Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Er is in Vlaanderen nog bouwgrond in overvloed, alleen komt deze niet op de markt. Kerkfabrieken, gemeentebesturen, en speculanten hebben nog tienduizenden bouwkavels in portefeuille.
Ik ga regelmatig naar openbare verkopen, en ik ken al de stromannen, die kopen voor hun opdrachtgever, of komen om de prijs op te jagen.
Wanneer er bouwgrond zonder bouwverplichting openbaar verkocht word, zie ik steeds dezelfde stromannen, in opdracht van gegoede families in vastgoed, bouwspeculanten, bouwbedrijven.
Als particulier moet je al over een dik gevulde portefeuille beschikken om een bouwgrond zonder bouwverplichting op de kop te kunnen tikken.
Mochten Kerkfabrieken en gemeentebesturen 'verplicht" worden om hun bouwgrond op de markt te zetten, de prijzen daalden.
Ik ga regelmatig naar openbare verkopen, en ik ken al de stromannen, die kopen voor hun opdrachtgever, of komen om de prijs op te jagen.
Wanneer er bouwgrond zonder bouwverplichting openbaar verkocht word, zie ik steeds dezelfde stromannen, in opdracht van gegoede families in vastgoed, bouwspeculanten, bouwbedrijven.
Als particulier moet je al over een dik gevulde portefeuille beschikken om een bouwgrond zonder bouwverplichting op de kop te kunnen tikken.
Mochten Kerkfabrieken en gemeentebesturen 'verplicht" worden om hun bouwgrond op de markt te zetten, de prijzen daalden.
@patrick, interessante detail!
Maar, denk jezelf dat dit waarschijnlijk is? 2 politiek sterke lobbies in hun eigen vel doen snijden?
Maar, denk jezelf dat dit waarschijnlijk is? 2 politiek sterke lobbies in hun eigen vel doen snijden?
http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen/ar ... izen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ze eerst deze situatie aanpakken vooraleer Vlaanderen nog verder te betonneren.
Ook de afschuwelijke lintbebouwing die Vlaanderen "rijk" is moet worden aangepakt.Nu staan er her en der woningen met kleine stukken landbouwgrond tussen.De lintbebouwing is er.Bouw ze verder uit ipv hele hectare grond aan te snijden.
Dat ze eerst deze situatie aanpakken vooraleer Vlaanderen nog verder te betonneren.
Ook de afschuwelijke lintbebouwing die Vlaanderen "rijk" is moet worden aangepakt.Nu staan er her en der woningen met kleine stukken landbouwgrond tussen.De lintbebouwing is er.Bouw ze verder uit ipv hele hectare grond aan te snijden.
Jeffer schreef:@patrick, interessante detail!
Neen, als je de prijsevolutie en speculatie van bouwgrond in Vlaanderen ziet, is er geen betere belegging mogelijk geweest.
Ga zelf eens regelmatig naar openbare verkopen van bouwgrond zonder bouwverplichting, je zal na een tijdje steeds dezelfde gezichten van stromannen zien.
Of ze onder elkaar prijsafspraken maken, weet ik niet, en kun je ook onmogelijk bewijzen, maar, wat ik zeker weet, als particulier moet je over een dikke portefeuille beschikken,
Zolang bouwgrond blijft stijgen, er geen bouwverplichting is, zal de speculatie met bouwgronden blijven bestaan, nogmaals, er zijn bouwkavels in overvloed in Vlaanderen, maar, ze komen niet te koop, er is immers geen betere geldinvestering, en dat snappen, met de huidige lage rente, meer en meer mensen, gevolg,
een economische wetmatigheid, veel vraag, weinig aanbod = stijgende prijzen
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Maw, dat wil zeggen dat de zeepbel kan beginnen, iets gans anders dat Patrick leest.christofgh schreef:Er kan een vastgoedzeepbel ontstaan als de banken opsplitsen, waardoor ze hun tarieven zouden zakken om genoeg spaargeld uitgeleend te krijgen.
Dat is toch heel iets anders dan wat jij insueert
Inderdaad, ik had het artikel ook al eerder opgemerkt in de Standaard, en meteen viel het me op dat de kop iets heel anders suggereerde dan de inhoud van het artikel. Ik dacht toen meteen: "Eens kijken of de crash-believers verder lezen dan de kop". En inderdaad... Cognitieve dissonantie in de praktijk.
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen 'believer' in de vastgoedmarkt, noch ben ik er zeker van dat er een crash zal komen. Ik denk dat de mensen die dit aan de zijlijn staan te roepen het net zo min zeker kunnen weten als de experts. Zelf denk ik (maar dat is dus een beredeneerde gok als het ware) dat het vastgoed zal stabiliseren, evt. lichtjes dalen. Niets om over te panikeren voor zij die een woning zoeken als hoofdverblijfplaats. Wel een reden om als investeerder niet je hele portefeuille in vastgoed te steken.
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen 'believer' in de vastgoedmarkt, noch ben ik er zeker van dat er een crash zal komen. Ik denk dat de mensen die dit aan de zijlijn staan te roepen het net zo min zeker kunnen weten als de experts. Zelf denk ik (maar dat is dus een beredeneerde gok als het ware) dat het vastgoed zal stabiliseren, evt. lichtjes dalen. Niets om over te panikeren voor zij die een woning zoeken als hoofdverblijfplaats. Wel een reden om als investeerder niet je hele portefeuille in vastgoed te steken.
Achter mensen die zo'n dingen beweren schuilt heel dikwijls jaloezie. Anderzijds is het wel zo dat er bepaalde mensen zijn die lenen voor van alles maar niet iedereen die met een dikke auto rijdt heeft massaal moeten lenen.pattataolivia schreef:
Achter luxewagens, dure kledij, accessoires en andere sier schuilt vaak grote armoede. Ik ken heel wat mensen die in een wagen van 50k rijden, terwijl ze niet eens 50.000€ aan financiële middelen hebben. Ik versta dat niet. Idem voor dure gsm's, 500€ per jaar aan een gsm besteden, terwijl ze maar 4x zoveel wedde per maand trekken.
-
pattataolivia
- Sr. Member

@Wook
U heeft mijn post weer fout gelezen. Ik schreef: ik ken heel wat mensen(lang niet iedereen dus). U noemt mij jaloers, recht en persoonlijk tegen mij gericht, zonder mij ooit persoonlijk ontmoet te hebben.
Ik ben wel de laatste persoon op aarde om jaloers te zijn op anderen. Ik ben 27 jaar, bezit binnenkort een huis waar 90% van de bevolking alleen maar van kan dromen, rij sinds kort in een Audi,...
U heeft mijn post weer fout gelezen. Ik schreef: ik ken heel wat mensen(lang niet iedereen dus). U noemt mij jaloers, recht en persoonlijk tegen mij gericht, zonder mij ooit persoonlijk ontmoet te hebben.
Ik ben wel de laatste persoon op aarde om jaloers te zijn op anderen. Ik ben 27 jaar, bezit binnenkort een huis waar 90% van de bevolking alleen maar van kan dromen, rij sinds kort in een Audi,...
'United in diversity' - E.U.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
http://trendstop.knack.be/nl/ontop/onde ... 38895.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hup Groen! Weet er iemand of dit er door komt? Op ''lees meer'' het wetsvoorstel
Ik heb de redenering van banken 'inkomstenderving' eigenlijk ook nooit begrepen, En volg dan ook de redenering van de groenen.
''Uitgaand van het principe dat een bank kredieten verschaft die ze niet echt bezit, maar 'geld creëert' door het bedrag onder zowel de activa als de passiva te boeken, willen de groenen daar een einde aan maken''
Hup Groen! Weet er iemand of dit er door komt? Op ''lees meer'' het wetsvoorstel
Ik heb de redenering van banken 'inkomstenderving' eigenlijk ook nooit begrepen, En volg dan ook de redenering van de groenen.
''Uitgaand van het principe dat een bank kredieten verschaft die ze niet echt bezit, maar 'geld creëert' door het bedrag onder zowel de activa als de passiva te boeken, willen de groenen daar een einde aan maken''
Groen heeft ook niet het water uitgevonden precies.
Het is het principe van de dubbele boekhouding dat iedere beweging zowel op actief als passief geboekt wordt. Geen enkel bedrijf boekt enkel op actief of enkel op passief.
Het enige effect dat dit wetsvoorstel dat wsl niet goedgekeurd wordt kan hebben is dat de leningen duurder worden, voornamelijk deze met vaste rentevoeten.
En wat met de gulzigheid van vadertje staat bij een herfinanciering van een hypo krediet bij een andere bank?
Het is het principe van de dubbele boekhouding dat iedere beweging zowel op actief als passief geboekt wordt. Geen enkel bedrijf boekt enkel op actief of enkel op passief.
Het enige effect dat dit wetsvoorstel dat wsl niet goedgekeurd wordt kan hebben is dat de leningen duurder worden, voornamelijk deze met vaste rentevoeten.
En wat met de gulzigheid van vadertje staat bij een herfinanciering van een hypo krediet bij een andere bank?
Cause we are living in a material world and I am a ...pattataolivia schreef:@Wook
pattataolivia schreef:@Wook
Laat me eens raden: alles geleend zeker? Dat soort volk schept ook graag op met zijn geleende rijkdom net zoals jij doet.
Nu kan je met recht en rede zeggen dat ik mij persoonlijk tot jou richt.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Neen, niets geleend. Jouw laatste post was zeer ongepast. Zelf moest ik 'opscheppen over mijn rijkdom', dat is mijn goed recht. Ik richt mij vaak tot bepaalde groepen van mensen op het forum, maar nooit tegen een individu op zich. Misschien voel jij je er lekker bij mensen die je nooit ontmoet hebt aan te vallen, ik ga mij niet tot dat niveau verlagen.Wook schreef:pattataolivia schreef:@Wook
Laat me eens raden: alles geleend zeker? Dat soort volk schept ook graag op met zijn geleende rijkdom net zoals jij doet.
Nu kan je met recht en rede zeggen dat ik mij persoonlijk tot jou richt.
-
pattataolivia
- Sr. Member

@Wook
Ik heb jouw laatste 50 Posts gelezen, vaak zeer aanvallend, niet gericht op groepen van personen maar individu's. Bovendien schreef je in je vorige post een leugen, en die mag ik weerleggen. Ik schep graag op met mijn geleende rijkdom, zo wil jij beweren. Naar mijn inzien heb je tot op heden geen enkel inzicht in mijn financiële situatie, en ik niet in de jouwe. Dus verlaag je aub niet tot persoonlijke aanvallen.
Verstuurd vanaf mijn IPad SuperDeluxe MegaSnob, gekocht op afbetaling weliswaar
Ik heb jouw laatste 50 Posts gelezen, vaak zeer aanvallend, niet gericht op groepen van personen maar individu's. Bovendien schreef je in je vorige post een leugen, en die mag ik weerleggen. Ik schep graag op met mijn geleende rijkdom, zo wil jij beweren. Naar mijn inzien heb je tot op heden geen enkel inzicht in mijn financiële situatie, en ik niet in de jouwe. Dus verlaag je aub niet tot persoonlijke aanvallen.
Verstuurd vanaf mijn IPad SuperDeluxe MegaSnob, gekocht op afbetaling weliswaar
- Daytona.vb
- Newbie

- Contacteer:
Staat op website Knack:
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 910131.htm
-- > Europese Commissie vraagt herziening van hypothecaire aftrek.
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 910131.htm
-- > Europese Commissie vraagt herziening van hypothecaire aftrek.