Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Vastgoed
Als je zo'n stuk bouwgrond al zou vinden in de westrand rond Gent. Op die manier heb ik onze gezinswoning gekocht en gerenoveerd. De meeste koppels met een gemiddelde financiële positie in m'n vriendenkring proberen ook zo een stekje te verwerven. Voor een goeie 320 000 euro woon je na enkele jaren in een moderne gerenoveerde vrijstaande woning in deze regio. Zo'n aanpak heeft natuurlijk z'n eigen voordelen en nadelen...optibear schreef:Voor 180.000 euro heb ik een bungalow gevonden met 700 m2. Ik denk dat je in de periferie rond Gent minstens evenveel kwijt bent voor de bouwgrond en nu krijg je er nog een huis bij. Ok, het was al wat verouderd maar je hebt toch al een dak boven je hoofd zonder opgescheept te zitten met een wurglening.
Dat niemand de link al gepost heeft! http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/vast ... 8-1625.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Bon, meer vant zelfde eigenlijk: prijzen gaan dalen in nabije toekomst, niet zeker wanneer, niet zeker hoeveel (volgens deze jongens in de buurt van de 10%), het is wachten op wat de rente doet.
Bon, meer vant zelfde eigenlijk: prijzen gaan dalen in nabije toekomst, niet zeker wanneer, niet zeker hoeveel (volgens deze jongens in de buurt van de 10%), het is wachten op wat de rente doet.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Een stijgende rente betekent drama's: dan gaan de vastgoedprijzen zeker ook nominaal dalen, en niet een paar procentjes. Het zou ook een drama zijn voor al wie leende aan een sterk variabel tarief en geen reserves heeft qua besteedbaar inkomen. Daarnaast zit veel daling zit er niet meer in, referteindex A zit aan 0,12%.
Dit gezegd zijnde: Zolang er vrolijk aan quantitative easing gedaan wordt verwacht ik nog geen rentestijging de eerste jaren. Leningen lopen echter langer dan een paar jaar. Het risico is er zeker. Als goed huisvader: ik verwacht geen rentestijgingen maar ik ben ertegen ingedekt. Een geleidelijke correctie is voor iedereen het beste.
Dit gezegd zijnde: Zolang er vrolijk aan quantitative easing gedaan wordt verwacht ik nog geen rentestijging de eerste jaren. Leningen lopen echter langer dan een paar jaar. Het risico is er zeker. Als goed huisvader: ik verwacht geen rentestijgingen maar ik ben ertegen ingedekt. Een geleidelijke correctie is voor iedereen het beste.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Maar dat is net het grote probleem, wie geen (of te weinig geld) heeft kan dan zeker geen lening meer krijgen en wie nu WEL geld heeft zit dan in 'n patstelling. Wanneer de rentes oplopen gaan de huisprijzen dalen (da's een vaststaand feit) MAAR de overheden en de banken kunnen het niet toestaan dat de rentes stijgen want dan komen ze in de problemen en dan gaan ze aan je spaarcenten zitten en KAN je geen huis kopen, zelfs niet aan de lage vastgoedprijzen.Jeffer schreef:Bon, meer vant zelfde eigenlijk: prijzen gaan dalen in nabije toekomst, niet zeker wanneer, niet zeker hoeveel (volgens deze jongens in de buurt van de 10%), het is wachten op wat de rente doet.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Het topic is ondertussen al meer dan 2 jaar oud. Als sommige blijven volhouden dat er een grote daling komt, zullen ze ooit wel eens gelijk hebben. Tot nu toe echter is er van een grote daling (10%, 20%) niets te merken. Hooguit wat stabilisatie ;-)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En 2 jaar hoge huur over de balk en een hogere leeftijd bereiken wanneer de hypotheek ten einde zal lopen en als er nog wat moet aan verbouwd worden tegen hogere regels oplopen en nog minder premies trekken. Nog héél lang wachten en dan kan je je nieuwe woonst tevens aanpassen aan de strengste isolatienormen, gescheiden afvoer, verplichte zonnepanelen, ... en dat allemaal zonder 'n premie.
Het is enkel de aankoopprijs die telt voor sommigen. Ooit zo eens 'n collega gehad die half België afreed (er bestond toen nog geen internet, of het was dan toch nog niet zo ruim ingeburgerd) om toch maar te kunnen opscheppen dat hij de beste zaak gedaan had, de benzinekosten werden natuurlijk niet bij gerekend. In vele gevallen was de winkel met de laagste prijs nog niet zo ver in de buurt.
Het is enkel de aankoopprijs die telt voor sommigen. Ooit zo eens 'n collega gehad die half België afreed (er bestond toen nog geen internet, of het was dan toch nog niet zo ruim ingeburgerd) om toch maar te kunnen opscheppen dat hij de beste zaak gedaan had, de benzinekosten werden natuurlijk niet bij gerekend. In vele gevallen was de winkel met de laagste prijs nog niet zo ver in de buurt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
De beste manier om een huis te zoeken is de fiets. Ik fiets dagelijks vele km. in Gent, en regelmatigv zie ik dat het bordje 'te koop' er niet langer dan één of twee dagen hangt. Een GSM met internet bij de hand, en je fiets, de ideale combinatie. Onlangs zag ik toevallig de auto van een makelaar aan een huis staan, ik wachte 5 minuutjes, en hij was er met de bordjes 'te koop'. Ik nieuwsgierig, direct binnen gaan kijken, prijs gevraagd, viel in mujn ogen erg mee voor Gent, 235.000 € met garage, instapklaar, maar ouderwets. Toen ik twee uur later terugkeerde hing er al een bord 'verkocht'. Je ziet, zo snel kan het gaan.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Praatjes met de postbode maken kan ook helpen, Patrick.

Dat zullen we nog wel eens zien. 't Zal ver moeten gekomen zijn voor ze aan buitenlandse obligaties, aandelen en fondsen gaan zitten. Al weet je natuurlijk nooit in dit landSpruitekop schreef:Maar dat is net het grote probleem, wie geen (of te weinig geld) heeft kan dan zeker geen lening meer krijgen en wie nu WEL geld heeft zit dan in 'n patstelling. Wanneer de rentes oplopen gaan de huisprijzen dalen (da's een vaststaand feit) MAAR de overheden en de banken kunnen het niet toestaan dat de rentes stijgen want dan komen ze in de problemen en dan gaan ze aan je spaarcenten zitten en KAN je geen huis kopen, zelfs niet aan de lage vastgoedprijzen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Zal mooi de vorige eigenaar naar de mond kunnen praten hebben hé. Gaat slecht, niet te hoog instellen, als je het niet snel kwijt raakt ga je meer verliezen, kortom: bla-bla-bla. Snelle geldgewin. Toch mooie bonus (3%-4%) en slechts 2 uur tijd in gestoken (gesprek, schatting, bordje hangen) 7.000€ à 9.000€ verdiend en zelfs geen publicatiekosten. Verkoper in het zak gezet, kopers blij, immo blij.patrick1 schreef:De beste manier om een huis te zoeken is de fiets. Ik fiets dagelijks vele km. in Gent, en regelmatigv zie ik dat het bordje 'te koop' er niet langer dan één of twee dagen hangt. Een GSM met internet bij de hand, en je fiets, de ideale combinatie. Onlangs zag ik toevallig de auto van een makelaar aan een huis staan, ik wachte 5 minuutjes, en hij was er met de bordjes 'te koop'. Ik nieuwsgierig, direct binnen gaan kijken, prijs gevraagd, viel in mujn ogen erg mee voor Gent, 235.000 € met garage, instapklaar, maar ouderwets. Toen ik twee uur later terugkeerde hing er al een bord 'verkocht'. Je ziet, zo snel kan het gaan.
Ooit moeten je centjes weer via de bank passeren en vastgoed met cash aankopen lukt niet meer.Oudere Jongere schreef:Dat zullen we nog wel eens zien. 't Zal ver moeten gekomen zijn voor ze aan buitenlandse obligaties, aandelen en fondsen gaan zitten. Al weet je natuurlijk nooit in dit land
Terzake aflevering vrijdag 26/4/2013
en hier de link voor de niet gelovigen, prijzen dalingen Nederland, Spanje maar nu ook in België op komst!
Natuurlijk de makelaar zal dit niet toegeven!
En ook wat is het beste huren of kopen?
Minder leningen en minder eigen geld beschikbaar wegens crisis, werkloosheid.
http://www.canvas.be/programmas/terzake ... ba%3A-5ecb
greetz
jempi25
Natuurlijk de makelaar zal dit niet toegeven!
En ook wat is het beste huren of kopen?
Minder leningen en minder eigen geld beschikbaar wegens crisis, werkloosheid.
http://www.canvas.be/programmas/terzake ... ba%3A-5ecb
greetz
jempi25
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Hoeveel er geleend wordt is geen goede waardemeter voor het vastgoed. De bedragen die weergegeven zijn slaan al op bedragen uit het verleden, dan kan je toch stellen dat de vastgoedprijzen met dezelfde percentages zouden gedaald zijn, niet? Van waar zou het geld dan komen, zijn de Belgen (Vlamingen) die zich in 2012 in vastgoed gestort hebben dan plots 22 tot 32% rijker dan die in 2011? Het moet wel want d'er is nog 'n lichte stijging in de vastgoedmarkt.
D'er lopen een pak mensen rond met 'n bult geld dat op de banken staat en dat ze willen wegwerken voor 'n mogelijke hair-cut en vluchten bijgevolg in edelmetalen en vastgoed. Het verhaal dat de ouders moeten bijpassen in de aankoop van 'n woning voor hun kinderen is in vele gevallen ook zo dat de ouders willen bijspringen in het vastgoedverhaal van hun kinderen (als het maar goed beschreven is) want ze hebben nog liever dat de kinderen er wel bij varen alvorens vadertje staat aan hun centen zit.
En vergeet niet dat hoe angstiger de mensen gaan worden voor de banken (en de overheden) hoe meer geld er gaat vloeien naar de veilige havens, zijnde edelmetalen en in mindere mate vastgoed.
D'er lopen een pak mensen rond met 'n bult geld dat op de banken staat en dat ze willen wegwerken voor 'n mogelijke hair-cut en vluchten bijgevolg in edelmetalen en vastgoed. Het verhaal dat de ouders moeten bijpassen in de aankoop van 'n woning voor hun kinderen is in vele gevallen ook zo dat de ouders willen bijspringen in het vastgoedverhaal van hun kinderen (als het maar goed beschreven is) want ze hebben nog liever dat de kinderen er wel bij varen alvorens vadertje staat aan hun centen zit.
En vergeet niet dat hoe angstiger de mensen gaan worden voor de banken (en de overheden) hoe meer geld er gaat vloeien naar de veilige havens, zijnde edelmetalen en in mindere mate vastgoed.
spruitekop
Ik heb net hetzelfde gedacht, bordje plaatsen, 2 uur later bingo. 235.000 €, minimaal 3 % = 7.000 € op een half dagje verdiend.
Immo kantoren, je kan er de straten mee vol leggen, ze vervangen de bankkantoren, voor 7.000 € moeten de meesten minimaal 3 maand werken.
Ik heb net hetzelfde gedacht, bordje plaatsen, 2 uur later bingo. 235.000 €, minimaal 3 % = 7.000 € op een half dagje verdiend.
Immo kantoren, je kan er de straten mee vol leggen, ze vervangen de bankkantoren, voor 7.000 € moeten de meesten minimaal 3 maand werken.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het is dat wat ik eigenlijk hier al een tijdje probeer uit te leggen Patrick. De immokantoren worden hier al 'n tijdje als boeman versleten maar het zijn de verkopers die hogere prijzen instellen (onder het mom laat die immokantoren maar werken voor hun geld, ze willen dat die immokantoren hun 3-4% verdienen bovenop de waarde van het huis)
Een immokantoor gaat veel liever een huis aan een te lage prijs aanbieden omdat de omloopsnelheid dan hoger is en véél meer winst gemaakt wordt, in uw aangegeven geval zelfs zonder kosten te maken. Bovendien kunnen ze dan uitpakken met hun "klantenbestand" dat zo groot is dat je via hen véél sneller je woning kan verkopen.
Mogelijk was het voorbeeldgeval al in het kantoor in de sjakos maar het is altijd beter om eerst een bordje te plaatsen, anders kan je 2 uur later er geen sticker op kleven "verkocht" of "jammer maar TE LAAT!"
Een immokantoor gaat veel liever een huis aan een te lage prijs aanbieden omdat de omloopsnelheid dan hoger is en véél meer winst gemaakt wordt, in uw aangegeven geval zelfs zonder kosten te maken. Bovendien kunnen ze dan uitpakken met hun "klantenbestand" dat zo groot is dat je via hen véél sneller je woning kan verkopen.
Mogelijk was het voorbeeldgeval al in het kantoor in de sjakos maar het is altijd beter om eerst een bordje te plaatsen, anders kan je 2 uur later er geen sticker op kleven "verkocht" of "jammer maar TE LAAT!"
Voor een huis te kopen geeft dit niet het totale beeld weer! Niet alle mensen lenen voor een huis te kopen,er zijn investeerders die investeren in vastgoed omwille van de lage rentes en die de gehele som in één keer op tafel leggen. Je moet ook kijken naar de verkoopcijfers. Voor de gewone werkmens wordt het moeilijker, vandaar de dalingen en de onzekere toekomst van de woonbonus zit er ook voor iets tussen! De woonbonus zullen ze zeker niet in één keer afvoeren,het dalingseffect zou veel te groot worden in de vastgoedmarkt met alle gevolgen uitgelegd in terzake,de post van jempie! In 2013 verwacht ik een stabilisatie en de volgende jaren erop een lichte daling.
Maar wat zal er gebeuren in het toekomstige europa en wat voor effect zal dit hebben voor ons land
Maar wat zal er gebeuren in het toekomstige europa en wat voor effect zal dit hebben voor ons land
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Misschien is dat wel de perfecte aanwijzing dat er een oververhitting aan het ontstaan is: de enorme groei aan immokantoren.