Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 189 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Oudere Jongere
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 29 maart 2013, 11:20

patrick1 schreef: Laat me niet lachen, je kan vandaag, met je huuropbrengst onmogelijk een terugverdieneffect hebben na 25 jaar, eerder minimaal 40 jaar a 50 jaar.

Een recent voorbeeld: Ik ben naar de verkoop gaan kijken van een nieuw goedgelegen appartement, totale te investeren som, dus, aankoopprijs + BTW + notaris = 300.000 €. Om op 25 jaar = 300 maanden, mijn geld weer te hebben, zou ik een huishuur van 1.000 € per maand moeten kunnen krijgen. Totaal onmogelijk. Deze appartementen worden verhuurd aan 600 €, dus, ik heb ruim 40 jaar nodig om mijn geinvesteerd geld terug te zien. Mij niet gezien.

Je moet mij geen blaasjes proberen wijs te maken, ik kan rekenen, en volg de vastgoedmarkt al 30 jaar op.
Ik geef toe - ik wou u "uit uw kot" lokken. Met nieuwbouw gaat het niet, alle marge is door de bouwpromotoren opgeslokt. Als vastgoedinvesteerder zit je met een te hoge prijs en je mag er alle risico's (2 belangrijkste: mogelijke waardedaling en slechte huurders) nog eens bijnemen. Ik beperk mij tot toaalrenovatie van rijhuizen in specifieke regio's.

Investering: Ik koop een rijhuis voor 120-130k (Ik heb cash. Money talks, bullshit walks. De vraagprijs van immoweb of een immokantoor kàn een startpunt zijn, liever een "klapke" rechtstreeks met de eigenaar). 50k renovatie, ik doe veel zelf (laten we mijn uren op 10k schatten). Ik ken de prijzen, dus een goeie korting. Voor mijn - allemaal lokale - aannnemers heb ik een "unique value proposition" ;D
Totaalkost: 200k investering upfront.
Doelgroep: Jonge koppels, tweeverdieners. Mijn huizen zijn er speciaal op ingericht, alle comfort maar max 1 kind. Inkomsten: typisch huurcontractjes van 600 à 700 per maand. Laten we van 7k rendement netto per jaar netto uitgaan. Typische looptijd 3 à 4 jaar.

Ik beperk mij tot specifieke regio's omdat anders mijn rekening niet meer klopt. Gent is de schoonste stad ter wereld (serieus!), maar mijn model valt op zijn gat. Aan de investeringskant: te duur. Aan de inkomenskant: mijn doelpubliek (jonge gezinnen) wordt weggedrukt door de wat armere medemens.

Verdere details (specifieke locaties en zo) ga ik niet publiek maken. Ik heb veel geleerd van uw posts dus een PB mag je mij altijd sturen.

(edit: jaarrendement verlaagd; Ik moet wel zeggen dat ik voor mijn businesscase niet reken met terugverdientijd; eerder de return per jaar. Voor mijn berekeningen ga ik ervan uit dat vastgoed zijn waarde nominaal behoudt. Tot voor 2008 was dat conservatief, nu eerder optimistisch. Daarnaast mijn taal wat opgeschoond en wat verduidelijkt)

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 31 maart 2013, 16:44

Situatie in Holland: http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/ink ... 802-wm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
25%... reeds. http://www.youtube.com/watch?v=VBffOZNX8Fw" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

josbos
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer josbos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door josbos » 31 maart 2013, 17:10

@Patrick1, in welke streek? Hier bij ons, Brusselse rand, appartement kopen 125 000€ = 650€/maand huur, kopen 180 000€ = 750€/maand huur, kopen 225 000€ = 800€/maand. Er zijn zelfs appartementen, die enkele 10-tallen jaren oud zijn, die vandaag bij ons verhuurd worden aan 850€ en totaal niet gerenoveerd zijn.
Zo werd er enkele weken terug, een opbrengstwoning verkocht voor 450 000€ (opgedeeld in 6 appartementen, 2 ingangen, 2 garages, tuin), zal wel snel terugverdiend zijn aan 675€ (1slpk) - 750€ (2 slpk)/maand, want dat is wat er nu gevraagd wordt.

Als ik dan naar Limburg ga werken, hoor ik daar mensen klagen, dat ze 800€/maand huur moeten betalen voor een huis, met 3 slaapkamers.

epic
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer epic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door epic » 31 maart 2013, 20:17

Bouwprojecten vaker uitgesteld
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... teld.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Bostoen moet ambities passiefbouw bijstellen
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 120164.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 31 maart 2013, 20:56

Spaarplan schreef:Situatie in Holland: http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/ink ... 802-wm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
25%... reeds. http://www.youtube.com/watch?v=VBffOZNX8Fw" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Tja, niet moeilijk hé dat je in NL onder water komt te staan, ze hoeven d'er alleen hun intresten af te betalen, geen kapitaal. ;D
Ze rekenen d'er ginds op dat het ontleende bedrag gewoon verdampt door de inflatie door de jaren heen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 31 maart 2013, 21:19

spruitekop

Wat doen velen bij ons, rekenen op de inflatie, die er met de 'witte producten index' bijna niet meer is. Ik was aan onze Vlaamse kust vandaag, wat daar allemaal te koop staat, ik schat dat er op de 60 km. kust een kleine 100.000 appartementen te koop staan.

En die prijzen, waanzinnig, voor een garage 60.000 €. Neen, dank u, ik wacht op de crash, ik heb tijd, komt hij niet, ook goed, maar, nu kopen, neen, bedankt.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 31 maart 2013, 21:46

patrick1 schreef:Ik was aan onze Vlaamse kust vandaag, wat daar allemaal te koop staat, ik schat dat er op de 60 km. kust een kleine 100.000 appartementen te koop staan.
Patrick, je bent een fantast. Er staan slechts 151.000 zoekertjes op het web VOOR GANS BELGIË, inclusief bouwgronden, huurhuizen, bedrijfspanden, en blokhutjes op recreatiegronden. Door alles met factor 10, 20 of zelfs 50 te vermenigvuldigen maak je je inbreng zeker niet geloofwaardiger. ;D
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 31 maart 2013, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 31 maart 2013, 21:48

Tja, vastgoed aan de kust.
Verouderde appartementsblokken, lelijk, koud belgisch weer en veel te duur (horeca). Kopen om te verhuren wordt steeds moeilijker (huurders hebben steeds minder respect voor andermans eigendom en huurders wachten tot het echt goed weer is om te boeken, dus je bent nooit zeker van je rendement) en kopen om elk weekend en vakantie door te brengen: neen dank u.
Zelfs al had ik het geld voor een tweede eigendom, dan nog zou een stekje aan de kust niet op het lijstje staan.

Dateert de hype van 'een tweede verblijf aan de kust' niet meer uit de tijd dat vliegreizen onbetaalbaar waren en de bestemmingen zich beperkten tot spanje en frankrijk?

Inmaken
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Inmaken » 31 maart 2013, 22:58

Maar allee Spruitekop, hij heeft 68 jaar in de bouw gewerkt, en dit, 8 dagen per week, meer dan 20u per dag.

Hij zal, het zeker, toch, wel weten.

Inmaken
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Inmaken » 31 maart 2013, 23:09

Freddy, er staan veel lelijke gebouwen maar dat is overal.

Ik zou het wel overwegen. We gaan graag naar zee maar het komt er niet meer van: gegarandeerde file heen en terug als het goed weer is. Ik zou mijn vastgoed niet verhuren om de aangehaalde reden maar eerder om een uitvalsbasis te hebben om donderdag te vertrekken en maandag terug te keren bij goed weer zodat de plebs file kan vermeden worden.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 1 april 2013, 10:52

spruitekop

Over het preciezie aantal te koop staande appartementen aan onze kust, wil ik niet discuteren, ik vind het nergens op internet terug.

Wel durf ik stellen dat er in iedere badstad honderden appartementen te koop staan, naast vakantiehuisjes en caravans. Om een appartement te kopen aan onze kust moet je niet ver zoeken. Niet voor mij bestemd,

In juni ga ik naar onze kust, 5 nachten, ik heb een hotelletje op Groupon geboekt, 30 € kamer + ontbijt, en ' savonds ga ik lekker uit eten.
Waarom zou ik iets kopen, aan onze kust, als ik er voor een prikje op hotel kan gaan.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 1 april 2013, 11:56

Is het ooit anders geweest dat je in elke badstad een ruim aanbod had aan appartementen? Die immo-kantoren langs de dijk die staan d'er al van als ik klein was, ik weet nog dat ik er vroeger altijd graag ging naar kijken. Die maquettes met de nieuwste projecten stonden dan altijd in het uitstalraam, aangevuld met bomen, groen, mensen en leuke autootjes. Toen hingen de ramen ook al vol met vastgoed dat te koop stond. Nu staan er misschien al 3-4 keer meer appartementen dan in m'n kinderjaren, wat zou d'er dan mis zijn mocht het aanbod verdubbeld zijn? "Het zeetje" is nu ook wel weer geen goeie weerspiegeling van het vastgoed in gans België. Als je 's winters in 'n groot appartementsblok vertoeft kan het zijn dat je 's morgens de lift nog op jouw verdiep hebt staan waar je hem de middag ervoor hebt achtergelaten, simpelweg omdat je d'er alleen zit. Altijd zo geweest. De kust (vooral de dijk) leeft van de toeristen en is in de winter doods.

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 1 april 2013, 12:08

patrick1 schreef: In juni ga ik naar onze kust, 5 nachten, ik heb een hotelletje op Groupon geboekt, 30 € kamer + ontbijt, en ' savonds ga ik lekker uit eten.
Waarom zou ik iets kopen, aan onze kust, als ik er voor een prikje op hotel kan gaan.

Wat ben jij toch vindingrijk, slim, spaarzaam, voorbeeldig, spitsvondig, rijk, verstandig, geniaal, scherp, ongelofelijk,...

ronnie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ronnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ronnie » 1 april 2013, 12:11

josbos schreef:@Patrick1, in welke streek? Hier bij ons, Brusselse rand, appartement kopen 125 000€ = 650€/maand huur, ... ....
Kan je de Brussels rand iets beter situeren, die appartementen van 125K verhuurd aan 650 EURinteresseren mij wel.
Hier in het Zuid-Oosten van Brussel wordt een appartement (=studio) van 125K verhuurd aan 550 EUR max (en dat is echt het maximum), dit zijn dan de minst stabiele huurders.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 1 april 2013, 12:57

Wook schreef:
patrick1 schreef: In juni ga ik naar onze kust, 5 nachten, ik heb een hotelletje op Groupon geboekt, 30 € kamer + ontbijt, en ' savonds ga ik lekker uit eten.

Wat ben jij toch vindingrijk, slim, spaarzaam, voorbeeldig, spitsvondig, rijk, verstandig, geniaal, scherp, ongelofelijk,...
Dank u wel, Wook, maar, niet overdrijven, he. :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 189 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy