ga jij aan die Iraanse homo gaan zeggen dat hij terug moet, ook al hangen ze hem ginder misschien op? Het is echt niet zo simpel als een deur op slot doen, hoor...
jempi25 schreef:Het gerecht en de politiek dat zo krom is als een banaan
Je moet maar eens 1000km naar het oosten of het zuiden gaan, en je zal pas weten wat een krom gerecht en/of politiek is. Ik heb nog nooit een ambtenaar moeten betalen om iets te verkrijgen. Lijkt evident, maar er zijn niet zo veel landen hoor!

Met andere woorden: ik ben ook realist, en zeker niet blind voor de ellenlange lijst van tekortkomingen in dit land. Maar alles bij elkaar moet je durven toegeven dat het hier voor de meesten onder ons goed leven is. De belastingdruk is heel hoog, maar er wordt zeer veel teruggegeven:
- erg toegankelijke medische zorg
- kinderbijslag
- goedkoop onderwijs (in veel landen is het normaal om een zware lening aan te gaan om universitaire studies te kunnen doen)
- goedkoop aanbod van sport en cultuur (ga maar eens na wat je gemeente allemaal aanbiedt aan belachelijk lage prijzen)
- relatief weinig corruptie. Zeker in het dagelijkse leven.
- veel vrijheid: ik mag verkondigen dat ik homo, communist, islamiet/jood/christen, monarchie-hater ben, zonder dat ik opgepakt wordt of belaagd wordt door één of andere religie-gek.

Natuurlijk zijn er ook veel voorbeelden van geldverkwisting en absurditeiten, maar alles bij elkaar zitten we hier zeker niet slecht.

Lanius
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Lanius
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lanius » 10 juni 2011, 11:48

volledig eens met "zwiertje"

neemt niet weg dat er zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn, maar ik vind dat een deel van de bevolking toch gewoon zit te klagen om te kunnen klagen. Voor hen zal het nooit goed zijn.

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 10 juni 2011, 12:04

R1150GS schreef:De boel draait hier nog wat verder op krediet, en als je goed nadenk weet je dat het hier niet lang meer zal duren.
en dan wil jij naar de USA ???
Als er nu één plaats is op de wereld waar alles op krediet draait .... :(

kvaruni
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer kvaruni
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kvaruni » 10 juni 2011, 13:00

Als iemand het hier beu is en naar het buitenland wil verhuizen, dan zal deze persoon niet noodzakelijk zijn problemen meenemen naar het buitenland. Elk land heeft een aantal belangrijke problemen en een aantal aanzienlijke troeven. Niemand kan er onderuit dat we in België bijvoorbeeld een fantastisch systeem van onderwijs en sociale zekerheid hebben. Tegelijk zitten we bijvoorbeeld met (te) hoge belastingen en het nodeloos gemekker over vreemdelingen en Wallonië. Als deze problemen voor jou storend zijn en je hecht weinig belang aan de troeven van een land, waarom zou je dan niet naar het buitenland verhuizen?

Versta me niet verkeerd: ik ben een trotste Belg (en ik vind dat we dit veel meer mogen tonen), maar ik hou mijn opties open en ik versta zeker dat anderen willen verhuizen. Bovendien is dit één van de rechten die je hebt als Belg, je kan er maar van genieten (een collega van mij uit Iran daarentegen heeft de grootste moeite om te verhuizen, omwille van de Iraanse overheid ... het is in België dus zeker zo slecht nog niet :D).

Lazy
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Lazy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lazy » 10 juni 2011, 13:44

ING heeft vandaag de resultaten van een kleine peiling bekendgemaakt over de hoofdredenen waarom Belgen huizen kopen:

"omdat huren geldverlies lijkt (er dient echter vermeld dat huren niet enkel nadelen heeft, het maakt het o.m. mogelijk om bepaalde aankoop- en onderhoudskosten te vermijden) of omdat het een rendabele investering is. Hoewel deze redenering in theorie niet altijd klopt, lijken talrijke kopers ervan overtuigd".

ING voegt eraan toe dat de kopers "het niet mis hebben" omdat de Belgen vastgoed als een van de beste pensioenverzekeringen blijven beschouwen... Tja, als zwartkijker voeg ik daaraan toe dat het is wanneer de crash nabij is, het aantal mensen dat ervan overtuigd is dat er nooit een crash zal komen het grootst is. ;-)

josa
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer josa
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door josa » 10 juni 2011, 14:56

kvaruni schreef:. Niemand kan er onderuit dat we in België bijvoorbeeld een fantastisch systeem van onderwijs en sociale zekerheid hebben. Tegelijk zitten we bijvoorbeeld met (te) hoge belastingen en het nodeloos gemekker over vreemdelingen en Wallonië.
1)"Belgisch" onderwijs bestaat niet; uit meerdere internationale onderzoeken blijkt dat het vlaamse onderwijs europees gezien aan de top staat, het franstalige daarentegen bengelt aan de staart (en is tegelijk zowat het duurste, waarom verbaast dit mij niet?);
2)de federale asiel- en migratiepolitiek van de laatste decennia is -onder invloed van links wallonie- het meest lakse van gans europa geworden: snelbelgwet, regularisatie van illegalen (zelfs criminelen, op voorwaarde dat hun laatste moord tenminste 5 jaar geleden was-dit is geen grap :o )
3)elk jaar stroomt 10 miljard euro vlaams geld weg naar het zuiden; dit is een permanente aderlating die ervoor verantwoordelijk is dat bijvoorbeeld de loonkost dermate hoog is, dat er geen geld is om de wegen te onderhouden, enz... (nu ik ben wel akkoord: dit kunnen we niet verwijten aan de waalse politici, wel aan de vlaamse die dit allemaal laten gebeuren)

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 10 juni 2011, 14:57

Lanius schreef:volledig eens met "zwiertje"

neemt niet weg dat er zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn, maar ik vind dat een deel van de bevolking toch gewoon zit te klagen om te kunnen klagen. Voor hen zal het nooit goed zijn.
Daar het je zeker een punt, ik hoor gezinnen met kinderen klagen dat het een lieve lust is dit terwijl de sommen a volonte via belastingen naar hen toestromen. Ik ken zelfs mensen die al 30 jaar van een pensioen leven en een sociale woning kregen die niets anders kunnen dan klagen en zagen... Ik heb de rekening voor mezelf gemaakt: géén rechten en enkel financiele plichten. De rekening voor mij als alleenstaande klopt niet en ik handel er ook naar, ik werk o.a. nog nauwelijks (en reis veel). Waarom zou ik nog hard werken (retorische vraag ;) )?

Om terug ontopic te gaan, Joseph the banker VS Joe the plumber: http://www.economist.com/blogs/buttonwo ... oorworkers" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

jempi25
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jempi25 » 10 juni 2011, 21:26

@Zwiertje
- In zee smijten > Denk je dat dat nu niet gebeurt? Kernafval, Olie?
- Belastingen en taksen > Dat de overheid bespaart op hun kosten en werken, en niet alle nieuwe wegen 5 keer laat opgraven voor telkens de zelfde werken, personeel indammen, ipv vele politieke postjes voor vrienden, en veel meer.
- Asielbeleid > Voor mij moeten echte vluchtelingen niet terug naar hun land maar wel de vele nep vluchtelingen!
- Nu ga je me toch niet vertellen dat het gerecht recht is? > Els Clottemans zit in de bak zonder echt bewijs? En de pastoors en de vriendin van Dutroux en nog velen?
- Goedkoop onderwijs? > In de Belgische wet staat gratis onderwijs! Is dit bij u gratis, waarom dan de vele kosten in het begin van het jaar, en gans het jaar door?
- Sport > Zeg me eens wat aansluiten bij een fitness club kost, tennis of voetbal! Draagt de gemeente daarin bij?
Ik kom bij U wonen als dat daar allemaal gratis is!
mvg
jempi25

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 10 juni 2011, 22:31

jempi25 schreef:- In zee smijten > Denk je dat dat nu niet gebeurt? Kernafval, Olie?
Misschien ... maar ik zei ook dat er een begin wordt gemaakt van ... Of vind je echt dat we op dat vlak de klok moeten terugdraaien?
jempi25 schreef:Belastingen en taksen > Dat de overheid bespaart op hun kosten en werken, en niet alle nieuwe wegen 5 keer laat opgraven voor telkens de zelfde werken, personeel indammen, ipv vele politieke postjes voor vrienden, en veel meer.
Je hebt 100% gelijk, maar geloof me vrij dat België heer ruim beter scoort dan het globaal gemiddelde
jempi25 schreef:Asielbeleid > Voor mij moeten echte vluchtelingen niet terug naar hun land maar wel de vele nep vluchtelingen!
'Nepvluchtelingen' bestaan niet. Economische vluchtelingen wel, maar wie zijn wij om te zeggen: "Sorry, jij bent een 'nepvluchteling', keer terug naar uw sloppenwijk en passeer de rest van u leven in ellende ...'. En jaja, ik weet wel dat we de problemen van de hele wereld niet op onze schouders kunnen nemen, maar zo simpel is het toch niet zenne ...
jempi25 schreef:Nu ga je me toch niet vertellen dat het gerecht recht is?
Ik heb alleen gezegd dat het in het grootste deel van de wereld nog 100 keer erger is. Bij mijn weten bestaat een recht gerecht nergens op dit ogenblik ...
jempi25 schreef:Goedkoop onderwijs?
weer: in vergelijking met het buitenland ... jazeker! (met uitzondering van Cuba misschien ;D )

jempi25 schreef:Sport > Zeg me eens wat aansluiten bij een fitness club kost, tennis of voetbal! Draagt de gemeente daarin bij?
Bijna alle gemeenten hebben een zwembad waar je voor een habbekrats kan gaan zwemmen
Bijna alle gemeenten hebben een sporthaal waar je voor een habbekrats kan sporten
Bijna alle gemeenten organiseren belachelijk goedkope sportkampen voor kinderen
Veel gemeenten verhuren sportterreinen voor een symbolisch bedrag een sportclubs
Ik heb nergens gezegd dat het gratis is...

nicknamesucks
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer nicknamesucks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nicknamesucks » 14 juni 2011, 12:37

aan alle belastingsklagers :

aangezien dit topic over vastgoed gaat volgende opmerking :

het kadastraal inkomen, waar men belasting op betaald, van vastgoed wordt berekend aan de hand van wat de huurprijs zou zijn geweest in 1975 ( 1-9-7-5 ).

Wat zou er gebeuren als dit toch wel niet zo kleine belastingsvoordeel wordt gecorrigeerd ?
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 14 juni 2011, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

barrie
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer barrie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door barrie » 14 juni 2011, 14:17

jempi25 schreef:Sport > Zeg me eens wat aansluiten bij een fitness club kost, tennis of voetbal! Draagt de gemeente daarin bij?
Bijna alle gemeenten hebben een zwembad waar je voor een habbekrats kan gaan zwemmen
Bijna alle gemeenten hebben een sporthaal waar je voor een habbekrats kan sporten
Bijna alle gemeenten organiseren belachelijk goedkope sportkampen voor kinderen
Veel gemeenten verhuren sportterreinen voor een symbolisch bedrag een sportclubs
Ik heb nergens gezegd dat het gratis is...[/quote]

Met alle respect, maar 5 euro om te gaan zwemmen vind ik geen habbekrats.

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 14 juni 2011, 14:40

barrie schreef:Met alle respect, maar 5 euro om te gaan zwemmen vind ik geen habbekrats.
in verhouding met de werkelijke kost, is het een habbekrats. Gemeentelijke zwembaden worden sterk gesubsidieerd, anders zou regelmatig zwemmen een onbetaalbare sport zijn voor velen onder ons ...

Daarenboven, bij ons kost een zwembeurt max. 2 €. Voor velen (jongeren, ouderen, abonnementen, ...) nog een heel pak minder. Blijkbaar woon jij in een 'dure' gemeente op dat vlak....

Nu los van al deze afzonderlijke beschouwingen, om eens terug 'on topic' te geraken:
Er werd gesteld dat het 'onbegrijpelijk' is dat zoveel Belgen zo honkvast zijn en niet (willen) vertrekken naar het buitenland.

Mijn stelling is gewoon dat er best wel veel redenen zijn om in België te willen blijven, en dat het op veel plaatsen - ik durf zelf zeggen de meeste plaatsen - minder goed toeven is dan hier. Men klaagt over een kromme justitie, slechte voorzieningen, duur leven, politiek gefoefel en nog meer van die dingen. Die klaagzang, zal misschien grotendeels terecht zijn, maar het zou mij ZEER STERK verbazen mocht het op al die vlakken zoveel beter zijn in Thailand, Slowakije, Texas, of één van die andere vermeende paradijzen die hier worden aangehaald.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 15 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy