Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed
Is dit waar of niet?
Geld lenen wordt moeilijker voor alles?
greetz
jempi25
Geld lenen wordt moeilijker voor alles?
http://www.geldbank.be/geld-lenen-voor- ... oeilijker/Belgen kiezen voor een bestaande woning, ook wanneer die niet volledig aan hun wensen voldoet.
greetz
jempi25
Moest de overheid mij vragen of ik de woonbonus nodig had om bekopen zou ik misschien ook geneigd zijn om ja te zeggen. In deze tijden waar ze overal beginnen te snoeien om hun begroting maar in orde te kunnen krijgen zou ik liever hebben dat ze ergens anders snoeien. En als er dan genoeg mensen zeggen dat het broodnodig is dan zullen ze het niet afschaffen. Dus eigenlijk een beetje een waardeloos cijfer. Want al bij al gezien heb je niets aan de woonbonus op het moment dat je koopt, je ziet je geld ten vroegste een jaar later terug...patrick1 schreef:http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 708007.htm
Een nadenkertje, een bubbel, of niet, en wanneer omlaag ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Er zijn er ook die zeggen dat de woningen te duur zijn terwijl ze toch centen genoeg op zak hebben om een mooie woning te kopen (al dan niet met de hulp van een hypotheek) Maar die huizen die dan gepast zouden zijn voor hun budget zijn niet de huizen van hun dromen, hun droomhuis is iets gans anders. En dat is dan inleveren tov hun dromen, de woning van hun vrienden, de woning waarover de moeder en schoonmoeder heeft over opgeschept, ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De simpele waarheid is, dat een jong koppeltje met een gemiddeld inkomen, zonder hulp van (groot)ouders een eigen woning, hier in Gent, kan vergeten. Voor 250.000 € koop je een te renoveren krot van 4 meter gevelbreedte in de 19 de eeuwse arbeidersgordel.
Sociale woningen zijn er hier al 12 jaar niet bijgekomen, dus, dan weet je het wel, verhuizen naar minder dure streken is dan de enige optie, de stad word iets voor de rijken, de armen kunnen tussen de koeienvlaaien en de varkensstallen gaan wonen.
Sociale woningen zijn er hier al 12 jaar niet bijgekomen, dus, dan weet je het wel, verhuizen naar minder dure streken is dan de enige optie, de stad word iets voor de rijken, de armen kunnen tussen de koeienvlaaien en de varkensstallen gaan wonen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Hier in Gent, hier in Gent, hier in Gent, ....
In Monaco ook niet.
Da's wat ik wil zeggen hé Patrick. We dromen van dat, en we dromen van dit. (ze willen nu allemaal naar de stad, ze dromen ervan om eeuwig en één dag te kunnen leven als in de periode dat ze student waren: geen geldzorgen en full-freedom)
Dat gaat niet hé... ze moeten aanvaarden dat ze met de voeten op de grond moeten komen en dat dromen die werkelijkheid worden een utopie is.
In Monaco ook niet.
Da's wat ik wil zeggen hé Patrick. We dromen van dat, en we dromen van dit. (ze willen nu allemaal naar de stad, ze dromen ervan om eeuwig en één dag te kunnen leven als in de periode dat ze student waren: geen geldzorgen en full-freedom)
Dat gaat niet hé... ze moeten aanvaarden dat ze met de voeten op de grond moeten komen en dat dromen die werkelijkheid worden een utopie is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop, gewoonweg wonen is nogal essentieel, niet wat ik zou willen klasseren onder luxe (zoals bijvoorbeeld het bezitten van een staaf goud van 1 kilo). Ook huren is voor sommige mensen onbetaalbaar aan het worden. Onze politici weten al jaren dat je met een open voor- en achterdeur, die toegang geeft tot allerlei vetpotten, mensen gaat aantrekken. Maar ze dronken een glas en deden een plas...
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De term broodnodig is toch wel overroepen meen ik te mogen stellen, de premies op de condensatieketels waren het ook. D'er is niemand die gelaten heeft om een nieuwe ketel te plaatsen, het enige verschil is dat er meer mensen gekozen hebben voor een gewone HR-ketel ipv een condensatieketel. Hetzelfde zien we ook met die woonbonus, het zorgt er gewoon voor dat er kan gekocht worden in een iets hogere prijsklasse, lees: iets dichter aanleunend bij z'n droomhuis.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Eens met Spruitekop. Die woonbonus is een mooi extraatje, de realiteit is dat de meesten dat geld gebruiken om het jaar nadien op groot verlof te gaan (wij als gezin doen dat ook en zullen wel niet de enigen zijn
)
En er is een verschil tussen een droomwoning een iets kopen wat doenbaar is en leefbaar. Het leven is soms compromissen sluiten. Wie zoekt die vindt. Voor 250000 euro all in kan je zeker nog iets vinden.
En er is een verschil tussen een droomwoning een iets kopen wat doenbaar is en leefbaar. Het leven is soms compromissen sluiten. Wie zoekt die vindt. Voor 250000 euro all in kan je zeker nog iets vinden.
- Daytona.vb
- Newbie

- Contacteer:
Is natuurlijk te zien wat jij verstaat onder "all in".Frisse Freddy schreef:Eens met Spruitekop. Die woonbonus is een mooi extraatje, de realiteit is dat de meesten dat geld gebruiken om het jaar nadien op groot verlof te gaan (wij als gezin doen dat ook en zullen wel niet de enigen zijn)
Jah laat staan een droomhuis bouwen, zit er voor vele mensen niet in, omdat vele al niet meer kunnen bouwen.
Hangt allemaal een beetje af van de prijsevolutie van bouwgronden in de toekomst.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
De stad wordt iets voor rijkeren? Ik vraag me toch af je jezelf dat wijsmaakt omdat je er zelf woont? Wat ik zie van de stad is verloedering, invasie van "nieuwe belgen" (niks mis mee, alleen dat deze soms wat "ruis" met zich meebrengen), en amper parken om te ontspannen indien je geen tuin hebt (geen zin in hondendrollen die er liggen)..patrick1 schreef:De simpele waarheid is, dat een jong koppeltje met een gemiddeld inkomen, zonder hulp van (groot)ouders een eigen woning, hier in Gent, kan vergeten. Voor 250.000 € koop je een te renoveren krot van 4 meter gevelbreedte in de 19 de eeuwse arbeidersgordel.
Den buiten zijn koeienvlaaien en wonen de armeren? Man, wat een verkeerd beeld heb je, ik denk dat dat de gemiddelde zogenaamde armere die tussen de koeienvlaaien woont een betere job en hoger inkomen heeft dan het gepeupel wat in de stad woont.
Rijkeren ontvluchten de stad en gebruiken de stad alleen voor die paar culturele evenementen (dat je dan 2 straten verder in situaties komt waar bv een vrouw niet meer alleen kan lopen dat verzwijgen de stedelingen).
http://www.arcade-vastgoed.be/property_ ... yid=831881" onclick="window.open(this.href);return false;
=> vb van een appartement op "den buiten", ideaal voor starters, mooie prijs, instapklaar, geen kosten aan én op 20 minuten van Gent-City (voor patrick!).
Dus ook goed voor mensen die geen geld hebben gekregen van thuis, perfect af te betalen op 15 of 20 jaar.
Dat je dus als koppel dat geen steun heeft gekregen geen mogelijkheden hebt is dus onzin, alleen moet je je een beetje verplaatsen (er zijn toch geen afstanden meer zeggen ze?). En dat is nu een vb van een appartement, maar zo kan je ook huizen vinden.
Dat alleszins liever dan een krot in Ledeberg of gentbrugge van 200 000 euro of meer dat je volledig moet strippen en waar je tussen niet al te prettige medemensen woont.
Wat mij betreft dus liever zogezegd 'arm' tussen de koeienvlaaien dan "rijk" in de hondenstront en met verloederde buurten.
Je mag Gent hebben om te wonen: op een boogscheut van de muide, de tolpoort, de zuid met z'n hoeren en drugsspuiten en het sluizeken, en met burgervader termont en z'n Roma's waar hij geen weg mee weet. Hoe kotm het trouwens dat de OCMW's van de steden allemaal in het rood staan? Door al dat rijk volk zeker dat in de stad woont? Neen, door al de paupers (en die groep groeit in de steden).
Neen, dan liever "arm" in de rand rond Gent
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je slaat spijkers met koppen Frisse!
De parken van de grote steden zijn oorden van verderf en ware vuilnisbelten.
Gent gaat nu trouwens het sluikstorten negeren. Plastic zakjes her en der met huishoudafval of zelfs grof vuil. Het is toch dweilen met de kraan open zeggen ze.
Terwijl ze de hond uitlaten (want die willen ze dan wel in de stad) nog even het plastic zakje met het vuil van de dag meenemen om in het park te dumpen.
Ze beginnen de Italiaanse richting uit te gaan. Binnenkort krijgt het waarschijnlijk de naam het Napels aan de Leie.
Geef mij maar een koeienvlaai in de wei in plaats van 'n hondendrol op den boulevard, daar heb ik véél minder last van.
De parken van de grote steden zijn oorden van verderf en ware vuilnisbelten.
Gent gaat nu trouwens het sluikstorten negeren. Plastic zakjes her en der met huishoudafval of zelfs grof vuil. Het is toch dweilen met de kraan open zeggen ze.
Ze beginnen de Italiaanse richting uit te gaan. Binnenkort krijgt het waarschijnlijk de naam het Napels aan de Leie.
Geef mij maar een koeienvlaai in de wei in plaats van 'n hondendrol op den boulevard, daar heb ik véél minder last van.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Vergeet de invasie van 10 duizenden studenten niet he. Als dat geen immo en andere (overlast?) druk geeft weet ik t ook niet.
Ik betwijfel ook of hier in B het centrum van grote steden 'voor de rijken' is. Zie maar naar Brussel.
Das in het buitenland anders.
Ik betwijfel ook of hier in B het centrum van grote steden 'voor de rijken' is. Zie maar naar Brussel.
Das in het buitenland anders.
Wat is belangrijk aan een huis, appartement, ligging, ligging en ligging. Waarom zijn de centrumsteden, Antwerpen, Brussel, en Gent duur, hun ligging, overal vlakbij. Als je vlakbij je werk woont, of elke dag enkele uren moet pendelen, van het groen, naar de stad, een grote tijdswinst, levenscomfort, onbetaalbaar eigenlijk.
Op een kleine km. van mijn deur, heb ik hier in Gent vijf stadsparken liggen, Gent is een groene stad. Maar, toegegeven, op de boer, heb je nog meer groen, maar, ik zit overal dichtbij, winkels, bioscoop, scholen, theater, bus, trein, en tram.
Maar, gelukkig, willen er nog velen 'op den buiten' wonen, anders was het hier nog duurder.
Op een kleine km. van mijn deur, heb ik hier in Gent vijf stadsparken liggen, Gent is een groene stad. Maar, toegegeven, op de boer, heb je nog meer groen, maar, ik zit overal dichtbij, winkels, bioscoop, scholen, theater, bus, trein, en tram.
Maar, gelukkig, willen er nog velen 'op den buiten' wonen, anders was het hier nog duurder.
Misschien iets voor u Patrick ?
Wel niet in het stad maar bon .Den eigenaar zal wel elke dag met zijn fietje naar het werk rijden
http://immo.vlan.be/nl/Detail/Villa/te- ... 00/Knokke/(RAB27433" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wel niet in het stad maar bon .Den eigenaar zal wel elke dag met zijn fietje naar het werk rijden
http://immo.vlan.be/nl/Detail/Villa/te- ... 00/Knokke/(RAB27433" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De Gentenaars doen er alvast alles aan om het zo groen mogelijk te houden. Het is er een beetje als op de buiten, maar dan in de stad.
Ps: Ook de straatnamen doen denken aan de buiten, sommige wijken hebben allemaal dierennamen, een uitzondering is dan de Takkebosstraat (foto). Ah, de stad, ik zou d'er voor geen geld ter wereld willen wonen.
Ps: Ook de straatnamen doen denken aan de buiten, sommige wijken hebben allemaal dierennamen, een uitzondering is dan de Takkebosstraat (foto). Ah, de stad, ik zou d'er voor geen geld ter wereld willen wonen.