Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Het is eigen aan de mens om te trachten naar z'n eigen ondergang. Denk je nu heus als alles instort dat ze dan jouw hoopje centen apart gehouden hebben om je gang te laten gaan. Word toch eens wakker.pattataolivia schreef:Ik zie heel wat opportuniteiten in een crash. Ik kan op die paar jaar dat het slecht gaat bijkopen, en daar de rest van mijn leven de vruchten van plukken. Ik kan alvast niet wachten tot de crash er komt.
Bekijk de tekorten in de VS, wij hebben het hier in België over 2.8%, over de tekorten in Griekenland, en Spanje spreken we schande. Enig idee welke explosieve hoop er weer klaar ligt aan de andere kant van de oceaan? Het zal een knal zijn zoals in 2008 maar in duizendvoud.
Wie geen centrale bank gespeeld heeft voor zichzelf is gezien. En dan gaan de vastgoedprijzen je zelfs niet eens meer interesseren.
Geloof me.
Spruitekop schreef:Het is eigen aan de mens om te trachten naar z'n eigen ondergang. Denk je nu heus als alles instort dat ze dan jouw hoopje centen apart gehouden hebben om je gang te laten gaan. Word toch eens wakker.pattataolivia schreef:Ik zie heel wat opportuniteiten in een crash. Ik kan op die paar jaar dat het slecht gaat bijkopen, en daar de rest van mijn leven de vruchten van plukken. Ik kan alvast niet wachten tot de crash er komt.
Bekijk de tekorten in de VS, wij hebben het hier in België over 2.8%, over de tekorten in Griekenland, en Spanje spreken we schande. Enig idee welke explosieve hoop er weer klaar ligt aan de andere kant van de oceaan? Het zal een knal zijn zoals in 2008 maar in duizendvoud.
Wie geen centrale bank gespeeld heeft voor zichzelf is gezien. En dan gaan de vastgoedprijzen je zelfs niet eens meer interesseren.
Geloof me.
Bij een crash word de rijke nog rijker, de arme verliest zijn laatste bezit, kijk naar de VS, Spanje, Portugal, Griekenland, met cash kun je er koopjes doen, bij ons zal het idem zijn. Geloof me, de aasgieren staan klaar om toe te slaan, er zal grof geld te verdienen zijn, en medelijden staat niet in deze mensen hun woordenboek.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Met uw 3.000€ dat je cash max. mag betalen zal je misschien enkel in de winkel koopjes kunnen doen, maar niet in de vastgoedsector.patrick1 schreef:...kijk naar de VS, Spanje, Portugal, Griekenland, met cash kun je er koopjes doen, bij ons zal het idem zijn. Geloof me, de aasgieren staan klaar om toe te slaan, er zal grof geld te verdienen zijn, en medelijden staat niet in deze mensen hun woordenboek.
-
pattataolivia
- Sr. Member

De toren stort binnenkort toch in. Wie kan bijkopen? De rijken en de middenklasse die al wat gespaard hebben. Vallen uit de boot: de armen en lagere middenklasse. Met 'kaarten herverdelen' bedoel ik dat heel wat middenklassers de sprong zullen kunnen maken naar de rijkere klasse. Een appartemente aan zee, een 2e verblijf,...het is allemaal mogelijk. De armere middenklasse zouden weleens de verliezers kunnen zijn van een crash. Voor hun is het behouden van hun enige woning al een opgave.
Conclusie van het verhaal: de middenklasse wordt uitgeperst. Wie rijk is blijft rijk. Wie middenklasse is, maakt een stap richting rijkdom of richting armoede. De vergelijkingsmethode Griekenland is treffend. Middenklasse, dat bestaat daar niet meer. Je hebt er alleen nog rijken en armen.
Conclusie van het verhaal: de middenklasse wordt uitgeperst. Wie rijk is blijft rijk. Wie middenklasse is, maakt een stap richting rijkdom of richting armoede. De vergelijkingsmethode Griekenland is treffend. Middenklasse, dat bestaat daar niet meer. Je hebt er alleen nog rijken en armen.
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Er gaat inderdaad geen middenklasse meer bestaan, maar vergeet het maar dat er gaan zijn die van de middenklasse naar de rijken zullen springen. De rijken zullen rijk blijven maar dan nog op voorwaarde dat ze tevens de "brains" hebben tussen hun EIGEN 2 oren want anders worden ze ook gerold en mogen ze ook in de rij gaan staan om 'n bol soep. 
De kans dat de vastgoed prijzen zakken is onbestaande, we gaan immers Bangladesh achterna. Gewoon zorgen voor genoeg immigratie van om het even waar en de prijzen blijven stijgen, zo simpel is dat. Geen gezeik iedereen rijk.
Een sfeerbeeld: http://somewr.com/wp-content/uploads/20 ... 686129.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Een sfeerbeeld: http://somewr.com/wp-content/uploads/20 ... 686129.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Is dat nu die nieuwe Fyra waarover zo vaak wordt over gesproken? 
Regering bespaart dan toch niet op fiscale aftrek hypothecaire leningen
http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen/ar ... ngen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen/ar ... ngen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Materialen worden duurder, bouwfirma's moeten aan steeds meer eisen voldoen dus gaan duurder werken, woningen moeten aan meer en meer eisen voldoen.... de nieuwbouwwoningen zullen nooit dalen in prijs, integendeel.
De bestaande markt van supervilla's van boven 1.000.000 euro blijft slabakken, kijk naar de Phaffs villa en nog enkele BV's...
En met reden... wie hoeft er nu 5 badkamers in zijn woning...
Gewone, deftig geprijsde woningen gaan vlot van de hand, en dit zal met de lage rentes ook zo blijven. Hier spreek ik in de prijsklasse tot 300.000 euro. Ik spreek mij wel niet uit over het Brusselse en supergemeenten zoals Knokke, Lanaken, doch het gewone, mediaan milieu.
De bestaande markt van supervilla's van boven 1.000.000 euro blijft slabakken, kijk naar de Phaffs villa en nog enkele BV's...
Gewone, deftig geprijsde woningen gaan vlot van de hand, en dit zal met de lage rentes ook zo blijven. Hier spreek ik in de prijsklasse tot 300.000 euro. Ik spreek mij wel niet uit over het Brusselse en supergemeenten zoals Knokke, Lanaken, doch het gewone, mediaan milieu.
Daling ingezet!
Reeds voor de kleine huizen de rest middenklasse volgt >>>> want de luxe villa's zijn reeds in vrije val!
Ik hoop dat de prijzen normaal gaan worden.
Maar ja wie verkoopt wil altijd meer dat is normaal.
Maar de immo kantoren willen nog méér!
En dit is een kunstmatig verhaal dat als een sprookje verkocht wordt aan de verkopers en kopers.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00401982
Groetjes en reeds allemaal de beste wensen.

Jempi25
Reeds voor de kleine huizen de rest middenklasse volgt >>>> want de luxe villa's zijn reeds in vrije val!
Ik hoop dat de prijzen normaal gaan worden.
Maar ja wie verkoopt wil altijd meer dat is normaal.
Maar de immo kantoren willen nog méér!
En dit is een kunstmatig verhaal dat als een sprookje verkocht wordt aan de verkopers en kopers.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00401982
Groetjes en reeds allemaal de beste wensen.
Jempi25
De Phaffs is natuurlijk wel een speciaal voorbeeld. Net zoals familiedrama's huizen, moordenaarshuizen soms aan een spotprijs wegmoeten. Degene die durft bieden wordt zelf met de dood bedreigd.Luc B. schreef:Materialen worden duurder, bouwfirma's moeten aan steeds meer eisen voldoen dus gaan duurder werken, woningen moeten aan meer en meer eisen voldoen.... de nieuwbouwwoningen zullen nooit dalen in prijs, integendeel.
Het huis waar de familie flodder uit Brasschaat heeft ingewoond, lijkt mij oa om die reden al moeilijk van straat te raken.
Onlangs heeft er iemand het huis gekocht, maar zoals ik ergens gelezen heb zou die het huis niet kunnen betalen.
Een paar bedrijven failliet laten gaan dat kan niet iedereen, daarom dat hij als ervaringsdeskundige zo wat bedrijfsadvies geeft denk ik
Het is maar een tijdelijke regeling voor 2013, vanaf 2014 wordt de hete appel door de federale regering doorgeschoven naar de deelstaten.Ief schreef:Regering bespaart dan toch niet op fiscale aftrek hypothecaire leningen
Idd, benieuwd welke aap ze dan uit hun mouw gaan schuddenepic schreef:Het is maar een tijdelijke regeling voor 2013, vanaf 2014 wordt de hete appel door de federale regering doorgeschoven naar de deelstaten.Ief schreef:Regering bespaart dan toch niet op fiscale aftrek hypothecaire leningen
-
pattataolivia
- Sr. Member

Ik denk er toch wat anders over. Volgende cijfers (bron: barclays wealth) bewijzen dat:Spruitekop schreef:Er gaat inderdaad geen middenklasse meer bestaan, maar vergeet het maar dat er gaan zijn die van de middenklasse naar de rijken zullen springen. De rijken zullen rijk blijven maar dan nog op voorwaarde dat ze tevens de "brains" hebben tussen hun EIGEN 2 oren want anders worden ze ook gerold en mogen ze ook in de rij gaan staan om 'n bol soep.
- situatie anno 2012:
- 15% armen
- 75% middenklasse
- 10% superrijken
- situatie anno 2017
- 15% armen
- 70% middenklasse
- 15% superrijken
Op 5 jaar worden 5% middenklassers rijk! De middenklasse verdwijnt in sneltempo. Wie staat er goed voor, de rijken en mensen van de middenklasse die kunnen verschuiven, wegens groeipotentieel.
Nog een hallucinant cijfer. Vandaag hebben 1,5% van de gezinnen een nettovermogen van min. 2,5 miljoen €, in 2017 zijn dat er al 2,5%. Veel upper-middenklassers hebben vandaag de sleutel tot rijkdom in handen. Ze beschikken over kapitaal waar ze in 2012-2014 gouden zaakjes mee kunnen doen. Vastgoed bijkopen. Aandelenportefuille heroriënteren. Uw slag slaan bij openbare verkopen,...
Natuurlijk worden veel middenklassers armer. Als men zijn geld laat weginflateren bij rommelmarkten. Of weigert zijn portefeuille (vastgoed inclusief) opnieuw vorm te geven.
Ik bekijk het zo. Mijn privé spaartegoeden brengen nu gemiddeld 2,60% op. Iets minder dan de inflatie dus. Door inflatiebewust te consumeren win ik echter zeker 2%. Door de juiste goederen, deze die niet in prijs stegen, te kopen, kan ik toch elke maand iets meer sparen. Zo heb ik toch nog een mooi reëel rendement. En mijn situatie, t.o.v. van 'Belfius people' wordt elk jaar beter.
'United in diversity' - E.U.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Appartementen.. Ze vragen evenveel of meer geld voor een appartement dan voor een HOB, waar is de logica? Buren boven je, onder je en twee keer naast je, geen garage (bij te kopen)...reppiepeppie schreef:
En zou de immo sector ook niet es in eigen boezem kijken? Hoe er de laatste tijd overal appartementen zijn gebouwd... Die markt moet toch echt wel verzadigd zijn? En dan die prijzen!
Appartementen: ze verstoren het straatbeeld (hoogbouw), markt oververzadigd en prijzen zwaar overdreven.