Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
De gevallen die ik ken waar op jaarbasis verhuurd wordt is inderdaad meestal aan de "boerkes in bijberoep"vlo schreef:Voor zover ik weet, is het moeilijk om landbouwgrond te verhuren op jaarbasis. Toegegeven, ik ben daar al een poosje uit, maar als je aan een boer verhuurt, zelfs op jaarbasis, denk ik, dat die er wel voor zal zorgen dat dit beschouwd zal worden als landpacht...en daar sta je dan.
Ik heb vroeger wel gehoord van het verkopen van gras aan een boer (koeienweide bvb) en dan zat je slechts vast voor een seizoen. Is dat een sprookje? Ik weet het niet! Ik herinner me enkel wat mijn vader zei, toen die nog leefde: "als je grond bezit, verhuur die nooit aan een boer; je kan die evengoed weggeven".
Ik moet inderdaad toegeven dat er niemand van die eigenaars die ik ken verhuren aan "full-time boerkes".
@Jempie25: De zoekterm "bouwjaar VOOR 1960" gebruikt? Amai jong.
Zal straks de nieuwe woningen voor U opzoeken van na 1960!Spruitekop schreef:De gevallen die ik ken waar op jaarbasis verhuurd wordt is inderdaad meestal aan de "boerkes in bijberoep"vlo schreef:Voor zover ik weet, is het moeilijk om landbouwgrond te verhuren op jaarbasis. Toegegeven, ik ben daar al een poosje uit, maar als je aan een boer verhuurt, zelfs op jaarbasis, denk ik, dat die er wel voor zal zorgen dat dit beschouwd zal worden als landpacht...en daar sta je dan.
Ik heb vroeger wel gehoord van het verkopen van gras aan een boer (koeienweide bvb) en dan zat je slechts vast voor een seizoen. Is dat een sprookje? Ik weet het niet! Ik herinner me enkel wat mijn vader zei, toen die nog leefde: "als je grond bezit, verhuur die nooit aan een boer; je kan die evengoed weggeven".Je weet wel: de ganse dag gaan werken en 's avonds nog eens bij de beestjes (4 tot 8 runderen) voor "eigen consumptie" of voor de familie.
Ik moet inderdaad toegeven dat er niemand van die eigenaars die ik ken verhuren aan "full-time boerkes".
@Jempie25: De zoekterm "bouwjaar VOOR 1960" gebruikt? Amai jong.
groetjes
jempi25
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
@Spruitekop: België staat overvol met woningen die Jempi25 aanhaalt, dus zeker relevant.
Er is zeker nog marge om te dalen.
Er is zeker nog marge om te dalen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Tja, ik heb de verkooptechnieken van de immo-sector al meer dan eens hier uit de doeken gedaan. Voor mijn part horen ze in hetzelfde paritair comité als de banken, bij dat van de gangsters.
Wie niet inziet dat het hoogtepunt van de vastgoedcurve voorbij is, is ofwel stekeblind, ofwel ter kwader trouw. Er zijn ondertussen studies/rapporten in overvloed geweest, die dit bevestigen. Ga op dit forum even terug, en verschillende forum leden hebben links naar deze rapporten geplaatst.
Het moeilijkste in het leven is, een ommekeer tewerkstellen. Eenmaal de ommekeer gestart, kan het snel gaan, denk aan een auto zonder remmen, die op een helling staat.
Dan rijst de vraag naar de slachtoffers, want, waar er winnaars zijn, zijn er ook verliezers. Mensen die een jaar geleden, op het hoogtepunt kochten, en, indien de neerwaardse spiraal zich doorzet, met verlies, zullen moeten verkopen. Zolang je niet 'moet' verkopen, is het 'papieren' verlies. Uw woning is minder waard, maar, zonder verkoop, voelt u de waardedaling niet in uw portemonee.
Bij 'verplichte' verkoop, zal de waardevermindering echter pijn doen.
2013 en 2014 worden cruciale jaren voor de vastgoedmarkt, zet de daling zich met rasse schreden door, komt er een stagnatie. Het zal voor vele gezinnen een wereld van verschil maken.
Het moeilijkste in het leven is, een ommekeer tewerkstellen. Eenmaal de ommekeer gestart, kan het snel gaan, denk aan een auto zonder remmen, die op een helling staat.
Dan rijst de vraag naar de slachtoffers, want, waar er winnaars zijn, zijn er ook verliezers. Mensen die een jaar geleden, op het hoogtepunt kochten, en, indien de neerwaardse spiraal zich doorzet, met verlies, zullen moeten verkopen. Zolang je niet 'moet' verkopen, is het 'papieren' verlies. Uw woning is minder waard, maar, zonder verkoop, voelt u de waardedaling niet in uw portemonee.
Bij 'verplichte' verkoop, zal de waardevermindering echter pijn doen.
2013 en 2014 worden cruciale jaren voor de vastgoedmarkt, zet de daling zich met rasse schreden door, komt er een stagnatie. Het zal voor vele gezinnen een wereld van verschil maken.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... _kredieten" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel minder hypotheekaanvragen in november
Febelfin nuanceert... Maar toen de hypotheekaanvragen stegen en stegen alsook de vastgoedprijzen, heb ik Febelfin nooit horen nuanceren.
Waarom zou een jong koppel nog een maandloon geven als aflossing als de jobs op losse schroeven staan. Als zelfs Electrabel (de ambtenaren onder de loontrekkenden in de energiesector) luidop spreekt van mensen laten afvloeien, dan weet je genoeg.
Febelfin nuanceert... Maar toen de hypotheekaanvragen stegen en stegen alsook de vastgoedprijzen, heb ik Febelfin nooit horen nuanceren.
Waarom zou een jong koppel nog een maandloon geven als aflossing als de jobs op losse schroeven staan. Als zelfs Electrabel (de ambtenaren onder de loontrekkenden in de energiesector) luidop spreekt van mensen laten afvloeien, dan weet je genoeg.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Voor velen een race tussen hun centen op de bank en het vastgoed. Wat tuimelt er eerst?
Een dubbeltje kan altijd langs 2 kanten vallen.
Trouwens wie sluit nu nog 'n hypotheek af als ze in 2014 de regels gaan aanpassen en je dus eigenlijk niet weet hoeveel het totaalplaatje van het vastgoed kost.
Een dubbeltje kan altijd langs 2 kanten vallen.
Trouwens wie sluit nu nog 'n hypotheek af als ze in 2014 de regels gaan aanpassen en je dus eigenlijk niet weet hoeveel het totaalplaatje van het vastgoed kost.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Appartementen waar je buren boven, onder je en twee keer naast je hebt én die dan nog eens duurder zijn dan huizen. Nooit begrepen.
Frisse Freddy schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... _kredieten
Je kan van, bijvoorbeeld een bakker, moeilijk verwachten dat hij zegt, mijn brood is te duur, van de immo gelateerde sector, kan je moeilijk verwachten dat ze zeggen, immo is overgewaardeerd, neen, ze zullen doen zoals het orkest op de Titanic, zo lang mogelijk hun melodietje blijven spelen, tot het orkest mee in de zeebodem verdwijnt !
Wraak kan zoet zijn, nietwaar Pattataolivia?pattataolivia schreef:@ vlo
Je kan je grond op verschillende wijzen verliezen. Mijn grootvader bezat vroeger een perceel bouwgrond achter zijn woning. De grond had geen specifiek nut, en grensde aan een koeienwei. Tijdens een storm schoten de omheiningen van de wei los. De boer, een louche figuur tot en met, plaatste nieuwe omheiningen, 10 meter op mijn grootvader zijn grond.
Na tien jaar was de boer de rechtmatige eigenaar geworden van een strook van 10 bij 50 meter, dat aanvankelijk aan mijn grootvader toebehoorde. Het Burgerlijk Wetboek bepaald immers dat een persoon die ter goeder trouw, onafgebroken, en duidelijk zichtbaar een onroerend goed 10 jaar lang aanwend, terwijl de eigenaar een hetzelfde rechtsgebied van het Hof van Beroep woont, eigenaar wordt.
Sindsdien ga ik telkens als ik in de buurt ben wat groenten stelen van die boer. Dat zal hem leren, de gluipegaard.
Vele boeren hebben gewoon geen respect voor andermans eigendom of voor het publiek domein> Kijk maar eens hoeveel landweggetjes omgeploegd werden en zodoende oneigenlijk genaast worden door deze sluwerds.
Nu, om tot <jouw>
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Uit verschillende berichten leid ik af dat dure villa's en rijhuizen aan het zakken zijn.
Lees "De Standaard" vandaag, bladzijde 40, interessant artikel over de prijsevolutie van de vastgoedmarkt.
Zelfs de immo sector, acht een daling, van 15 % de komende twee jaar realistisch.
Zoals ik gisteren schreef, er gaan er nog velen 'zuur' kijken, anderen, gaan beginnen dromen 'van de solden'.
Zelfs de immo sector, acht een daling, van 15 % de komende twee jaar realistisch.
Zoals ik gisteren schreef, er gaan er nog velen 'zuur' kijken, anderen, gaan beginnen dromen 'van de solden'.
-
anonymous6
Marketing.patrick1 schreef:Zelfs de immo sector, acht een daling, van 15 % de komende twee jaar realistisch.
Niet slecht bekeken van de immo-jongens: "De prijzen gaan dalen. Haast u om nog snel uw huis te verkopen nu het nog aan een goede prijs kan".
Immo kantoor werkt immers voor de VERkopers, niet voor de kopers.
Elke persoon die zich daardoor laat overtuigen om nu te verkopen is er eentje die minstens 3% opbrengt voor het immokantoor, en zo maken ze hun jaar of kwartaal goed.
Dat is gelijk vroeger altijd gezegd werd: "koop nu nog rap mazout, want binnenkort gaat hij opslaan".
djtw
Men zwijgt zedig over de drama's die nog gaan komen, als het kaartenhuisje verder instort. De banken zien de onweerswolken al komen, en verstrekken moeilijker leningen, hun paraplu gaat open.
Jan en Mieke kochten op het hoogtepunt van de vastgoedcurve, en moeten wegens echtscheiding of ziekte verkopen bij een daling met
15 %, ze bezitten geen huis meer, en houden schuld over.
Daar zwijgt de immo sector zedig over.
Men zwijgt zedig over de drama's die nog gaan komen, als het kaartenhuisje verder instort. De banken zien de onweerswolken al komen, en verstrekken moeilijker leningen, hun paraplu gaat open.
Jan en Mieke kochten op het hoogtepunt van de vastgoedcurve, en moeten wegens echtscheiding of ziekte verkopen bij een daling met
15 %, ze bezitten geen huis meer, en houden schuld over.
Daar zwijgt de immo sector zedig over.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Is het een indruk of zijn de tarieven die banken geven al terug lichtjes aan het verhogen? Op een ander forum over 'welke lening enz' lees ik toch tarieven die in de buurt van paar jaar geleden liggen.
Kstond gisteren ook aan een immo kantoor te kijken naar de ge afficheerde huizen te kijken, prijzen met alcoholstift doorstreept, tot 2x toe zelfs en 'verlaagde prijs' eronder geschreven.
Truken van de foor? Misschien, maar wel een teken ad wand.
Kstond gisteren ook aan een immo kantoor te kijken naar de ge afficheerde huizen te kijken, prijzen met alcoholstift doorstreept, tot 2x toe zelfs en 'verlaagde prijs' eronder geschreven.
Truken van de foor? Misschien, maar wel een teken ad wand.