Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Interessant artikel over hoeveel je uitspaart door een huis te verkopen zonder makelaar: http://www.vief.be/geld-en-recht/wat-al ... elaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat iedereen al lang wist wordt hier dus bevestigd: er blijft enorm veel geld aan de handen van zo makelaar kleven...
Wat iedereen al lang wist wordt hier dus bevestigd: er blijft enorm veel geld aan de handen van zo makelaar kleven...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En misschien ook de eerste reactie lezen, iets wat ik hier in deze draad al vaak heb aangehaald. Een makelaar verkoopt liever snel 2 woningen onder de prijs dan één woning aan de prijs want dat brengt meer geld in de lade. 
tegenwoordig zoekt iedereen een huis via immoweb en niet meer via de vitrines van de makelaars,Wook schreef:Interessant artikel over hoeveel je uitspaart door een huis te verkopen zonder makelaar: http://www.vief.be/geld-en-recht/wat-al ... elaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zie niet in wat de meerwaarde van een makelaar nog is
En makelaar bieden geen huizen aan via Immoweb en andere sites? Ik zou zelfs durven zeggen dat de meeste zoekertjes op die sites van makelaars afkomstig zijn...
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Makelaars zijn inderdaad parasieten, ze teren op hetgeen mensen jarenlang samen gespaard hebben om er hun graantje van mee te pikken en bieden in feite geen enkele meerwaarde. Ze werden in het leven geroepen, in tijden van economische groei, omdat sommigen geen tijd hadden om een verkoop met alle rompslomp errond te regelen. In een stijgende markt werden zij gezien als diegene die kon zorgen voor een mooie meerwaarde. Die meerwaarde kwam er vooral doordat men een groter klantenbestand kreeg door de publiciteit en de verspreiding via internet. Nu zowat iedereen een internetaansluiting heeft, zelf kan adverteren en we eerder naar een dalende markt gaan, heeft een makelaar geen enkele nut meer.soja schreef:tegenwoordig zoekt iedereen een huis via immoweb en niet meer via de vitrines van de makelaars,Wook schreef:Interessant artikel over hoeveel je uitspaart door een huis te verkopen zonder makelaar: http://www.vief.be/geld-en-recht/wat-al ... elaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zie niet in wat de meerwaarde van een makelaar nog is
[
Wat iedereen al lang wist wordt hier dus bevestigd: er blijft enorm veel geld aan de handen van zo makelaar kleven...[/quote]
tegenwoordig zoekt iedereen een huis via immoweb en niet meer via de vitrines van de makelaars,
ik zie niet in wat de meerwaarde van een makelaar nog is[/quote]
En makelaar bieden geen huizen aan via Immoweb en andere sites? Ik zou zelfs durven zeggen dat de meeste zoekertjes op die sites van makelaars afkomstig zijn...[/quote]
dat is juist mijn punt: een particulier kan evengoed enkele foto's maken van zijn huis, een kort tekstje schrijven, en de boel op immoweb zwieren, het zal hem duizenden euros besparen
Wat iedereen al lang wist wordt hier dus bevestigd: er blijft enorm veel geld aan de handen van zo makelaar kleven...[/quote]
tegenwoordig zoekt iedereen een huis via immoweb en niet meer via de vitrines van de makelaars,
ik zie niet in wat de meerwaarde van een makelaar nog is[/quote]
En makelaar bieden geen huizen aan via Immoweb en andere sites? Ik zou zelfs durven zeggen dat de meeste zoekertjes op die sites van makelaars afkomstig zijn...[/quote]
dat is juist mijn punt: een particulier kan evengoed enkele foto's maken van zijn huis, een kort tekstje schrijven, en de boel op immoweb zwieren, het zal hem duizenden euros besparen
soja schreef:
Er zijn meer dan genoeg mensen die daar geen goesting in hebben, die dat niet kunnen of die dat niet durven. Anders zouden immobilliënkantoren geen schatten verdienen zoals nu het geval is, ze weten zelfs niet wat gedaan met hun geld en investeren het volop in nieuwbouwprojecten.
- Daytona.vb
- Newbie

- Contacteer:
Overlaatst bij familie op het platteland geweest, regio Waregem, gaan nieuwjaren je kent dat. Het zijn nog de "ouwe boerkes" van op het platteland dat we kennen. Die vertelde me dat " de rijken" uit Waregem alle bouwgronden aan het opkopen zijn op het platteland in de buurt waar ons familie woont. Daar wordt de bouwgrond zo schaars dat die binnenkort niet meer te verkrijgen is, daar is het al gedaan om als gewoon werkende particulier enkel een lapke bouwgrond te kopen.
Onthou een gouden raad van een oude gierigaard,
Geld bijdrukken kunnen de overheden zoveel ze willen, bouwgronden bijdrukken echter niet.
Goud kun je verder delven, bouwgronden niet.
Hoe zeldzamer hoe duurder, grond word hot.
Geld bijdrukken kunnen de overheden zoveel ze willen, bouwgronden bijdrukken echter niet.
Goud kun je verder delven, bouwgronden niet.
Hoe zeldzamer hoe duurder, grond word hot.
Laat ons een muntje uitbrengen, in euro, van 1.000.000.000.000: http://live.wsj.com/video/solve-the-deb ... llar-coin/" onclick="window.open(this.href);return false; 
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
spruitekop
Waarde heeft iets wat zeldzaam is, en onmisbaar is, in het dagelijkse leven, zoals bouw- en landbouwgrond. S' lands territorium kun je niet uitbreiden, geen enkele regering kan grond bijtoveren, bankbiljetten daarentegen wel.
Economen verwachten 1 miljoen inwoners in ons land meer, de komende 10 jaar, dit zijn 300.000 extra woningen.
Grond word hot, ik herhaal het. Landbouw- en bosgrond in de omgeving van woonuitbreidingsgebieden word de jackpot, daar gaan mega winsten gerealireerd worden. Ik heb steeds een gouden neus voor zaakjes gehad, het zit in mijn genen. Velen lachen vandaag, binnen maximaal 10 jaar knalt de Champagne.
Waarde heeft iets wat zeldzaam is, en onmisbaar is, in het dagelijkse leven, zoals bouw- en landbouwgrond. S' lands territorium kun je niet uitbreiden, geen enkele regering kan grond bijtoveren, bankbiljetten daarentegen wel.
Economen verwachten 1 miljoen inwoners in ons land meer, de komende 10 jaar, dit zijn 300.000 extra woningen.
Grond word hot, ik herhaal het. Landbouw- en bosgrond in de omgeving van woonuitbreidingsgebieden word de jackpot, daar gaan mega winsten gerealireerd worden. Ik heb steeds een gouden neus voor zaakjes gehad, het zit in mijn genen. Velen lachen vandaag, binnen maximaal 10 jaar knalt de Champagne.
Dat is waar Patrick maar dan moet je juist weten welke bos- of landbouwgrond je moet kopen. Als je een stukje grond koopt waar niet op gebouwd zal worden dan zit ge daar met uw bosgrond. Ge moet al een burgemeester of man van de wet kennen die je advies kan geven.patrick1 schreef:spruitekop
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als alles vol staat zullen die miljoenen Belgen (of wat daar moet voor doorgaan) wel willen betalen zeker om eens in Patrick zijnen bos te wandelen. 
En vergeet niet... dank zij de global warming komen er steeds meer vroegere door ijs overdekte gebieden vrij; denk maar aan Groenland en Antarctica. Dat zijn enorme gebieden die in de niet zo verre toekomst verkaveld kunnen worden.
Een schoonzoon (Thai) van een Nederlandse vriend is zelf enkele jaren geleden naar Groenland verhuisd!
Hij vond het hier te warm
.
Een schoonzoon (Thai) van een Nederlandse vriend is zelf enkele jaren geleden naar Groenland verhuisd!
Hij vond het hier te warm
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Hoe kun je nu tegelijk beweren dat vastgoed ongelooflijk gaat kelderen en dat er op grond megawinsten gaan geboekt worden?patrick1 schreef:Grond word hot, ik herhaal het. Landbouw- en bosgrond in de omgeving van woonuitbreidingsgebieden word de jackpot, daar gaan mega winsten gerealireerd worden.
Grond IS hot en zal nog een hele tijd hot blijven in dit land, en dat is dan ook precies de reden dat ik niet geloof in een zeer zware vastgoedcrash - hoogstens een lichte daling. Natuurlijk: alles hangt hier af van de ligging, er zullen grote regionale verschillen zijn.